12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Інтерактивна гра-квест "Подорож школою-замком в пошуку ключа до географічних знань"

Про матеріал
"Подорож школою-замком в пошуку ключа до географічних знань" Інтерактивна гра-квест (за мотивами телешоу «Ключі від форту Буаяр») Дану розробку можна використати в позаурочний час для закріплення розділу "Природні умови і ресурси України". Мета: розвивати вміння дітей застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття колективізму; розвивати логічне мислення та кмітливість, навички роботи в команді; розвивати пізнавальний інтерес до географії. Обладнання: зразки корисних копалин, контурні карти, маршрутні листи, годинники, маркери.
Перегляд файлу

Подорож «школою-замком» в пошуку ключа до географічних знань

Інтерактивна гра-квест

(за мотивами телешоу «Ключі від форту Буаяр»)

Мета: розвивати вміння дітей застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття колективізму; розвивати логічне мислення та кмітливість, навички роботи в команді; розвивати пізнавальний інтерес до географії.

Обладнання: зразки корисних копалин, контурні карти, маршрутні листи, годинники, маркери.

І. Вступна частина

Ознайомлення з правилами гри, видача маршрутних листів.

За умовами цього квесту ви потрапляєте у віртуальний середньовічний форт (школа-замок), а щоб відчинити браму з його скарбом потрібно зібрати 5 ключів.

Правила:

  1. За 60 хв. учні повинні пройти 5 кімнат і набрати максимальну кількість балів.
  2. Мудреці (вчителі-предметники) оцінюють відповідь залежно від її повноти та вичерпності.
  3. У разі неправильної відповіді в кімнаті залишається заручник, якого можна звільнити після проходження всього маршруту.
  4. Якщо залишається час, команда може додатково обрати кімнату й поліпшити свій результат.
  5. У разі проходження неповного маршруту ставиться 0 балів.

 

ІІ. Основна частина

Проходження командами маршруту.

Кімнати «замку»:

  • Галерея кам’яних статуй (географічний кабінет);
  • Тронна зала королеви Флорофауни (біологічний кабінет);
  • Царство володаря морів – Нептуна (кабінет Основ здоров’я);
  • Скарбниця гнома (хімічний кабінет);
  • Вежа трьох мудреців (інтерактивний кабінет).

 

І. Галерея кам’яних статуй

1. Дайте визначення понять (по 1 балу):

  • карст;
  • селі;
  • морена;
  • полонини;
  • поди.

 

2. Встановіть відповідність між височинами та їх максимальними позначками (4 бали):

а)  Подільська;   1) г. Могила-Мечетна, 367 м;

б) Донецький кряж;  2) г. Камула, 471 м;

в) Хотинська;   3) г. Берда, 545 м;

г) Приазовська;  4) г. Бельмак-Могила, 324 м;

    5) Мізоцький кряж, 342 м.

 

3. Нанесіть на контурну карту (по 1балу):

Хотинська височина, Донецький кряж, Закарпатська низовина, Словечансько-Овруцький кряж, Полтавська рівнина.

 

4. Дайте відповідь на запитання (по 2 бали):

  1. У яких частинах України поширені яри? Чому саме там?
  2. Чим пояснити рівнинність території України?
  3. Чому Дніпро тече по Білорусі в меридіанному напрямі, а на території України його шлях змінюється в південно-східному напрямку?
  4. Українські Карпати утворились одночасно з такими гірськими системами, як Альпи та Гімалаї, але на відмінну від них вони не мають таких високих та загострених вершин. Чому?

 

ІІ. Тронна зала королеви Флорофауни

1.Назвіть рослини які не властиві природі України:

Бук, бамбук, чорниця, дуб, баобаб, бізонова трава, типчак, сон-трава, смерека, ліана, секвоя, тис ягідний, евкаліпт, глід, шавлія, ковила, агава, полин, тюльпан, вельвічія, астрагал.

 

2. Назвіть тварин, які не властиві природі України:

Куниця, бобер, сарна, мурахоїд, дрофа, гібон, страус, слон, зубр, анаконда, єхидна, ведмідь гризлі, шишкар, білка, перепел, мідянка, балабан, морж, россомаха, перев’язка, борсук.

 

3. Відгадай рослину:

  1. Ця рослина бур’ян, з кольором її суцвіть порівнюють колір очей. (волошка)
  2. Його листок є на прапорі Канади.   (клен)
  3. Продовж прислів’я «Без верби і … нема України». (калина)

 

4. Відгадай тварину:

  1. Цей птах-символ домашнього вогнища та родинного життя; живе на заболочених ділянках, або на берегах водойм.   (лелека)
  2. Що це: у воді водиться, з хвостом родиться, а як виростає, то хвіст відпадає?  (жаба)
  3. Тварина, що жива у норах, у назві є хімічний елемент.  (борсук)

5. Гра «Дясять кроків».

  1. Зробивши 10 кроків ви повинні назвати 10 тварин, які поширені в нашій місцевості.
  2. Зробивши 10 кроків ви повинні назвати 10 рослин, які ростуть на території України.

 

ІІІ. Царство володаря морів – Нептуна

  1.               Бліц запитання:
  1. Найдовша річка України?      (Дніпро)
  2. Найбільше озеро України?     

(Сасик, Кундук)

  1. Найглибше озеро України ?    (Світязь)
  2. Найвисокогірніше озеро в Україні?    (Бребенескул)
  3. Найбільше за площею водосховище?   (Кременчуцьке)
  4. Найбільше боліт на території України?  

(на Поліссі)

  1. Найсолоніше озеро-затока?   (Сиваш)
  2. Найбільша річка сходу України?   (Сіверський Донець)
  3. Найбільший лиман?     (Дністровський)
  4. Найвищий водоспад в Україні?   (Учансу)

 

  1.               Конкурс «Тварини та рослини у назвах річок» (знайди на карті):
  1. Які річки літають? (Чайка, Синиця, Сорока, Ворона, Чорногузка, Тетерів)
  2.  Які річки мають назви тварин? (Бик, Боберка, Вовк, Вовча, Кінська, Свиня)
  3. Які річки повзають? (Мурашка, Тарган, Уж)
  4. Назви яких річок походять від назв рослин. (Кропивна, Вишня, Ізюмець, Липка, Золота Липа, Лозова)

 

  1.               Встановіть відповідність між назвами річок та міст які розташовані цих річках:
  1. Тернопіль; а) Дніпро;
  2. Херсон; б) Десна;
  3. Суми;  в) Південний Буг;
  4. Вінниця; г) Псел;
  5. Чернігів; д) Серет.

 

  1.               Конкурс «Буквений каламбур»:
  1. Одрінп – Дніпро;
  2. Ресинив – Синевир;
  3. Етіверт – Тетерів;
  4. Срінтде – Дністер;
  5. Гуляп – Ялпуг;
  6. Несад – Десна;
  7. Ундалозв – донузлав;
  8. Рпту – Прут.

 

IV. Печера-скарбниця маленького гнома

  1. Підпишіть назви корисних копалин.

  1. Розпізнайте зразки корисних копалин.
  2. Нанесіть на контурну карту:

Нікопольське родовище марганцевих руд;

Трускавецьке родовище мінеральних вод;

Львівсько-Волинський кам’яновугільний басейн;

Слов’янське родовище кам’яної солі;

Іршанське родовище титанових руд.

  1. Встановіть відповідність між назвами мінеральної сировини та назвами родовищ, де їх видобувають:
  1. сірка;   1. Микитівське;
  2. ртутні руди;  2. Калуш-Голинське;
  3. золото;   3. Шебелинське;
  4. нафта;   4. Яворівське;
  5. кам’яна сіль;   5. Мужіївське.

 

V. Вежа трьох мудреців

Вікторина «Розумники та розумниці»

  1. Назва цього обласного центру відображає характер поверхні місцевості, де розташоване місто. (Рівне)
  2. Найдовша гіпсова печера світу. (Оптимістична)
  3. Найбільша напівпустеля Європи. (Олешківські піски).
  4. На якій тектонічній споруді розташована височина Розточчя? (Західно-Європейська платформа)
  5. В якій області поширені льодовикові форми рельєфу -  ози і ками? (Житомирська)
  6. В якій області розташований географічний центр Європи?  (Закарпатська)
  7. В якому гірському масиві розташована найвища г. Говерла? (Чорногора)
  8. Назвіть найвищу точку Львівської області .  (г. Пікуй)
  9. Найбільший острів на Дніпрі.  (Хортиця)
  10.  Де в Україні випадає найбільша кількість опадів? (полонина Плай в Карпатах, г. Пожижевська)

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку