Інтерактивна гра "Ми козачата"

Про матеріал
Мета інтерактивної гри: залучення школярів до джерел національної історії, культури; сприяння патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частинки великого українського народу; загартування школярів фізично і морально, залучення до регулярних занять фізичною культурою і спортом; організація активного дозвілля дітей.
Перегляд файлу

Вчитель історії Вознюк Н.В.

ІНТЕРАКТИВНА ГРА у 8 класі.

Тема «Ми - козачата»

Мета: залучення школярів до джерел національної історії, культури; сприяння патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частинки великого українського народу; загартування школярів фізично і морально, залучення до регулярних занять фізичною культурою і спортом; організація активного дозвілля дітей.

Обладнання: музична апаратура, чисті аркуші паперу, козацька символіка, необхідний спортивний інвентар для проведення конкурсів, плакати з намальованими козаками.

 

ХІД ЗАХОДУ

Вчитель: Громадянин України, який знає історію своєї Батьківщини, погодиться, що однією з найяскравіших її сторінок стала козаччина.

Ще з давнини козаки славляться своєю силою та відвагою, безстрашністю та сміливістю. Свій родовід вели від пращурів – богатирів. Козаки прагнули розвивати в собі богатирську силу й дух, у чому домагалися вражаючих успіхів. Умілі кіннотники, мореплавці, стрілки з лука й рушниці, борці, вони створили справжні козацькі школи з навчання молодих бійців, уміння захистити себе й рідну землю від поневолювання.

14 жовтня – свято Покрови Пресвятої Богородиці. Для козаків свято Покрови було найбільшим і най значущим святом. Саме в цей день обирали на січі нового отамана та приймали новобранців.

Тому сьогодні ми проведемо різноманітні конкурси-змагання на право називатися козаками.

Поділ дітей на 3 команди. Обрання капітанів (отаманів) та назв команд.

 

1 Конкурс «Інтелектуальний»

Вчитель: Козаки були дуже розумними і кмітливими. Умови конкурсу: тему кожен обирає сам, варто лише витягти папірець. Запитання неважкі, тому і час для обмірковування обмежений. Капітан команди дістає папірець із запитанням і учасник команди дає відповідь (час для обмірковування – 30 секунд).

  • Коли і де було засновано першу Запорозьку Січ?
  • Хто був першим козацьким гетьманом?
  • Що означає слово «козак»?
  • Чому козаки носили «оселедець»?
  • Назвіть улюблені танці козаків.
  • Назвіть найвідомішу зброю козаків.
  • Як звали останнього гетьмана України?
  • Назвіть відомих вам гетьманів України.
  • Як називалися козацькі судна?
  • Назвіть улюблені інструменти козаків.
  • Яке християнське свято в козаків було храмовим?
  • Що в козаків називали клейнодами? Назвіть їх.

         Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.

 

2 Конкурс «Швидкі вершники»

Вчитель: Козаки дуже любили своїх витривалих і прудконогих коней. У народних переказах людина (козак) і кінь злилися в єдину істоту. Вершник був уособленням відваги, спритності, сили й витривалості. У козацьких піснях, думах кінь завжди фігурує разом із запорожцем:

Ой, коню мій, коню,

Де ж ті літа, де ж той час,

Як ми слави добували,

І як всюди знали нас?

Отже, наступний конкурс «Швидкі вершники». Між ногами – м’яч-кінь, потрібно пройти дистанцію до лінії і повернутися назад, не впавши з коня (тобто, не випускаючи м’яча).

Оцінювання результатів конкурсу. (1-5 балів) Записи на дошці.

 

3 Конкурс «Метання ядра»

Вчитель: Запорожці досконало володіли зброєю: рушницею, шаблею.

Отже, м’яч – це козацьке «ядро», а обруч – коло. Завдання: потрібно «ядром» (тобто м’ячем) попасти в коло (обруч).

3 спроби, кожне влучне попадання в ціль – 1 бал.

Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.

 

4 Конкурс «Заспіваймо пісню веселеньку»

Вчитель: Козаки були віддані своєму товариству, любили влучне слово, дотепні жарти, вигадки й розваги, а над усе – пісню.

 Я буду називати початок пісні, а ви повинні пісню підхопити і продовжити:

• «Ой, чий то кінь стоїть...»

• «Ти ж мене підманула...».

• «Ой на горі два дубки...»

• «Несе Галя воду...»

Український орнамент | Embroidered friendship bracelet, Friendship  bracelets, Art• «Дивлюсь я на небо та й думку гадаю...»

• «Реве та стогне Дніпр...»

• «Розпрягайте, хлопці, коней...»

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.

 

5 Конкурс «Острів прислів’я»

Завдання: доповнити прислів’я.

Степ та воля — козацька...(Доля).

Слава не поляже, а про себе...(Розкаже).

До булави треба й ...(Голови).

Без зброї слабі й ...(Герої).

За рідний край — ...(Хоч помирай).

Краще на своїй стороні кістьми...(Лягти).

Дон — Доном, а найкраще...(Дома).

Хліб та вода — ...(Козацька їда).

Кожному мила своя...(Сторона).

        Кожна правильна відповідь– 1 бал.

Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.

6 Конкурс-вікторина «Шляхами козацької слави»

Козак і король" - співомовка Степана Руданського - Мала СторінкаЗапитання:

  • Яке значення має слово «козак»?
  • Яке значення має слово «голота»?
  • Яке значення має слово «засіка»?
  • Назвіть першого гетьмана України.
  • Назвіть улюблений образ козака в народному живопису 17-19 ст.?
  • Назвіть атрибут влади гетьмана й полковника?
  • Які ви знаєте козацькі танці?
  • Хто такий кобзар?
  • Хто очолював українське козацтво?
  • Які музичні інструменти були поширені серед козаків?
  • Хто з науковців вивчив життя козаків їх побут?
  • Що таке галоп?
  • Що означає «реєстр»?
  • Перша козацька фортеця. Хто її спорудив?
  • Що таке кобза?
  • Хто очолював запорозьке козацтво?

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.

 (Підведення підсумків змагань. Нагородження переможців)

Вчитель: Дорогі козачата! Наше захід підходить до кінця. Любіть нашу рідну Україну, примножуйте її багатства і славу. Нехай кожен із вас своїми вчинками і добрим справами доведе, що козацькому роду нема переводу!

ТАБЛИЦЯ РЕЗУЛЬТАТІВ:

№ конкурсу,

назва

1 команда

(бали)

2 команда

(бали)

3 команда

(бали)

1 «Інтелектуальний»

 

 

 

2 «Швидкі вершники»

 

 

 

3 «Метання ядра»

 

 

 

4 «Заспіваймо пісню веселеньку»

 

 

 

5 «Острів прислів’я»

 

 

 

6 «Шляхами козацької слави»

 

 

 

Всього:

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Vozniuk Natalia
Додано
7 січня 2021
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку