Вчитель історії Вознюк Н.В.
ІНТЕРАКТИВНА ГРА у 8 класі.
Тема «Ми - козачата»
Мета: залучення школярів до джерел національної історії, культури; сприяння патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частинки великого українського народу; загартування школярів фізично і морально, залучення до регулярних занять фізичною культурою і спортом; організація активного дозвілля дітей.
Обладнання: музична апаратура, чисті аркуші паперу, козацька символіка, необхідний спортивний інвентар для проведення конкурсів, плакати з намальованими козаками.
ХІД ЗАХОДУ
Вчитель: Громадянин України, який знає історію своєї Батьківщини, погодиться, що однією з найяскравіших її сторінок стала козаччина.
Ще з давнини козаки славляться своєю силою та відвагою, безстрашністю та сміливістю. Свій родовід вели від пращурів – богатирів. Козаки прагнули розвивати в собі богатирську силу й дух, у чому домагалися вражаючих успіхів. Умілі кіннотники, мореплавці, стрілки з лука й рушниці, борці, вони створили справжні козацькі школи з навчання молодих бійців, уміння захистити себе й рідну землю від поневолювання.
14 жовтня – свято Покрови Пресвятої Богородиці. Для козаків свято Покрови було найбільшим і най значущим святом. Саме в цей день обирали на січі нового отамана та приймали новобранців.
Тому сьогодні ми проведемо різноманітні конкурси-змагання на право називатися козаками.
Поділ дітей на 3 команди. Обрання капітанів (отаманів) та назв команд.
1 Конкурс «Інтелектуальний»
Вчитель: Козаки були дуже розумними і кмітливими. Умови конкурсу: тему кожен обирає сам, варто лише витягти папірець. Запитання неважкі, тому і час для обмірковування обмежений. Капітан команди дістає папірець із запитанням і учасник команди дає відповідь (час для обмірковування – 30 секунд).
Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.
2 Конкурс «Швидкі вершники»
Вчитель: Козаки дуже любили своїх витривалих і прудконогих коней. У народних переказах людина (козак) і кінь злилися в єдину істоту. Вершник був уособленням відваги, спритності, сили й витривалості. У козацьких піснях, думах кінь завжди фігурує разом із запорожцем:
Ой, коню мій, коню,
Де ж ті літа, де ж той час,
Як ми слави добували,
І як всюди знали нас?
Отже, наступний конкурс «Швидкі вершники». Між ногами – м’яч-кінь, потрібно пройти дистанцію до лінії і повернутися назад, не впавши з коня (тобто, не випускаючи м’яча).
Оцінювання результатів конкурсу. (1-5 балів) Записи на дошці.
3 Конкурс «Метання ядра»
Вчитель: Запорожці досконало володіли зброєю: рушницею, шаблею.
Отже, м’яч – це козацьке «ядро», а обруч – коло. Завдання: потрібно «ядром» (тобто м’ячем) попасти в коло (обруч).
3 спроби, кожне влучне попадання в ціль – 1 бал.
Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.
4 Конкурс «Заспіваймо пісню веселеньку»
Вчитель: Козаки були віддані своєму товариству, любили влучне слово, дотепні жарти, вигадки й розваги, а над усе – пісню.
Я буду називати початок пісні, а ви повинні пісню підхопити і продовжити:
• «Ой, чий то кінь стоїть...»
• «Ти ж мене підманула...».
• «Ой на горі два дубки...»
• «Несе Галя воду...»
• «Дивлюсь я на небо та й думку гадаю...»
• «Реве та стогне Дніпр...»
• «Розпрягайте, хлопці, коней...»
Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.
5 Конкурс «Острів прислів’я»
Завдання: доповнити прислів’я.
Степ та воля — козацька...(Доля).
Слава не поляже, а про себе...(Розкаже).
До булави треба й ...(Голови).
Без зброї слабі й ...(Герої).
За рідний край — ...(Хоч помирай).
Краще на своїй стороні кістьми...(Лягти).
Дон — Доном, а найкраще...(Дома).
Хліб та вода — ...(Козацька їда).
Кожному мила своя...(Сторона).
Кожна правильна відповідь– 1 бал.
Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.
6 Конкурс-вікторина «Шляхами козацької слави»
Запитання:
Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Оцінювання результатів конкурсу. Записи на дошці.
(Підведення підсумків змагань. Нагородження переможців)
Вчитель: Дорогі козачата! Наше захід підходить до кінця. Любіть нашу рідну Україну, примножуйте її багатства і славу. Нехай кожен із вас своїми вчинками і добрим справами доведе, що козацькому роду нема переводу!
ТАБЛИЦЯ РЕЗУЛЬТАТІВ:
№ конкурсу, назва |
1 команда (бали) |
2 команда (бали) |
3 команда (бали) |
1 «Інтелектуальний» |
|
|
|
2 «Швидкі вершники» |
|
|
|
3 «Метання ядра» |
|
|
|
4 «Заспіваймо пісню веселеньку» |
|
|
|
5 «Острів прислів’я» |
|
|
|
6 «Шляхами козацької слави» |
|
|
|
Всього: |
|
|
|
1