«Назви зайве» Інтерактивна логопедична вправа
Інтерактивна вправа із циклу «Логопедичні заняття для дітей дошкільного віку» проводяться в ігровій формі, використовуючи дидактичний матеріал. Вправа допомагає виявити порушення мови у малюків, які підлягають корекції за допомогою наших логопедичних занять.
Мета: Розвиток і збагачення активного словника, розвиток мислення.
Хід вправи: Добрий день, дітки! Рада вас бачити. Сьогодні я запросила у гості Вєрту, разом з нею ми будемо знайомитись з новою темою. Давайте її погукаємо.(Діти кличуть Вєрту).
Вєрта: «Всім привіт! Як ваші справи? Розповідайте. (Діти по черзі розповідають про себе). Здорово, а у мене теж все добре, навчаюсь, гуляю, ось і до вас прийшла дізнатись щось новеньке».
Логопед: У нас дуже цікава тема сьогодні, ми будемо вчитись визначати зайве серед ряду слів і розбирати чому.
Вєрта: «О, давайте, я готова». Логопед: Тоді починаємо.
1) Майка, сарафан, панамка, валянки.
2) Кулька, кубик, апельсин, яблуко.
3) Олівець, стіл, зошит, кавун.
4) Качка, гуска, курка, кіт.
5) Ракета, вертоліт, машина, літак.
6) Дуб, береза, каштан, тюльпан.
7) Орел, білка, ластівка, голуб.
8) Дощ, сніг, море, веселка.
9) Червоний, білий, фарби, зелений.
10) Вовк, муха, бджола, комар.
Логопед: От і все! Ви дуже швидко впорались.
Вєрта: «Так, ми справжня команда. Дякую, що запросили у гості, обов’язково прийду на наступне заняття. Бувайте!»
Логопед: А наш час вже підійшов до висновку.
Рефлексія: У мене є дві корзинки - червона і зелена, а ще є шишки. Якщо все було зрозуміло і ви легко впорались з завданням, то кладете шишичку до зеленої корзинки, а якщо було важно або щось не вдалося - то це буде червона корзинка.