Інтерактивна презентація для учнів 6 класу-НУШ "Досліджуємо історію та суспільство"

Про матеріал
Інтерактивна презентація для учнів 6 класу-НУШ "Досліджуємо історію та суспільство" з використанням різноманітних вправ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправа «Самоналаштування». Покладіть руки на робочі столи, закрийте очі та промовляйте. Я особистість творча. Я зможу сьогодні добре працювати на уроціЯ бажаю однокласникам успіхів на уроці

Номер слайду 2

. Розгляньте карту. Поміркуйте, що змусило велику кількість племен і цілих племінних союзів переміщатися на дуже далекі відстані

Номер слайду 3

Діаграма Вена. Порівняйте життя варварів і римлян. Визначте спільні та відмінні риси

Номер слайду 4

Падіння Західної Римської імперіїПідзаголовок

Номер слайду 5

Вправа «Мозковий штурм»Завдання. Якою була основна причина агресії готів щодо римлян?Чому?

Номер слайду 6

Робота з текстом. Про які події йдеться в документі? 2. Хто й чому долучався до готів і допомагав їм у боротьбі проти римлян?Римський історик про навалу готів Готи розсіялися по всьому берегу Фракії , йшли обережно вперед, причому ті їхні земляки або бранці, що самі здалися римлянам, указували їм багаті селища... Не кажучи вже про природжену силу зухвалості, великою допомогою було для них те, що день у день до них долучалося безліч земляків з тих, що в перші дні переходу на римську землю через голод продавали себе за ковток кепського вина або за жалюгідний шматок хліба. До них приєдналося багато робітників із золотих копалень, що не могли знести тягар оброків.

Номер слайду 7

Вправа «Хмарка слів»https://wordart.com/51si8yszfzml/word-art%20189 Вставте в тексті пропущені слова. Новим імператором став……. . Він відтіснив ……від…….. І пішов на деякі поступки: надав вестготам …….та звільнив від………….. У ………р. перед своєю смертю він розділив Імперію між двома синами. Утворилися ……………та ………………….імперії. Запам’ятати: 395р.

Номер слайду 8

Вправа «Хмарка слів»https://wordart.com/bm8ritds9xeu/word-art%20190 Проаналізуйте хмарку слів. Як називали східну частину?Які території входили до її складу?Назвати столицю Східної імперії. В якому році відбувся поділ на Східну та Західну Римську імперію?

Номер слайду 9

Робота з картою. Розгляньте карту. Виписати територію, яка увійшла до складу Західної Римської імперії. Назвати столицю. Порівняйте територію Східної та Західної Римської імперії.

Номер слайду 10

Проаналізуйте інформацію про особливості розвитку Східної та Західної Римської імперіїУ Східній Римській імперії центральна влада імператора зберегла своє значення. На цій території жили народи з високою культурою та розвинутим господарством. Ці провінції завжди славилися своїм багатством. Великого поширення тут набули грецька мова та традиції еллінізму. У Західній Римській імперії влада імператора була слабшою, на її території почали виникати нові держави. На місцях владу імператора підміняли великі землевласники. Чимало землі належало християнській церкві, яка фактично стала незалежною від центральної влади.

Номер слайду 11

Діаграма Вена. Порівняйте особливості розвитку Східної та Західної Римської імперії. Визначте спільні та відмінні риси

Номер слайду 12

За текстом визначте, якими були наслідки поділу Римської імперії. Поділ Римської імперії ще більше послабив сили обох держав. Особливо тяжке становище було в Західній імперії: міста занепадали, селяни розорювались, на дорогах розбійницькі ватаги грабували купців та населення, часто вибухали повстання. Між правителями Західної та Східної Римської імперій не було згоди. Не було згоди і в християнській Церкві. Кожна з імперій воліла мати свою Церкву. У V ст. у Західній Римській імперії влада в Церкві закріпилася за єпископом Рима - папою римським. Главою Церкви на Сході став єпископ Константинополя - константинопольський патріарх. З часом в обох Церквах стали накопичуватися відмінності у віровченні та обрядах

Номер слайду 13

Досліди, хто скористався постійними чварами між імператорами. Чварами між імператорами та ослабленням імперії скористалися вестготи. Вони знову повстали. Очолив повсталих один з готських племінних вождів Аларіх. Майже не зустрічаючи опору, вони захопили Грецію та Македонію. Правитель Східної імперії змушений був укласти з вестготами мир, віддавши їм східні дунайські провінції.

Номер слайду 14

Поміркуйте!Завдяки чому війську Аларіха вдалося взяти місто Рим? Якими були наслідки цієї події?Після цього військо Аларіха вирушило в Італію. Імператор Західної імперії викликав для захисту Італії легіони з Галлії, Британії та Іспанії. Проте обороняти Апеннінський півострів від варварів вдалося лише декілька років. Двічі Аларіх зі своїм військом підступав до стін Рима, вимагаючи великого викупу. Імператор Західної Римської імперії відсиджувався в цей час на півночі Італії, у неприступній фортеці Равенні. У 410 р. Аларіх утрете обложив Рим. «Вічне місто» вважалося неприступним і було надійно захищене міцними фортечними мурами. Але раби вночі відкрили міські ворота, і вестготи вдерлися в Рим. Упродовж трьох днів військо Аларіха грабувало та спустошувало Рим, а раби й колони розправлялися зі своїми господарями. Жителі Рима могли знайти прихисток лише в християнських церквах, які Аларіх щадив. Про події тих часів церковний діяч писав: «Погаснув світоч миру». Таким було перше падіння міста Рима - символу вічності Римської імперії.

Номер слайду 15

Метод «ПРЕС» Чому відбулося перше падіння Риму?Я вважаю…. Тому що …Отже…Наприклад. Запам’ятати: 410р.

Номер слайду 16

Пізнавально і цікаво. На початку V ст. головною небезпекою для римської держави були гуни. У 30-х роках V ст. вождь Аттіла об'єднав під своєю владою гунські племена. «Бич Божий» — саме таке прізвисько дістав Аттіла від римлян. Він спустошив Балканський півострів і вдерся до Галії.

Номер слайду 17

Досліди текст. Чим завершився похід Аттіли?У 451 р. війська Аттіли вдерлися на землі Західної Римської імперії, в Галлію, і взяли в облогу місто Орлеан. Вестготи, що володіли цими землями, звернулися по допомогу до Риму. Коли здавалося, що місто може врятувати тільки диво, на допомогу прибули римські війська на чолі з «останнім великим римлянином» Флавієм Аецієм та королем вестготів Теодоріхом. Облогу з Орлеана було знято.

Номер слайду 18

Вправа « Оживи зображення»Флавій Аецій « останній великий римлянин»Битва на Каталаунських полях, 451р., Битва народів. Теодоріх.

Номер слайду 19

Обговоріть в класі. Внаслідок яких подій відбулося падіння Західної Римської імперії? У 455 р. племена вандалів з Африки дісталися Італії та легко оволоділи Римом. Два тижні вони грабували палаци та храми, майстерні ремісників та домівки простих жителів. Вандали прагнули захопити все, що можна було вивезти. А те, що не могли забрати з собою, нещадно винищували. Величезну кількість пам’яток мистецтва та прекрасних архітектурних споруд було знищено. Відтоді «вандалізмом» називають безглузде нищення культурних пам’яток та цінностей. Мешканців міста вбивали або захоплювали в полон, а потім продавали в рабство. Після цієї навали в Римі уціліло лише сім тисяч жителів. Відтак місто Рим прийшло в занепад. Імператорською владою в той час стали розпоряджатися командири варварських армій, які за своїм бажанням ставили на трон імператорів і скидали їх. У 476 р. один із варварських вождів скинув останнього римського імператора - юного Ромула Августула. Знаки імператорської влади - пурпуровий плащ та діадему (корону) він вивіз до Константинополя. Позбавлення влади Ромула Августула вважають кінцем Західної Римської імперії.

Номер слайду 20

Поміркуйте, як пов'язаний із подіями 455 р. термін «вандалізм». Записати в словники. Висловити своє ставлення до «вандалізму». Пояснити Чому?

Номер слайду 21

Розгляньте хмаринку тегів. Уявіть, що ви автор/авторка української Вікіпедії, яку інформацію ви розмістили б у замітках під кожним з імен, термінів ? https://wordart.com/f21rjd8ahn1n/word-art%20191

Номер слайду 22

Виконайте онлайн – вправу «Лічба років»https://learningapps.org/display?v=pth64z8fc23 Виконайте вправи на лічбу років

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Уявіть, що ви були очевидцем падіння «вічного міста» і розграбування воїнами Аларіха. Опишіть побачене. Як це було сприйнято сучасниками? Якими були наслідки?

pptx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку