Інтерактивне навчання на уроках фізичної культури

Про матеріал
У статті "Інтерактивне навчання на уроках фізичної культури " проаналізовано методи інтерактивного навчання, а саме: "Асоціативний кущ", "Робота в парах", "Мікрофон", "Робота в групах".
Перегляд файлу

Інтерактивне навчання на уроках фізичної культури    

 

Без названия (1)       Активізувати діяльність учнів на уроці можна, втілюючи інтерактивне навчання.

       Мета його полягає в тому, що початковий процес виходить з постійної та активної взаємодії всіх учнів. Це співавторство, взаємонавчання, де учень і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання, знають, що вони роблять, обмінюються поглядами з приводу того, що вони знають.

       Ці підходи до освітнього процесу не є новими для української школи. Вони застосовувалися ще в перші десятиріччя минулого століття та були поширені у педагогіці на шкільній практиці в 20-ті роки — роки масштабного реформування шкільної науки (бригадно-лабораторний та проектний метод, робота в парах системного типу учні навчали один одного).

       Із усього наведеного можна зробити аналіз структури педагогічних інновацій, які включають:

  •       мотиви, що спонукають до діяльності;
  •       мету-результати, на досягнення яких спрямована діяльність;
  •       засоби, за допомогою яких діяльність здійснюється.

       В основі ідеї, народженій учителем, виникає досвід вирішення будь-якого педагогічного завдання. Ідея стає засобом зміни освітнього процесу, а методи пошуку ідеї та засоби її втілення з урахуванням специфіки конкретної школи, класу послужать перетворенню навчального процесу.

       Найчастіше дидактичні інновації в закладі загальної середньої освіти виникають під впливом змін, що відбуваються в змісті, організації та технології навчання. Такі зміни можливі у двох варіантах: традиційному та інноваційному. Перший означає активне нарощування позитивних змін, рівномірне накопичення їх кількості, а другий — інновації, що періодично впроваджуються, якісно змінюючи стан та рівень.

       Інновація (відновлення, новинка, зміна) — система або елемент педагогічної системи, що дає змогу ефективно вирішувати поставлені завдання, які відповідають прогресивним тенденціям розвитку суспільства.

       Інноваційна діяльність учителя спрямована на перетворення існуючих форм і методів виховання, створення нових цілей і засобів її реалізації, тому вона є одним з видів продуктивної, творчої діяльності людей.

       Класифікація уроків раціональна і дає змогу чіткіше визначити цілі та завдання, структуру кожного уроку, мобілізацію учнів для успішного вирішення поставлених завдань.

       Інноваційний педагогічний процес — цілісний освітній процес, що відображає єдність і взаємозв’язок виховання та навчання, який характеризує спільну діяльність співпрацею та спільною творчістю його суб’єктів, сприяючи найбільш повному розвитку і самореалізації особистості учня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ

       «Мандрівка до світу казок», «Спартакіади», гра «Похід» тощо, їх можна проводити на контрольних уроках, після вивчення окремих тем і цілих розділів навчальної програми. Перевірити рівень засвоювання учнями навчальної програми, їх умінь та навичок, застосування цих умінь і навичок в сучасних умовах. Сюжет надає уроку емоційності, зацікавлює учнів.

       Заключна частина уроку – метод аутогенного тренування. Таке проведення заключної частини уроку подобається дітям, вносить різноманітність, а головне – сприяє досягненню його основної мети – зниженню навантаження, відновлення організму.

       Такі уроки потрібні, бо вони нові, незвичайні. Учні на таких уроках займаються з ентузіазмом, в них підвищується тонус, бажання, настрій. Загалом – є віддача і результати уроку.

«АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»

Без названия (4)       Серед інтерактивних методів навчан­ня вчителі  віддають перевагу методу побудови «асоціативного куща».Зупинімось детальніше на методі побудови «асоціативного куща». На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою проводитиметься робота, а учні згадують, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім - другорядні. Учитель фіксує відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається».

       Цей метод універсальний, адже може використовуватися під час вивчення будь-якої навчальної дисципліни і на всіх етапах уроку.

 

«МІКРОФОН»

       Технологія «Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи власну думку чи позицію.

  Без названия (5)Правила проведення:

  • говорити має тільки той, у кого є «символічний» мікрофон;
  • подані відповіді не коментуються і не оцінюються;
  • коли хтось висловлюється, решта не має права перебивати, щось говорити, вигукувати з місця.

 

«РОБОТА В ПАРАХ»

Без названия (6)       Роботу в парах можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватись. Робота в парах дає учням час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію. Під час роботи в парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують значної витрати часу.

       Серед них можна назвати такі:

  • обговорити текст, завдання;
  • узяти інтерв'ю і визначити став­лення партнера до будь-якої на­вчальної діяльності;
  • проаналізувати разом проблему, вправу;
  • протестувати її оцінити одне од­ного;
  • дати відповіді на запитання вчи­теля.

 

 

«РОБОТА В ГРУПАХ»

1473688644_1473250998_s_2_01062016       Робота в групах надає всім учасникам можливість діяти, практикувати навички співробітництва, спілкування (зокрема, відпрацювання прийомів активного слухання, прийняття спільного рішення, узгодження різних поглядів). Роботу в групах слід використовувати тоді, коли необхідно розв'язати проблему, з якою важко впоратись індивідуально та коли одним із очікуваних результатів є набуття навичок роботи в команді.

       Під час створення груп рекомендується об'єднувати в одній групі учасників із різними рівнями підготовки та досвіду з питання, що розглядається, оскільки в різнорідних групах стимулюється творче мислення, інтенсивний обмін ідеями, проблема може бути розглянута з різних боків.

       Методична література містить сформульовані на основі досвіду інтерактивного навчання загальні правила роботи в групах:

  • кожний учасник за бажанням має можливість висловитися;
  • усі учасники групи поважають цін­ності та погляди кожного, навіть якщо не згодні з ними;
  • обговорюються ідеї, а нелюди, що їх висловили;
  • усі учасники роблять зауваження стисло й по суті;
  • усі конфлікти, що виникають, розв'язуються мирним шляхом із урахуванням інтересів учасників і правил роботи;
  • усі учасники прагнуть створити відкриту, ділову, дружню атмосферу;
  • після завершення групової роботи її результати повинні бути презентовані іншим групам.

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку