Заняття на тему:"ВолеВолейбол. Техніка гри. Прийом та передача м’яча зверху, знизу. Подача м’яча: нижня пряма, бокова пряма, верхня пряма. Навчальна двостороння гра у волейбол"

Про матеріал
Волейбол - неконтактний, комбінаційний вид спорту, де кожен гравець має строгу спеціалізацію на майданчику. Найважливішими якостями для гравців у волейбол є стрибучість для можливості високо піднятися над сіткою, реакція, координація, фізична сила для ефективного нанесення атакувальних ударів. Для любителів волейбол - поширена розвага і спосіб відпочинку завдяки простоті правил і доступності інвентарю.
Перегляд файлу

ПЛАН ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ

 

Дисципліна: «Фізичне виховання»,   група  В-22

Тема заняття: «Волейбол. Техніка гри. Прийом та передача м’яча зверху, знизу. Подача м’яча: нижня пряма, бокова пряма, верхня пряма. Навчальна двостороння гра у волейбол.»

Мета заняття: Сприяння з допомогою засобів спортивних ігор позитивному впливу на психічну, фізіологічну та рухову функції студентів.

Методична: Підвищення загальної працездатності організму і рівня технічної підготовленості студентів.

Дидактична:

Навчальна: розвиток і удосконалення методики викладання вмінь і навиків студентам з теми: волейбол; закріпити основні елементи техніки гри у нападі та захисті (стійки пересування; прийом м'яча (зверху, знизу), передача м'яча (зверху, знизу), подача м'яча (нижня пряма, бокова, верхня пряма) блокування та нападаючі удари.)

Розвивальна: заохочувати студентів до постійних занять фізичним вихованням та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я.

Виховна: сприяти розвитку спритності і координації; виховати морально - вольові якості;  сформувати активно - позитивне відношення до занять з волейболу.

Оздоровча: Сприяти укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при виконанні спеціально – технічних вправ та в грі.

Вид заняття: практичне.

Тип заняття: удосконалення вмінь та навиків (тренувальний).

Засоби навчання: ходьба, біг, загально-розвиваючі, спеціально-підготовчі і такі, що підводять вправи.

Форми та методи проведення заняття:

при організації занятій:  фронтальний, групової, індивідуальний;

при повторенні техніки:  пояснення, показ, повторний, поточний;

при розвитку фізичних якостей:  рівномірний, повторний, змінний.

Міждисциплінарні зв’язки:

  • забезпечуючи: фізичне виховання;
  • забезпечувані: безпека життєдіяльності, нормативні накази та акти з фізичного виховання.

Методичне забезпечення: навчальна та робоча програма з дисципліни «Фізична культура»

Забезпечення заняття: сітка, м'ячі волейбольні м’ячі, секундомір, свисток, навчально-методичний комплекс викладача.

Місце проведення: спортивна зала коледжу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

  1. Організаційний момент: 

      Шикування, привітання, переклик студентів. Завдання та зміст занять. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек.

  1. Мотивація: 

    Позитивний вплив волейбольних вправ на здоров'я і фізичний розвиток молоді.

  1. Ознайомлення студентів з темою і метою заняття:    

Повідомлення теми заняття:

«Волейбол. Техніка гри.  Прийом та передача м’яча зверху, знизу. Подача м’яча: нижня пряма, бокова пряма, верхня пряма. Навчальна двостороння гра у волейбол.»

  1. Активізація опорних знань: 

     Визначення поняттям «фізичне виховання», «спортивні ігри» «особисте здоров’я». Техніка безпеки, якої додержуються студенти під час виконання волейбольних вправ.

                                       5.Практичне заняття

        5.1 В підготовчій частині потрібно підготувати організм до майбутньої основної діяльності, підвищити загальну і спеціальну підготовку. Виконується шикування студентів, вітання, повідомлення задач заняття. Стройові вправи на місці – повороти.     

Ходьба в русі: на носках, на п'ятах, на внутрішній та зовнішній частині стопи, перекатом з п'ятки на носок. Під час ходьби спину тримати рівно, положення рук змінювати за командою. Після ходьби переходити на біг. Далі виконується комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба в русі. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: ходьба випадами, стрибки на одній нозі та на двох ногах з просуненням вперед.              

        

Спеціальні бігові вправи:

  •    біг з високим підніманням стегна;
  •    біг із нахльостуванням гомілки.
  •    правим боком приставним кроком;
  •    лівим боком приставним кроком;
  •    стрибками на правій нозі;
  •    стрибками на лівої нозі.

 

     Темп середній. ЧСС 100 - 120 ударів/хв.. Дистанція між студентами  0,2 метра. 

Після бігу - ходьба 2 кола для нормалізації дихання. Виконуються загально-розвиваючі вправи в русі: колові  рухи головою, прямими руками, ривкові рухи, наклони та повороти тулуба, нахили та випади, махи прямими ногами. Всі вправи студенти виконують за викладачем на рахунок – 1-2-3-4. Велика увага приділяється вправам кистей, плечовим суглобам та на розтягування м'язів ніг: нахилам, випадам і так далі.

 

  1.   Для того, щоб досягти основної мети заняття, студенти виконують окремі задачі:
  • пересування волейболіста;        
  • комплекс вправ у парах з волейбольним м’ячем;     
  • прийом і передача м’яча;       
  • подачі м'яча;         
  • навчальна двостороння  гра у волейбол. 

    

 5.3 В заключній частині.  Підсумки заняття викладач вказує позитивні і негативні моменти заняття, оцінює успішність студентів. Оголошує домашнє завдання: до комплексу ранкової гімнастики включити самостійно вивчення: «Профілактика спортивного травматизму».

      

                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект заняття

 

№ з/п

Зміст заняття

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча частина – 25 хвилин

 

1

Шикування, привітання, переклик студентів. Завдання та зміст занять. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек.

5 хв.

Правила поведінки та техніка безпеки на заняттях спортивними іграми. Опитування студентів про самопочуття в стані покою і при навантаженні протягом занять. Чсс не тренувального студента: юнаки – 60-70; дівчата – 65-95 уд/хв.

2

Стройові вправи (повороти на місці). Різновиди ходьби: на носках, п’ятках, внутрішній та зовнішній стороні стопи, перекатом з п'ятки на носок.

3 хв.

Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне

3

Повільний біг

3 хв.

Дихання відкритим ротом і носом, 2 кроку – вдих, 2 кроку – видох. Після ходьби активний відпочинок: вправи на встановлення дихання.

4

Комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба в русі. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: ходьба випадами, стрибки на одній нозі та на двох ногах з просуненням вперед 

10-15 хв.

Комплекс спеціально-підготовчих вправ студенти виконують за самопочуттям. Вправи виконувати з повної амплітудою. Інтервал відпочинку між вправами для ніг не більше 30 сек. Активний відпочинок: вправи на встановлення дихання

а/

Ходьба:

1-2 – руки вгору (вдих);

3-4 – руки вниз (видих);

5-8 разів

«Кроком руш!»

б/

Загально-розвиваючі вправи в русі:

Вихідне положення (в. п.) -  руки на пояс

1-4 - кругові рухи головою вправо;

5-8 - те ж уліво.

4-6 разів

Темп повільний

в/

 в. п. – руки перед грудьми зігнуті в ліктях:

1-2 - відведення зігнутих рук назад;

3-4 - те ж із прямими руками,

8-10разів

Руки не опускати вниз.

г/

 в. п. - руки в сторони

1-4 - кругові рухи кистями вперед;

5-8 - кругові рухи кистями назад;

1-8 - те ж саме передпліччям та руками;

8-10 разів

Руки не опускати вниз.

д/

 в. п. - руки на пояс

1 - крок правою ногою вперед, руки нагору в замок, прогнутися;

2.- в. п.

3-4 - те ж зі зміною положення ніг;

8-10  разів

Прогнутися

є/

в. п. – руки за головою в «замок»

на кожний крок – повороти тулуба вліво;

 вправо;

10-12 разів

Спина пряма

ж/

 в. п. – руки прямі серед собою

1 – правою прямою ногою дістаємо носочка ноги;

2 – те ж лівою;

3 – правою;

4 – лівою.

8-10 разів

Не сутулитися, ноги  прямі

з/

 в. п.- на кожний крок

1 - нахил до правої ноги.

2 - в. п

3 - нахил до лівої ноги

4 - в. п

8-10 разів

Ноги в колінному суглобі не згинати

и/

л) в. п. - руки на пояс

1-2- 3-4 - стрибки на правій нозі;

1-2- 3-4 - те ж на лівій нозі;

1-2- 3-4 - стрибки на обох ногах уперед;

 

4-6 разів

Стрибати на носках

 

і/

в. п. – руки на пояс

- правим боком приставним кроком;

-  лівим боком приставним кроком;

 

Ноги не зхрещувати

й/

біг з високим підніманням стегна;

 

Кут піднімання стегна на 90°

к/

біг із нахльостуванням гомілки.

 

 

17

 Вправи на поновлення дихання.

30 сек.

 

 

Основна частина – 40-45 хвилин

 

1

Визначення основних елементів техніки гри у нападі та захисті (стійки пересування; прийом м'яча (зверху, знизу), передача м'яча (зверху, знизу), подача м'яча (нижня пряма, бокова, верхня пряма)

3 хв.

Коротка інформація про техніку волейбольних вправ

 

2

 

Прийом і передача м’яча:

- прийом і передача м’яча двома руками зверху над собою;

- прийом і передача м’яча двома руками зверху в парах;

Описание: 4

 

 

 

 

 

Рис. 1 Верхня передача

- прийом м’яча знизу після накидання партнером;

- прийом і передача м’яча двома руками знизу над собою;

- передачі м’яча двома руками

( чергуючи верхню з нижньою) в парах через сітку.

 

Описание: 5

 

 

 

 

 

                       Рис. 2 Нижня передача

15 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на правильне положення рук, ніг, тулуба.

 

Правильне положення рук, кінцівок і пальців на м'ячі при передачі зверху

 

 

 

 

 

 

 

 

Уважно слідкувати за правильністю виконання вправи, ноги обов’язково підсаджуються під м’яч

Узгодити роботу рук, тулуба і ніг.

 

 

Під час польоту м'яча переміститися "під м'яч". Руки повинні бути перед вами. Перед самим прийомом слід зупинитися.

3

Подачі м'яча:

Описание: 2аа) нижня пряма подача через сітку у парах;

Рис. 6 Нижня пряма подача

15 хв.

 

Студенти поєднуються у дві команди, кожна отримує м'ячи (по одному на пару). Одночасно вдосконалюється прийом м’яча після подачі. Дівчата перебу-вають за лінією подачі на одній стороні майданчика, юнаки - на протилежній. Гравець, який приймає м’яч, підбиває його над собою нижнім або верхнім прийомом, потім ловить м’яч і біжить за лінію подачі

Описание: 2б) нижня бокова подача через сітку у парах;

Рис. 6 Нижня бокова подача

Описание: 3в) верхня пряма подача через сітку у парах.

 

 

 

 

 

Рис. 7 Верхня пряма подача

9

Навчальна - тренувальна гра у волейбол

 

 

 

 

Описание: Описание: Картинка 3460 из 109449

 

 

 

 

 

 

 

 

15 хв.

Умови проведення двосторонньої гри наближаються до змагальних, (група поділяється на 4 команди). Студенти розташовані, кожен на своїй зоні. Звернути увагу на правильне положення рук, ніг, тулуба, блокування та ударів протягом всій гри.

 

Заключна частина – 5 - 7 хвилин

 

1.

Шикування в одну шеренгу, визначення рівня ЧСС, підсумок заняття.

3 хв.

Виставлення оцінок декількох студентів. Встановлення ЧСС: юнаки – 65-75,

дівчата – 70-90 уд./хв.

2.

Домашнє завдання

2 хв.

Профілактика спортивного травматизму

3.

Прощання. Організований вихід зі спортивної зали

2 хв.

 

 

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку