Інтерактивне розвиткове заняття:
«Цінність і сенс життя»
Мета: роздуми про цінність життя, про сенс і мету життя.
Матеріали: опитувальник, аркуші паперу, фломастери, олівці, епіграф до заняття.
Хід заняття
1. Вступне слово керівника групи. Мотивація. Оголошення теми. Очікувані результати
Обговорення епіграфа до заняття:
«Цінність людського життя вимірюється не його тривалістю, а його якістю» (Мартін Лютер Кінг).
4.Вправа-самоаналіз «Я і моє життя»
Керівник просить учасників намалювати дерево. Пояснює, що дерево – це буде символ конкретного учасника, це буде «я». Після чого курівник роздає опитувальник «Цінність і сенс життя»(див. нижче), який учасник и повинні заповнити.
Опитувальник «Цінність і сенс життя»
1. Яке це дерево?..............................................................................................
2. З чого складається дерево?............................................................................
3. Чого в ньому не вистачає?.............................................................................
4. Що це дерево дає іншим?.............................................................................
5. Що можна зробити, щоб дерево давало ще більше плодів?............................
6.Що потрібно зробити, аби дерево не зіпсувалося і як за ним доглядати?......................................................................................
5.Презентація
Кожен із учасників розповідає про своє дерево, використовуючи свої записи.
6.Обговорення в парах
Учасники об’єднуються в пари (за бажанням або як запропонує керівник групи) і обговорюють, яким чином спостереження, отримані по відношенню до дерева, можна віднести до свого життя, що можна в ній змінити, аби «приносити більше плодів», як знайти сенс життя для себе.
7.Підсумки. Рефлексія. Обговорення питань:
Чи здійснилися мої очікування?
Що я отримав завдяки вправам?
Які почуття та емоції переживаю?