Інтерактивне спілкування допоможе розширити і поглибити знання дітей про істворію створення сучасних іграшок, авторів, які їх створили та країни, у яких були створені іграшки. Формувати в учнів потребу у самовдосконаленні, розвивати допитливість, творчу фантазію, інтерес до сучасних іграшок.
Комунальний заклад
« Харківська загальноосвітня санаторна школа- інтернат І-ІІ ступенів № 11»
Харківської обласної ради
ІНТЕРАКТИВНЕ СПІЛКУВАННЯ
для учнів 1 класу
«Де створені наші улюблені іграшки»
Підготувала:
Вихователь 1-А класу
Вева Алла Володимирівна
Харків 2018
Мета: розширити та узагальнити знання дітей про походження та історії сучасних іграшок;
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, глобус, презентація за даною темою, музичний комп’ютерний супровід, іграшки: кубики Рубика, лялька Барбі, м’ячі. Шахи, спінери, бейблейди, конструктор LEGO, дзиґа, пазли.
Хід заходу:
Вихователь: Діти, скажіть будь ласка, чим ви любите займатися біль за все?
Які ваші найулюбленіші ігри?
Чи відома вам історія виникнення та країна походження ваших улюблених іграшок?
Чи є у вас бажання дізнатися більше про іграшки?
Любите ви мандрувати?
Сьогодні я вас запрошую до віртуальної подорожі по країнах світу, щоб більше дізнатися про історію наших улюблених іграшок. А допоможе нам в цьому глобус (макет нашої Землі).
А мандрувати ми сьогодні будемо на великій повітряній кули. Запрошую усіх зайняти місця, пристебнути ремені, розташуватися зручно і заплющити очі. (Діти сідають в коло на стільці. Під музику вирушаємо у політ).
Я обертаю глобус декілька разів. Будь ласка, розкрийте очі і подивіться, де ми з вами опинились.
Слайд № 1
Ми опинились у Японії, країні відважних воїнів –самураїв. І нас гостинно зустрічає самурай. Але він спочатку чомусь показує нам дзигу.
Слайд № 2
Дзиґа — іграшка, яка підтримує рівновагу на гострому кінчику за рахунок швидкого обертання навколо своєї осі. Де і коли з’явилась дзиґа невідомо, але вчені прийшли висновку, що попередниками дзиги були жолуді, бо горіхи, якими люди грались, а пізніше виготовили дзигу з деревини. В наш час дзиги виготовляють з металу, пластику, різних сплавів. В різних країнах вона має різні назви «юла», «вовчок». В Україні вона має назву «дзига» скоріш за все за звуконаслідувальне походження («дзз», «дзиґ»).
Слайд № 3
Популярним сучасним варіантом дзиґи є бейблейд.
Настільну гру Бейблейд створили за мотивами японського аніме-серіалу. Історія розгортається в незвичайному світі, де ми зустрічаємо п'ятикласників – Волта, Шу, Рантаро та їхніх друзів. Школярі всерйоз захоплені одним дуже модним видом спорту... Потрібно досконало володіти кидком, і тоді, можливо, станеш найкращим блейдером...
Слайд № 4
Із серії в серію ми спостерігаємо, як вони борються, підбурюють або підтримують один одного, переживають та радіють. Для запуску потрібна висока концентрація, фізична спритність, вміння передбачати і аналізувати те, що відбувається на «полі бою». Весь мультик – змагання і подолання себе на шляху до мрії....
Слайд № 5
Вихователь: Діти, давайте подякуємо самураєві за цікаву розповідь. Наші хлопці не гірше за героїв цього мультику вміють грати з блейблейдом. Хто з вас готовий нам це продемонструвати? (За бажанням учні класу демонструють усім гру з блейблейдом).
Будь, ласка займіть місця у повітряній кулі, пристебніть ремні, заплющуйте очі і мандруємо далі.
Вихователь крутить глобус. Діти під музику летять на повітряній кулі.
Слайд № 6
Діти, розкрийте очі і подивіться, де ми з вами зараз знаходимось і хто нас на сей раз зустрічає.
Ми опинились у сусідній нам країні, яка називається Угорщина. І нас зустрічає відомий угорський скульптор, винахідник Ерньо Рубік. В руках він тримає щось яскраве. Давайте уважно роздивимось. Хто знає, що у нього в руках?
Так, це - ку́бик Ру́біка (часто помилково: кубик-рубік) — механічна головоломка, яку він винайшов 1974 року.
Ерно Рубік назвав свій винахід «Магічний куб». Популярність цієї іграшки була ні з чим не зрівняна у минулому сторіччі в усьому світі. В той час ще мало було комп’ютеров. І кубик залишався майже не єдиним засобом для тренування розуму і смікалки.
За даними статистики вже продано понад 300,000,000 екземплярів іграшки в усьому світі.
На сьогодні існує багато різних видів цієї іграшки.
Слайд № 7
Хто з вас вміє самостійно збирати кубик Рубіка?
Сьогодні я для вас принесла декілька видів цієї іграшки. Ви можете її розглянути та потримати у руках.
Нам слід зайняти свої місця у повітряній кулі та вирушати далі.
Всі сідайте зручно, пристебніть ремені, заплющуйте очі та під музику продовжуємо нашу подорож. А я міцно тримаю глобуса і швидко його кручу.
Відкривайте очі. Вставайте зі своїх місць. І поглянемо, де ми опинились.
Слайд № 8
Нас зустрічає Міккі Маус, а опинилися ми у Сполучених Штатах Америки.
Діти, Міккі Маус приготував нам сюрприз. Він хоче розповісти не про одну, а одразу про дві іграшки, які народилися в США.
Слайд № 9
Ітак, перша іграшка, з якою він нас хоче познайомити – це усім відомий спі́нер, фі́джет-спі́нер, верту́н, крути́лка для рук, верту́ха непоси́ди — антистресова іграшка. У центрі спінера — підшипник з металу або кераміки, по боках розташовані кілька лопатей/крил або обважнювачів. Іграшка виготовляється з різних матеріалів, таких як латунь, нержавіюча сталь, титан, мідь і пластик. Матеріал і дизайн підшипників впливає на час обертання, тип вібрацій і шуму, створюючи унікальний сенсорний зворотний зв'язок.
Створила спінер Кетрін Геттінгер, інженер-хімік за освітою. Вова створила іграшку для своєї дочки, яка хворіла на синдром патологічної м'язової стомлюваності. Кетрін не могла грати з донькою, тому своїми руками зробила для неї іграшку з газети і липкої стрічки. Іграшка потім набула деякої популярності, і Кетрін почала її виготовляти вдома і продавати на мистецьких ярмарках у Флориді. Так ця іграшка набула популярності у всьому світові.
Дякуємо Міккі Маусу за таку цікаву розповідь. Але учні нашого класу також мають цю іграшку, грають нею вдома та у вільний від уроків час у школі. Хто бажає продемонструвати, як саме ви любите грати з цією іграшкою?
Дуже добре! Молодці!
Діти, але Міккі Маус не закінчує нашу з ним зустріч і залюбки хоче нам розповісти про ще одну іграшку, яка створена у Сполучених Штатах Америки.
Слайд № 10
Ба́рбі (англ. Barbie, зменшувальне від Barbara (Барбара)) — лялька американської компанії Mattel, спочатку дитяча іграшка, переважно для хлопчиків і дівчаток 3 — 14 років, а нині ще й об'єкт, який часто колекціонується дорослими людьми. Її «мамою» є Рут Хендлер. Повне ім'я Барбі — Барбара Міллісент Робертс.
За словами Хендлер, в дитинстві її дочка Барбара (на честь якої і була названа Барбі) нерідко «грала з подругами в ляльки; то були паперові ляльки -„дорослі“, і дівчатка уявляли себе в „дорослому житті“ то дівчатами, то діловими жінками, то мамами (…) Звичайно відчувалася потреба у ляльках …, які могли б познайомити юних леді з багатьма сторонами настільки привабливого для них світу дорослих».
Зараз ця лялька найулюбленіша іграшка дівчаток. У продажу з'явилося безліч всіляких костюмів та аксесуарів для Барбі. Колекцію одягу Барбі оновлювали щороку. У Барбі є багато друзів та різноманітні будиночки та інтер’єри, які також є у продажу.
Хто з дівчаток, сьогодні взяв свою улюблену ляльку і хоче нам про неї розповісти.
А зараз, дякуємо Міккі Маусу, сідаємо у повітряну кулю і в подорож.
Заплющуйте очі, я розкручую глобус і під музику летимо далі.
Слайд № 11
Ми опинились в Англії і нас зустрічає Гаррі Поттер. Він демонструє відому нам гру, яка народилася в Англії-це пазли.
Слайд №12
Пазл (від англ. jigsaw puzzle) — гра-головоломка, що виглядає як мозаїка, яку потрібно скласти з безлічі фрагментівмалюнка різної форми. Є однією з найдоступніших іграшок, що розвивають логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву.
Назва гри походить від скорочення англійського сполучення jigsaw puzzle («лобзикова головоломка»), бо саме лобзики використовувались для створення ранніх варіантів пазлів, випилюваних з дерева.
Перший пазл, як вважається, був створений лондонським гравером і картографом Джоном Спілсбері близько 1760 року. У роботі він використовував пилку для маркетрі. Ранні пазли виготовлялись перенесенням контурів з мап на листи шпону і наступним розпилюванням по державних кордонах; так виходили своєрідні практичні приладдя для занять з географії[. Такі «розрізані мапи» (dissected maps) використовувались для навчання дітей при королівському дворі Георга III.
Слайд №13
Гаррі Поттер нагадує нам сюжет казки Снігова Королева, де хлопчик Кай намагався скласти з крижинок слово «ВІЧНІСТЬ», але у нього це не виходило. Скласти картину з маленьких шматочків також не дуже легко, особливо, якщо їх 500 і більше штук.
Вихователь: Діти Гаррі Потер не поспішає з нами прощатися, та хоче розкрити нам історію ще однієї нашої любимою іграшки.
Слайд №14
М'яч — предмет сферичної чи іншої опуклої форми, який здебільшого використовується у спортивних іграх.
У різних країнах для виготовлення м'ячів використовували різні матеріали: м'ячі шили зі шкір тварин, плели з очерету, скручували з ганчірок, вирізали з дерева.
Перший м'яч для спортивних іграх був винайдений ще в 17 столітті й зроблений по простому: звичайне ганчір'я було покрите бичачою шкірою. У середині XIX століття Чарльз Гудьєр розробив перший м'яч, виготовлений з вулканізованої гуми. Річард Ліндон, у 1862 році, створив першу надувну гумову камеру для м'яча. Пізніше Ліндон розробив до камери насос, і на виставці в Лондоні його винахід здобув золоту медаль.
В наш час м’ячі бувають резинові, шкіряні, поролонові, пластикові, каучукові тощо. Застосовуються для багатьох спортивних ігор.
Вихователь: Я пропоную вам пограти в гру з м’ячем. Але це буде не спортивна гра, а інтелектуальна. Давайте станемо в коло і пограємо в цю гру. Я буду кидати комусь з вас м’яч і в той самий раз ставити запитання. A ви повинні його зловити, дати правильну відповідь і швидко повернути його вихователю.
Молодці! Мандруємо далі. Сідаємо у повітряну кулю, під музику із заплющеними очима потрапляємо до наступної країни.
Слайд № 15
Нас люб’язно зустрічає Русалочка, оскільки ми потрапили до Данії. Вона нам хоче розказати про дуже відому нам з вами іграшку, яка виникла саме у Данії.
Слайд № 16
LEGO (від дан. лег та дан. годт — «Захоплива гра») — це серія іграшок, що являє собою конструктор на основі кольорових блоків, коліс, фігурок людей, тварин, птахів та інших деталей за допомогою яких можна скласти будь-які речі. Будинки, машини, роботи, скульптури — це та не тільки можна скласти за допомогою конструктора LEGO.
Поява цього конструктора сягає своїм корінням в далекий 1932 рік. Олі Кірк Крістіенсен, який був столяром за професією і жив в данському селі, вирішив випускати прасувальні дошки, драбини та іграшки з дерева. Через два роки, в 1934 його компанія домоглася великого успіху, і їй було придумано назву «Lego», що в перекладі з данської означало «грати з задоволенням».
Спочатку датська компанія здійснювала реалізацію свого товару тільки в межах своєї країни, а починаючи з 1950, конструктор «Lego» вийшов на світовий ринок.
Русалочка пропонує нам виконати невеличке завдання з використанням конструктора LEGO. Слід уважно послухати загадку, а відповідь викласти за допомогою конструктора LEGO.
Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
“І-го-го!” — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі… (кінь).
А зараз наша подорож добігає кінця, займаємо зручні місця у нашій повітряній кулі, пристебнути слід ремені та вирушаємо додому.
Вихователь: Діти, ось ми і повернулися з нашої віртуальної мандрівки. Ви всі дуже активно працювали, проявляли інтерес та гарно себе поводили. Молодці!
-Сподобалась вам наша подорож?
- Що нового ви дізнались?
-Чи пригодиться вам набута інформація?
Дякую всім за співпрацю і увагу!
Використані джерела: