Інтерактивне заняття

Про матеріал
ЦЕ ЧАРІВНЕ СЛОВО ГРА Кількість занять за темою: 2 Мета: розширити уявлення дітей про значення ігрової діяльності для їх особистого розвитку
Перегляд файлу

клас 1                                               ставлення до діяльності

Тема:

Це чарівне слово гра

Кількість занять за темою: 2

Мета: розширити уявлення дітей про значення ігрової діяльності для їх особистого розвитку

 

Заняття 1

Завдання:

  •     познайомити дітей з новими іграми;
  •     засвоїти правила поведінки під час гри.

Ключові слова: гра, правила гри.

Необхідне забезпечення: папір, кольорові олівці, магнітофон, музичний супровід для гри, ватман, маркери, ключик (це може бути ключик від шафи, а можна самому зробити його з кольорового картону).

ПЛАН заняття

1. Вступне слово педагога (5 хв.)

2. Гра “Несподівані картинки” (10 хв.)

3. Бесіда “Коли гра буде цікавою?” (10 хв.)

4. Гра “Моя бабуся з Бразилії” (5 хв.)

5. Підведення підсумків (5 хв.)

6. Домашнє завдання

Конспект заняття

 Етапи заняття

Зміст

Вступне слово педагога ( 5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра “Несподівані картинки” (10 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До уваги педагога:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда „Коли гра буде цікавою?” (10 хв.)

 

 

 

До уваги педагога:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра “Моя бабуся 

з Бразилії” ( 5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підведення підсумків (5 хв.)

 

 

 

 

Домашнє завдання

 

Педагог нагадує, що сьогоднішнє заняття присвячене виключно грі. Ігри придумують люди. Є ігри дуже давні (народні ігри), які придумав певний народ (українські, польські, білоруські). Є ігри, які придумують дорослі а також самі діти. В ігри можна гратися з друзями, вдвох, сім’єю, великими групами (класом).

Гра – це цікаве заняття, що служить для розваги, відпочинку, навчання, сприяє розвитку певних здібностей.

- Чи любите ви гратися?

- Які ваші улюблені ігри?

  • В які ігри вам подобається грати з друзями?
  • Чому діти грають в ігри?

 

Інструкція: Кожний візьміть собі аркуш паперу, на зворотному боці напишіть своє ім’я і починайте малювати якусь картинку за власним бажанням. (2–3 хв.).

Потім за моєю командою припиніть малювати і передайте свій незакінчений малюнок сусідові, який сидить за вами. Він має продовжити малювати почату вами картинку. За моєю командою він передасть малюнок наступному учню, що сидить за ним. Останній з вашого ряду обміняються картинкою з тим, хто сидить за першою партою. Таким чином ви обміняєтесь малюнками з усіма дітьми, які сидять у вашому ряду.

 

Обмін малюнками має відбуватися через 2-3 хвилини. Гру можна супроводжувати музикою. Як тільки музика стихає, діти мають обмінятися картинками. Гра закінчується, коли кожний учень отримає малюнок, який він  починав малювати.

Після гри обов’язково запитайте дітей, чи сподобались їм малюнки, які вони отримали, і зверніть їхню увагу на те, який внесок зробив кожний з них у груповий малюнок.

Запропонуйте їм подякувати своїм друзям за співпрацю і гарний малюнок у подарунок. Наголосіть на важливості чіткого виконання правил гри всіма учасниками.

 

- Що треба знати і чого дотримуватися, щоб грати було цікаво? (Правила гри та правила поведінки під час гри).

Разом із дітьми педагог формулює основні правила поведінки під час гри і створює плакат “Коли гра буде цікавою”.

 

Відкоригуйте і запишіть на ватмані всі варіанти правил, які запропонують діти, і в разі потреби доповніть перелік названих правил такими:

а) лише чесна гра може бути цікавою (не підглядати, коли треба бути із зав’язаними очима);

б) під час гри не можна сердитись, вередувати – це ж лише гра;

в) під час гри треба бути стриманим (коли програєш, не слід ображатися, сваритися з тим, з чиєї вини програв);

г) коли виграв – можна радіти, але не насміхайся над тим, хто програв;

д) під час гри треба бути уважним, активним, веселим...

- Якщо ви згодні з цими правилами та  обіцяєте їх дотримуватись, поплескайте в долоні.

Педагог пропонує дітям вивчити нову гру, якої вони потім зможуть навчити своїх друзів. Він розказує кумедну історію про бабусю з Бразилії та супроводжує її виразними рухами.

Інструкція: Послухайте, будь-ласка, кумедну історію про бабусю з Бразилії й повторюйте за мною всі рухи, які я буду показувати. Будьте уважними!

“Одного разу до мене приїхала моя бабуся з Бразилії. В неї отакі великі очі, ось такі великі вуха, хвилясте довге волосся. Руки в неї довгі-довгі (потягніться вперед), вона дуже сильна (станьте в позу культуриста). Ноги в неї довгі, а ступні великі (підніміть і покажіть по-черзі праву і ліву ступні). Вона вміє дуже швидко бігати (покажіть як). І я так люблю свою бабусю з Бразилії (обійміть себе руками). А тепер можете обійнятися один з одним, повторюючи: “Я дуже-дуже люблю свою бабусю”.

Давайте зараз по-черзі один за одним назвемо ті правила поведінки під час гри, які ви запам’ятали.

Чи сподобались вам ігри, в які ми з вами сьогодні грали? – Так!

Тоді навчіть своїх друзів грати в ці ігри. А ще ви можете грати в них у школі на перервах.

Педагог пропонує дітям підготувати разом із батьками українську народну гру.

Література

Фопель К. Как научить детей сотрудничать? Психологические игры и упражнения: Практическое пособие / Пер. с нем. В 4-х томах. - Т. 2. 2-е изд., стереотип. – М., 2001. – 160 с.: ил.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема:

Це чарівне слово гра

Кількість занять за темою: 2

Мета: розширити уявлення дітей про значення ігрової діяльності для їх особистого розвитку.

 

Заняття 2

Завдання:

  •     познайомити дітей з іграми різних народів;
  •     сприяти згуртуванню класного колективу;
  •     повторити правила ведення ігор.

Ключові слова: народні ігри.

Необхідне забезпечення: карта світу, стрілочки, музичний супровід, магнітофон, картинки-вивіски.

ПЛАН заняття

  1. Вступне слово педагога (5 хв.)
  2. Гра “Так і ні болгарською” (10 хв.)
  3. Гра “Вивіски” (10 хв.)
  4. Гра “Здоров був, пане!” (5 хв.)
  5. Підведення підсумків (5 хв.)
  6. Домашнє завдання

Конспект заняття

 Етапи заняття

Зміст

Вступне слово педагога ( 5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра “Так і Ні болгарською”

(5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До уваги педагога:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра “Вивіски”

(10 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра “Здоров був, пане!” (5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До уваги педагога:

 

Підведення підсумків (5 хв.)

 

 

 

Домашнє завдання

 

В усіх країнах світу діти і дорослі залюбки грають у різноманітні ігри.

  • А ви, діти, чи любите грати в ігри?
  • В які саме?
  • Чи хотіли б ви дізнатися, в які ігри вміють грати діти інших країн?

Отже, вирушаймо у подорож країнами світу.

- Нагадайте мені, як називається музика, під яку всі вирушають у путь? (Марш!)

Звучить будь-який (за вибором педагога) марш. Діти піднімаються і крокують. На дошці прикріплено мапу світу. Чіпляємо стрілочку там, де Болгарія.

- Улюблена гра болгарських дітей називається “Так і Ні болгарською”. Пропоную вам зараз в неї пограти.

 

Інструкція: Діти, запам'ятайте, будь-ласка, що в Болгарії “так” і “ні” показують по-іншому ніж у нас, в Україні. “Так” – це коли ми крутимо головою, кажучи “ні”, а “ні” у болгар – коли ми киваємо головою “так”. Зараз я буду запитувати, а ви (ті, на кого я вкажу) будете відповідати без слів: кивати, якщо ви не згодні, та крутити головою, якщо ви погоджуєтесь. Наприклад:

- Тетянко, ти живеш у Києві?

  • Даринко, а баба Яга добра?
  • Сергійко, чи ти справді навчаєшся в 3-му класі?

 

Бажано завчасно підготувати запитання для всіх учасників гри.

Звучить марш. Ми летимо у Париж (педагог прикріплює стрілочку на мапі). Париж – це столиця Франції. А ще його називають столицею моди. Тут можна побачити велику кількість різноманітних модних крамниць.

Уявіть собі, що ми мандруємо однією з вулиць Парижа. По обидві сторони вулиці безліч крамниць. А щоб дізнатися, до якої з них нам треба зайти, пропоную гру “Вивіски”.

Діти, скажіть будь-ласка, коли ви стоїте перед крамницею, що допомагає вам збагнути, що це за крамниця і що там можна придбати? (Вивіска)

 

Кожна дитина із запропонованих картинок-вивісок (вони всі перевернуті написами до низу) витягує собі одну. Потім діти по-черзі розказують, в який магазин вони потрапили, як він називається і що в ньому можна купити (бажано, щоб діти назвали як мінімум три покупки).

 

Під звуки маршу ми повертаємося додому в Україну. Давайте пограємо в народну українську гру “Здоров був, пане!”

 

Користуючись лічилкою, серед дітей обирають “пана”. Всі інші відходять від нього й тихесенько, щоб не почув і не підгледів “пан”, придумують якусь роботу, рух тощо. Далі приходять до пана і починають розмову:

- Здоров був, пане!

- Здорові були дітки! Де ви були?

- Там-то й там-то (у полі, в лісі тощо).

- Що ви робили?

Діти на це відповідають на мигах (поливали, косили тощо). “Пан” має відгадати й голосно назвати ту роботу, про яку йде мова. Коли не вгадав, задумують щось нове. Коли “пан” відгадав, усі тікають від нього, а він ловить. Спійманий стає за “пана”. Гру урізноманітнюють цікавими рухами, піснями і танками.

Замість даних ігор, діти можуть запропонувати свої - ті, що вони підготували разом з батьками.

Після гри можна запропонувати дітям поділитися їхніми враженнями, дати відповідь на запитання:

В яку гру люблять грати болгарські діти? Які ігри найбільше вам сподобалися? Чому? Які українські народні ігри вони знають?

Є багато ігор, в які можна грати у колі сім’ї. Розкажіть батькам про ігри, в які ви навчилися грати сьогодні, та навчіть їх грати в ці ігри.

На наступному занятті мова піде про природу і кожен з вас буде виготовляти аплікацію “Мій улюблений куточок природи” Отже, принесіть все необхідне для її виготовлення (кольоровий папір, олівці, ножиці, клей, допоміжні матеріали: кору, сухе листя, насіння, нитки, вату тощо).

 

Література

“Дзиґа”. Українські дитячі й молодечі народні ігри та розваги./ Композиція              П.Г. Черемиського. Укладачі: В. І. Семеренський, П. Г. Черемиський. - Харків., 1999. – 528 с.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лясківська Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку