Інтерактивне заняття до дня Безпечного Інтернету ( 5 – 7 класи)
Вправа «Мікрофон»
Інтернет – потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом із тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей так і для дорослих. Які ж небезпеки можуть вас чекати у всесвітній павутині?
Вправа «Долоні»
На долонях написати улюблені справи в Інтернеті.
Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»
Мета: в ігровій формі розповісти про один із можливих випадків шантажу та проговорити основні правила знайомства в Інтернеті.
Хід вправи:
На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).
Слова педагога-тренера: “Ми пропонуємо до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.
На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.
(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).
– Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.
На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.
Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. (Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)
– Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося – це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця.
Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)
Запитання для обговорення:
1.У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.
2.Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?
3.Що було необхідно зробити інакше?
Педагог тренер робить висновок: “Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:
Вправа «Плюси та мінуси інтернету»
Робота у групах «Плюси та мінуси інтернету». • Об’єднати учнів у 2 групи («плюс», «мінус»). Завдання: — команда «плюс»: наводить приклади позитивного впливу інтернету. — команда «мінус»: розповідає про негативний вплив інтернету.
• Кожна група 2–3 хвилини працює над презентацією свого завдання.
Підсумуйте: «Інтернет — цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку, спілкування з друзями. Водночас світова комп’ютерна мережа містить багато небезпек для психічного та фізичного здоров’я користувачів».
Вправа «Бабусині казки»
1. «Троє поросят» - пароль має три рівні _ слабкий, середній і сильний.
Використовувати для пароля не звичайні слова ( наприклад букви без сенсу, або використання англійських слів, я кі не часто вживаються)
Комбінувати великі і малі літери в паролі.
Змінювати пароль один раз на місяць.
2. «Солом’яний бичок» - небезпечна реклама в Інтернеті
3. «Коза і семеро козенят» - надання інформації незнайомим людям про особисте життя.
Уникайте контактів із незнайомими людьми через електронну пошту.
Не давайте інформації про членів сім’ї.
Вправа «Правила розумного інтернету»
Інтернет – це теж автострада і для того щоб убезпечити себе і своїх членів родини необхідно знати правила користування Інтернетом.
Вправа «Валіза»
Продовжити фразу «Я сьогодні зрозумів…………»
P.S.
Вправа «Порятунок»
Необхідно: декілька різних видів продуктів харчування.( повинні бути змелені, щоб діти спробували і вгадати що це)
Обговорення:
Що це за продукт?
Для чого він використовується?
Чому було важко розпізнати деякі продукти?
Чому деякі продукти ви впізнали одразу?
Досить часто і в Інтернет – мережі ми «дегустуємо» програмне забезпечення, завантажуючи його із невідомих сайтів. Також завантажуємо ігри не знаючи їх призначення.
Якщо ми не знаємо назви і саму речовину – краще не куштувати.