Тренінг "Як запобігти проявам булінгу"

Про матеріал
Обговорити з учнями поняття «булінгу» ( шкільного насильства) та його види; сформувати компетентності щодо видів булінгу; сформувати компетенції безпечної поведінки у ситуації булінгу.
Перегляд файлу

 

 

Тема:  Як  запобігти  проявам  булінгу.

Мета :

  • обговорити  з  учнями   поняття  «булінгу» ( шкільного  насильства) та  його   види;
  • сформувати компетентності  щодо видів  булінгу;
  • сформувати  компетенції  безпечної  поведінки  у  ситуації  булінгу.

Хід  заняття.

Тренер: Доброго  дня  діти!  Сьогодні  у  нас   присутні  гості. Прошу  вас із  ними  привітатися. Заняття  буду  вести  у  вас  я практичний  психолог  Світлана  Вікторівна  і  помічником у  мене  буде  Алла  Іванівна.

1. Вправа «Привітання»

Тренер: починаємо  наше  спілкування зі  знайомства.  Я  пропоную  кожному  з  вас  назвати  своє  ім’я і  свою особисту  якість  на  першу  букву  власного  імені. Почнемо  з  мене :  моє  ім’я Світлана  я  скромна.

Учні  називають ім’я і називають  особисту  якість  на  першу  букву  імені  далі  за  часовою  стрілкою.

2. Оголошення  теми  та  мети  завдання.

Тренер:  темою  сьогоднішнього  нашого  заняття є  Як  запобігти  проявам  боулінгу  і  мета  заняття : обговорити  з  вами  поняття  булінгу

( шкільного  насильства);  ознайомити із  видами  булінгу,  сформувати  компетенції ( навички)  безпечної  поведінки  у  ситуації  булінгу.

3. Ознайомлення  із  правилами  роботи у  групі.

Тренер: для  згуртованої  діяльності  та  позитивного  результату  в  роботі  я  ознайомлюю  вас  із  правилами  роботи,  вони  у  мене  стандартні,  а  тому ми  ознайомлюємося і  керуємося  ними  під  час  нашої  роботи.

ПРАВИЛА РОБОТИ:

1. Говорити від свого імені

2. Бути доброзичливими і активними

3. "Піднята рука"

4. Один говорить - усі слухають

5. Обговорювати дію, а не особу.

6. Конфіденційність.

4. Вправа «Очікування».

Тренер: ви  дізналися  про  тему  нашого  заняття  і  мету  а  тепер  я  прошу  вас  подумати  і  дати  відповідь  на  наступне  запитання Чого  ви  очікуєте  від  сьогоднішнього  заняття?  Учні  продовжують  фразу:  Я  очікую  від  сьогоднішнього  заняття….

5. Вправа «Казка  про   Скріпку».

Тренер :  я  пропоную  вашій  увазі  розповідь -  казку  під  час  якої  ви  будете робити відповідні  фігурки – перевтілення  зі  скріпки. Будь – ласка  візміть  кожен  скріпку.  Я  починаю  розповідь – казку:

1. Жила – була  дівчинка – скріпочка.  Вона була  дуже життєрадісна,  весела,  товариська  дівчинка.

( Візміть в  руки  скріпку)

2. Одного  разу  однокласники  дали  їй  образливе прізвисько.  І  у  неї  виникло  запитання «Чому?».

( Зробіть із  скріпки знак  питання)

3. Іншого  разу  вона  знайшла  свій  портфель  в  шкільному  туалеті  і  дуже  засмутилася.

( Скрутіть  скіпку   у  формі  сумної   посмішки)

4. Після  закінчення  уроків  скріпочка  вийшла  погуляти  на  подвір’я, де  інші  дівчата  почали  чіплятися  до  неї,  ображати  та  дали  їй  стусана.

   І  скріпочка  подумала ,  що  їй  робити?  Хто  її  захистить?  (Зробити зі  скріпки  знак  оклику)

5. Але , все  рівно,  вона часто  згадує  той  момент,  коли  її  ніхто  не  ображав  і  хоче,  щоб  все  було  як  раніше. ( Зробити  зі  скріпочки посмішку щасливої  дитини).

 А  тепер  після  перевтілень,  які  сталися  зі  скіпочкою спробуйте  зробити  її  такою,  якою  вона  була  раніше  до  початку  нашої історії.

Обговорення: Можемо  ми  повернути  Скріпку  в  попередній  стан?  Чому  ні? Як  змінює  насильство  людину?

Висновок  тренера:  розповідь -  казка ілюструє булінг і  за  допомогою  перевтілень  скріпочки  в  процесі  розповіді ,  якщо  порівнювати

скріпочку  із  людиною ви могли  побачити    які  наслідки  має  насилля  на  внутрішній  стан  людини.

6. Перегляд  відео  «Соціальна  реклама. Протидія  булінгу»

Тренер :  я  пропоную  вам  переглянути декілька  відеороликів  соціальної  реклами.

Обговорення:

Які емоції  у  вас виникли під  час  переглядів відеороликів?  

7. Поняття  булінгу.  Форми  булінгу.

Тренер: під  час  попередніх  форм  роботи  ви  почули  слово «булінг»,  а  яке  його  визначення  і  які  є основні  види  булінгу ви  дізнаєтеся  зараз  з  інформаційного  повідомлення.  Я  попрошу  звернути  свою  увагу  на  мультимедійну дошку.

Інформаційне  повідомлення з  використанням  мультимедійної  презентації

Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з проявами  авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна  форми булінгу, а також кіберзалякування.
Основні види булінгу:
1. Вербальний (словесний) булінг

  • Що це таке: це словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу).

2. Фізичний булінг

  • Що це таке: фізичне залякування , яке полягає в багаторазово повторюваних  стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним чином.

3. Соціальний булінг

  • Що це таке: соціальне залякування   із застосуванням тактики ізоляції або  навмисного недопускання  когось до участі в роботі групи:  гра, заняття спортом.

4. Кіберзалякування, кібербулінг

  • Що це таке: кіберзалякування (кібернасильство)  полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, повідомлень у соціальних мережах.

7. Рухлива гра «В  Україні  холодно»

Тренер: зараз  я  пропоную вам  порухатися

« В Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки (щипати за щоки), за вуха (масажувати вуха), пробирається під куртку (щипати спину), мерзнуть ноги (тупотіти ногами). Та коли заходиш у дім, стає тепліше, пощипують вуха, щоки (терти вуха, щоки). Поступово зігріваєшся, розслаблюєшся (гладити по плечах, спині)»

8. Правила  для  уникнення  булінгу ( вироблення  правил  поведінки )

Тренер:  для  виконання  наступного  завдання  вам  необхідно  об’єднатися  у  групи.  Прошу  кожного  з  вас  повернутися  і  поглянути  на  спинку  стільчика  де  наклеяні  стікери  3-х   кольорів.  Об’єднуємося  у  групи  відповідно  до  кольору. (  рожевий,  синій, жовтий)

Учні  об’єднуються  у  3 групи.

Тренер:

Перша  група  повинна  виробити  правила «Як  уникнути  булінгу»,  друга  група поради «Як  справитися  з  булінгом»,  третя  група  поради «Як  не  стати  ініціатором  булінгу».  На виконання  завдання  вам  відводиться  15  хвилин,  свої  напрацювання  групи  висвітлюють  на  папері,  можете  у  формі  малюнків  і  один  представник  із  групи  по  завершенні  часу  презентує  напрацювання.

Під  час  роботи  3 – х  груп  звучить  музичний  супровід (  фон  із  музичним  супроводом  на  8-10  хвилин)

Обговорення  напрацювань  груп.

Висновок  тренера:

• Ви маєте право відмовитися робити те, до чого вас примушують силою або образливими, злими словами.

  • Жодна  людина  не  має  права   вас  ображати.

• Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

9. Вправа "Я зможу допомогти"

Тренер. Ви повертаєтеся у  групи і  продовжуєте  працювати. Кожна група отримає  ситуацію, що  відображає  акт  насильства. Ваше завдання полягає у тому, щоб допомогти жертві  знайти для неї шляхи  безпечної поведінки. Допомогою вам можуть бути рекомендації, про які ми говорили у попередній вправі.

 Ситуація 1.

 Вона як завжди сиділа за партою, хоча всі її однолітки метушилися та галасували під час перерви. Світлана спостерігала щодня одну й ту саму картину: дівчатка весело сміються, жартують та кокетливо поглядають на хлопців. Звичайно, адже вони не носять цих потворних окулярів та брекетів на зубах. Через них вона терпіла стільки знущань та насмішок серед однокласників..! Тільки вдома вона могла насолодитися любов’ю та теплом, яке дарували їй її батьки.

 Порожній клас. За партою самотньо сидить Світлана. До неї підходять двоє дівчат. Це її однокласниці. Починають насміхатися з дівчинки: забирають окуляри, кидають на підлогу зошити та книжки, топчуть їх. Дівчинка починає плакати.

 І раптом…..СТОП!    

 Ситуація 2.

 Кожен ранок Максима починався з того, що він чув чергову сварку батька та матері. Так сталося і цього разу. Проспавши, він похапцем одягнувся і вибіг на вулицю. Снідати не хотілось, та й ні мама, ні тато не помітять, що його вже нема. Він звик. Адже давно його у сім’ї не помічали.

 До школи також не хотілося іти. Адже там старші хлопці знову почнуть знущатися з нього: чіпляти на спину образливі прізвиська, давати стусани, ставити підніжки. Було дуже важко, адже пожалітися було нікому…

 Школа. Продзвенів дзвінок на перерву. Із засмученим обличчям Максим вийшов з класу.

 В цей час до нього підійшли троє старшокласників. Почали знущатися, насміхатися. Один з них поплескав Максима по спині, причепивши листок з написом «Вдар мене». Хлопець про це не знав. Максима боляче штовхнули і він упав. Було дуже боляче. На очі навернулися сльози.

 І раптом………СТОП!

Ситуація 3.

 Колись Саша жив у щасливій та повноцінній сім’ї. Але після розлучення батьків мати була постійно зайнята. А він так хотів уваги та тепла. Адже він також важко переживав розлучення батьків, хоча і не показував цього. Через це він почав погано вчитися. Часто конфліктував з вчителями та дітьми.

 Цей день у школі не був винятком. Після уроку він побився з однокласником, нагрубив вчительці, яка зробила йому зауваження і як завжди прийшов на уроки не підготовленим. Однолітки  Сашка незлюбили і часто насміхалися та глузували з нього, не приймали у спільну компанію. Але він не виказував свого болю через це. Насправді йому було страшно…

 Школа. Уроки давно закінчилися. Всі порозходилися. Сашкові не хотілося іти додому.

 Сашко одягає свою куртку. В цей час до нього підходять двоє однолітків, пропонують цигарку. Сашко, спочатку вагається, але потім погоджується піти з ними закурити. Виходячи з гардеробу, однолітки починають вимагати у хлопця гроші. Сашко пояснює, що у нього немає грошей. Хлопців це обурює і вони починають його бити.

 І раптом…….СТОП!     

10. Підведення  підсумків  заняття «Кастрюля, кошик».

Тренер: на одному стікеру  пропоную  вам  написати,  що  із  сьогоднішнього  заняття вам  ще  необхідно  продумати\ переварити і  прикріпите  його  біля  малюнку  із  каструлею.  А   на другому  стікеру  отриману  інформацію  із  заняття,  яку  ви  візьмете  із  собою в  життя  і  прикріпите  їх біля  малюнку  із  кошиком. Після  закінчення  заняття можете  підійти  і  прочитати,  що  написали  ваші  друзі.

11. Завершення  заняття.

Вправа « Продовжіть фразу я  дізнався.., навчився…,  зрозумів…».

Тренер: прошу  вас  продовжити  фразу «  Сьогодні  на  занятті  я дізнався…,  навчився…., зрозумів…

Наше  заняття  закінчилося. Я  вам  дякую  за  участь. Прошу  повернутися  і  попрощатися  із  гостями  нашого  заходу.  До побачення!

 

docx
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку