Інтерактивне заняття за творами В.О.Сухомлинського "Сім кольорів щастя"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе молодшим школярам через твори В.О.Сухомлинського зрозуміти, що значить бути "щасливою людиною"; розширить знання про творчість Великого педагога; сприяє вихованню моральних цінностей.
Перегляд файлу

 

НОВООСОТСЬКА ФІЛІЯ КЗ «ОЛЕКСАНДРІВСЬКЕ НВО №1»

 

 

 

Інтерактивне заняття

«Сім кольорів щастя»

(за творами В.О.Сухомлинського)

 

Тема. Що таке щастя? Сім кольорів щастя? Повітряна перспектива.

 

 

 

 

Підготувала: Макуха О.П.

 

Інтерактивне заняття за творами В.О.Сухомлинського

 «Сім кольорів щастя»

Мета: розширювати знання учнів про життя і творчість В.О.Сухомлинського; уявлення дітей про те, що кожна людина – творець свого щастя, допомогти дітям зрозуміти, що означає бути щасливою людиною; розвивати вміння перемагати себе, щоб бути щасливим; виховувати старанність, наполегливість.

Обладнання: предметні малюнки, відоеролик, комп'ютер, аудіозаписи пісень, презентація, торбинка з речами, кульки, кольорові олівці.

Перебіг заходу:

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

          Залетів метелик в клас,

звеселив страшенно нас.

Лінь забрав і всі розмови,

світ зробив весь кольоровим.

Нумо, плеснемо в долоні,

посміхнімось всі гуртом.

Сонця промені червоні

сили нам дадуть цілком.

  • Проблемне запитання
  • Подивіться на портрет і скажіть, чи знаєте ви хто це? (В.О Сухомлинський)
  • - Що ви можете розповісти про В.О.Сухомлинського?
  • Повідомлення про життєвий і творчий шлях В.О.Сухомлинського, перегляд відеоролика.
  • Гра «Відкрий сердечка»

(на звороті сердець утворюється слово ЩАСТЯ)

Висновок: В.О.Сухомлинський мріяв, щоб всі діти були щасливими.

  • Мозкова атака

-  Що таке щастя? (відповіді учнів)

  • Асоціативний кущ

- На що воно схоже? (Щастя: квітка, мама, весна, веселка, сонечко)

      Веселка виграє сімома дивовижними кольорами. Ці кольори утворюють веселковий міст через усе небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно заведе у чарівну казку.

- Пригадайте, які кольори має веселка?

Сім кольорів веселка має,

І кожен з нас їх добре знає.

Червоний, - наче мак,

Оранжевий – морквинка,

І жовтий – наче сонце.

Зелений – як травинка.

І голубий - як небо,

І синій – як волошки в житі,

А фіолетовий – немов фіалки – квіти.

 

- А ще, мені здається, є сім кольорів щастя. А може щастя не має кольору? Ні, у щастя, як у веселки, є сім кольорів. Щастя - кольорове, воно - веселе, дивовижне, радісне, захоплююче, піднесене! Воно наділяє людину силою, впевненістю у собі.

  • Оголошення теми і мети

- Сьогодні ми визначимо сім кольорів щастя, створимо власну веселку, а допоможе нам у цьому творчість В.О.Сухомлинського.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слова – підказки заховані у кульках. Діти беруть кульки, лопають їх, читають ключове слово.

1.Перший колір щастя - це життя

Учень:

Яке це щастя в світі жити?
І відчувати смак життя,
Сміятись, мріяти, радіти,
Й летіти в світле майбуття.
Яке це щастя в світі жити!

    Учитель:    

  • Життя вам подарувала мама. Вона дала кожному з вас найцінніше – життя. (Прослуховування аудіоказки «Найласкавіші руки»

- То чия мама найкраща??

- Якби ви стали чарівником, яке заповітне мамине бажання ви хотіли б виконати?

- А тепер виберіть веселки колір, що ним змалюєте це найбільше щастя - жити! Я дозволяю вам самим виділити з веселки відповідний колір. (Кожен учень малює кольоровим олівцем свій колір на білому аркуші паперу. Кілька дітей пояснюють, чому саме такий колір відповідає життю)

2. Другий колір щастя навколишній світ

Діти, щастя - це ще й можливість бачити, чути, відчувати запахи та на дотик навколишній світ. Прислухайтесь до весняного пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюрчання струмочка, плескоту хвилі на річці, одвічного шуму вікових лісів, і ви зрозумієте яке це щастя чути світ!

 (Прослуховування співу пташок)

Гра «Впізнай за смаком»

Діти із закритими очима нюхають квіти, печиво, цукерки, яблука, груші, хліб, часник, цибулю, називають предмет.

  • Слухання казки «Хлопчик і дзвіночок конвалії»

- Виберіть  для щастя свій колір. (Діти вибирають свій колір і малюють нову дугу, пояснюючи свій вибір)

3. Третій колір щастя - це найрідніші і найближчі кожному з нас люди – наша сім’я.

Учитель:

   -Що потрібно для щастя кожному з нас? Тихе надвечір’я, сонячний ранок, рідний дім, мамина незрадлива усмішка, розважливе батьківське слово, теплі бабусині руки, надійне дідусеве плече.

  • Слухання казки «Прогулянка до лісу»

Сім’я, родина — це велике диво,
Там є любов і ласка, і тепло.
Там дітям затишно і радісно, й щасливо,
Тепер так є і завжди так було.

- Сім’я, наче сонечко, випромінює тепло і світло. А члени родини – це його промінчики .

- Візьміть у веселки і для цього щастя колір! (Діти малюють колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

4. Четвертий колір щастя- це наша Батьківщина

  -Для кожного з нас рідною землею є Україна. Ми тут народилися, зробили перші кроки, промовили перше слово, вперше пішли стежкою до школи. І де б ми не були, нам завжди світить Берег Дитинства і рідна земля.

Вправа «Віднови назву збірки В.О.Сухомлинського»

(«Щоб у серці жила Батьківщина»)

Україна – рідний край,
Рідне поле, зелен гай,
Рідне місто й рідна хата:

Рідне небо й рідна мати.

     - Візьміть у веселки і для цього щастя колір! (Діти малюють колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

5. П'ятий колір щастя – це мир у нашій країні та в усьому світі.

  - Сьогодні наша Батьківщина і наш народ переживає не найкращі часи.  Але ми віримо в її світле майбутнє. Ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати. Ви, діти, повинні рости розумними, роботящими, справжніми патріота сими своєї Батьківщини, щоб перетворити рідну державу на країну вашої мрії.

Бо Україна для усіх нас мати,
Свою любов нам щедро віддає.
Тому її не можна роз'єднати.
Вона єдина! Бережім її.

Вона одна єдина, неподільна!
І Схід і Захід, і Одеса, й Крим.
Для громадян вона є спільна
Тому у мирі й злагоді живім!

- Візьміть у веселки і для цього щастя колір! (Діти малюють колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

6. Шостий колір щастя – це друзі.

  • Слухання казки «Дівчинка і ромашка»

Дружба, дружба над усе.

Дружба радість нам несе,

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити!

- Чи є у вас друзі? Розкажіть про них.

- Візьміть у веселки і для цього щастя колір! (Діти малюють колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

7. А ось і сьомий колір щастя - це наші мрії.

    -Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємося, про що постійно думаємо, може, навіть, недосяжне, нереальне, але ми так хочемо, щоб воно здійснилося! І рап­том мрія стає реальністю, вона здійснюється - ось справжнє щастя! Тоді у людини, немов крила виростають, їй хочеться літати, творити, сміятися, співати! Вона щаслива. Людина завжди прагне до того, чого в неї нема, чого їй бракує. І, коли все, про що вона мріяла, здійснюється - настає щаслива мить. Вона приносить нам радість, надію, сповнює наші серця любов'ю, наділяє високими почуттями. Це щоденне наше щастя, без якого важко жилося б у світі.

  • Про що ви мрієте? (Відповіді учнів)

Учень:

Найбільше я хочу, щоб мир був на світі,
Як небо у зорях, а сад наш у квітах.

Найбільше я хочу, щоб сонце щоранку
Зі мною віталось, присівши на ганку.

Щоб мирне небо на усій землі
Єднало всіх людей по всьому світу.

І хай літають завжди журавлі,
І колоски видзвонюють налиті.

- Візьміть у веселки і для цього щастя колір! (Діти малюють останній колір своєї веселки, пояснюючи свій вибір)

- Я бажаю, щоб всі ваші мрії здійснилися, і бажаю побачити вас хорошими і добрими людьми. Щоб теплом свого серця ви зігрівали рідних, друзів, знайомих.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • (Прослуховування аудіоказки «Казка про щастя»»

- Отже, зробіть висновок про те, що таке щастя для вас? Як ви уявляєте своє щастя? (Відповіді дітей) Чи ваше щастя має сім кольорів, а можливо, більше? (Відповіді дітей)

- Щастя – різноколірне, барвисте і світле. І нехай у кожного з нас щастя буде веселковим, чистим, бо людина приходить у світ для добра і для щастя.

 

А для щастя треба зовсім небагато:
Сонце, зорі, небо і весела хата.
А у хаті рідні, друзі, мама й тато
Щоб любов і радість там жила крилата.
Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.
І зростали дітки в злагоді і мирі.

 

Щастя – це вічна дорога земна,

Щастя – це літо, зима і весна,

Щастя – це сонце, злива і сніг,

Щастя – це пісню ділити на всіх,

Щастя – це віра в добро і любов,

Щастя – це музика вільних дібров,

Щастя – це друзі і рідний твій дім.

Щастя – це світ, подарований всім.

 

А тепер підправте олівцями свою веселку щастя. Вона дивовижна. І хоч кольори розташовані, можливо, і не в такому порядку, як у справжньої веселки, але наше щастя має теж сім кольорів - магіч­не  число!

         Зараз запишіть на аркуші свою потаємну мрію. Із своїх маленьких мрій ми складемо Веселку із своїх кольорів щастя. І віримо: усі наші мрії обов’язково збудуться. (Діти записують свої мрії і складають Веселку мрій) 

 

Звучить пісня «100% щастя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
1394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку