Інтерактивне заняття «Здоров’я у твоїх руках» для учнів (7-11 класів

Про матеріал
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.
Перегляд файлу

Інтерактивне заняття

«Здоров’я у твоїх руках»

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Обладнання: роздаткові матеріали: картки з надписом здоров’я, канцелярські скріпки, картки з ситуаціями.

 

Хід уроку

І.Вступна частина

1.1 Організація учнів до уроку.

1.2 Повідомлення теми уроку. Мотивація діяльності.

- Складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).

 - Доброго всім здоров’я! Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх – давен український народ найбільшою  цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здрастуйте!», «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!».

ІІ.Основна частина

2.1 Вправа «Мікрофон».

-  З чим, на вашу думку, асоціюється здоров`я?

Здоров`я, на мою думку , результат любові людини самої до себе

Всесвітня Організація Охорони здоров’я : здоров’я – це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби чи фізичних вад.

 Потрібні чотири умови: фізичні навантаження, повноцінне харчування, загартування та час і вміння відпочивати (режим дня).

  Режим дня – це правильне чергування праці і відпочинку.

 Завдання: якщо я чітко дотримуюся режиму дня, то:

  • все виконую вчасно;
  • завжди запізнююся;
  • встигаю багато чого зробити;
  • почуваюся бадьорим і веселим;
  • ходжу похмурий і втомлений.

 

- Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

2.2. Інформаційний блок.

Результати наукових досліджень фактори, що впливають на здоров’я

- спадковість (20%)

- спосіб життя (50%)

- рівень медицини (10)

- екологічний стан довкілля (20%)

Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Так що половина здоров’я залежить від кожного з нас, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.

 

Що заважає нам вести здоровий спосіб життя?

  • Які шкідливі звички ви знаєте?
  • Переїдання
  • Алкоголь
  • Наркотики
  • Токсикоманія
  • Надмірне захоплення компютером

2.3. Вправа «Хто більше?»

 - На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Ви по черзі пишіть на ньому слова, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт.

 - Передавайте аркуш на наступну парту після того як учні, що сидять за однією партою, запишуть кожен по слову. Перемагає ряд, який закінчить завдання найшвидше і запише найбільшу кількість слів, що відповідатимуть темі.

 Учні виконують завдання.

 - Давайте прочитаємо слова, які ви записали на аркуші, і визначимо ряд-переможець. Із цих слів, що стосуються здоров’я, складемо «асоціативний кущ».

2.4. Вправа «Скріпка».

Мета: проілюструвати наочно незворотність змін при порушенні здоров’я.

1. Роздайте кожному з учасників звичайну канцелярську скріпку та запропонуйте розігнути її.

2. Наступним кроком запропонуйте відновити скріпку.

3. Поговоріть з групою про невідворотність змін. Як видно з експерименту відновити первинний вигляд скріпки неможливо. Проведіть аналогію зі здоров’ям людини. Якщо людина втрачає своє здоров’я, то, навіть користуючись самими сучасними методами та засобами медицини, не завжди можна відновитися без будь-яких наслідків.

4. Підведіть групу до висновку, що порушене здоров’я неможливо повністю відновити. Завжди потрібно пам’ятати про істину, що збереження здоров’я та його профілактика завжди ефективніше, ніж лікування, навіть саме сучасне.

2.5. Слово вчителя. Правила загартування

 - Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я».

- Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

 - Щоб бути здоровим, потрібно…Розшифруйте запис, прочитавши кожне зі слів ззаду наперед:

ИТСЕВ ЙИВОРОДЗ БІСОПС ЯТТИЖ

(ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ)

- Давайте з’ясуємо, які є умови здорового способу життя?

  1. Загартування…
  • Що ви знаєте про загартування? (повідомлення учнів)

                                                       ЗАГАРТОВУЙ СВІЙ ОРГАНІЗМ

Основні фактори загартовування — сонце, повітря і вода. Розумне застосування їх допоможе вашому організму звикнути до змін зовнішнього середовища й виробити несприйнятливість до простудних захворювань, підвищить працездатність.

Правильному фізичному розвиткові і зміцненню здоров'я сприятиме дотримування основних правил загартовування.

1. Загартовуйте організм систематично — щодня протягом тривалого періоду.

2. Умови і дозування змінюйте поступово. Повітряні і водні процедури починайте влітку і продовжуйте восени й зимою, поступово знижуючи температуру повітря та води.

3. Привчайте організм до систематичного впливу подразників різної сили. Для цього перебувайте на вітру, на сонці, у воді різної температури.

2) Збалансоване харчування

3) Гігієнічні навички

4) Відсутність шкідливих звичок

- Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі? (Діти наводять приклади).

5) Оптимальний руховий режим

Руханки. Вправа «Не все так просто».

Правою рукою намалюйте у повітрі хрест. Це дуже просто. Лівою рукою намалюйте коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробуйте зробити це одночасно: правою рукою малювати хрест, а лівою – коло. В кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.

6) Раціональний добовий режим

7) Психологічний мікроклімат в сім’ї

8) Природа, гармонія життя з природою

 

  1.       Ігрова вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров’я сприяють ...

 (Діти сигналізують хлопком «ТАК»,тишою -  «НІ»).

 1) байдужість;   2) взаєморозуміння у сім’ї;

 3) добра праця;   4) активний відпочинок;

 5) ранкова зарядка;  6) ледачість;

 7) паління;   8) чистота тіла;

 9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;

 11) неврівноваженість;  12) тривалий перегляд телевізору.

2.7. Обговорення ситуацій.

Ситуація 1. Твій хлопець (дівчина) приводить тебе в компанію молоді в кафе. За столиком усі палять, ви ніколи не пробували палити. Але вам пропонують цигарку як засіб влитися в компанію. Ваші дії.

 

 Ситуація 2. Ви збираєтесь  на дискотеку. Раніше на дискотеках ви почувалися ніяково, коли запрошували на танець. Цього разу ваші  друзі пропонують вам «найсильніший» рецепт – випити сто грам «для хоробрості». Ви не знаєте, що буде після цих ста грамів. Твоє рішення. (а що може бути?)

 

Ситуація 3. Одного разу в шкільному туалеті старший за віком учень запропонував вам цигарку. Ви відмовились. Тоді він почав насміхатися з вас, говорячи при цьому, що «ти ще малий» тощо. Ви дуже обурені ще й тому, що поряд стоять важливі для вас люди, однолітки. Ваша поведінка.

 

Ситуація 4. Ви разом зі своєю подругою на дні народження у приятеля. Усі розмовляють, розважаються. Один із товаришів каже, що хорошого настрою недостатньо, і дістає пляшку з горілкою. Він активно починає пропонувати всім випити. Вам налили чарку. Ваша подруга просить вас не пити, а всі навкруги наполягають випити: «Тобі що, слабо?». Як ви поведетесь?

Обговорення ситуацій

  1. Чи важко було відмовитись від пропозиції випити чи закурити?
  2. До чого могло призвести вживання алкоголю та куріння?
  3. Що допомогло вам відмовитись від вживання наркотичних речовин?
  4. Чи вважаєте ви, що вживання НР – особиста справа кожної людини?
  5.  Що втрачає людина, коли починає вживати НР?

 

ІІІ.Заключна частна

3.1 Підсумки заняття. Рефлексія.

- Про що ми розмовляли на занятті?

- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?

*   Не економ час за рахунок сну.

*   Прокинувшись, відкрий фрамугу чи кватирку і провітри кімнату.

*   Щоранку за будь-якої погоди роби зарядку.

*  Почисти зуби, вмий з милом обличчя, ноги, руки, шию, під пахвами, якщо є можливість — роби холодні обтирання.

*   Влітку ходи босоніж. Поступово привчай себе виходити на холод навіть взимку на декілька хвилин.

*   Поснідай і лише після цього йди до школи.

*  У школі перед уроками провітрюй класну кімнату.

*   Читаючи і пишучи — сиди правильно, тримай голову на відстані 35 см від книги чи зошита. Для цього використовуй підставку.

*   Дбай про чистоту голови, вух, ніг та рук.

*   Мий руки перед вживанням їжі.

*   У класній кімнаті та вдома знімай верхній одяг та взуття.

*   Готуй уроки після провітрювання кімнати або при відкритій кватирці.

*   Не читай у ліжку. Кожні 35 хвилин роби перерву.

*   Щодня проходь не менше 3 км. Бажано робити прогулянки серед природи (в лісі, саду, на квітучих луках чи в полі).

*   Жодного дня без фізичної праці. В праці — довголіття людини.

* Перед сном почисти одяг та взуття, приготуй зошити і книги, зроби прогулянку на свіжому повітрі, почисти зуби та помий ноги, провітри кімнату; а якщо можеш — спи з відкритою кватиркою, а влітку — на подвір'ї, саду чи на балконі.

 

  • Пам’ятай твоє здоров’я в твоїх руках

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шошина Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2020
Переглядів
1874
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку