Інтерактивні ігри на уроках української мови та читання в початкових класах
Учитель називає 10-15 слів повільно. Діти повинні кожне почуте слово позначити якимось значком, щоб потім глянути на нього пригадати його.
Учасники гри обирають будь-який предмет, розглядають і «перевтілюються» в нього. Через 1 хвилину розповідають про цей предмет від 1 особи.
Учитель записує на дошці неправильно побудоване речення. Діти самостійно редагують вирази, записують у зошит правильні.
Учитель диктує речення. Речення, в яких є заборонені слова, писати не можна (займенники, числівники і т.д.) Виграє той, хто правильно виконає завдання.
Працюють одночасно три пари. Кожній необхідно відповісти на поставлене питання за зразком:
1 пара - «Я вважаю,що…»
2 пара - «Тому, що…»
3 пара - «Наприклад…»
Кінцеве міркування: Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме запитання і відносяться до одного й того ж слова.
Учитель починає речення «Я знаю, що іменники відповідають на питання …», а учні повинні його закінчити.
Учитель називає предмет чи явище ,а учні мають знайти позитивні та негативні сторони.
За аналогією (форма, призначення, колір, стан, структура)
Учитель показує картинку, діти підбирають пару.
Вода - (дзеркало). Лід - (скло).
- Уявіть себе…(князем, козаком…)
- Де ти живеш?
- Що бачиш навкруги? Що чуєш?
- З ким дружбу ведеш? Кого боїшся?
- Про що мрієш?
- Що любиш? Для чого ти живеш?
10. «Блайднес» - спонукає до логічного мислення, розвиває зв’язне мовлення:
- розділений на кілька частин текст роздається членам групи, кожен опрацьовує одну частину і повідомляє її зміст;
- учні вирішують послідовність тексту і приклеюють на чистий аркуш у певній послідовності.
11. «Піраміда»
Метод аналізу художнього твору, який будується за алгоритмом:
2 слова, що описують героя;
3 слова, що описують місце подій;
4 слова описують проблему;
5 слів, що описують подію, яка відбувається з героєм упродовж сюжету;
6 слів, що описують подію, яка сприяє переосмисленню проблеми;
7 слів, що описують подію, задля розв’язання проблем;
8 слів,що описують розв’язання проблеми.