Урок " Розбираю дієслово як частину мови. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Дізнаюся більше про дієслово»".

Про матеріал
На уроці української мови з теми "Розбираю дієслово як частину мови" учні будуть узагальнювати та вдосконалювати свої знання з розділу "Дізнаюся більше про дієслово". Під час уроку вони зможуть застосовувати основні властивості дієслів, їх класифікацію за різними ознаками, вивчити правила утворення дієслів та використовувати набуті знання у мовленні. Робота на уроці допоможе учням розуміти роль дієслів у реченні та покращити свої навички роботи з ними.
Перегляд файлу

Тема: Розбираю дієслово як частину мови.  Узагальнення і систематизація знань   учнів із розділу «Дізнаюся більше про дієслово».

Мета: Закріпити знання дітей про дієслово , удосконалювати навички розбору дієслів як частини мови , визначати час дієслів , дію (завершена чи незавершена) . Розвивати мовлення , увагу , творче мислення , уяву . Виховувати самостійність .

Обладнання: Підручник, картки для створення асоціативного куща «Дієслово»,  мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Емоційне налаштування.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

2. Психологічне налаштування на урок. 

Працювати будемо під таким гаслом (щоб його прочитати, треба його скласти з розсипаних слів).

хоче, навчати, Добре, знати, хто, все, того.

(Добре того навчати, хто хоче все знати – повертаю листок, прикріплюю на дошці)

3. Перевірка домашнього завдання.

 (Впр.9, с.115).

4.Повідомлення теми, мети уроку.      

- Яку частину мови вивчали протягом останніх уроків? (Дієслово.)

- А якою країною здійснювали віртуальну подорож? (Індією.)

- На уроці ми пригадаємо все, що вивчили про цю частину мови на попередніх уроках та завершимо  мандрівку цією країною, вчитимемося застосовувати свої знання про дієслово.

.1.Складання «асоціативного куща»

  Давайте складемо «асоціативний кущ» і згадаємо все, що ви знаєте про дієслово.

 –Протягом уроку ми зможемо доповнювати наш асоціативний кущ, якщо щось ще пригадаємо або з’явиться щось нове. Тож давайте працювати дружно, щоб весна прийшла без перешкод і запізнення.

Робота в зошиті. (вчитель пише на дошці)

– Число (Тринадцяте березня)

Каліграфічна хвилинка

Вв вд де ен нь те еп ер вч чо ор ра

Вдень, тепер, вчора.

_ Складіть і запишіть речення зі словниковими словами так, щоб у кожному реченні були дієслова в зазначеній часовій формі.

Вдень – дієслово майб. Часу       Тепер – дієслово теп. Часу. Вчора – дієслово мин. Часу.

Гімнастика для очей (відео)

ІІ. Основна частина

1. Вивчення нового матеріалу.

2. Робота з підручником.

– А тепер попрацюємо з підручником.

Розгорніть підручник (с. 116-117)

1) Вправа «Текст читай – заголовок добавляй» (впр.1).

- Прочитайте текст. Про що в ньому йдеться?

- Доберіть заголовок до тексту.

- Що нового з тексту дізналися ?

2) Тренувальна вправа (впр. 2).

- Перепишіть виділене речення з тексту про мусони. Підкресліть у ньому дієслова. Позначте над кожним його час.

3) Списування з орфографічним завданням (впр.3).

-  Наш друг дізнався про надзвичайне озеро в Індії. Прочитайте про нього.

-  Як називається озеро? Чим воно цікаве? ( Перегляд відео про озеро)

- Спишіть текст, уставивши орфограми. Підкресли дієслова.

3. Фізкультхвилинка (відео)

 Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються, /потягнутися

Проліски посміхаються, /посміхнутися

Пташки прилітають, /махають руками, як крилами

Діти вибігають, /біг на місці

На луках стрибають. /стрибки

 4. Продовження роботи за підручником

1) Робота в парах. Вправа «Інтерв’ю».

У формі інтерв’ю учні виконують розбір дієслів з попередньої вправи. Спочатку один учень ставить запитання зі схеми про аналіз дієслова, а інший – відповідає. Наступного разу учні міняються ролями.

2) Робота в парах. «Прочитай та запитай» (впр.5).

- Родзинчиній бабусі подобаються індійські фільми. Дівчинка вирішила знайти інформацію про них.

- Прочитайте текст Родзинки та сформулюйте по три запитання за змістом тексту.

Учні ставлять один одному запитання й слухають відповіді.

3) Списування з граматичним завданням (впр.6).

Спишіть виділене речення. Позначте над кожним словом, яка це частина мови.

Перевірка: вчитель називає частину мови, учні – відповідне слово з речення.

ІІІ. Заключна частина.

1. Бесіда. Узагальнення знань.

- Розбір якої частини мови робили на сьогоднішньому уроці?

- Яку форму дієслів вважають початковою?

- Як змінюються дієслова?

2. Підсумок уроку. Рефлексія. 

- Складіть сенкан.  

Ключове слово - дієслово.

Домашнє завдання.

С. 117, вправа 8.

Списати текст уставивши пропущені орфограми. Підкреслити дієслова, вжиті в неозначеній формі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з української мови

Тема : Розбираю дієслово як частину мови.     Узагальнення і систематизація знань   учнів із розділу «Дізнаюся більше про дієслово».

  

 

 

         Підготувала

                                 вчитель початкових класів

                                Ігнатів Ірина Миколаївна

docx
Додав(-ла)
Ігнатів Ірина
Додано
19 березня
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку