Мотивація навчальної діяльності учнів. Практика показує, що неможливо навчити учнів, коли вони не усвідомлюють, для чого вони йому потрібні. Тому щоразу, готуючись до уроків, велику увагу я приділяю мотивації пізнавальної діяльності учнів, продумую завдання, які були б для учнів зрозумілі та значущі. Адже тільки тоді, коли є мотив, буде бажання працювати.
Метод «Асоціативний кущ». Називаю ключове слово, учні підбирають фрази, з якими на їхню думку, воно асоціюється. Наприклад, у 5 класі потрібно пояснити, що таке епітет, навчити учнів знаходити їх у тексті. На дошці записую слово «руки». Пропоную п’ятикласникам подивитися на свої рученята і підібрати слова, з якими вони асоціюються. Діти називають епітети: «маленькі», «ніжні», «теплі». Потім пропоную згадати мамині руки і підібрати слова, з якими вони асоціюються. Відповіді: «працьовиті», «натруджені», «золоті», «турботливі», «лагідні».
Метод «Піраміда» Алгоритмім’я героя твору;два слова, що описують його зовнішність;три слова, що описують місце подій у творі;чотири слова, що описують проблему, порушену у творі;п’ять слів, що описують подію, яка відбувається з героєм твору;шість слів, що описують подію, яка сприяє переосмисленню проблеми;сім слів, що описують подію, яка спрятиме розв’язанню проблеми;вісім слів, що описують розв’язання проблеми.
Вікторини в опитуваннях у груповому чаті класу дозволяють легко перевірити рівень знань серед дітей з певної теми. Після того, як я створю вікторину в груповому чаті, іншим учасникам й учасницям відразу буде видно, скільки людей обрало кожний варіант. Лише після участі в опитуванні можна побачити, який варіант був правильним і короткий опис чому. Кожна відповідь вікторини у спільноті є прихованою. Але можна побачити загальний відсоток відповідей, якщо створювати вікторину в груповому чаті. Саме ця функція застосунку є корисною, з її допомогою можна перевірити розуміння або думку дітей, провести інтерактив на різні теми.
Вікторина для п’ятикласників1. Як звали лиса, що дуже любив вихвалятися перед звірами? (Микита)Якого кольору став Лис Микита? (Синій)Хто є автором казки «Фарбований Лис»? (І. Франко)4. Як звірі називали Лиса Микиту? (Остромисле)5. Як звали маленьку істотку, що народилася в лісі, і яку люди дуже рідко помічають? (Хуха)Хто зруйнував хатинку Хухи-Моховинки? (Дід)Хто може побачити на власні очі Хуху? (Тільки дуже добрі дітки)Як звали правителя країни Сльозолий? (Цар Плаксій)Назвати імена дочок Плаксія (Нудота, Вай-Вай, Плакота)Як звали дівчину, що потрапила до країни Недоладії? (Аля )Хто забрав Алю до Недоладії? (Недочеревик)Що подарували Алі її нові друзі на згадку про її подорож? (Рушничок)
Робота у Viber До того ж варто згадати про можливість надсилати аудіоповідомлення у Viber. Використовую це під час написання навчальних і словникових диктантів, переказів. Чудово ще використовувати цей застосунок для перевірки поезії напам’ять. Можна зідзвонитися з кожною дитиною окремо й послухати, як вона декламує вірш, або задати записати читання вірша на відео.