Інтерактивні методи навчання на уроках української мови та літератури.

Про матеріал
Даний матеріал вчителі можуть використовувати на уроках української мови та літератури.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивні методи навчання на уроках української мови та літератури     Вчитель Новоіванівської гімназії Андрусенко Тетяна Василівна    2023 рік

Номер слайду 2

Інтерактивні методи – форма навчання , у процесі якого учні і вчитель перебувають у режимі бесіди , діалогу між собою. Це співпраця, взаємонавчання: вчитель – учень , учень – учень . При цьому вчитель і учень – рівноправні, рівнозначні суб'єкти навчання.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності учнів. Практика показує, що неможливо навчити учнів, коли вони не усвідомлюють, для чого вони йому потрібні. Тому щоразу, готуючись до уроків, велику увагу я приділяю мотивації пізнавальної діяльності учнів, продумую завдання, які були б для учнів зрозумілі та значущі. Адже тільки тоді, коли є мотив, буде бажання працювати.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Метод «Асоціативний кущ». Називаю ключове слово, учні підбирають фрази, з якими на їхню думку, воно асоціюється. Наприклад, у 5 класі потрібно пояснити, що таке епітет, навчити учнів знаходити їх у тексті. На дошці записую слово «руки». Пропоную п’ятикласникам подивитися на свої рученята і підібрати слова, з якими вони асоціюються. Діти називають епітети: «маленькі», «ніжні», «теплі». Потім пропоную згадати мамині руки і підібрати слова, з якими вони асоціюються. Відповіді: «працьовиті», «натруджені», «золоті», «турботливі», «лагідні».

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Метод «Піраміда» Алгоритмім’я героя твору;два слова, що описують його зовнішність;три слова, що описують місце подій у творі;чотири слова, що описують проблему, порушену у творі;п’ять слів, що описують подію, яка відбувається з героєм твору;шість слів, що описують подію, яка сприяє переосмисленню проблеми;сім слів, що описують подію, яка спрятиме розв’язанню проблеми;вісім слів, що описують розв’язання проблеми.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Вікторини в опитуваннях у груповому чаті класу дозволяють легко перевірити рівень знань серед дітей з певної теми. Після того, як я створю вікторину в груповому чаті, іншим учасникам й учасницям відразу буде видно, скільки людей обрало кожний варіант. Лише після участі в опитуванні можна побачити, який варіант був правильним і короткий опис чому. Кожна відповідь вікторини у спільноті є прихованою. Але можна побачити загальний відсоток відповідей, якщо створювати вікторину в груповому чаті. Саме ця функція застосунку є корисною, з її допомогою можна перевірити розуміння або думку дітей, провести інтерактив на різні теми.

Номер слайду 12

Вікторина для п’ятикласників1. Як звали лиса, що дуже любив вихвалятися перед звірами? (Микита)Якого кольору став Лис Микита? (Синій)Хто є автором казки «Фарбований Лис»? (І. Франко)4. Як звірі називали Лиса Микиту? (Остромисле)5. Як звали маленьку істотку, що народилася   в лісі, і яку люди дуже рідко помічають? (Хуха)Хто зруйнував хатинку Хухи-Моховинки? (Дід)Хто може побачити на власні очі Хуху? (Тільки дуже добрі дітки)Як звали правителя країни Сльозолий? (Цар Плаксій)Назвати імена дочок Плаксія (Нудота, Вай-Вай, Плакота)Як звали дівчину, що потрапила до країни Недоладії? (Аля )Хто забрав Алю до Недоладії? (Недочеревик)Що подарували Алі її нові друзі на згадку про її подорож? (Рушничок)

Номер слайду 13

Робота у Viber До того ж варто згадати про можливість надсилати аудіоповідомлення у Viber. Використовую це під час написання навчальних і словникових диктантів, переказів. Чудово ще використовувати цей застосунок для перевірки поезії напам’ять. Можна зідзвонитися з кожною дитиною окремо й послухати, як вона декламує вірш, або задати записати читання вірша на відео. 

Номер слайду 14

Метод « Незакінчене речення » Продовжіть висловлення : « На уроці я дізнався …». « Мені було цікаво …». «Хочу ще дізнатися …». « Найскладнішим було …».

Номер слайду 15

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Назаренко Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Назаренко Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
4031
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку