Міністерство освіти і науки України
Солом’янське районне управління освіти міста Києва
Навчально-виховний комплекс допрофесійної підготовки та технічної творчості молоді
Гурток «РАДІОТЕЛЕВЕДУЧИЙ»
Інтерактивні вправи для розвитку навичок, необхідних для коректної роботи з різними видами інформації серед наймолодших журналістів
Методична розробка
Автор:
Сергійчук Тетяна
Володимирівна
Керівник гуртка
м.Київ
2021
ЗМІСТ
1.Вступ
Безперечно, що медіасередовище впливає на формування світогляду ще з малку, на соціальні цінності і цілі підростаючого покоління. Певне оточення поширює і створює відповідні поведінкові норми, а отже, впливає на соціалізацію дитини.
Нині світ перевантажений такою кількістю різноманітної інформації, що інколи навіть дорослій людині осмислити її, відокремити якісне від неякісного, важливе від другорядного вкрай складно, а молодому поколінню і поготів, особливо, через брак життєвого досвіду і підготовки.
Оскільки, завдяки передовим технологіям поширення новин відбувається миттєво, то і реагувати на них суспільство має просто негайно. Але саме блискавична передача інформації ускладнює найважливіший процес - її осмислення, тобто нам просто ніколи зазирнути у зміст повідомлення, що транслюється, оцінити його глибину і інформативність.
Водночас засоби масової інформації є комплексним засобом освоєння людиною навколишнього світу у різних його аспектах - соціальних, моральних, психологічних, художніх, інтелектуальних тощо.
Саме тому підготовка за напрямком «Журналістика» або дотичні і похідні дисципліни навчають працювати з великими об’ємами різної інформації, робити це оперативно, адаптувати складні поняття до загальнодоступних, узагальнювати, аналізувати. Погодьтеся, такі навички є вкрай важливими у сучасному світі не лише у медійному просторі. Тож методична розробка буде корисною і для інших спеціальностей, де важливу роль відіграють перераховані вище навички.
2. Основна частина
У даній методичній розробці пропонується відпрацювання простих механізмів роботи з різними видами інформації через застосування інтерактивних ігор, як тренувальних вправ, які стимулюють уважність, швидкість реакції, концентрацію на конкретному завданні, розвивають образне мислення, а також можливість перевтілення ( а це один із важливих аспектів розуміння інших людей) серед дітей навіть молодшої вікової групи. Найголовніше, що стимулювання такої діяльності завдяки інтерактивним іграм відбувається весело, легко і невимушено. Тож дитина не втомлюється і не напружується та, відповідно, відсутній фактор страху через можливість не виконання поставленого завдання.
Водночас особливістю такої методики із застосуванням інтерактивних ігор є і побудова діалогу між учасниками завдань, а це вже зараз закладає базу для професійного спілкування у журналістській професії в майбутньому. Така модель може розглядатися і як основа для встановлення першого контакту, зацікавлення та початку інтерв’ю.
Крім того, інтерактивна методика в ігровому форматі розкриває і авторську манеру кожної дитини у сприйнятті навколишнього світу, подій і явищ, сприйняття і подачі себе перед аудиторією.
Гуртківці, які навчаються за даним напрямком отримують практичний
навик, виробляють вміння викладати свої думки грамотно і природно,
розкривати суть явища, проблеми, вчяться мислити нестандартно, спілкуватися з людьми різної вікової категорії та різного соціального статусу.
Отже, діти у такий спосіб не лише отримують первинні знання про основи журналістики, а й навчаються працювати в команді, вирішувати питання з урахуванням інтересів оточуючих людей, допомагати один одному, стають більш ерудованими і комунікабельними. Таким чином, вправи сприяють ще й підвищенню загального рівня культури учнів.
3. Приклади інтерактивних вправ
У якості вправ/ігор, які варто використовувати для розвитку і відпрацювання навичок пропонуються наступні приклади.
Музейна статуя
Завмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!
Як змінилося слово?
Це кумедна гра, кінець якої непередбачуваний.
Віраж
Цікава швидка гра з автомобілями й гонками.
Кольорова кімната
Ваші діти в цій веселій грі знайдуть у приміщенні всі кольори веселки.
Мін-ман-мон
Чи можуть діти розмовляти швидко і правильно?
Попутник
То все-таки ця гра про подорожі чи про наслідування?
1. Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання, як засіб розвитку творчого потенціалу учнів // Відкритий урок. – 2002. - № 5-6. – С.7-10.
2. Пометун О. Як оцінити діяльність учнів на інтерактивному уроці // Доба. – 2002. - №2. – С.2-6.
3. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. –К., 2004. –192 с.
4. Лук Л.И. Мышление и творчество. М., Педагогика. 1976.
1