Інтерактивні вправи на уроках української мови та літератури

Про матеріал

Вікористання інтерактивних вправ на уроках сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу. Учні більше цінують вчител, який застосовує інновації, інтерактивні вправи; на таких уроках вони більш активні, творчість вчителя породжує в них бажання випробовувати й власні сили в творчій діяльності.

Перегляд файлу

1 слайд           Тема презентації:

                                                         Інтерактивні вправи
                  як інструмент формування ключових компетентностей здобувачів освіти на сучасному уроці мови та літератури.

                                                                      Підготувала

вчитель української мови та літератури

                         Канарян Світлана Валентинівна  

2 слайд             Головна мета вчителя: 

- зробити процес навчання творчим, компетентнісно  зорієнтованим;
- використовувати поряд із традиційними інноваційні технології та вправи;
- показати різномаїття інтерактивних методів, вправ та їх поєднання  із мультимедійними методами навчання.

         

3 слайд           Основне завдання вчителя сучасної української школи:
- створити атмосферу творчості;
- допомогти учням знайти себе в житті;
- формувати уміння вирішувати проблеми на основі набутих знань;
  - знаходити і впроваджувати перспективні шляхи формування й розвитку ключових компетентностей здобувачів освіти шляхом застосування інтерактивних технік та вправ на уроках.

 

4 слайд              Використання інтерактивних вправ на уроках української мови та літератури:

  1. Урізноманітнює форми подання інформації; типи навчальних завдань;
  2. Забезпечує негайний зворотній зв’язок;
  1. Активізує пізнавальну діяльність;
  2. Сприяє широкому  застосуванню ігрових  прийомів;
  3. Посилює мотивацію навчання.

 

5 слайд                   На уроках української мови та літератури здобувачі освіти вчаться:

- слухати іншу людину;

- формувати власну думку;

- аргументувати та дискутувати;

- розвивати навички самостійної роботи;

- раціонально застосовувати комп’ютерні технології.

 

6 слайд   Ключові компетентності в сучасному уроці української мови та літератури:

 

  • соціальні, - полікультурні,
  • комунікативні, - інформаційно - пізнавальні,
  • самоосвіта, саморозвиток,
  • продуктивна творча діяльність.

 

7 слайд          Компетентності  з української мови:

 

- Комунікативна (мовленнєва), - мовна (лінгвістична),

- лексична, - граматична, - фонологічна, - орфографічна,

- орфоепічна, - стилістична, - семантична, - функціональна,

- риторична, інтелектуальна, - креативна.

 

8 слайд           Компетентності  з української літератури:

 

  • Готовність  і здатність працювати з різними  текстами.
  • Розуміти  зміст прочитаного.
  • З’ясувати позицію автора  і художні засоби.
  • Висловлювати власну позицію, міркування щодо прочитаного, порушення проблем.
  • Сприймати художній твір як чинник формування життєвого досвіду.

 

9 слайд                  Шляхи реалізацій проблемних питань на уроках української мови та літератури:

 

- інтерактивні ігри,

- робота в групах,

- робота в парах,

- підготовка до конкурсів,

- індивідуальні завдання.

 

10 слайд         Класифікація інтерактивних технологій навчання (інтерактивні вправи):

 

Кооперативне:                      

  •  Робота в парах, - в малих групах, - “Ротаційні трійки ”, - “Карусель,
  • “Два – чотири –  всі разом ”, - літературні, мовознавчі вікторини, - “Акваріум,

(картки, схеми, кросворди, анаграми, творчі завдання)

 

Колективно-групове:

-”Мікрофон”, - “Мозковий штурм”, - “Ажурна пилка”, - “Незакінчені

речення ”, - “Навчаючи – учусь”, Нестандартні уроки:

  • урок-гра, урок – казка, урок - подорож, урок – КВК.

 

Ситуативне  моделювання

Розігрування ситуацій за ролями (“Рольова гра”, “Драматургія” тощо).

 

Опрацювання дискусійних питань:

- Метод “Прес”,  -”Займи позицію”,  - дискусії, - дебати.

 

 

 

11слайд            Інтерактивний урок:

 

Сучасний урок: 1. Розминка, 2. Обґрунтування навчання. 3. Актуалізація.                              4. Усвідомлення змісту. 5. Рефлексія.

 

12 слайд                    Форми та принципи роботи  на етапі актуалізації:

 

  • ґронування, - «Мозковий штурм, - припущення на основі запропонованих слів.
  • Обдумування, - обмін проблемами, - діаграми, - «Ажурна пилка», - «Асоціативний кущ», - «Почергові запитання».

 

13 слайд           Рефлексія

 

Використовуються такі інтерактивні прийоми:

 

  • “Твір - п’ятихвилинка (есе).
  • “Незакінчені речення ”.
  • “Сенкан”.
  • Стилізація (написання листів, діалогів, монологів).

 

14 слайд         Творчі завдання:

 

  • Складання досьє, гумористичних оповідань, лінгвістичних казок, віршів;
  • Написання та захист проектів;
  • Доповнення сюжету твору;
  • Заповнення анкет героїв тощо.

 

15 слайд             Використання мультимедійних технологій:

 

  • Плейкасти.
  • Презентації.
  • Інтерактивні вправи (3 вправи  з Інтернету).
  • Ігрові технології (“Четвертий зайвий”, “Знайди мене”, “Хто більше?”, Мовознавча, літературна  вікторина тощо).

Мовознавча вікторина: «Відгадай метаграми»

(загадки відгадуються шляхом заміни в них  однієї букви іншою)

 

  1. З и я плаваю по морю,

З і – ловлю мишей в коморі.                   (кит і кіт).

      2.    Коли я з д – росту на гілці,

              Коли я з т  - пливу по річці.                    (плід, пліт).

 « Слова – анаграми»

(утворити нові слова переставлянням  літер)

Насос (сосна),  літо (тіло), рамка (марка), городи (дороги), пілот (політ), ікра (ріка).

 

 

 «Загадки – акровірші»

(відгадка складається з перших літер кожного рядка)

  1. Коли її відкриваємо,

Нове й цікаве знаємо.

Ймення різне може мати.

Гортаємо її сторінки,

Адже читаємо їх залюбки.                    (книга)

  1. Він у лісі проживає

Одяг темно-сірий має.

Вечорами тихо ходить,

Кого зможе – того зловить.                       (вовк)

 

«Відгадайте загадки»

1. Що всі предмети мають?                                                                      (Назву )

2.На базарі не знайдеш, нічим не виміряєш, за плечима не носиш?  (Знання )

3. Хто говорить на всіх мовах?                                                                (Луна )

4. Що завжди в роті, а не проковтнеш?                                                   (Язик )

5.Що для людини найдорожче  за золото та діаманти?                        (Життя )

     Дякую учасникам, сі ви – молодці!

 

16 слайд                  Застосування інтерактивних технологій і вправ на уроках української мови та літератури має багато переваг:

 

  • У роботі задіяні усі учні.
  • Здобувачі освіти вчаться працювати командно.
  • Формується доброзичливе ставлення до опонента.
  • Кожен має можливість пропонувати свою думку.
  • Створюється ситуація успіху.
  • Формуються навички толерантного спілкування.

Вчитель виступає як консультант, організатор навчального процесу.

 

17 слайд            Висновки

 

Завдяки  використанню на уроках української мови та літератури інтерактивних вправ

  • розвиваються комунікативні вміння й навички;
  • налагоджуються емоційні контакти між учасниками навчального процесу;
  • забезпечується виховне завдання;
  • діти вчаться прислухатися до думки інших.

   Інтерактивні вправи дають можливість урізноманітнювати форми роботи, акцентувати увагу на основних питаннях.

 

18 слайд              Дякую за увагу!

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
10436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку