Інтерактивні завдання з формування в учнів мотивації досягнення, довільності поведінки.
Мета: розвивати в учнів прагнення до поліпшення результатів, бажання не зупинятися на досягнутому, наполегливість у досягненні своїх цілей, прагнення домогтися свого, незважаючи на труднощі.
1. Інтерактивна вправа «Минуле, теперішнє і майбутнє»
У вступному слові ведучий наголошує дітям на тому, що упродовж усього життя ми, люди, пізнаємо щось нове; інколи ми лише самі помічаємо, що набираємося нових знань й умінь, а інколи це помічають люди довкола нас. Далі ведучий пропонує поговорити про успіхи, яких діти самі можуть досягти на даному етапі життя, яких досягли вже тощо. І з цією метою пропонує виконати наступне завдання: продовжити речення, які заздалегідь записані на дошці(або роздати підготовлені робочі аркуші). Після завершення презентація (в групах або перед класом).
Речення, які потрібно продовжити: Я особливо пишаюся тим, шо зараз вмію…
Цього я ще не вмів минулого року, але тепер мені це вдається…
Цього я ще не вмію, але, можливо, навчуся наступного року…
Цього я ще досі не навчився, але хотів би навчитися в дорослому віці…
Найбільше з того, чого я навчився, мене тішить…
2. Інтерактивна бесіда за притчею «Тачка»
Ведучий пропонує учням прослухати притчу. Далі – обговорення за запитаннями: Визначите мотиви, що спонукають трудитися кожного з будівельників? У чому полягають відмінності між цими мотивами?
«Троє чоловіків, напружуючись щосили, везуть важкі тачки з каменями. Перехожий ставить кожному з них те саме запитання: «Що ти робиш?». Перший відповів: «Везу цю кляту тачку». Другий відповів: «Заробляю собі на хліб». Третій же вимовив: «Будую місто».
3. Інтерактивна вправа «Страх перед труднощами»
Ведучий пропонує учням пригадати все те, чого вони навчилися за минулі роки, що осягають зараз, і з’ясувати, якої допомоги в цьому потребують. Далі дає інструктаж до завдання: «Візьміть аркуш паперу і поділіть його на три частини, які можуть бути різні за розміром. Перша частина має заголовок: «Те, що я виконую охоче». Тут вкажіть справи в школі, вдома, у вільний час – все те, що ви могли б зробити, до чого вже доросли, що не потребує великих зусиль, від чого, можливо, ви навіть отримуєте задоволення. Заповніть цю частину невеличкими малюнками або короткими помітками. Заголовок другої частини – «Труднощі»: тут вкажіть завдання й обов’язки, що є для вас складними, навіть обтяжливими. Це також можуть бути справи у школі, вдома, під час дозвілля. Третя частина має заголовок: «Те, в чому я потребую допомоги». Тут вкажіть ті справи, обов’язки і завдання, в яких потребуєте допомоги. Усі три частини мають бути за розміром такі, аби вмістити все те, що хочете зазначити». Діти отримують певний час, далі – презентація та обговорення.
4. Інтерактивна вправа «Павутиння»
Ведучий розпочинає вправу з бесіди про те, що павуки дуже наполегливі, коли плетуть павутиння, і що їх не лякає навіть дощова погода. Після чого пропонує учням намалювати павутиння, на якому написати ті свої недоліки чи слабкі сторони, які вони хотіли б подолати. Після завершення, діти презентують свої виконані завдання.
5. Інтерактивна вправа «Купи - продай»
Ведучий пропонує учням уявити наступне: по-перше, те, що вони опинилися у незвичному супермаркеті, де можна не лише щось купити, а й продати; по-друге, продавати в цьому супермаркеті можна лише щось погане, негативне, а купувати лише щось хороше, позитивне; і, по-третє, найважливіше, - продавати і купувати можна те, що стосується поведінки, характеру, звичок, емоцій тощо. Дітям на виконання завдання дається 10-15 хвилин, після чого презентація і обговорення.