Цей інтерактивний плакат на прикладі аналізу вірша «Крила» допоможе розкрити перед учнями неперевершений світ слова Ліни Костенко; поглибити знання про життєвий і творчий шлях поетеси; усвідомити неповторність її поезій; дослідити мотив «крилатості» людини; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, аналізувати їх, висловлювати власні міркування; виховувати прагнення до духовного збагачення, самовдосконалення.
ЯГОДКІНА Н.Л.
Цей інтерактивний плакат на прикладі аналізу вірша «Крила» допоможе розкрити перед учнями неперевершений світ слова Ліни Костенко; поглибити знання про життєвий і творчий шлях поетеси; усвідомити неповторність її поезій; дослідити мотив «крилатості» людини; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, аналізувати їх, висловлювати власні міркування; виховувати прагнення до духовного збагачення, самовдосконалення.
https://www.thinglink.com/scene/1043265305532432386
Тема. Ліна Костенко «Крила» ( 7 клас, українська література)
Мета: на прикладі поезії «Крила» розкрити мотив крилатості людини; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, логічно мислити, узагальнювати; формувати світогляд, кругозір школярів; виховувати почуття поваги, пошани до людини, її творчих та індивідуальних здібностей, прищеплювати любов до мистецтва слова.
Тип уроку: комбінований.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Оголошення теми й мети уроку
Крила – один із давніх символів, що знаходить утілення в художніх творах. Образ крил є в поезії Лесі Українки, В.Симоненка, Б.Олійника, І.Драча. На цьому уроці ми будемо досліджувати образ крил в одноіменному творі Ліни Костенко, розкриємо символічне значення цього образу, з’ясуємо питання «крилатості людини», будемо споглядати, аналізувати, досліджувати.
( Інтерактивний плакат. Словник символів. Крила.)
V. Основний зміст уроку
1. Вступне слово вчителя
( Інтерактивний плакат .1 малюнок (Ліна Костенко) Вступ)
Питання крилатості людини досліджують філософи,письменники та поети.
А як ви розумієте поняття «крилатість»?
- Кого із міфічних героїв можна назвати «крилатим»?
( Інтерактивний плакат. Міф про Дедала та Ікара)
2. «Асоціативний малюнок»
( Учитель роздає учням малюнок крил, діти записують свої асоціації до образу «крила»)
3. Повідомлення про Ліну Костенко
(Інтерактивний плакат (Ліна Костенко – незламна письменниця, яка стала живим класиком в літературі))
4. Робота над поезією Л. Костенко «Крила»
Учитель на інтерактивному плакаті представляє вірш Ліни Костенко «Крила)
(Інтерактивний плакат (Виразне читання вірша «Крила» Богданом Ступкою - народним артистом, Героєм України))
5. Бесіда
Засвоєння нового навчального матеріалу у процесі виконання практичних завдань
6. Складання інформаційного грона про людські крила.
(Перегляд грона на інтерактивному плакаті)
7. Словникова робота
Робота з фразеологізмами
- Поясніть значення фразеологізмів зі словом КРИЛА
• відчувати крила за плечима — бути сповненим натхнення, душевного піднесення, сили.
• ростуть (виростають) крила — хто-небудь відчуває приплив сили, енергії, натхнення;
• як на крилах — у доброму настрої, на піднесенні; дуже швидко;
• під своє крило — для захисту, опікування;
• давати крила — викликати в кого-небудь піднесення, натхнення, почуття впевненості у собі, у своїх силах, здібностях;
• обламувати крила — позбавити кого-небудь високих прагнень, поривань, мрій;
• опустити крила — утратити впевненість у собі, примиритися з чимось, зневіритися у своїх силах;
• обпалювати собі крила — зазнавати невдачі в чому-небудь; не досягати чогось бажаного;
• складати крильця — відмовлятися від будь-яких дій, від боротьби; скорятися;
• підрізати крила — позбавити кого-небудь можливості здійснювати щось; підірвати міць, знесилити когось або обмежити поле діяльності.
VІ.Закріплення матеріалу
Слово вчителя про глибоке духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально
- Читаючи поезію «Крила» Л. Костенко, кожний із вас, мабуть, звернув увагу на символічне значення людських крил. Чим дорослішою стає людина, тим більшими стають її крила.
- Для чого людині потрібні крила? Хіба вона літає? (Так. Людина літає не тільки уві сні. Крила для кожного є тим глибокий духовним наповненням, що проявляється індивідуально).
- Чому людина має крила, а не може полетіти?( Це залежить від неї самої, її прагнення, бажання, цілеспрямованості, наполегливості, старанності.
Тому кожен повинен прагнути до самоствердження, подолання життєвих труднощів у сучасному житті, а цьому допоможуть наші крила).
Прийом «Свобода»
(Учні вільно висловлюють власні думки з приводу крилатості, будують усне висловлення «Якби я мав крила,то…»
Метод «Мозковий штурм».
Учні по черзі продовжують речення.
Я маю крила, тому що я …( чесний, правдивий, сміливий….)
VІІ. Підсумок уроку.
Метод «Мікрофон».
Оцінювання знань учнів.
Учитель.
Ну хто ж сказав, що люди крил не мають?
Адже вони, як птахи, теж літають.
Одні підносяться до неба в своїх снах,
Інші – у добрих, праведних ділах!
Людина та лиш на Землі крилата,
Яка на щирість і добро багата…
То нехай же ваші крила міцнішають із кожним днем, а душі наповнюються любов`ю й величчю.
(Інтерактивний плакат( Перегляд відео у виконанні народного ансамблю сучасного танцю «Едельвейс»
VІІІ. Домашнє завдання.
Вивчити напам`ять вірш «Крила».
Написати твір-роздум на тему: «Для чого людині крила?»
Інтерактивний плакат Ягодкіної Н.Л.