Інтерактивний плакат і урок (7 клас)

Про матеріал

Цей інтерактивний плакат на прикладі аналізу вірша «Крила» допоможе розкрити перед учнями неперевершений світ слова Ліни Костенко; поглибити знання про життєвий і творчий шлях поетеси; усвідомити неповторність її поезій; дослідити мотив «крилатості» людини; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, аналізувати їх, висловлювати власні міркування; виховувати прагнення до духовного збагачення, самовдосконалення.

Перегляд файлу

ЯГОДКІНА Н.Л.

   Цей інтерактивний плакат на прикладі аналізу вірша «Крила» допоможе розкрити перед учнями неперевершений світ слова Ліни Костенко; поглибити знання про життєвий і творчий шлях поетеси; усвідомити неповторність її поезій; дослідити мотив «крилатості» людини; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, аналізувати їх, висловлювати власні міркування; виховувати прагнення до духовного збагачення, самовдосконалення.

https://www.thinglink.com/scene/1043265305532432386

 

 

 

Тема. Ліна Костенко «Крила»   ( 7 клас, українська література)

 

Мета: на прикладі поезії «Крила» розкрити  мотив крилатості людини; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, логічно мислити, узагальнювати; формувати світогляд, кругозір школярів; виховувати почуття поваги, пошани до людини, її творчих та індивідуальних здібностей, прищеплювати любов до мистецтва слова.

Тип уроку: комбінований.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

IV.  Оголошення теми й мети уроку

  Крила – один із давніх символів, що знаходить утілення в художніх творах. Образ крил є в поезії Лесі Українки, В.Симоненка, Б.Олійника, І.Драча. На цьому уроці ми будемо досліджувати образ крил в одноіменному творі Ліни Костенко, розкриємо символічне значення цього образу, з’ясуємо питання «крилатості людини», будемо споглядати, аналізувати, досліджувати.

 ( Інтерактивний плакат. Словник символів. Крила.)

 

V.  Основний зміст уроку

1. Вступне слово вчителя

( Інтерактивний плакат .1 малюнок (Ліна Костенко) Вступ)

  • Споконвічне питання «Чи могла б людина літати, як птах?» стало мрією, навіть сенсом життя багатьох людей.

Питання крилатості людини досліджують філософи,письменники та поети.

А як ви розумієте поняття «крилатість»?

- Кого із міфічних героїв можна назвати «крилатим»?

 ( Інтерактивний плакат. Міф про Дедала та Ікара)

2. «Асоціативний малюнок»

( Учитель роздає учням малюнок крил, діти записують свої асоціації до образу «крила»)

Картинки по запросу крила малюнок

3. Повідомлення про Ліну Костенко

  • Мотив крилатості посідає чільне місце у поезії Ліни Костенко.  Давайте більше дізнаємося про цю поетесу.

(Інтерактивний плакат (Ліна Костенко – незламна письменниця, яка стала живим класиком в літературі))

 

4. Робота над поезією Л. Костенко «Крила»

 

Учитель на інтерактивному плакаті представляє вірш Ліни Костенко «Крила)

 

(Інтерактивний плакат (Виразне читання вірша «Крила» Богданом Ступкою - народним артистом, Героєм України))

 

5. Бесіда

  • Що розуміє автор під поняттям «крилатість»?
  • Чим людські крила відрізняються від пташиних? Як про це говориться в поезії?
  • Які риси характеру Л. Костенко цінує в людині?
  • А чи має крила сама поетеса? Якщо так, то які? Власну думку обґрунтуйте.
  • Як, на вашу думку, мати крила людині — це обов’язок чи довільне бажання?
  • У чому винятковість окрилених людей?
     

Засвоєння нового навчального матеріалу у процесі виконання практичних завдань

 

6. Складання інформаційного грона про людські крила.

Картинки по запросу крила гроно

(Перегляд грона на інтерактивному плакаті)

 

7. Словникова робота

Робота з фразеологізмами

- Поясніть значення фразеологізмів зі словом КРИЛА

відчувати крила за плечима — бути сповненим натхнення, душевного піднесення, сили.

 ростуть (виростають) крила — хто-небудь відчуває приплив сили, енергії, натхнення;

 як на крилах — у доброму настрої, на піднесенні; дуже швидко;

  під своє крило — для захисту, опікування;

 давати крила — викликати в кого-небудь піднесення, натхнення, почуття впевненості у собі, у своїх силах, здібностях;

 обламувати крила — позбавити кого-небудь високих прагнень, поривань, мрій;

 опустити крила — утратити впевненість у собі, примиритися з чимось, зневіритися у своїх силах;

 обпалювати собі крила — зазнавати невдачі в чому-небудь; не досягати чогось бажаного;

 складати крильця — відмовлятися від будь-яких дій, від боротьби; скорятися;

 підрізати крила — позбавити кого-небудь можливості здійснювати щось; підірвати міць, знесилити когось або обмежити поле діяльності.

 

VІ.Закріплення матеріалу

Слово вчителя про глибоке духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально

  - Читаючи поезію «Крила» Л. Костенко, кожний із вас, мабуть, звернув увагу на символічне значення людських крил. Чим дорослішою стає людина, тим більшими стають її крила.

 - Для чого людині потрібні крила? Хіба вона літає? (Так. Людина літає не тільки уві сні. Крила для кожного є тим глибокий духовним наповненням, що проявляється індивідуально).

- Чому людина має крила, а не може полетіти?( Це залежить від неї самої, її прагнення, бажання, цілеспрямованості, наполегливості, старанності.

Тому кожен повинен прагнути до самоствердження, подолання життєвих труднощів у сучасному житті, а цьому допоможуть наші крила).

 

Прийом «Свобода»

(Учні вільно висловлюють власні думки з приводу крилатості, будують усне висловлення «Якби я мав крила,то…»

Метод «Мозковий штурм».

Учні по черзі продовжують речення.

   Я маю крила, тому що я …( чесний, правдивий, сміливий….)

VІІ. Підсумок уроку.

Метод «Мікрофон».

  • На уроці я дізнався…
  • Я зрозумів…
  • Це потрібно мені для того…

Оцінювання знань учнів.

Учитель.

Ну хто ж сказав, що люди крил не мають?

Адже вони, як птахи, теж літають.

Одні підносяться до неба в своїх снах,

Інші – у добрих, праведних ділах!

Людина та лиш на Землі крилата,

Яка на щирість і добро багата…

      То нехай же ваші крила міцнішають із кожним днем, а душі наповнюються любов`ю й величчю.

(Інтерактивний плакат( Перегляд відео у виконанні народного ансамблю сучасного танцю «Едельвейс»

VІІІ. Домашнє завдання.

Вивчити напам`ять вірш «Крила».

Написати твір-роздум на тему: «Для чого людині крила?»

Інтерактивний плакат Ягодкіної Н.Л.

 

https://www.thinglink.com/scene/1043265305532432386

docx
Додано
3 вересня 2018
Переглядів
2377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку