Інтерактивний урок на тему "Трикутники"

Про матеріал
Систематизувати і закріпити основні поняття учнів про трикутники, вміння і навички у розв’язуванні задач з даної теми, сприяти формуванню і розвитку творчих здібностей під час виконання вправ, сприяти зацікавленості предметом, розвивати логічне мислення та пам’ять.
Перегляд файлу

7 клас

Нестандартний урок

Подорож країною динозаврів

Тема: Трикутники

Навчальна мета: Систематизувати і закріпити основні поняття учнів про трикутники, вміння і навички у розв’язуванні задач з даної теми, сприяти формуванню і розвитку творчих здібностей під час виконання вправ, сприяти зацікавленості предметом, розвивати логічне мислення та пам’ять.

Дидактична мета: В ході уроку забезпечити засвоєння учнями основних понять трикутника та його елементів, вчити застосовувати їх при розв’язуванні задач. Організовувати групову і самостійну роботу, вчити вести дослідницьку  і творчу роботу учнів. Активізувати відповідальність за виконане завдання.

Тип уроку: Систематизація і закріплення знань учнів

Наочність і обладнання: таблиці «трикутники»,  картки з завданнями, жетони різної форми, мультимедійна дошка

Методи роботи:

  •                   Словесні – евристична бесіда;
  •                   Наочні – робота з таблицею;
  •                   Метод повторення;
  •                   Метод заохочення – нагорода жетонами;
  •                   Метод перевірки та взаємоперевірки;
  •                   Методи, спрямовані на розвиток логічного мислення

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Обговорення правил подорожі. Перевірка домашнього завдання.

Перевірку домашнього завдання проводить Анкілозавр.

(Зображення з’являється на екрані).

Анкілозавр (Ankylosaurus) – Живий танк

http://kp.ru/f/4/image/95/88/538895.jpg

Величезний динозавр, який жив у ранньому крейдовому періоді в Північній Америці. Анкілозаври не були швидкими тваринами і, харчувались м’яким листям. Жили анкілозаври не сім’ями, а по-одинці, кожен на своїй території.

«Мозкова атака» ( 7 хв.) – актуалізація знань учнів. Клас розбиваємо на три групи. Учень з однієї групи задає питання з теми учневі іншої групи. Якщо відповіді немає, або вона неправильна, то має право відповісти учень третьої групи. Якщо є знову немає відповіді, відповідає той, хто задав питання. За задане питання учень одержує жетон в 1 бал, за правильну відповідь – в 2 бали. Оцінюється кількість поставлених питань, їх грамотність, кількість правильних відповідей. Питання можуть бути такими:

  •                   Що називається трикутником?
  •                   Назвати елементи трикутника;
  •                   Означити види трикутника за сторонами; і т.д.

Мозкова така закінчується, якщо більше немає питань, або закінчився відведений час.

ІІ етап. Вчитель: Ось ми з вами і потрапили в країну Трикутників, а проживають в ній динозаври, які знають все про дану геометричну фігуру.  Щоб вибратись з даної країни, ми повинні виконати завдання динозаврів.       (На екрані – зображення динозавра- торозавра).

http://kp.ru/f/4/image/03/89/538903.jpgТорозавр (Torosaurus) – Ящур-бик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Торозавр у перекладі з латинського означає «Ящур-Бик». Торозавр був довжиною майже 2,6 метри; мав один з наймасивніших черепів з усіх відомих динозаврів. Над очима у нього були два величезних роги, що нагадували коров’ячі. Загальна довжина тварини перевищувала 7 метрів, а вага – від 3 до 4 тонн. Найяскравішою ознакою торозавра є його «комір» (гребень), що піднімається за головою. Череп торозавра з «коміром»  мав довжину близько 3 метрів – це найкрупніша голова сухопутної тварини, що коли-небудь жила на Землі.

  • Учні дають усні відповіді на питання:
  1.               Що називається висотою трикутника?
  2.               Де знаходиться точка перетину висот у трикутнику?
  3.               Скільки висот у трикутнику?
  4.               Особливості висот трикутника.
  5.               Що є точкою перетину медіан трикутника?
  6.               Скільки медіа у трикутника?
  7.               Особливості точки перетину медіан трикутника.
  8.               Що називається бісектрисою трикутника?
  9.               Властивість бісектриси трикутника.

(За правильну відповідь – 1 круглий жетон (1 бал).

ІІІ етап. Розв’зування задач стандартного рівня.(робота проводиться в зошитах і на дошці)

 Зустріч з Гіпсілофодоном. (На екрані з’являється зображення даного динозавра)

Гіпсілофодон (Hypsilophodont) – Швидкий як олень

http://kp.ru/f/4/image/96/88/538896.jpg

Легкий та швидкий травоядний динозавр, що жив на території Англії. Гіпсілофодон харчувався невеликими кущами, в цілому його стиль життя нагадував життя сучасного оленя.

Дайте відповідь на питання:

  1.               Які трикутники називаються рівними?
  2.               Назвіть ознаки рівності трикутників.
  3.               Розв’яжіть задачі:

Варіант 1

Варіант 2

Задача 1. Знайти кути трикутника, якщо вони пропорційні числам:

2,3,4

3,4,5

Задача 2. Знайти кут між бічними сторонами рівнобедреного трикутника, якщо кут при основі

720

360

Задача 3. Знайти кути рівнобедреного трикутника, якщо один з них

800 (вказати скільки розв’язків має задача)

1000 (вказати скільки розв’язків має задача)

За правильну відповідь учні отримують квадратний жетон (2 бали).

http://go3.imgsmail.ru/imgpreview?u=http%3A//gazeta.aif.ru/data/mags/kids/91/pics/de05%5F29%5F00.jpg&mb=79ІV етап. Розв’язування задач, що потребують вміння логічно мислити, з повним письмовим обґрунтуванням.

  Зустріч з Птеродактилем. (На екрані з’являється зображення птеродактиля).

Птеродактиль - пальцекрил.

Розміри  птеродактиля були досить різними: від дуже малих (розміром з голуба), до гігантських – з розмахом крил до 12 метрів. Птеродактилі жили великими колоніями і харчувалися переважно рибою, а малих розмірів - комахами. Вели переважно денний спосіб життя, вночі спали.

Розв’язування задач (робота проводиться в зошитах і на дошці)

Мерзляк А.Г. Геометрія. 7 клас.: збірник задач і завдань для тематичного оцінювання / А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, Ю.М. Рабінович, М.С. Якір, - Х.: Гімназія, 2011.

№ 75. Одна сторона трикутника дорівнює 24 см., друга сторона – на 18 см. більша за першу, а третя сторона у 2 рази менша від другої. Знайти периметр трикутника.

№93. Знайти периметр рівнобедреного трикутника, основа якого 9 см., а бічна сторона 7 см.

№76. Одна сторона трикутника на 41 см. менша від другої і у 4 рази менша від третьої. Знайти сторони трикутника, якщо його периметр 107 см.

№94. Периметр рівнобедреного трикутника 19 см., а основа – 7см. Знайти бічні сторони трикутника.

95*. Периметр рівностороннього трикутника 24 см. на його стороні побудували рівнобедрений трикутник, периметр якого дорівнює 36 см. Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника.

104*. Доведіть, що в рівнобедреному трикутнику медіани, проведені до бічних сторін рівні.

За завдання № 75,76,93,94 учні отримують трикутний жетон (4 бали), № 95*, 104* - шестикутний жетон (6 балів).

V етап. Підведення підсумків уроку

Виставлення оцінок:

  • 20 балів – 12;
  • 19-15 балів – 11;
  • 14-10 балів – 10;
  • 9 балів – 9;
  • від 1 до 8 – кожен бал  відповідає оцінці.

Учні, що підготували повідомлення про динозаврів отримують + 2 бали до отриманих результатів під час роботи на уроці.

VІ етап. Домашнє завдання

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=304991333-42-72На екрані з’являється домашнє завдання.

Повторити тему «Трикутники», виконати № 84, 101, 113*

ст. 17-18 (Мерзляк А.Г. Геометрія. 7 клас.: збірник задач і завдань для тематичного оцінювання / А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, Ю.М. Рабінович, М.С. Якір, - Х.: Гімназія, 2011)

 

 

doc
До підручника
Геометрія.(підручник) 7 клас (Тадеєв В.О.)
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку