7 клас
Нестандартний урок
Подорож країною динозаврів
Тема: Трикутники
Навчальна мета: Систематизувати і закріпити основні поняття учнів про трикутники, вміння і навички у розв’язуванні задач з даної теми, сприяти формуванню і розвитку творчих здібностей під час виконання вправ, сприяти зацікавленості предметом, розвивати логічне мислення та пам’ять.
Дидактична мета: В ході уроку забезпечити засвоєння учнями основних понять трикутника та його елементів, вчити застосовувати їх при розв’язуванні задач. Організовувати групову і самостійну роботу, вчити вести дослідницьку і творчу роботу учнів. Активізувати відповідальність за виконане завдання.
Тип уроку: Систематизація і закріплення знань учнів
Наочність і обладнання: таблиці «трикутники», картки з завданнями, жетони різної форми, мультимедійна дошка
Методи роботи:
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Обговорення правил подорожі. Перевірка домашнього завдання.
Перевірку домашнього завдання проводить Анкілозавр.
(Зображення з’являється на екрані).
Анкілозавр (Ankylosaurus) – Живий танк
Величезний динозавр, який жив у ранньому крейдовому періоді в Північній Америці. Анкілозаври не були швидкими тваринами і, харчувались м’яким листям. Жили анкілозаври не сім’ями, а по-одинці, кожен на своїй території.
«Мозкова атака» ( 7 хв.) – актуалізація знань учнів. Клас розбиваємо на три групи. Учень з однієї групи задає питання з теми учневі іншої групи. Якщо відповіді немає, або вона неправильна, то має право відповісти учень третьої групи. Якщо є знову немає відповіді, відповідає той, хто задав питання. За задане питання учень одержує жетон в 1 бал, за правильну відповідь – в 2 бали. Оцінюється кількість поставлених питань, їх грамотність, кількість правильних відповідей. Питання можуть бути такими:
Мозкова така закінчується, якщо більше немає питань, або закінчився відведений час.
ІІ етап. Вчитель: Ось ми з вами і потрапили в країну Трикутників, а проживають в ній динозаври, які знають все про дану геометричну фігуру. Щоб вибратись з даної країни, ми повинні виконати завдання динозаврів. (На екрані – зображення динозавра- торозавра).
Торозавр (Torosaurus) – Ящур-бик
Торозавр у перекладі з латинського означає «Ящур-Бик». Торозавр був довжиною майже 2,6 метри; мав один з наймасивніших черепів з усіх відомих динозаврів. Над очима у нього були два величезних роги, що нагадували коров’ячі. Загальна довжина тварини перевищувала 7 метрів, а вага – від 3 до 4 тонн. Найяскравішою ознакою торозавра є його «комір» (гребень), що піднімається за головою. Череп торозавра з «коміром» мав довжину близько 3 метрів – це найкрупніша голова сухопутної тварини, що коли-небудь жила на Землі.
(За правильну відповідь – 1 круглий жетон (1 бал).
ІІІ етап. Розв’зування задач стандартного рівня.(робота проводиться в зошитах і на дошці)
Зустріч з Гіпсілофодоном. (На екрані з’являється зображення даного динозавра)
Гіпсілофодон (Hypsilophodont) – Швидкий як олень
Легкий та швидкий травоядний динозавр, що жив на території Англії. Гіпсілофодон харчувався невеликими кущами, в цілому його стиль життя нагадував життя сучасного оленя.
Дайте відповідь на питання:
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Задача 1. Знайти кути трикутника, якщо вони пропорційні числам: |
|
2,3,4 |
3,4,5 |
Задача 2. Знайти кут між бічними сторонами рівнобедреного трикутника, якщо кут при основі |
|
720 |
360 |
Задача 3. Знайти кути рівнобедреного трикутника, якщо один з них |
|
800 (вказати скільки розв’язків має задача) |
1000 (вказати скільки розв’язків має задача) |
За правильну відповідь учні отримують квадратний жетон (2 бали).
ІV етап. Розв’язування задач, що потребують вміння логічно мислити, з повним письмовим обґрунтуванням.
Зустріч з Птеродактилем. (На екрані з’являється зображення птеродактиля).
Птеродактиль - пальцекрил.
Розміри птеродактиля були досить різними: від дуже малих (розміром з голуба), до гігантських – з розмахом крил до 12 метрів. Птеродактилі жили великими колоніями і харчувалися переважно рибою, а малих розмірів - комахами. Вели переважно денний спосіб життя, вночі спали.
Розв’язування задач (робота проводиться в зошитах і на дошці)
Мерзляк А.Г. Геометрія. 7 клас.: збірник задач і завдань для тематичного оцінювання / А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, Ю.М. Рабінович, М.С. Якір, - Х.: Гімназія, 2011.
№ 75. Одна сторона трикутника дорівнює 24 см., друга сторона – на 18 см. більша за першу, а третя сторона у 2 рази менша від другої. Знайти периметр трикутника. |
№93. Знайти периметр рівнобедреного трикутника, основа якого 9 см., а бічна сторона 7 см. |
№76. Одна сторона трикутника на 41 см. менша від другої і у 4 рази менша від третьої. Знайти сторони трикутника, якщо його периметр 107 см. |
№94. Периметр рівнобедреного трикутника 19 см., а основа – 7см. Знайти бічні сторони трикутника. |
95*. Периметр рівностороннього трикутника 24 см. на його стороні побудували рівнобедрений трикутник, периметр якого дорівнює 36 см. Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника. |
|
104*. Доведіть, що в рівнобедреному трикутнику медіани, проведені до бічних сторін рівні. |
За завдання № 75,76,93,94 учні отримують трикутний жетон (4 бали), № 95*, 104* - шестикутний жетон (6 балів).
V етап. Підведення підсумків уроку
Виставлення оцінок:
Учні, що підготували повідомлення про динозаврів отримують + 2 бали до отриманих результатів під час роботи на уроці.
VІ етап. Домашнє завдання
На екрані з’являється домашнє завдання.
Повторити тему «Трикутники», виконати № 84, 101, 113*
ст. 17-18 (Мерзляк А.Г. Геометрія. 7 клас.: збірник задач і завдань для тематичного оцінювання / А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, Ю.М. Рабінович, М.С. Якір, - Х.: Гімназія, 2011)