Інтерактивний урок у мовному кафе "Повторення і закріплення вивченого про речення"

Про матеріал
Інтерактивний урок у мовному кафе "Повторення і закріплення вивченого про речення" розрахований на учнів 4 класу. Спрямований на формування ключових компетентностей: уміння учитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший; загальнокультурної: сприяти дотриманню норм культурної поведінки
Перегляд файлу

Інтерактивний урок в мовному кафе, для учнів 4 класу

Тема: Повторення і закріплення вивченого про речення

Мета:

формування предметних компетентностей: повторити і закріпити знання учнів про речення; формувати навички правильного інтонування речень досконалювати вміння ділити текст на речення, доповнювати речення потрібними за змістом словами; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до книги

формування ключових компетентностей:

Уміння учитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

Загальнокультурної: сприяти дотриманню норм культурної поведінки

Тип уроку: інтерактивний урок

Основні терміни і поняття: речення

Міжпредметні зв’язки: українська  мова, літературне читання.

Методично-дидактичне забезпечення: портрет В.О. Сухомлинського, план роботи, «Фішбоун», куб, роздатковий матеріал, ромашка Блума, смайлики, підручник М. Вашуленка, Українська мова для 4 класу.

Зміст уроку

 I.Етап орієнтації

1. Мотивація навчальної діяльності учнів

-  Доброго дня! Сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

- Наш урок я б хотіла почати із таких слів:

Ой, яка чудова, українська мова, де береться все це- звідкіля. І як?

Скажіть, а ви хочете знати відповідь на це запитання?

  • Так.
  • Дуже добре.
  • А ще даний урок є  особливим: у нас відкриття кафе  «Скарбниця». Тому в меню ви знайдете лише оригінальні страви. А в повітрі буде відчуватись присмак свята.
  •                 Сьогодні в меню:
  1. Хвилинка каліграфії
  2. Коктейль «Казковий світ В. Сухомлинського»
  3. Фішбоун
  4. Мовний салат. Щодення 5 «Письмо з другом»
  5.  Ланцюжок із речень.  Працюємо самостійно «Письмо для себе»
  6. Рефлексія . Крісло автора

Гроші: уважність, допомога, дисципліна.

2. Орієнтація учнів у темі

  • Хвилинка каліграфії (запис на дошці)

- Любити людину – значить любити народ, землю, Україну.

Ці слова сказав великий педагог – Василь Олександрович Сухомлинський. Кому невідоме це славне ім'я сьогодні...

А що ви знаєте про цю людину?

  •       Коктейль «Казковий світ В. Сухомлинського» .  Прийом «Ромашка Блума»
  • Діти, я пропоную вам попрацювати за ромашкою Блума. Кожен столик буде працювати за своїм запитанням.

Уточнююче питання: Наскільки я зрозумів, то казки Василя Сухомлинського мають повчальний характер?

-Учениця: Твори Василя Сухомлинського не тільки цікаві, а й повчальні. Я багато чого зрозуміла, коли читала їх. Я впевнена, що іншим дітям також дуже подобається творчість цього письменника, і надіюся, що вони будуть читати ці прекрасні оповідання з великим захопленням.

Інтерпретуюче питання: Чому твори Василя Сухомлинського подобаються дітям?

  • Учениця: Одного дня до моїх рук потрапила «чарівна книжечка» Василя Сухомлинського «Вогнегривий коник». Я прочитала одне оповідання – і відразу «загорілася» дочитати цю книжку до кінця.

Учень: Прочитавши оповідання В. Сухомлинського, мене вразило те, що ці твори не сумні, і в них немає зла. Найбільше мені сподобалося оповідання «Як бджола стала золота».

Просте питання: Чого навчають нас оповідання В. Сухомлинського?

Учениця: Я нещодавно прочитала оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня» і отримала багато гарних вражень, адже я теж, як і героїня твору – Наталочка, люблю тварин. А ще дуже вразила байдужість і жорстокість людей. На мою думку, людина, яка байдуже або жорстоко ставиться до тварин, насправді є недоброю людиною. 

Практичне питання: Який приклад ми можемо взяти з його героїв?

Учениця: Усі оповідання В.Сухомлинського, які я прочитала, мені дуже сподобались, а особливо «Сьома дочка» - оповідання, в якому розповідається про любов і турботу в родині. Я зрозуміла, що справжня любов і турбота – це не слова, а наші дії і вчинки. 

  • А  ось на уроках літературного читання ми вчимося створювати лепбуки  за  його творчістю. (Вказую на них)
  • II. Етап цілепокладання мети
  1. Повідомлення теми і завдань уроку
  • А зараз пропоную рекламну кампанію нової страви.
  • Знання про речення – це дуже смачна, вітамінна та корисна страва у нашому «мовному «кафе.
  • Під час нашого уроку ми будемо як справжні мовознавці, як справжні науковці досліджувати матеріал, досліджувати мовні таємниці, і в кінці, я сподіваюся, ми відгадаємо деякі секрети української мови. А саме: закріпимо знання про речення та  будемо удосконалювати усне і писемне мовлення.
  • Я сподіваюся, що робота на уроці буде легка і ви будете легко і весело працювати . За правильні відповіді будете отримувати смайлики.
  1.  Фронтальне опитування. Прийом «Кубування»
  • Оскільки сьогодні перший день роботи кафе , то столиків не так багато. На кожному з них ви бачите  меню зі стравами, які приготував наш кухар. Тож не соромтесь, обирайте страву та смакуйте українське слово.
  • Діти, а що в мене в руках? (Беру кубик). Так, а він звичайний, чи ні?
  • Правильно, він не звичайний, бо має різнокольорові грані. А ще його незвичайність полягає в тому, що кожна грань містить свою таємницю та своє запитання.
  • Ви працюєте в групах, то перше запитання для першого столика. Решта уважно слухають відповідь, і якщо буде проблема, то будете допомагати.

*Замовлення першого столика: За допомогою чого людина висловлює свої думки?

*Замовлення другого столика: Чи можливе спілкування словами? Сполученнями слів? Чому? Доведіть свою думку.

- Ми попрацювали з кубиком, старалися давати повні відповіді і допомагали тим, хто потребував допомоги. 

3) Мовний салат. Щоденні 5 «Письмо з другом»

- Ви вже з’їли першу страву, тож можете обирати салат. Чекаємо вибір відвідувачів.

- Що ж приготував салат?

 (на звороті зображення страви надруковане завдання)

Картка № 1

- Запиши, підкресли однорідні члени речення

 Біля Броварів тече річка Десна. Вона вється між лугами, огинає густий ліс. Високі сосни і клени шумлять над рікою.

Картка № 2

 Доповни речення однорідними членами

У саду ростуть______________________

 Широко розляглися лани_______________________

У лісі живуть___________________________

  • А тепер перевіримо правильність виконання завдання.
  • Чи є такі, що не зробили жодної помилки?

Музична фізкультхвилинка

  • Ми в кафе відпочивали

Смачні страви куштували.

  • А я в цей час роздам «смайлики» за попередню роботу.

IV. Етап організації виконання плану діяльності.

  1. Фішбоун
  • Пропоную вам страву  «Фішбоун» , в перекладі з англійської - це рибний скелет. Кожен столик отримав завдання і ми будемо фарширувати нашу рибку.(Діти обговорюють завдання)

(Малюнок рибки: голова «Речення», тулуб – пояснення дітей )

  • Час вийшов.
  • Речення за метою висловлювання … (бувають розповідні, питальні і спонукальні)
  • Граматична основа речення…( підмет і присудок-є головними членами речення і вони утворюють граматичну основу речення)
  • Однорідні члени речення…(члени речення, які відносяться до того самого слова і відповідають на те саме питання, називаються однорідними )
  • Речення за інтонацією… (види речень за інтонацією: окличні і неокличні)
  1. Ланцюжок із речень. Самостійна робота «Письмо для себе»  (за підручником)

Виконання вправи 73 (1) на с.38

  • Прочитайте речення з однорідними членами і спишіть його.

(Читання, музика, танці, туризм, рукоділля, малювання- це захоплення людини)

V. Етап контрольно-оцінювальний

1) Рефлексія. Прийом «Крісло автора»

  • Я вам дякую, що ви відвідали наше кафе. Сподіваюсь, усім сподобалась і кухня, й обслуговування….Постривайте, ви ж можете висловити свої думки про наш заклад.  Ви мабуть звернули увагу на незвичний стілець «Мовознавець».
  • Ми сьогодні ким були на уроці?
  • Ось зараз у декого є можливість спробувати себе в ролі мовознавця майбутнього.
  • Хто хоче спробувати? (Діти за бажанням виходять)
  • Я поясню, що треба робити. Ну, якщо справжній мовознавець, то тримай книгу, сідай на стілець і отримуй атрибут - окуляри.

Запитання до мовознавців:

  •  Чим запам’ятався тобі сьогоднішній урок?
  • Які члени речення називаються однорідними?

 (Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази із рефлексивного екрана) 

2)Оцінювання

3) Домашнє завдання: с.39, вправа 73 (2)- скласти та записати  за малюнками речення з однорідними членами

  • Ось так ми з вами і відкрили наше кафе. Попереду вас чекають цікаві завдання, незвичайні уроки та приємні емоції. Шануйте, цінуйте, оберігайте рідне слово. Дякую за відвідини.

 

 

docx
Додано
5 листопада
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку