Інтерактивний урок в мовному кафе, для учнів 4 класу
Тема: Повторення і закріплення вивченого про речення
Мета:
формування предметних компетентностей: повторити і закріпити знання учнів про речення; формувати навички правильного інтонування речень досконалювати вміння ділити текст на речення, доповнювати речення потрібними за змістом словами; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до книги
формування ключових компетентностей:
Уміння учитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;
Загальнокультурної: сприяти дотриманню норм культурної поведінки
Тип уроку: інтерактивний урок
Основні терміни і поняття: речення
Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання.
Методично-дидактичне забезпечення: портрет В.О. Сухомлинського, план роботи, «Фішбоун», куб, роздатковий матеріал, ромашка Блума, смайлики, підручник М. Вашуленка, Українська мова для 4 класу.
Зміст уроку
I.Етап орієнтації
1. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Доброго дня! Сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.
- Наш урок я б хотіла почати із таких слів:
Ой, яка чудова, українська мова, де береться все це- звідкіля. І як?
Скажіть, а ви хочете знати відповідь на це запитання?
Гроші: уважність, допомога, дисципліна.
2. Орієнтація учнів у темі
- Любити людину – значить любити народ, землю, Україну.
Ці слова сказав великий педагог – Василь Олександрович Сухомлинський. Кому невідоме це славне ім'я сьогодні...
А що ви знаєте про цю людину?
Уточнююче питання: Наскільки я зрозумів, то казки Василя Сухомлинського мають повчальний характер?
-Учениця: Твори Василя Сухомлинського не тільки цікаві, а й повчальні. Я багато чого зрозуміла, коли читала їх. Я впевнена, що іншим дітям також дуже подобається творчість цього письменника, і надіюся, що вони будуть читати ці прекрасні оповідання з великим захопленням.
Інтерпретуюче питання: Чому твори Василя Сухомлинського подобаються дітям?
Учень: Прочитавши оповідання В. Сухомлинського, мене вразило те, що ці твори не сумні, і в них немає зла. Найбільше мені сподобалося оповідання «Як бджола стала золота».
Просте питання: Чого навчають нас оповідання В. Сухомлинського?
Учениця: Я нещодавно прочитала оповідання В.Сухомлинського «Покинуте кошеня» і отримала багато гарних вражень, адже я теж, як і героїня твору – Наталочка, люблю тварин. А ще дуже вразила байдужість і жорстокість людей. На мою думку, людина, яка байдуже або жорстоко ставиться до тварин, насправді є недоброю людиною.
Практичне питання: Який приклад ми можемо взяти з його героїв?
Учениця: Усі оповідання В.Сухомлинського, які я прочитала, мені дуже сподобались, а особливо «Сьома дочка» - оповідання, в якому розповідається про любов і турботу в родині. Я зрозуміла, що справжня любов і турбота – це не слова, а наші дії і вчинки.
*Замовлення першого столика: За допомогою чого людина висловлює свої думки?
*Замовлення другого столика: Чи можливе спілкування словами? Сполученнями слів? Чому? Доведіть свою думку.
- Ми попрацювали з кубиком, старалися давати повні відповіді і допомагали тим, хто потребував допомоги.
3) Мовний салат. Щоденні 5 «Письмо з другом»
- Ви вже з’їли першу страву, тож можете обирати салат. Чекаємо вибір відвідувачів.
- Що ж приготував салат?
(на звороті зображення страви надруковане завдання)
Картка № 1
- Запиши, підкресли однорідні члени речення
Біля Броварів тече річка Десна. Вона в’ється між лугами, огинає густий ліс. Високі сосни і клени шумлять над рікою.
Картка № 2
Доповни речення однорідними членами
У саду ростуть______________________
Широко розляглися лани_______________________
У лісі живуть___________________________
Музична фізкультхвилинка
Смачні страви куштували.
IV. Етап організації виконання плану діяльності.
(Малюнок рибки: голова «Речення», тулуб – пояснення дітей )
Виконання вправи 73 (1) на с.38
(Читання, музика, танці, туризм, рукоділля, малювання- це захоплення людини)
V. Етап контрольно-оцінювальний
1) Рефлексія. Прийом «Крісло автора»
Запитання до мовознавців:
(Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази із рефлексивного екрана)
2)Оцінювання
3) Домашнє завдання: с.39, вправа 73 (2)- скласти та записати за малюнками речення з однорідними членами