Інтерактивний урок засвоєння нових знань. 8 клас. Тема. «Ірраціональні та дійсні числа»
Мета уроку: дати означення ірраціональних та раціональних чисел; ознайомитись з скінченими десятковими дробами, нескінченими десятковими дробами та нескінченими періодичними десятковими дробами.
Хід уроку.
-
Сьогодні на уроці ви познайомитесь з новими числами. Ви навчитеся виконувати дії з ними. І ви зробите це незвичайним способом - самостійно. Для цього вам необхідно уважно прочитати підручник, відповісти на питання за алгоритмом, з яким я вас познайомлю, виконати вправи.
-
Для ефективності навчання я пропоную об`єднатися в групи ( вчитель визначає кому з ким працювати за рівнями, не оглушуючи їх).
-
Завдання для першої групи ( початковий рівень).
-
Знайти у підручнику визначення натуральних, цілих та раціональних чисел.
-
Привести приклади натуральних, цілих та раціональних чисел за допомогою підручника.
-
Знайти визначення множин натуральних, цілих та раціональних чисел, записати в зошит.
-
Показати зв`язок натуральних, цілих та раціональних чисел за допомогою кругів Ейлера ( дивись в підручник).
-
Виконати вправу: вибрати окремо натуральні, цілі та раціональні числа.
-
Вибрати із своєї групи учня, який опитає кожного члена групи по даному плану.
Завдання для другої групи ( середній рівень).
-
Знайти у підручнику визначення натуральних, цілих та раціональних чисел.
-
Привести приклади натуральних, цілих та раціональних чисел за допомогою підручника.
-
Знайти визначення множин натуральних, цілих та раціональних чисел, записати в зошит.
-
Показати зв`язок натуральних, цілих та раціональних чисел за допомогою кругів Ейлера ( дивись в підручник).
-
Виконати вправу: вибрати окремо натуральні, цілі та раціональні числа.
-
Пояснити ( за допомогою текста підручника, проілюструвати прикладами), як можна записати у вигляді дробу кожне раціональне число.
-
Дати визначення раціональним числам.
-
Як записати раціональне число у вигляді десяткового числа. Привести приклади.
-
Який десятковий дріб називається скінченим десятковим дробом, нескінченим десятковим дробом, нескінченим періодичним дробом.
-
Чи можна записати скінчений десятковий дріб у вигляді нескінченого десяткового періодичного дробу.
-
Як записати нескінчений десятковий періодичний дріб у вигляді раціонального числа.
-
Вибрати із своєї групи учня, який опитає кожного члена групи по даному плану.
-
Після закінчення відведеного часу, розійтися по групам по одному в кожну), розказати свій матеріал та опитати кожного члена групи.
Завдання для третьої групи (достатній рівень). ви
-
Які дії можна виконати з дійсними числами.
-
Які якості будуть мати ці дії.
-
Записати буквеними виразами ці якості ( 5 якостей).
-
Привести приклади на кожну якість.
-
Як порівняти нескінченні десяткові дроби.
-
Вибрати зі свої групи учня, який опитає кожного члена своєї групи по цьому плану.
-
По закінченню відведеного часу, розійтись по групам, по одному в кожну групу.
Завдання для четвертої групи ( високий рівень)
Розглянути малюнок й відповісти на питання:
-
Чому дорівнює площа квадрата АВСD, трикутника АСD? (Довести)
-
Чому дорівнює площа квадрата ACEF?
-
Якими способами можна знайти площу квадрата АСЕF?
-
Прирівняти два значення площі ACEF?
-
Розв`язати отримане рівняння.
-
Як буде називатися отримане число (чому)?
-
Привести приклади ірраціональних чисел.
-
Які числа входять в множину дійсних чисел?
-
По закінченню відведеного часу, розійтись по групам, по одному в кожну групу.
-
Виконати приклади до заданої теми.
-
Домашнє завдання надається за рівнями складності.