Інтерактивний виховний захід " Добре тому жити, хто вміє дружити"

Про матеріал
Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити повагу до цінностей дружби, вчити дружити й толерантно ставитись до оточуючих, навчити учнів аналізувати ситуації та знаходити шляхи виходу, навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватисяй товаришувати, сприяти виникненню дружного колективу в класі.
Перегляд файлу

 

Тема:

Добре тому жити,

хто вміє дружити.

 

 

Похожее изображение

 

 

                                                                         Підготувала

                                                                         класний керівник 6-А класу

 Городоцького ліцею №2

 Чорнобай Л.В.

                    Тема:  Добре тому жити, хто вміє дружити

Мета: поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити учням повагу до цінностей дружби; вчити дружити й толерантно ставитись до оточуючих; навчити учнів аналізувати ситуації та знаходити шляхи виходу; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися й товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу до друзів.

Обладнання : вислови про дружбу, відео «Камінь – Ножиці – Папір», аудіо записи, виставка книг про дружбу, відеоролик «Дружба в нашому житті»

Хід заняття

Звучить у записі пісня про дружбу або тиха приємна музика.

Я люблю тебе, друже, за те,

що в очах твоїх море синіє,

що в очах твоїх сонце цвіте,

мою душу голубить і гріє.

 

За волосся твоє золоте,

за чоло молоде і відкрите.

Я люблю тебе, друже, за те,

що не можу тебе не любити.

                           В. Сосюра

 

Щоранку ми вирушаємо з дому у сподіванні зустріти когось близького, щоб радісно вигукнути «Здрастуй, любий друже!» - і у відповідь почути «Добрий день, мій найкращий товаришу!»І знаємо, що по дорозі до школи або в класі сонячним променем нам сяйне усмішка  друга чи подруги і додасть настрою на весь день. Коли ж невдача, образа отруять душу смутком, то неодмінно хтось підійде і запитає: «Що з тобою?» І скаже такі слова, що повернуть душевну рівновагу і радість життя.

Горе на двох – півгоря, радість на двох – дві радості. Коли свою радість і горе ти можеш розділити на двох чи п’ятьох, то ти по-справжньому багата людина – багата на друзів.

Особлива категорія  дружби – шкільна дружба, дружба однокласників. Про неї  пишуть вірші, складають пісні, створюють кінофільми. Вона залишається з людьми на все життя. Щастям є навчатись у дружньому колективі, де всі поважають один одного, де вміють співчувати і підтримувати. Щастя – мати серед однокласників однодумців і цікавих співрозмовників.

Я впевнена, що в нашому класі панують дружні відносини. Переконатися в цьому ми зможемо за допомогою гри «Впізнай друга»

Учитель. А тепер запрошую вас до розмови. За якими принципами ви обираєте друзів? Для чого шукаєте друга? Що найголовніше у дружбі?

Любі друзі! Вас чекає сюрприз! Пропонуємо вашій увазі відеофільм  «Дружба в нашому житті», який створили кіносценаристи нашого класу. (Перегляд відеофільму)

Отже, думаю ніхто не залишився байдужим до кінофільму, адже ви побачили своїх наставників, які вміють цінувати дружбу і є гарними друзями, їх слова не розходяться з вчинками.

Вибір друга – дуже важлива справа. Друг пізнається в біді. І лише випробування допоможе зрозуміти: справжній це друг,надійний чи ні.

Гумореска П.Глазового «Фальшиві друзі»

Двоє друзів тихо йшли
Полем попід гаєм.
Раптом дивляться: ведмідь
З яру вибігає.
Перший вигукнув: 
- Біда! Буде нам рахуба! –
Кинув друга і пришком
Вискочив на дуба.
Другий скрикнув і упав
На краю дороги,
З переляку задубів
І відкинув ноги.
До лежачого ведмідь
Підійшов поволі;
Довго нюхав, потім чхнув
Та й побрів по полю.
Зліз із дуба той що втік.
- Ти  живий? – питає, -
Ну й великий же ведмідь!
Більших не буває!
Як же він тебе не з’їв,
Мабуть неголодний.
- Ні, друзяко, видно, він, -
Добрий, благородний.
Ти повіриш, розмовляти
Вміє по – людському.
Він обновах мене
Й говорив при тому:
“Ти дружи з людьми, та знай –
Совісті немає
Той хто в горі та біді
Друга покидає.”
Байку вигадав Езоп,
Цим себе прославив
А мораль ведмідь сказав:
"Крапку я поставив!"

Учитель. Поговоримо про гумореску. Чи сподобалась вам? Яка її мораль? А як вчинили б ви?Дай Боже, щоб на життєвому шляху вам зустрілись щирі й самовіддані люди, а не корисливі.

Адже нам подобається, коли нас люблють, поводяться з нами чесно, звертаються до нас на імя, особливо на лагідне. А які відчуття у вас виникають, коли вас або когось з вашого оточення називають на прізвисько, принижують? Думаю, що у всіх виникне почуття образи, болю. Такі почуття відчула на собі дівчинка Скріпка із «Казки про Скріпку». Це не просто скріпка, а дівчинка, яка вміє відчувати. Отож ми з вами будемо створювати казку. Будьте уважні і виконуйте мої настанови.

Казка про Скріпку

Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки

1. Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка.     (Просто скріпка)

2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому? За що?».   (Знак питання)

3. Іншого разу вона знайшла свій портфель у шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

4. Після закінчення уроків скріпочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5. Але, все одно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все було, як раніше (зробити смайлік)

Спробуйте зробити скріпочку такою, як вона була раніше.

Обговорення

Можемо ми повернути Скріпку в попередній стан?

Чому ні? Як вплинули прояви насильства на стан Скріпки?

Опрацювання поняття «насильство»

Насильство, що це таке? (Презентація)

Насильство – це застосування агресивних, жорстоких дій однієї людини по відношенню до іншої, що порушують права і свободу особистості та завдають шкоди фізичному, психічному, моральному здоров’ю, а  також розвитку. Насильство є демонстрацією сили і бажанням здобути цілковитий контроль та владу над іншою стороною.

Слова, які характеризують насильство, - жорстокість, агресія, погроза, силування, примус.

Вправа «Міф чи реальність»

Дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що являється правдою, а що ні. Для цього їм надаються дві картки з позначками „так”, „ні”.  

  •         Насильство має і позитивні сторони (НІ);
  •         Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої не є проявом насильства (НІ).
  •         Насильство – це коли видно сліди на тілі жертви (Так).
  •         Б’ють заслужено (НІ).
  •         У школі найбільш розповсюджене психологічне насилля, використання нецензурних слів однієї дитини по відношенню до іншої (ТАК).
  •         Дитина, яка потерпає від насильства повинна мовчати про це (НІ).
  •         Хлопці схильні до проявів насильства більше, ніж дівчата (ТАК).
  •         Насильство не карається законом України (НІ).
  •         Насильство – це ознака мужності дитини у школі (НІ).                
  •         Розповідати, про те, що над Вам були здійснені насильницькі дії – це ознака слабкості дитини (НІ).        
  •         Насильство – це не злочин, а нормальне явище у школі (НІ).
  •         Поліція не повинна втручатися у вирішення проблеми насильства (НІ).

Вчитель. Безумовно, жити в злагоді – головна умова людського буття. Зараз ми спробуємо цьому навчитися. Рольова гра «Порадник» Запрошую акторів до гри.

  1.     Я новий учень у школі. Завжди виконую домашні завдання, піднімаю руку на кожному уроці, правильно відповідаю. До школи приходжу раніше всіх, добровільно виконую обов’язки чергових. Вчитель постійно хвалить. Ви подумали , що я «підлиза». Я вважаю, що мені усі заздрять, зі мною ніхто не хоче дружити, тільки сміються з мене. Я не витримав такого відношення і пожалівся батькам. Наступного дня батьки прийшли з’ясувати обставини.
  2.     На перерві я дав другові свій новенький телефон, який вчора подарували батьки на день народження. Поряд бігли однокласники і штовхнули хлопчика. За мить всі збирали на підлозі частинки побілки. Дехто мене заспокоював, мовляв мій падав ще більше разів і нічого. Друг виправдовувався, що не винен, адже його штовхнули. Та вже між нами виникла сварка. Допоможіть розібратись.
  3.     Тато любить дивитися телевізор, вмикнувши його на всю гучність. А мені необхідно вивчити вірш, оскільки вчитель погрожував поставити погану оцінку. Вивчити у такій обстановці не вдасться. Чи має рацію тато? Як мені поступити?

Вчитель. Ми повинні вирішувати конфліктні ситуації мирно, адже в конфліктах немає переможців і переможених.

Діти! Вам усім відома гра «Камінь – ножиці - папір». Ви залюбки граєте цю гру на перервах. Тож давайте зіграємо її. (пари стискають одну руку в кулак одночасно промовляючи «Раз – два – три, на останньому складі показують рукою один з трьох знаків: камінь, ножиці чи папір. Виграє той, чия фігура перемагає. Наприклад:

  1.     В парі ножиці-папір перемагають ножиці, бо вони можуть різати папір;
  2.     В парі ножиці – камінь перемагає камінь, бо він може розбити ножиці;
  3.     В парі папір-камінь перемагає папір, бо він може обгорнути камінь.

У цій грі  існують складні стосунки між каменем, ножицями і папером. Ножиці ріжуть папір, папір може накрити камінь, а камінь зламати ножиці.

Зараз ми переглянемо відео «Камінь-ножиці-папір», щоб переконатися у цих складних стосунках.

 

Запитання для обговорення.

  •         Як почувається Папірець, коли вперше прийшов до школи? (Злякався, бо побачив групу ножиць сильніших за нього)
  •         Що він відчув, коли зустрів папірців? (Зрадів)
  •         Як його зустріли папірці? (Почали ображати, штовхати)
  •         Хто допоміг Папірцеві? Як він це зробив?(Папірцеві допомогли одні з Ножиць, відігнавши кривдників, подавши йому руку).
  •         Що побачили Папірець і Ножиці, коли йшли зі школи?(Як двоє Камінців ображають маленьких Камінчиків)
  •         Що зробили Ножиці? (Сховалися за стовпом, тому що боялися камінців)
  •         Хто допоміг Камінчикові захиститися від кривдників? (Папірець прогнав кривдників  і подав Камінцю рюкзак)
  •         Що Камінчик зробив для Ножиць?(Усміхнувся і подарував квітку)
  •         Який висновок можна зробити з цієї історії?(Сильніший має завжди захистити слабших)

Вчитель. Як ми живемо? Як ставимось один до одного? Чи має значення для інших і навіть для нас, що ми говоримо?

 

Хочу розповісти вам притчу «Скільки важить сніжинка?»

 Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

- Скажи мені, скільки важить одна сніжинка?

- Майже нічого, - відповів він їй.

- Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, - вела далі синичка. - Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була завірюха, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Оскільки в мене не було інших занять, то я розпочала рахувати сніжинки, що опускалися на мою гілку. І ось впало 435679 сніжинок. Коли ж легенько і тихенько впала ще одна сніжинка, таке собі майже нічого, як ти з цього приводу висловився, – гілка зламалася…

Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.

 

Скільки важать наші слова? Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але кожен із нас завдавав образи іншим, навіть не зауваживши цього.

Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це потрібно пам’ятати під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди.

Я щиро вірю і повністю впевнена, кожен з вас вживатиме такі слова, що підніматимуть настрій  іншим, щоб будувати і не руйнувати. Адже те, що ми говоримо так чи інакше залишає слід у серці людини, якій ми це сказали.

Наш клас – це маленька сім’я. Мені, та й вам, хотілося, щоб у нашій сім’ї завжди панувало добро, взаємоповага, не було сварок, лихослів’я. А наш клас – це частинка більшої сім’ї – нашого ліцею. Впевнена, що кожен із вас прагне, щоб ліцей став територією добра. Тому пам’ятайте правило, яке називають Золотим «Усе, що хочете аби робили вам люди, те робіть їм і ви»

Ось і завершується наша з вами подорож у країну Дружби. Дякую, що були активними, проявили творчість. Як тут обійтись без подарунків? Давайте подаруємо один одному позитивні емоції. Кожен учасник торкається плеча сусіда і говорить, що він хотів йому подарувати.

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку