«Інтернет середовище для професійного розвитку викладача»
Модернізація системи освіти, як це визначено в Національній доктрині розвитку освіти, спрямовує педагога на безперервне професійне
самовдосконалення. У прагненні викладача до саморозвитку виражена вища форма розвитку його особистості й професіоналізму. Сучасні заклади освіти мають потребу у висококваліфікованих спеціалістах, які здатні творчо підходити до організації навчально-виховного процесу та досягати високих якісних результатів. Закладу освіти потрібен викладач, який постійно, послідовно й безперервно вдосконалює зміст і засоби своєї професійної діяльності, є взірцем високої духовної та педагогічної культури. Для успішного виконання покладених на викладача завдань він повинен не просто викладати колись
засвоєний матеріал, але й іти в ногу разом із розвитком науки з того фаху, який предмет він викладає. Це особливо важливо зараз, у час стрімкого розвитку інформаційних комунікацій, учитель не може дозволити собі бути поза того інформаційного простору, активними учасниками якого є його учні.
Праця педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає від нього глибоких та різнобічних наукових, професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності.
Професійна компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вмінь їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а й мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку курсанта пропонують саме сучасні методики навчання і новітні технічні здобутки. Широке й ефективне впровадження інноваційних методик і технологій у навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості здобувачів освіти і викладачів, є важливим етапом процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації.
Одним із етапів переходу на новий рівень викладання є збільшення видів комунікативних «шляхів» та застосування у навчальному процесі ІТ технологій (чат, відео-конференції, Інтернет- телефонія, ICQ, веб-форуми, електронна пошта тощо).
Сервіс |
Дії |
Метанавички |
Електронна пошта Gmail |
Обмін листами, класифікація листів, спілкування в чаті, груповий чат |
Узагальнення, класифікація |
Документи |
Створення документу, таблиці, презентації. Спільне редагування. Обговорення. Публікація документа. Публікація в блозі. |
Співпраця, кооперативна діяльність, класифікація. |
Блог - Blogger |
Створення блогу, опис, конструювання профілю, додавання та класифікація записів, додавання посилань на інші блоги, комент-ня нотаток, розсилка новин |
Конструювання, творчість, спілкування в співпраці, рецензування |
Пошук |
Формування пошукових записів, синтаксис запитів, розширений пошук, визначення сфери пошуку |
Пошук, уміння правильно формулювати запитання |
Персональна система пошуку |
Створення системи персонального пошуку, включення даної системи в блог |
Пошук, аналіз, синтез, оцінювання, конструювання, класифікація |
Блокнот |
Створення особових і спільних блокнотів, публікація нотаток у блозі |
Пошук, класифікація, творчість, аналіз, ранжування, конструювання, співпраця |
Reader |
Створення Reader, підписка на новини, класифікація новин, публікація новин у блозі |
Пошук, збір інформації, аналіз, класифікація |
Календар |
Створення календарів, додавання записів подій, публікація календарів у блозі |
Планування, співпраця, кооперація |
Picasа |
Створення альбомів і презентацій, публікація фотографій у блозі |
Медіаграмотність, конструювання, оцінювання |
YouTube |
Реєстрація на YouTube, вступ до групи, створення групи, пошук відео, створення власного відео |
Співпраця, медіа грамотність, творчість, конструювання |
ГеосервісиGoogl e |
Зв'язування фотографій та історій з картами Google
|
Конструювання, класифікація, творчість, спілкування, розширення повідомлень, співробітництво |
Google-сайт |
Реєстрація, створення і редагування сторінок, встановлення зв'язків між сторінками |
Конструювання, творчість, співпраця, аналіз, рецензування, синтез, ранжування, оцінювання |
Формування навичок мислення високого рівня на заняттях математики засобами мережних технологій дає змогу досягти в діяльності курсантів таких позитивних ефектів, як розширення спектра навчальних ролей, що сприяє кращому засвоєнню програмового матеріалу; реалізації принципу «освіта через усе життя» і забезпечення підготовки молоді до життя в інформаційному суспільстві.
Мережа Інтернет забезпечує такі дидактичні можливості, корисні для навчання:
1) публікацію навчально-методичної інформації в гіпермедійному вигляді;
2) спілкування між суб'єктами навчального процесу в Інтернеті;
3) дистанційний доступ до інформаційних ресурсів, віддалених
бібліотечних каталогів і файлів електронних бібліотек, до файлів користувачів, а також до баз даних і знань;
4) дистанційне використання віддалених обчислювальних ресурсів і дистанційних лабораторних практикумів. Саме ці можливості дозволили широко використовувати Інтернет у системі освіти.
Моделі навчання з використанням мережі можна поділити на змішане й повне Дистанційне-навчання. У першому випадку Інтернет-технології вбудовують у традиційний навчальний процес, а навчальний процес у свою чергу, складається з контактних і неконтактних періодів навчання. В іншому випадку навчання відбувається цілком в Інтернеті.
Корисні Інтернет-ресурси
http://sites.google.com/site/osvitnires Освітні ресурси Інтернету. http://matematikaikt.blogspot.com Блог "ІКТ у шкільному курсі математики". http://www.geogebra.org Сайт системи динамічної комп'ютерної математики GeoGebra.
https://sites.google.com/site/geogebravukraieni GeoGebra в Україні. http://www.geogebratube.org GeoGebraTube. http://www.dgeometry.ru Динамічна геометрія для школи. http://mathedu.ru
Інтернет-бібліотека. Тут можна безкоштовно завантажити електронні книги та статті з математики, методики викладання та історії освіти. http://www.formula.co.ua Математика для школи. http://www.math.ru
На сайті ви знайдете книги, відео-лекції, цікаві математичні факти, різні за рівнем і тематикою завдання, історії з життя математиків - все те, що допоможе поринути у дивовижний і захоплюючий світ математики. http://www.etudes.ru
На сайті представлені етюди, виконані з використанням сучасної комп'ютерної 3D-графіки, захоплююче і цікаво розповідають про математику та її додатки, серед яких цікаві науково-популярні розповіді про сучасні завдання математики та мультфільми, що по-новому розкривають відомі сюжети. http://www.dpva.info Інженерний довідник. http://mathworld.ru Світ математики.
http://webmath.exponenta.ru Сайт самостійної студентської роботи.
Обов’язково відвідайте.
http://exponenta.ru Освітній математичний сайт.
http://www.mathege.ru Відкритий банк завдань з математики. http://karmanform.ucoz.ru Карман для математика. http://ilib.mirror1.mccme.ru
Невелика фізико-математична інтернет-бібліотека. Обов'язково завітайте. http://www.problems.ru
Інтернет-проект «Задачі» призначений для вчителів і викладачів, як допомога при підготовці уроків, гуртків та факультативних занять у школі. http://www.fxyz.ru Формули з математики. http://www.comp-science.narod.ru
Вчителям інформатики та математики та їх допитливим учням. http://mathurl.com Вставка LaTeX - формул. http://livegeometry.com LiveGeometry - вдосконалений онлайн-аналог DG. http://webmath.exponenta.ru Для тих хто вивчає та викладає математику. http://eek.diary.ru/p148941323.htm Сторінка І.Ф. Шаригіна. http://www.ega-math.narod.ruСайт "Математика цікава для мене". http://kafinfo.org.ua/index.php/mathematika/matematyka/187
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ З МАТЕМАТИКИ.
http://kafinfo.org.ua/index.php/mathematika/matematyka/185
Посилання на сайти присвячені математичним пакетам. https://sites.google.com/site/vcitelumatematiki
Сайт для методистів РНМЦ, методистів-кореспондентів та вчителів математики. http://math.teacher.msu.ru Асоціація вчителів та викладачів математики. http://matematika21vek.ucoz.ru Математика XXI сторіччя. http://ist-matemat.at.ua Історична мозаїка в математиці.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Давидов П. Г. Безперервна освіта – вимоги часу чи нова філософія освітньої діяльності // Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган- Барановського : Науковий журнал. – Серія:
Гуманітарні науки. – 2010. – № 2. – С. 170–175.
2. І.Клименко. Чи прагне вчитель самовдосконалення // Відкритий урок. – 2009. - №12. – с.84 – 85.
3. Добридень А. В. Навчання впродовж життя в контексті Болонського процесу / А. В. Добридень // Вища освіта України.– 2008.– Т. 1– С. 90–97.
4. О.М.Козлова. Професійний саморозвиток вчителів математики в освітньому
Інтернет-просторі// Педагогічний вісник: Науково-методичний журнал . - 2014- №3 (77) - с. 24-27
5. Шаповал О.В. Розробка національних стратегій інформаційного розвитку – пріоритет сучасності // Нова парадигма.– Випуск 38. – К., 2004. – С. 166-172.
6. http://krutienko.ucoz.ua/Matematika/mikolajiv_matematika_metodichnij_list_2013_2 014_n_.doc
7. http://pidruchniki.com/2015082665981/informatika/didaktichni_mozhlivosti_internet -tehnologiy