Інтернет середовище для професійного розвитку викладача (Доповідь)

Про матеріал
Корисні посилання для роботи викладача в умовах дистанційної освіти, посилання на інтернет контент.
Перегляд файлу

«Інтернет середовище для професійного розвитку викладача»

Модернізація системи освіти, як це визначено в Національній доктрині розвитку освіти, спрямовує педагога на безперервне професійне

самовдосконалення. У прагненні викладача до саморозвитку виражена вища форма розвитку його особистості й професіоналізму. Сучасні заклади освіти  мають потребу у висококваліфікованих спеціалістах, які здатні творчо підходити до організації навчально-виховного процесу та досягати високих якісних результатів. Закладу освіти потрібен викладач, який постійно, послідовно й безперервно вдосконалює зміст і засоби своєї професійної діяльності, є взірцем високої духовної та педагогічної культури. Для успішного виконання покладених на викладача завдань він повинен не просто викладати колись

засвоєний матеріал, але й іти в ногу разом із розвитком науки з того фаху, який предмет він викладає. Це особливо важливо зараз, у час стрімкого розвитку інформаційних комунікацій, учитель не може дозволити собі бути поза того інформаційного простору, активними учасниками якого є його учні. 

Праця педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає від нього глибоких та різнобічних наукових, професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності.

Професійна компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вмінь їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а й мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку курсанта пропонують саме сучасні методики навчання і новітні технічні здобутки. Широке й ефективне впровадження інноваційних методик і технологій у навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості здобувачів освіти і викладачів, є важливим етапом процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації.

Одним із етапів переходу на новий рівень викладання є збільшення видів комунікативних «шляхів» та застосування у навчальному процесі ІТ технологій (чат, відео-конференції, Інтернет- телефонія, ICQ, веб-форуми, електронна пошта тощо). 

 

Сервіс

Дії

Метанавички

Електронна пошта Gmail

Обмін листами, класифікація листів, спілкування в чаті, груповий чат

Узагальнення, класифікація 

Документи

Google

Створення документу, таблиці, презентації. Спільне редагування.

Обговорення. Публікація документа.

Публікація в блозі. 

Співпраця, кооперативна

діяльність, класифікація. 

Блог -

Blogger

Створення блогу, опис,

конструювання профілю, додавання та класифікація записів, додавання посилань на інші блоги, комент-ня нотаток, розсилка  новин   

Конструювання, творчість, спілкування в співпраці, рецензування

Пошук

Формування пошукових записів, синтаксис запитів, розширений пошук, визначення сфери пошуку

Пошук, уміння правильно формулювати запитання

Персональна система пошуку 

Створення системи персонального пошуку, включення даної системи в блог

Пошук, аналіз, синтез, оцінювання, конструювання, класифікація 

Блокнот

Створення особових і спільних блокнотів,  публікація нотаток у блозі

Пошук, класифікація, творчість, аналіз, ранжування, конструювання, співпраця  

Reader

Створення Reader, підписка на новини, класифікація новин, публікація новин у блозі

Пошук, збір інформації, аналіз, класифікація

Календар

Створення календарів, додавання записів подій, публікація календарів у блозі

Планування, співпраця, кооперація 

Picasа

Створення альбомів і презентацій, публікація фотографій у блозі

Медіаграмотність, конструювання, оцінювання

YouTube

Реєстрація на YouTube, вступ до групи, створення групи, пошук відео, створення власного відео 

Співпраця, медіа грамотність, творчість, конструювання 

ГеосервісиGoogl

e

Зв'язування фотографій та історій з картами Google

 

Конструювання, класифікація, творчість, спілкування,

розширення повідомлень, співробітництво

Google-сайт

Реєстрація, створення і редагування сторінок, встановлення зв'язків між сторінками

Конструювання, творчість, співпраця, аналіз, рецензування, синтез, ранжування, оцінювання 

Формування навичок мислення високого рівня на заняттях математики засобами мережних технологій дає змогу досягти  в діяльності курсантів таких позитивних ефектів, як розширення спектра навчальних ролей, що сприяє кращому засвоєнню програмового матеріалу; реалізації принципу «освіта через усе життя» і забезпечення підготовки молоді до життя в інформаційному суспільстві.

Мережа Інтернет забезпечує такі дидактичні можливості, корисні для навчання:

1)     публікацію навчально-методичної інформації в гіпермедійному вигляді;

2)     спілкування між суб'єктами навчального процесу в Інтернеті;

3)     дистанційний       доступ        до      інформаційних     ресурсів,      віддалених

бібліотечних каталогів і файлів електронних бібліотек, до файлів користувачів, а також до баз даних і знань;

4)     дистанційне використання віддалених обчислювальних ресурсів і дистанційних лабораторних практикумів. Саме ці можливості дозволили широко використовувати Інтернет у системі освіти.

Моделі навчання з використанням мережі можна поділити на змішане й повне Дистанційне-навчання. У першому випадку Інтернет-технології вбудовують у традиційний навчальний процес, а навчальний процес у свою чергу, складається з контактних і неконтактних періодів навчання. В іншому випадку навчання відбувається цілком в Інтернеті.

Корисні Інтернет-ресурси

http://sites.google.com/site/osvitnires Освітні ресурси Інтернету. http://matematikaikt.blogspot.com Блог "ІКТ у шкільному курсі математики". http://www.geogebra.org Сайт системи динамічної комп'ютерної математики GeoGebra.

https://sites.google.com/site/geogebravukraieni GeoGebra в Україні. http://www.geogebratube.org GeoGebraTube. http://www.dgeometry.ru Динамічна геометрія для школи. http://mathedu.ru

Інтернет-бібліотека. Тут можна безкоштовно завантажити електронні книги та статті з математики, методики викладання та історії освіти. http://www.formula.co.ua Математика для школи. http://www.math.ru

На сайті ви знайдете книги, відео-лекції, цікаві математичні факти, різні за рівнем і тематикою завдання, історії з життя математиків - все те, що допоможе поринути у дивовижний і захоплюючий світ математики. http://www.etudes.ru

На сайті представлені етюди, виконані з використанням сучасної комп'ютерної 3D-графіки, захоплююче і цікаво розповідають про математику та її додатки, серед яких цікаві науково-популярні розповіді про сучасні завдання математики та мультфільми, що по-новому розкривають відомі сюжети. http://www.dpva.info Інженерний довідник. http://mathworld.ru Світ математики.

http://webmath.exponenta.ru Сайт самостійної студентської роботи.

Обов’язково відвідайте.

http://exponenta.ru Освітній математичний сайт.

http://www.mathege.ru Відкритий банк завдань з математики. http://karmanform.ucoz.ru Карман для математика. http://ilib.mirror1.mccme.ru

Невелика фізико-математична інтернет-бібліотека. Обов'язково завітайте. http://www.problems.ru  

Інтернет-проект «Задачі» призначений для вчителів і викладачів, як допомога при підготовці уроків, гуртків та факультативних занять у школі. http://www.fxyz.ru Формули з математики. http://www.comp-science.narod.ru

Вчителям інформатики та математики та їх допитливим учням. http://mathurl.com Вставка LaTeX - формул. http://livegeometry.com  LiveGeometry - вдосконалений онлайн-аналог DG. http://webmath.exponenta.ru Для тих хто вивчає та викладає математику. http://eek.diary.ru/p148941323.htm Сторінка І.Ф. Шаригіна. http://www.ega-math.narod.ruСайт "Математика цікава для мене". http://kafinfo.org.ua/index.php/mathematika/matematyka/187

ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ З МАТЕМАТИКИ.

http://kafinfo.org.ua/index.php/mathematika/matematyka/185

Посилання на сайти присвячені математичним пакетам. https://sites.google.com/site/vcitelumatematiki

Сайт для методистів РНМЦ, методистів-кореспондентів та вчителів математики. http://math.teacher.msu.ru Асоціація вчителів та викладачів математики. http://matematika21vek.ucoz.ru Математика XXI сторіччя.  http://ist-matemat.at.ua  Історична мозаїка в математиці.

 

 

 

СПИСОК  ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1.     Давидов П. Г. Безперервна освіта – вимоги часу чи нова філософія освітньої діяльності // Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган- Барановського : Науковий журнал. – Серія:

Гуманітарні науки. – 2010. – № 2. – С. 170–175. 

2.     І.Клименко. Чи прагне вчитель самовдосконалення // Відкритий урок. – 2009. - №12. – с.84 – 85.

3.     Добридень А. В. Навчання впродовж життя в контексті Болонського процесу / А. В. Добридень // Вища освіта України.– 2008.– Т. 1– С. 90–97.

4.     О.М.Козлова. Професійний саморозвиток вчителів математики в освітньому

Інтернет-просторі// Педагогічний вісник: Науково-методичний журнал . - 2014- №3 (77) - с. 24-27

5.     Шаповал О.В. Розробка національних стратегій інформаційного розвитку – пріоритет сучасності // Нова парадигма.– Випуск 38. – К., 2004. – С. 166-172.

6.     http://krutienko.ucoz.ua/Matematika/mikolajiv_matematika_metodichnij_list_2013_2 014_n_.doc

7.     http://pidruchniki.com/2015082665981/informatika/didaktichni_mozhlivosti_internet -tehnologiy

 

pdf
Додано
12 червня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку