ІПР для дитини о ООП (Порушення мовлення)

Про матеріал
ІПР (індивідуальна програма розвитку) для дитини з ООП. (Порушення мовлення). Діагноз: логоневроз. Документація для асистента вчителя.
Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

1. Період виконання: 20.01.2022 – 03.06.2022

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові:  ___________________________

дата народження: _______________ 

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень: КЗ «Дмитрівський ЗЗСО І-ІІІ ст.» Татарбунарської міської ради, Білгород-Дністровський р-н., Одеської області, с. Дельжилер.

рік навчання - 3

клас навчання -  _____________

контактні номери телефонів батьків  для термінового зв’язку: ____________________ (мати).

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Вміє  читати, переказувати прослуханий, або прочитаний матеріал,  розуміє прочитане.

Знає натуральні, дробові та від'ємні числа, модуль числа.

Вміє  виконувати  дії з натуральними числами та частково віконувати завдання з додаванням та віднімання дробів та їх множення 

Розуміє зміст прочитаного тексту і відтворює частково навчальний матеріал

Засвоює і відтворює навчальний матеріал з використанням зорового та слухового орієнтиру і повторюваних інструкцій

Здатна проявляти інтерес в процесі опрацювання знайомого матеріалу.

Здатна до нетривалого спостереження.

Вміє розповідати правила, наводити приклади. Відповідає на запитання вчителя

Здатна до поверхневого аналізу властивостей і якостей предмету.

Самостійно диференцює основні числа: раціональні, дробові, від'ємні, невід'ємні, додатні, цілі.

Здатна до запам'ятовування того, що включено в ії активну діяльність (пов'язане з інтересами).

Застосовує  самостійно, а іноді  за допомогою, інформаційні технології при створенні презентацій.

Розрізняє та називає основні  головні члени речення.

Виконує завдання в межах вивченого матеріалу.

Виготовляє виріб за допомогою інструкції та певного втручання дорослого.

Сильні сторони: Розуміння  інструктивного мовлення, але з важкістью, враховуючі ії діагноз.

Розвинене зорове сприймання, візуальне і механічне запамятовування, розвінене наочно-дійове мислення. Похвала викликає прагнення ще більш старатися та удосконавлюватися для досягнення кращих результатів.

функціональні  (сенсорні, моторні,  мовленнєві) труднощі:

системні порушення усіх складових  мовлення;

порушена темпо-ритмічна організація мовлення;

запинання трапляються у всіх видах мовлення, включаючі пов'язане та відображене;

частково порушена звуковимова та складова структура слова;

частково відсутня повна вимова цілого слова, яке повязане з тяжким рівнем заїкання;

важкість мови повязана з судорожним станом мязів мовленнєвого апарату;

наявність значних особливостей функціонування темпо-ритмічної складової усного мовлення в різних поєднаннях та у сполученні з особливостями функціонування писемного мовлення;

 відсутність чіткості в написанні літер, цифр;

особливості афективно-вольової сфери призводять до невпевненості у виконанні завдань;

уміння плавно висловлювати власну думку;

опанування фонетичного принципу письма;

функціональні (мовленнєві туднощі в поєднання з навчальними створюють бар'єр в успішному опануванню знань, зокрема предметів суспільно-гуманітарного та природничи-математичного циклів. 

навчальні труднощі

не вміє до кінця розпізнавати частини мови за запитанням та визначенням;

інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації);

важко зосередитись, запамятати інформацію та здійснювати самоконтроль;

знижена працездатність;

прискається  помилок при списуванні з дошки (пропускає літери та цифри);

недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя;

без допомоги дорослого не завжди розуміє суть завдання;

потребує часткової допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень;

неуважна  та допускає помилок при списуванні з підручника  (пропускає літери та цифри);

працювати над

збагаченням словникового запасу;

корекцією психоемоційного стану;

всебічним розвитком дитини;

розширенням обсягу знань відповідно до шкільної програми;

виробленням тривалого ротового(повітряного струменя) при вимові;

темпом мовлення;

виробленням самоконтролю і неспішної вдумливої мови;

нормалізацією темпа і ритма мовних рухів;

правільним співвідношенням вдиху і видиху;

різними способами зняття соромязливості через виконання запропонованих ролей вербальними та невербальними засобами спілкування;

різними видами самоконтролю та самоналаштування;

вмінням знімати емоційну та фізичну напругу через релаксаційні вправи;

розвивати

комунікативні навички;

пам’ять;

навчальну мотивацію;

зв’язне мовлення;

загальну і дрібну моторику;

розвивати слухову і зорову пам'ять, сприйняття і увагу;

вміння використовувати здобутті уявлення для подальшого розширення особистого досвіду;

формувати

різні види впливу мотивації для підвищення продуктивної роботи;

стійкі позитивні і правильні соціальні навички

обчислювальні навички, без сторонньої допомоги;

вчити

додавання, віднімання, множення, ділення та  порвняння раціональних чисел;

координатна пряма;

вирази та їх спрощення;

рівняння та їх розвязування;

рівняння та їх спрощення;

відмінки іменників;

відмінювання іменників;

відміни й групи іменників;

відмінювання іменників I, II, III, IV відміни;

незмінювані іменники;

написання не з іменниками, з прикметниками;

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

третій рівень підтримки;

 четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

Так

 

За потребою

освітлення

ні

 

 

рівень шуму

так

 

За потребою

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

 

ресурсна кімната

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

 

використання візуального розкладу

так

 

Виконання більшості навчальних завдань  розбивати на три етапи: початок, виконання й завершення

збільшення часу на виконання завдань

так

 

за потребою (особливо початок усних завдань)

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

 

навідне питання, демонстрація зразка

руховий режим

так

 

чергування видів діяльності Релаксаційні вправи на зниження емоційного напруження здійснювати під час розумового та фізичного навантаження.

використання заохочень

так

 

Словесне заохочення,  Формувати внутрішнє заохочення учня до самостійного виявлення зусиль до конкретної дії з конкретним  повідомленням кінцевого результату діяльності.

використання засобів для концентрації уваги

так

 

За потребою

інше

 

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

так

 

Мнемосхеми, алгоритими послідовності виконання завдань

Засоби  альтернативної комунікації

ні

 

 

інше

 

 

 

Модифікація:

 

 

 

скорочення змісту навчального предмета

ні

 

 

зниження вимог для виконання завдань

ні

 

 

інше

 

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з: мовно-літературної галузі

так

 ні

5) потреба в консультації з:

фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

іншими фахівцями: логопед- дефектолог; практичний психолог;

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Українська мова

Адаптація

Гайдаржи К.О

Українська література

Адаптація

Гайдаржи К.О

Математика

Адаптація

Велева Н.І

Англійська мова

Адаптація

Міхова Т.В.

Болгарська мова

Адаптація

Стоянова В.І.

Історія України

Адаптація

Місержи М.В.

Біологія

Адаптація

Златова Н.В.

Зарубіжна література

Адаптація

Кічук Л.І.

Географія

Адаптація

Місержи М.В.

Інформатика

Адаптація

Місержи О.К.

Трудове навчання

Адаптація

Базан К.А.

Основи здоров’я

Адаптація

Базан К.А.

Музичне мистецтво

Адаптація

Петкова С.М.

Образотворче мистецтво

Адаптація

Стоянов О.М.

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

   ЛФК

 

Базан К.А.

Вчитель фізичної культури,

Спортивна  зала

понеділок

14:20-14:40

Корекція розвитку

Міхова Т.В.

Практичний психолог

Корекційний кабінет

вівторок

14:20-14:40

Розвиток мовлення

Узун В.М.

Вчитель-логопед

Кабінет корекційних занять

п'ятниця

14:20-14:40

14:50-15:10

          6. Навчання:

за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки:

 інші законні представники

 уповноважена батьками особа

 соціальний робітник

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учениця:

картки-схеми для розвитку зв'язного мовлення; роздатковий матеріал для мотивації; дидактичний матеріал для розвитку логічного мислення; іграшки з розвитку дихальних функцій для тренування дихання; наочні посібники та матеріали, робочі зошити; друковані таблиці для формування та розвитку мовлення; друковані картки з ілюстраціями для формування граматичного ладу мовлення; розвиваючі ігри для логічного та мовленнєвого розвитку. Дидактичні ігри, які  спрямовані на формування зв’язного мовлення, удосконалення граматичної будови мовлення, активізацію словника, виховання звукової культури мовлення які  допомагають активізувати розумові здібності дитини, її уяву, мислення, пам'ять, увагу, формувати адекватне ставлення до явищ суспільного життя, природи, предметів

довкілля, систематизувати та поглиблювати знання; спеціальні підручники та  корекційне обладнання.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

 так, зазначити яка: ______________________________

ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) ____________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

ні.     

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Оволодіння новими знаннями та вміннями.

Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.

 

 

 

До кінця ІІ семестру учениця підвищує свій рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності, поглиблює загальні життєві уявлення; навчальні вміння та навички, розширює уявлення про навколишній світ.

 

Розвиток сенсорної, моторної

Продовжувати розвивати   загальну моторику. Розвивати координацію, орієнтування у просторі.

 

Підвіщення рівня розвитку загальної моторики, розвитку координації та орієнтування в просторі.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Удосконалювати граматичне мовлення. Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури.  Розвивати зв’язне мовлення.  Розвивати темпо-ритмічний бік мовлення, Розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Розвивати фонематичний слух та сприйняття.

Підвищення усіх якісних показників мовлення, збагачення активного та пасивного словника, сформувати навички переказу за допомогою вчителя. Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності.

 

Розвиток фізичних здібностей

Формувати орієнтування в просторі, вироблення точності в русі, рівновазі. Продовжувати розвивати фізичні навички. Формування правильної постави та корекція вад опорно-рухового апарату;

розвиток здатності узгоджувати рухи різними частинами тіла при виконанні рухових дій; розвиток здатності до координованості рухів.

Протягом ІІ семестру  бере участь в оздоровчих та фізкультурно-розвивальрих  заходах. Дотримується правил у спортивних  та рухливих іграх

 

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Навчити  різним видам самоконтролю.

Навчити знимати емоційну та фізичну напругу через релаксаційні вправи.. Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження.

Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку.

До кінця навчального року покращиться  стан емоційно-вольової  сфери,  бажання  дитини  працювати,  виконувати завдання та виявляти ініціативу. 

 

 

Розвиток соціальної сфери

Створювати позитивні ситуації співпраці з дорослими та дітьми. Залучати до групових ігор та вправ, позакласних заходів. Уміти орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації.

Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей.

Продовжувати розвивати комунікативні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.

До кінця навчального року   учениця  практично  застосовує  слова  і вирази  для соціальної адаптації, етичних норм спілкування. Залучення до роботи у парах, групах

Підвищює  навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.

 

 

 

 

 

 

 

Математика

Навчити називати елементи математичних обєктів, в процесі навчання розв'язувати завдання за алгоритмом

До кінці навчального року правильно називає елементи математичних обєктів, в процесі навчання без допомоги розв'язує  завдання за алгоритмом (2-4)

 

Історія

Визначити багатоманітність історії, вивчити історичні терміни, відтворювати основний зміст навчальної теми, називати основні дати

До кінця навчального року  розуміє важливість та значимість історії, користується  легко підручником, цікавится історичними подіями минулого, працює з історичною картою

 

Англійська мова

Розвивати вміння використовувати основні  правила читання в і діалогах.

До кінця навчального року  під час читання учениця уміє читати в голос і про себе з розумінням основного змісту тексту до вивченої теми.

 

Українська література

Формування культури художнього сприймання, естетичних потреб, смаку, почуттів, читацької культури, установок, мотивів, здатності сприймати художній твір з естетичних позицій

В продовж ІІ семестру  показує готовність удосконалювати власне мовлення впродовж життя, розвивати мовну інтуїцію; – розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання

 

Українська мова

 

 Вчити застосовувати різноманітні комунікативні стратегії залежно від мети спілкування; – толерантно дискутувати, відстоювати власну думку

 

До кінця навчального року  поглибити компетентність комунікативно,  доцільно й виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях;

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

П.І.Б.

Посада

Підпис

Тодорова С.І,

директор ЗЗСО

 

Волканова С.Г.

заступник директора з НВР

 

Евчева Н.В.

фахівець ІРЦ

 

Гайдаржи К.О.

класний керівник, вчитель укр..мови та літ.

 

Златова Н.В

асистент вчителя, вчитель біологіі

 

Кравченко А.М.

практичний психолог

 

Міхова Т.В.

вчитель англійської мови

 

Узун В.М.

Вчитель-логопед  

 

Ченкова О.Г. 

соціальний педагог

 

Кічук Л.І.

вчитель зарубіжної літ.

 

Велева Н.І. 

вчитель математики

 

Стоянова В.І

 вчитель болгарської мови

 

Місержи О.К.

вчитель інформатики

 

Місержи М.В.

вчитель  історії та географії

 

Базан К.А.

вчитель труд. навчання, ОБЖ та ЛФК 

 

Стоянов О.М.

вчитель образотворчого мистецтва

 

Петкова С.М.

вчитель музики

 

Чулак Н.М.

медсестра

 

                                                 

мати дитини

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків учениці:

_________________________________ (мати дитини).

 

 

підпис _____________                                                     Дата   20.01.2022 р.

 

 

Директор ЗЗСО                                                              _______________

                                                                                                       ПІБ

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
28 березня 2022
Переглядів
10706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку