Тема: ірраціональні нерівності.
Мета: сформувати в учнів уявлення про ірраціональну нерівність та навчити розв’язувати ірраціональні нерівності вигляду .
Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.
Література:
-
Бевз Г.П. Алгебра: підручник для кл. з поглиб. вивч. матем 10 кл. – К.: Генеза, 2010. – 342 с.
-
Математика. Комплексне видання: Довідник з математики. 5 – 11 класи. Аналіз найпоширеніших помилок. Тестові завдання/ О.С. Будна, С.М. Будна, А.Р. Гальперіна, М.Я. Забєлишенська, О.Я Михеєва. – Х.: «Літера» ЛТД, 2009. – 320 с.
-
Бевз Г.П. Алгебра: підручник для кл. з поглиб. вивч. матем 10 кл. – К.: Генеза, 2010. – 342 с.
Структура уроку
-
Організаційний етап (2 хв.)
-
Перевірка домашнього завдання (10хв.)
-
Актуалізація опорних знань (11хв.)
-
Вивчення нового матеріалу (20хв.)
-
Засвоєння вмінь та навичок (30хв.)
-
Підбиття підсумків уроку (5хв.)
-
Домашнє завдання (2хв.)
Хід уроку
-
Організаційний етап
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу.
-
Перевірка домашнього завдання
-
Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
-
Які нерівності називаються рівносильними? Які рівносильні перетворення нерівностей ви знаєте? Наведіть приклади.
-
Що означає розв’язати нерівність? Що означає розв’язати систему нерівностей? Поясніть хід розв’язування системи нерівностей.
-
У чому полягає метод інтервалів розв’язування нерівностей? Наведіть приклад нерівності, яку доцільно розв’язувати методом інтервалів, і поясніть хід розв’язування такої нерівності.
-
Вивчення нового матеріалу
Способи розв'язання ірраціональних нерівностей:
-
Розв’язування найпростіших ірраціональних нерівностей.
, розв’язків немає
Приклад 1. Розв’яжіть нерівність .
Розв’язання. Задана нерівність рівносильна нерівності .
Відповідь: .
-
Спосіб рівносильних перетворень:
-
-
.
Приклад 2. Розв’яжіть нерівність .
Розв’язання. Нерівність рівносильна системі нерівностей:
Відповідь: .
-
Приклад 3. Розв’яжіть нерівність .
Розв’язання. Нерівність рівносильна сукупності нерівностей
Відповідь: .
-
Метод інтервалів.
Приклад 4. Розв’яжіть нерівність .
Розв’язання. ОДЗ нерівності . Задана нерівність рівносильна нерівності . Позначимо . Нулі функції . На області визначення функції позначимо її нулі й на здобутих проміжках визначимо знаки функції:
Відповідь: .
-
Засвоєння вмінь та навичок.
Виконання усних вправ:
-
Укажіть область допустимих значень нерівності:
а) ; б) ; в) ; г) .
-
Доведіть, що нерівність не має розв’язків:
а) ;
б) ;
-
Розв’яжіть нерівність:
а) ;
б) ;
Виконання письмових вправ.
-
Розв’яжіть нерівність:
а) д) ;
б) ; е) .
в) ; є) ;
г) ; ж) .
-
Укажіть найменший цілий розв’язок нерівності:
а) ;
б) ;
-
Знайдіть середнє арифметичне цілих розв’язків нерівності
.
-
Знайдіть найменший натуральний розв’язок нерівності
.
-
Підбиття підсумків уроку.
-
Які способи розв’язування ірраціональних нерівностей ви знаєте?
-
Поясніть суть медоту інтервалів.
-
Яким способом розв’язується нерівність виду .
-
В якому випадку нерівність не має розв’язку.
-
Домашнє завдання.
Вивчити теоретичний матеріал, з підручника «Бевз Г.П. Алгебра 10клас» №:
587, 592(1,2), 593, 596(2,3), 598.