19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Позакласний захід з алгебри до Дня Масляної «Тригонометричні функції»

Про матеріал

Мета:

  • систематизувати, узагальнити знання учнів про тригонометричну функцію
  • розширити і поглибити знання учнів про давні народні обряди та звичаї, пов'язані зі святкуванням проводів Зими та зустрічі Весни;
  • виховувати шанобливе ставлення до народних традицій старших поколінь; сприяти відродженню та впровадженню їх у життя; підтримати радісний, святковий настрій, пов'язаний з приходом Весни.
  • розвивати логічне мислення, пам'ять, кмітливість.
Перегляд файлу

 

 

Позакласний захід з алгебри до Дня  Масляної

«Тригонометричні функції»

 

 

 

Підготувала: Подляшаник Л.А.  

 

 

Тема. Тригонометричні функції Мета: 

*  систематизувати, узагальнити знання учнів про тригонометричну функцію

*  розширити і поглибити знання учнів про давні народні обряди та звичаї, пов’язані зі святкуванням проводів Зими та зустрічі Весни; 

*  виховувати шанобливе ставлення до народних традицій старших поколінь; сприяти відродженню та впровадженню їх у життя; підтримати радісний, святковий настрій, пов'язаний з приходом Весни.   розвивати логічне мислення, пам'ять, кмітливість.

 

Тип заняття: вдосконалення знань

Хід заняття І Організаційна частина.

Організація робочих місць вчителя і учнів, повідомлення теми, мети заняття.

ІІ Перевірка домашнього завдання.

Масляна, воротися! 

До Великодня простягнися. 

Від Великодня до Петра, 

А від Петра та до тепла...

 

Учні перевіряють виконання домашніх вправ із розв’язками на слайді. 

 

 

Вчитель дає вказівки щодо розв’язання питань, які виникли під час виконання домашньої роботи. ІІІ Формування вмінь і навичок.

Як же щільно поєдналися й переплелися в багатьох народних святах язичницькі та християнські елементи. І в цьому нема нічого дивного. Сучасні дослідники народної творчості не в усьому згодні зі своїми попередниками щодо трактування тих чи інших сторінок давніх вірувань, значення їх символіки. Однак вони одностайні в тому, що православне духовенство тільки тому й освятило цілий ряд язичницьких обрядів, що розуміло їхню важливість для життя селянства, їхньої трудової діяльності, побуту, моралі.

Так уже повелося, що сучасне покоління краще знає звичаї сусідніх народів, аніж свої. Скажімо, впродовж останніх десятиліть у Києві та інших містах країни широко відзначали і пропагували Масляну з млинцями — так звані «проводи російської зими». Між тим наші пращури віддавна відзначали це дійство, що мало національний характер.

 Свято проводів зими та зустрічі весни — одне з найбільш улюблених для всіх слов'янських народів. Воно відображає загальну радість у зв'язку із приходом бажаної всіма весни, із розквітом природи і самої людини.

Форми святкування Масляної різноманітні, але є в ній і постійна основа — це боротьба сил Зими і Весни, що завершується спаленням символу зими — дідуха (Масляної) і загальним святкуванням — катанням на конях, із гір, на льоду, святковою трапезою, у центрі якої …………………… як символ сонця і разом з тим як поминки по зимі.

 

Знайдіть х, для того щоб вставити пропущене слово.

 

 

 

 

 

 

 Назва останнього перед Великим Постом тижня походить, очевидно, від молочних продуктів (сирні вироби та масло), котрими найбільше частували в цей період. 

Спростіть вирази, виберіть правильну відповідь і дізнайтесь, які назви має останній тиждень м’ясниць.

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

        

 

 Масляна належить до тих обрядів, які найменше зазнали християнського впливу. І все ж церква відносить це свято до циклу так званої «передвеликодньої церковної обрядовості». 

Обчисліть вираз, щоб дізнатись, коли відзначається свято.

 

 

Воно відзначається восьмого тижня перед Великоднем. Настає цей тиждень одразу після так званої м'ясопусної, або всеїдного тижня, коли найчастіше влаштовувалися зимові весілля, а люд досхочу ласував скоромними стравами.

 Із приходом Масляної м'ясо вживати вже заборонялося, місце скоромних страв займали напівскоромні: риба, масло, олія, яйце, сир, сметана і, звичайно ж, млинці. У такій спосіб церква намагалася немовби полегшити перехід до Великого Посту.

 Масляна припадає саме на ту пору зими, коли перемога животворних сил природи, що пробуджується з наближенням весни, над морозом і холодом стає дедалі відчутнішою. Весняний дух родючості землі та її краси здавна символізувало світле божество — весела красуня Лада. Тож здавна цей обряд і набув характеру народного гуляння, розлогого і нестримного, з веселими піснями й іграми, жартами та катаннями на кінних трійках, санках і навіть... хворостині. А ще — щедрими пригощаннями-чаюваннями.

 Тож хай і в наші дні не втрачає свого доброго змісту це веселе народне гуляння. Хай повертає нас до джерел багатої народної культури.

Ой масляниця, ой масляничка.

Та й прилетіла з куща ластівочка.

Та й масло кидала із неба.

Хто його вхопить, тому й треба!

Ой ухопила молодая Ганнуся,

Ганнуся масла грудку вхопила,

Та й в черпачку його розтопила,

Та свого судженого напоїла!

 

IV Домашнє завдання:

Розв’яжіть рівняння  sin 2𝑥 =  

  

 3𝑡𝑔2𝑥 − 1 = 0

 𝑐𝑜𝑠22𝑥 − 𝑠𝑖𝑛22𝑥 = 1

 

ЛІТЕРАТУРА

 

1.              Афанасьєва О. М., Бродський Я.С., Павлов О. Л., Сліпенко А. К. Математика. 10 клас: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.

Рівень стандарту. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010. – 480с.

2.              Афанасьєва О. М., Бродський Я.С., Павлов О. Л., Сліпенко А. К. Математика. 11 клас: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.

Рівень стандарту. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2011. – 480с.

3.              Бевз Г. П., Бевз В. Г. Математика. 10 клас: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. – К. : Генеза, 2010.

– 272 с.

4.                 Ігрові технології навчання на уроках математики / Упоряд. Коць Т. Г. – Тернопіль-Харків: Видавництво «Ранок», 2010. – 176 с. – (Серія «Ігрові технології»).

5.                 Минько Т. М. Масляна  / Минько Т. М. // Виховна робота в школі. – 2011. - № 2(75). С. 39 – 40.  

6.                 Панішева О. В. Супутник вчителя математики. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 172, [4] с. – (Б-ка журн. «Математика в школах України»; Вип. 4(64)).

7.                 Плєшко С. С. Державні та народні символи Украхни  / Плєшко С. С. // Виховна робота в школі. – 2011. - № 8(81). С. 33 – 35.  

8.                 Роєва Т. Г., Карцан Л. П. Алгебра у запитаннях та відповідях. – Х. :

Країна мрій, 2008. – 160с.

9.                 Немировська Н. Г. Цікаві заходи весь рік. 1-11 класи.— X. : Вид.

гру¬па «Основа», 2009.— 224 с. : іл.— (Серія «Позакласна ро¬бота»).

10.            Математика після уроків. 5 – 11 класи. Посібник для вчителя / Упор.: М. Дзюбинська, В. Колодій, В. Підгородецька, Н. Тарасенко, О. Чижевська.

– Тернопіль: Мандрівець, 2007. – 88с.

 

zip
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку