Історична гра для учнів 10 класу "Колесо історії"

Про матеріал
Історична гра для учнів 10 класу "Колесо історії". Можна використовувати як позакласний захід, а також на уроці узагальнення і систематизації знань учнів.
Перегляд файлу

 

Інтелектуальна гра «Колесо історії»
(для учнів 10го класу)

 

Мета:  Закріпити, узагальнити, систематизувати  та поглибити знання учнів  з всесвітньої  історії, розвивати допитливість, інтерес до предмета, пам’ять, увагу;  виховувати почуття колективізму, толерантність, повагу до думок і знань інших. 

 

Обладнання: плакати з написами «Історія не роман, і світ не сад, де все повинне бути приємним: вона відображає дійсність», «Чудово говорити – це чудово мислити в голос», «Гарний співрозмовник лише той, хто дає  можливість висловитися»; сигнальні картки, магнітофон.

Використання в процесі гри різних форм та методів дає можливість більш об’єктивно оцінити знання учнів та виявити рівень їх знань та вмінь.

 

Хід гри

 І. Знайомство з правилами гри.

Грають дві команди по 6 учнів, обирають капітанів. За вірну відповідь команді нараховується 1 бал. Після кожного туру підводяться підсумки.

Гра відбувається за такими турами:

Тури:

  1.    Історична вікторина
  2.    Конкурс капітанів
  3.    Прихована помилка
  4.    Історичне доміно
  5.    Політична карта
  6.    Терміни та поняття
  7.    Історична мозаїка
  8.    Дата-подія
  9.    Історія в фотографіях
  10. Історичний кросворд

Історична вікторина

Дати відповідь на поставленні запитання

Команда обирає 1- го представника, який відповідатиме на запитання після обговорення. Відповідають на запитання вікторини команди по черзі.

 

1. Прізвище полководця, який розробив німецький генеральний план ведення І Світової війни?

2. Як називалися соціальні заворушення, які відбулися в Японії в 1918 p.?

3. Назва соціально-економічної політики, яку проводили більшовики під час громадянської війни в  Росії?

4. Назва міжнародної організації, яка була утворена 1919 р.?

5. Представники якої нації були піддані погромам та терору в ніч з 9 на 10 листопада, що увійшло в історію як «Кришталева ніч»?

6. Назвіть військово-політичні блоки які приймали участь у І Світовій війні?

7.  Як називалася програма виходу з економічної кризи прийнятої в 1932 р. в США?

8. Назва плану врегулювання репараційних проблем з Німеччиною прийнятого в  1924 p.?

 

9.  Яку назву в народі отримав закон «Про захист соціалістичної власності»,

що був прийнятий в СРСР в 30-х pp. XX ст?

10.  Ліберали, лейбористи, консерватори - в якій країні вели боротьбу за владу ці політичні сили?

11. Який ярлик вішали селянам, які під час проведення суцільної колективізації в   СРСР що не бажали вступати в колгосп?

12. Назвіть дві головні політичні сили що вели боротьбу за владу в США в 20-х - 30- х pp. XX ст?

13. Яка подія стала приводом до початку І Світової війни?

14. У якій країні національно-визвольний рух отримав назву «Рух 4-го травня»?

Конкурс капітанів

Дати відповідь на поставленні запитання

Кожен капітан команди почергово відповідає на поставлене ведучим запитання.

Якщо одна з команд не дає відповіді, то право відповіді надається іншій команді.  

Відповідь на запитання суперника оцінюється в 0.5 бала

1. Яка країна як учасник І Світової війни зазнала найбільших людських втрат?

2. Назва перемир’я, підписанням якого закінчилась І Світова війна?

3. Прізвище російського генерала який відзначився під час Галицької битви?

4. Назва британського трансатлантичного лайнеру, що був потоплений

німецьким підводним човном?

5. У якому місті в 1921-1922  pp.  проходила конференція, на якій піднімалось питання відносин в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні?

6.  Яку назву отримала коаліція лівих сил Франції, які об’єдналися в 1935 р.?

  1. Прізвище останнього російського царя?
  2. Як називалися бойові фашистські групи, які були створені в Італії з метою

захоплення влади?

  1. Яку країну в червні 1919 р. було проголошено Соціалістичною союзною

радянською республікою?

10. Країна, у якій в результаті громадянської війни була встановлена

комуністична диктатура?

 

Прихована помилка

Знайти помилку у запропонованих висловах

Кожна команда дає відповідь на 4 запитання. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

І команда

  1.               Головну роль на Паризькій мирній конференції відігравала «Велика четвірка», в яку входили керівники США, Англії, Росії, Франції.
  2.               У ході І Світової війни Німеччина використала хімічну зброю та танки проти англо-французьких військ.
  3.               Прем'єр - міністр Великої Британії  Ллойд-Джордж розробив програму повоєнного облаштування світу, відому як „14 пунктів".
  4.               Після смерті Леніна в 1923 р. у Радянському Союзі розпочалась боротьба за владу між Й.Сталіним та Бухаріним.

ІІ команда

  1.               У боротьбі за національну незалежність Індії від Франції Махатма Ганді був прихильником збройних методів боротьби.
  2.               Громадська війна в Іспанії тривала з 1936 р. по 1939 р. і закінчилась поразкою заколотників, яких очолював Франко.
  3.               З приходом до влади більшовиків у Росії в березні 1917 р. було взято курс на побудову соціалізму.
  4.               1 грудня 1918 р. було проголошено Королівство сербів, хорватів і словенців а з 1929 р., країна стала офіційно називатися Чехословаччина.

Історичне доміно

Кожна команда відповідає на 10 запитань. Учні повинні визначити логічний зв'язок між запропонованими словами і відповісти так чи ні.

Запитання для І команди

  1.               США – Сухий закон
  2.               Росія – Сепаратний мир
  3.               Німеччина – Антанта
  4.               Іспанія – Народний фронт
  5.               СРСР – Демократія
  6.               Італія – Корпоративна система
  7.               Китай – Гоміндан
  8.               Індія – Сатьяграху
  9.               Угорщина – Радянська республіка
  10.          Польща – Санації
  11.          Румунія – Імператор
  12.          Болгарія – Переворот
  13.          Югославія – Король
  14.          Куклус-клан – Расисти
  15.           
  16.          Веймор –Конституція
  17.          Велика Британія – Громадянська війна
  18.          Троїстий союз – Перемога
  19.          Версаль – Договір
  20.          Ленін – Влада
  21.          Світова криза – Економічне зростання

Запитання для ІІ команди

  1. США - Проспериті
  2. Росія - Революція
  3. Німеччина - Репарації
  4. Іспанія - Колективізація
  5. СРСР - Репресії
  6. Італія - Фашисти
  7. Китай - Тред-юніони
  8. Індія - національно-визвольний рух
  9. Угорщина - Санації
  10.          Польща - Лінія Керзона
  11.          Румунія -Король
  12.          Болгарія - Громадська війна
  13.          Югославія - Революція
  14.          Антанта - Перемога
  15.          Париж - Конференція
  16.          Велика Британія - Страйк
  17.          Троїстий Союз - Австро-Угорщина
  18.          Версаль-СРСР
  19.          Ленін - Терор
  20.          Світова криза - Безробіття

Політична карта

Використовуючи карту,  учні кожної команди виконують по 3 завдання.

  1. Покажіть на карті країну, яка напередодні І Світової війни через німецьку загрозу відмовилась від традиційної для країни політики «Блискучої ізоляції» і перейшла до політики утворення антинімецького блоку держав.
  2. Країна, що хотіла повернути собі Ельзас та Лотарингію, які втратила після поразки у війні 1870 р.
  3. Країна, що претендувала на вільний прохід свого флоту в Середземне море і хотіла перегляду на свою користь контроль над протокою Дарданелли.
  4. Країна, що включилася в боротьбу за колонії лише після 1871 р. і претендувала на рівні права у колоніальних володіннях Англії, Франції. Бельгії. Голландії.
  5. Країна,  яка входила до Троїстого Союзу, але з початком війни оголосила про нейтралітет, а пізніше ввійшла до військово-політичного блоку Антанта.
  6. Покажіть країну, на території якої під час І Світової війни була використана хімічна зброя.

Терміни та поняття

Пояснити сутність термінів та понять


  •                 Тоталітаризм
  •                 Індустріалізація
  •                 Колективізація
  •                 Репресії
  •                 Репарації
  •                 Анексія

Історична мозаїка

Учасники повинні відгадати про яку історичну особу, термін, подію іде мова, дається 5 підказок, якщо команда з першої підказки дає вірну відповідь отримує 5 балів, з другої на 1 бал менше і т.д. Кожна команда виконує 5 завдань.

1. Історична особа

  1.   За воєнні заслуги поховали поряд з Наполеоном Бонапартом у Палаці інвалідів.
  2.   Головнокомандувач військами Антанти на Західному фронті в 1918 р.
  3.   У його штабному вагоні Німеччина підписала акт про капітуляцію.
  4.   Французький маршал.
  5.   Його ім'я і прізвище розпочинається на букву Ф...

2. Історична особа

  1. У 1914 р. привернув до себе увагу світового співтовариства.
  2. Сербський студент.
  3. Член таємної організації «Молода Боснія»
  4. Його вчинок був використаний державами для втілення в життя своїх планів.
  5. Здійснив убивство наслідника Австро-Угорського престолу.

3. Історична подія

  1. Місце народження  – Європа.
  2. Дата народження – 1   серпня.
  3. Її життя тривало 4 роки.
  4. Кожну хвилину свого життя вона забирала життя 4 людей.
  5. Вона була першою в XX ст.

4. Історична подія

  1.   Її було затверджено в 1927 р. на з'їзді більшовицької партії.
  2.   Тривала до початку Великої Вітчизняної війни.
  3.   Під час проведення проходили судові процеси над „ шкідниками".
  4.   Масового поширення набув Стахановський рух.
  5.   За роки двох п'ятирічок було побудовано 4,5 тис. нових підприємств.

5. Історична подія

Для втілення її в життя були створені „ комітети

  1. бідноти".
  2. Від неї сильно потерпали селяни.
  3. Особливо великого розмаху вона досягла наприкінці 20-х початку 30-х pp.
  4. Застосовувалися методи насильства і терору.
  5. На кінець 30-х pp. в колгоспи було об'єднано майже 97% селянських господарств.

6. Історична подія

1. Вона охопила майже всі країни світу.

2. Її початок припав на кінець 20-х pp.

  1.   Її наслідки повністю не були под олені навіть до початку II Світової війни.
  2.   Було закрито тисячі підприємств, мільйони людей стали безробітними.
  3.   Вона ввійшла в історію під назвою «Велика депресія».

7. Історичний термін

  1. Ця проблема виникла з приходом до влади в Німеччині фашистів.
  2. Англія і Франція у вирішенні цього питання готові були підтримати Німеччину.
  3. Вирішення цього питання на користь Німеччини зачіпало інтереси сусідньої держави,  де проживало багато громадян німецької національності.
  4. У прикордонних районах з Німеччиною проходили виступи німців за приєднання частини території цієї країни до Німеччини.

5. Ця проблема остаточно була вирішена 29 вересня 1938 р. в Мюнхені.

8. Історична подія

  1. На початку XX ст. вона залишила свій слід а багатьох країнах світу.
  2. Однією з причин її виникнення була І Світова війна.
  3. Її наслідками було повалення імперій, монархій та встановлення демократичних або тоталітарних режимів.
  4. У Росії в 1917 р. їх було дві.
  5. В Україні вона відома під назвою «Помаранчева»

9. Історичний термін

  1. В одних країнах вони набули великого розмаху, в інших меншого.
  2. Через них пройшли представники різних верств населення та соціального стану.
  3. Особливо великих масштабів вони набули в Радянському Союзі в 30-х pp. XX ст.
  4. Під час їх проведення проходили сфальсифіковані судові процеси.

5. Слідство повинно було завершитися за 10 днів. Вирок суду не міг бути оскаржений.

10.  Історичний термін

  1. Вона зародилась в країні, де при владі були фашисти.
  2. Пов'язана з розвитком економіки.
  3. Було прийнято Хартію праці, за якою професійні спілки ставилися під контроль фашистів.
  1.   Почали діяти фашистські синдикати і корпорації.
  2.   Фашистська держава може бути лише корпоративною або вона не буде фашистською - цей вислів належить Б. Муссоліні.

Дата – подія

Учні повинні вказати, якій події відповідає запропонована дата


  1. 18 січня 1919р.
  2. 28 червня 1919р.
  3. 6 лютого 1934р.
  4. 25 жовтня 1917р.
  5. 30 грудня 1922р.
  6. 11 листопада 1918р.
  7. 28 червня 1914р.
  8. 1 серпня 1914р

 

Історія в фотографіях

Охарактеризуйте, яка історична подія чи особа зображені на фото

Гітлер

 

  1. Сталін

Підводиться підсумок гри. Оголошується переможець.

 

  1.               Республіканці, демократи
  2.               Вбивство Франца Фердинанда
  3.               Китай

 

Конкурс капітанів:

  1.               Німеччина
  2.               Комп’єнське
  3.               Брусилов
  4.               Лузитанія
  5.               Вашингтон
  6.               Народний фронт
  7.               Романов
  8.               Сквадри
  9.               Угорщина
  10.          Радянський союз

 

Прихована помилка

  1.               Росія
  2.               Танки
  3.               Ллойд Джордж
  4.               Бухарін
  5.               Франція
  6.               Поразкою
  7.               1918р.
  8.               Чехословаччина

Історичне доміно

І варіант      ІІ варіант

  1.               Так      1. Так
  2.               Так      2. Так
  3.               Ні      3. Так
  4.               Так      4. Ні
  5.               Ні      5. Так
  6.               Так      6. Так
  7.               Так      7. Ні
  8.               Так      8. Так
  9.               Так      9. Ні
  10.          Так      10. Так
  11.          Ні      11. Так
  12.          Так      12. Ні
  13.          Так      13. Ні
  14.          Так      14. Так
  15.          Так      15. Так
  16.          Ні      16. Так
  17.          Ні      17. Так
  18.          Так      18. Ні
  19.          Так      19. Так
  20.          Ні      20. Так

Політична карта

  1.               Велика Британія
  2.               Франція
  3.               Росія
  4.               Німеччина
  5.               Італія
  6.               Бельгія

Історична мозаїка

  1.               Фош
  2.               Принцип
  3.               Війна
  4.               Колективізація
  5.               Воєнний комунізм
  6.               Економічна криза
  7.               Судетська
  8.               Революція
  9.               Репресії
  10.          Корпоративна система

Дата-подія

  1.               Паризька мирна конференція
  2.               Версальський мирний договір
  3.               Фашистський заколот у Франції
  4.               Прихід до влади більшовиків у Росії
  5.               Утворення СРСР
  6.               Комп’єнське  перемир’я
  7.               Призначення А. Гітлера канцлером Німеччини
  8.               Початок І Світової війни

 

Історія в фотографіях

  1.               Ф.Д. Рузвельт
  2.               Газова атака в Німеччині
  3.               Куклус-кланівці
  4.               А. Гітлер
  5.               Б. Муссоліні
  6.               І.В. Сталін

Історичний кросворд

  1.    Німеччина
  2.    Ібаррурі
  3.    Верден
  4.    Рузвельт
  5.    Пілсудський
  6.    Кіров
  7.    Росія
  8.    Локарно
  9.    Лібкнехт
  10. Тимчасовий
  11. Антонеско
  12. Конституція
  13. Китай
  14. Японія

 

Питання до кросворду

  1.   Країна, головний винуватець у розв'язанні І Світової війни.
  2.   Лідер Комуністичної партії Іспанії.
  3.   Місто, що ввійшло в історію І Світової війни під назвою «м'ясорубка»
  4.   Президент США з 1929 по 1932 pp. XX ст.
  5.   Прізвище державного і політичного діяча Польщі, що був похований на цвинтарі у місті Вільно з надписом «Мати і серце сина»
  6.   Державний і політичний діяч Радянської держави, вбивство якого в 1934 р. поклало початок масовим репресіям.
  7.   Країна, що вийшла з І Світової війни в березні 1918 р.
  8.   Місто, в якому було підписано пакт Бріана-Келлога.
  9.   Один із керівників групи «Спартак», прізвище якого носить одна з вулиць м. Сквира.
  1.        Назва уряду, що був утворений в Росії після падіння самодержавства.
  2.        Диктатор, що прийшов до влади в Румунії в 1940 р.
  3.        Закон, що був прийнятий в Чехо-Словаччині в березні 1920р.
  4.        Країна, по відношенні до якої на Вашингтонській конференції було взято курс на проведення «відкритих дверей і рівних можливостей».
  5.        Країна Азії, яка ставила за мету встановити контроль в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 


 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Христенко Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Яковук Галина
Додано
22 березня 2020
Переглядів
3107
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку