Інтелектуальна гра «Колесо історії»
(для учнів 10го класу)
Мета: Закріпити, узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів з всесвітньої історії, розвивати допитливість, інтерес до предмета, пам’ять, увагу; виховувати почуття колективізму, толерантність, повагу до думок і знань інших.
Обладнання: плакати з написами «Історія не роман, і світ не сад, де все повинне бути приємним: вона відображає дійсність», «Чудово говорити – це чудово мислити в голос», «Гарний співрозмовник лише той, хто дає можливість висловитися»; сигнальні картки, магнітофон.
Використання в процесі гри різних форм та методів дає можливість більш об’єктивно оцінити знання учнів та виявити рівень їх знань та вмінь.
Хід гри
І. Знайомство з правилами гри.
Грають дві команди по 6 учнів, обирають капітанів. За вірну відповідь команді нараховується 1 бал. Після кожного туру підводяться підсумки.
Гра відбувається за такими турами:
Тури:
Історична вікторина
Дати відповідь на поставленні запитання
Команда обирає 1- го представника, який відповідатиме на запитання після обговорення. Відповідають на запитання вікторини команди по черзі.
1. Прізвище полководця, який розробив німецький генеральний план ведення І Світової війни?
2. Як називалися соціальні заворушення, які відбулися в Японії в 1918 p.?
3. Назва соціально-економічної політики, яку проводили більшовики під час громадянської війни в Росії?
4. Назва міжнародної організації, яка була утворена 1919 р.?
5. Представники якої нації були піддані погромам та терору в ніч з 9 на 10 листопада, що увійшло в історію як «Кришталева ніч»?
6. Назвіть військово-політичні блоки які приймали участь у І Світовій війні?
7. Як називалася програма виходу з економічної кризи прийнятої в 1932 р. в США?
8. Назва плану врегулювання репараційних проблем з Німеччиною прийнятого в 1924 p.?
9. Яку назву в народі отримав закон «Про захист соціалістичної власності»,
що був прийнятий в СРСР в 30-х pp. XX ст?
10. Ліберали, лейбористи, консерватори - в якій країні вели боротьбу за владу ці політичні сили?
11. Який ярлик вішали селянам, які під час проведення суцільної колективізації в СРСР що не бажали вступати в колгосп?
12. Назвіть дві головні політичні сили що вели боротьбу за владу в США в 20-х - 30- х pp. XX ст?
13. Яка подія стала приводом до початку І Світової війни?
14. У якій країні національно-визвольний рух отримав назву «Рух 4-го травня»?
Конкурс капітанів
Дати відповідь на поставленні запитання
Кожен капітан команди почергово відповідає на поставлене ведучим запитання.
Якщо одна з команд не дає відповіді, то право відповіді надається іншій команді.
Відповідь на запитання суперника оцінюється в 0.5 бала
1. Яка країна як учасник І Світової війни зазнала найбільших людських втрат?
2. Назва перемир’я, підписанням якого закінчилась І Світова війна?
3. Прізвище російського генерала який відзначився під час Галицької битви?
4. Назва британського трансатлантичного лайнеру, що був потоплений
німецьким підводним човном?
5. У якому місті в 1921-1922 pp. проходила конференція, на якій піднімалось питання відносин в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні?
6. Яку назву отримала коаліція лівих сил Франції, які об’єдналися в 1935 р.?
захоплення влади?
радянською республікою?
10. Країна, у якій в результаті громадянської війни була встановлена
комуністична диктатура?
Прихована помилка
Знайти помилку у запропонованих висловах
Кожна команда дає відповідь на 4 запитання. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
І команда
ІІ команда
Історичне доміно
Кожна команда відповідає на 10 запитань. Учні повинні визначити логічний зв'язок між запропонованими словами і відповісти так чи ні.
Запитання для І команди
Запитання для ІІ команди
Політична карта
Використовуючи карту, учні кожної команди виконують по 3 завдання.
Терміни та поняття
Пояснити сутність термінів та понять
Історична мозаїка
Учасники повинні відгадати про яку історичну особу, термін, подію іде мова, дається 5 підказок, якщо команда з першої підказки дає вірну відповідь отримує 5 балів, з другої на 1 бал менше і т.д. Кожна команда виконує 5 завдань.
1. Історична особа
2. Історична особа
3. Історична подія
4. Історична подія
5. Історична подія
Для втілення її в життя були створені „ комітети
6. Історична подія
1. Вона охопила майже всі країни світу.
2. Її початок припав на кінець 20-х pp.
7. Історичний термін
5. Ця проблема остаточно була вирішена 29 вересня 1938 р. в Мюнхені.
8. Історична подія
9. Історичний термін
5. Слідство повинно було завершитися за 10 днів. Вирок суду не міг бути оскаржений.
10. Історичний термін
Дата – подія
Учні повинні вказати, якій події відповідає запропонована дата
Історія в фотографіях
Охарактеризуйте, яка історична подія чи особа зображені на фото
Підводиться підсумок гри. Оголошується переможець.
Конкурс капітанів:
Прихована помилка
Історичне доміно
І варіант ІІ варіант
Політична карта
Історична мозаїка
Дата-подія
Історія в фотографіях
Історичний кросворд
Питання до кросворду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
3 |
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
1