10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Історична вікторина 5 клас

Про матеріал
Матеріал історичної вікторини допоможе повторити і узагальнити зання в ігровій формі про життя і діяльність козаків.
Перегляд файлу

Історично – етична вікторина «ЛЕЛЕКА» для учнів 5-х класів

 

 

 

МЕТА: Освітня—повторити і узагальнити знання з тем  «Часи Київської

              Русі» та «Козацька Україна»; в ігровій формі пригадати життя та                          діяльність козаків ; виявити їх роль в історичному процесі.

                Розвивати історичне мислення учнів, довготривалу пам'ять, вміння встановлювати причиново-наслідкові зв'язки.

               Виховувати високі патріотичні почуття та патріотичну свідомість.

 

 

 

1 конкурс «Привітання». Оцінюється назва команди, девіз,емблема.

 

2 конкурс «Ромашка». Перевірка знань періоду утворення

Запорозької Січі та життя козацтва. Один із пелюсточок вибирає капітан команди,всі разом думають і відповідає один з команди.

 

 

Розкажіть, що таке «Запорозька Січ»? Поясніть термін «бунчук»

 

Де селились козаки? Хто був першим козацьким гетьманом? Поясніть термін «гетьман».

 

Хто і чому йшов в козаки? Чим козаки відрізнялись від інших людей? Поясніть термін «козак».

 

Що найбільше цінували козаки? Чим займалися в мирний час? Поясніть термін «булава».

 

Яким був зовнішній вигляд кожного козака? Поясніть термін «кіш».

 

Що означає слово «козак»? Кількома словами охарактеризуйте їх.

 

Чи цікавим було внутрішнє життя на Січі? Хто керував козацьким військом? Поясніть термін «Запорозька  Січ».

 

 

3 конкурс « Впізнай князя»

 

Із братами та сестрою місто звів на радість нам.

Град чудовий ще й який, звати цього князя               КИЙ.

 

 

Чи брати ,чи може друзі? Чому хоч, тому і вір

Проте знаємо напевно звати їх           АСКОЛЬД і ДІР.

 

У столиці Візантії щит на брамі він прибив,

Та не в битві він загинув,-- його кінь занапастив       ОЛЕГ.

 

Вогонь грецький невблаганно кораблі його спалив,

За данину, що брав удруге, своїм життям він заплатив.          ІГОР.

 

Древлян княгиня покарала—згоріло місто їх до тла.

А далі мудро керувала, податки сталі увела.            ОЛЬГА

 

Даний князь завжди в поході, сміло йшов на ворогів,

Бо не знав ніяк спокою й поплативсь головою.               СВЯТОСЛАВ

 

Ім'я  «Ясне Сонце» заслужив, бо землю рідну боронив,

Богів язичницьких зневажив і і християнство запровадив.   ВОЛОДИМИР.

 

Про державу князь цей дбав, кордони він охороняв,

Собор Софії збудував, сватів по всій Європі мав.        ЯРОСЛАВ.

 

 

 

4 конкурс «капітанів». Перевірка знання історичних дат.

Капітанам кожної команди треба по черзі вибрати карточку з тією датою, яку запропонує вчитель.

 

1556р. заснування першої Січі на острові Хортиця

1569р. утворення держави Річ Посполита

1596р. об'єднання православної і католицької церкви

1621р. Хотинська війна

1648—1658р. проходила національно-визвольна війна під проводом Богдана  Хмельницького

1654р. Березневі статті Б.Хмельницького

1667р. Андрусівська угода

1709р. Полтавська битва

988р. Прийняття християнства Володимиром Великим

1775р. Катерина російська цариця ліквідувала Запорозьку Січ.

 

 

5 конкурс Знайди зайве слово і поясни.

 

  1. бунчук, булава, прапор, пістолі.
  2. Жовті Води, Корсунь, Пилявці, Ізмаіл.
  3. Жупан, кожух, шаровари, чуб-оселедець, свита.
  4. Іван Мазепа, Кирило Розумовський, ПетроI, Данило Апостол, Петро Сагайдачний.
  5. Львів, Луцьк, Бахчисарай, Полтава, Біла Церква.
  6. Грамота, полки, сотні, курені.
  7. Галера, султан, бусурмани, Хотин.
  8. Польща, Литва, Московія, Білорусія.

 

 

 

6  конкурс  Запитання з етики.

Пояснити поняття з етики.

 

Добро—усе позитивне в житті людини, що приносить користь: доброта, милосердя, ввічливість,товариськість…

 

Зло—негативне в житті людини : грубість, егоїзм, байдужість…

 

Совість--обов'язок відповідати за свої вчинки.

 

Сором—почуття сильного збентеження за свою погану поведінку чи негідні дії.

 

Церемонія—встановлений урочистий порядок проведення чогось або зустріч поважних осіб.

 

Етикет—форма стосунків людей у повсякденному житті.

 

 

7 конкурс. Закінчить прислів'я правильно.

 

Мудрим ніхто не вродився,  а    навчився.

 Маленька праця краще за  велике безділля.

Не місце красить людину, а людина місце.

Щоб людиною стати, треба працювати

У ледачого пасічника і бджоли ледачі.

Друг пізнається в біді.

Як мати рідненька, то й сорочка біленька.

Слово не горобець, вилетить не впіймаєш.

Хто з людьми дружить, той не тужить.

Лиш до доброї криниці йдуть люди пити водиці.

Злий чоловік—гірше вовка.

Хто чисте сумління має, той спокійно спати лягає.

Малі діти—малий клопіт, великі діти—великий клопіт.

Розумний батько сина спитати не соромиться.

Дружні сороки—орла заклюють.

Не бійся розумного ворога, а бійся дурного приятеля.

На тобі небоже, що мені негоже.

На чужий коровай, свій рот не розз'являй.

 

 

8 конкурс. Домашнє завдання.

Діти готують сценки, в яких демонструють етикетні правила спілкування людей :

1—в крамниці;

2—на дискотеці;

3—в театрі;

4—в сім'ї.

 

9 конкурс. Дайте відповідь на запитання.

 

* Назвіть рецепти товаришування (що треба робити і як себе вести, щоб у тебе було багато друзів)?

 * Закінчить думку : справжній друг—це той…

 * Як , на вашу думку, найкраще втамувати злість?

 *  Що тобі допомагає уникати помилок?

 * З ким ти радишся, коли потрапляєш у складну ситуацію?

 * Чому треба рахуватися із загальноприйнятими правилами і нормами життя?

 * Доведи на прикладах, що сила волі і характер виховуються за допомогою «можна» і «не можна».

 * Чи можлива взагалі дружба хлопчика і дівчинки, адже вони такі різні?

 

 

Підводимо підсумки змагання. Підраховуємо набрані бали учнями.

Виставляємо оцінки.

 

doc
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку