Історична вікторина "Що? Де? Коли?

Про матеріал
історична вікторина для учнів 6 класу, повторювально - узагальнюючий урок "Держав Передьої Азії, історії стародавньої Греції, Ізраїлького - Юдейського царств і скіфів.
Перегляд файлу

Урок – гра.  Історична вікторина «Що? Де? Коли?»

 

Мета: шляхом використання ігрових форм роботи закріпити і

           систематизувати знання учнів про розвиток

           найдавніших держав  Передньої Азії, культури, історії 

           Стародавньої Греції, Ізраїльсько –Юдейського царств,

           виховувати в учнів повагу до інших культур і народів, звичаїв і

           традицій, формувати в учнів уміння порівнювати культурні досягнення

           народів Давнього Сходу, оцінювати внесок кожного з них у світову

           історію, виховувати інтерес до історії народів.

Тип уроку: повторювально – узагальнювальний урок

Форма проведення : історичний турнір

Обладнання: карта Передня Азія, Єгипет, Стародавня Греція, Ізраїльско –

                                 Юдейське царство, картки з датами, зображення картин.

І Організаційний момент уроку.

ІІ Умови гри:  У змаганнях приймають участь учні 6 класу. Учнів об’єднано у дві команди. Археологи і історики. Учні проходять вісім турнірів. Перед кожним турніром вчитель оголошує умови турніру і кількість балів, які набирають команди, коли дадуть правильну відповідь

ІІІ проведення історичного турніру. Команди отримують картки де написані дати. У ході цього турніру команда отримує 4 бали.

І. Турнір:  Відгадай дату  та подію

 Ігр. Археологи :

  1. 1792 – 1750 рр. до н е  - правління Хаммурапі
  2. 1800 р. до  н е – утворення Ассирії
  3. 689 р. до н е – захоплення Вавилону Ассирією
  4. 612 р до н е – загибель Ніневії

ІІ гр. Історики:

  1. Царювання Соломона – 964-928 р. до н е
  2. Захоплення Вавилона персами  - 539 р. до н е
  3. Війна скіфів з Дарієм І – 514 р. до н е
  4. Царювання Дарія І – 521-486 р до н е

ІІ Турнір: Подорож історичною картою. За правильні відповіді команди отримують по 6 балів 

І гр. археологи:

  1. Показати фінікійське місто скелю ( м. Тір – неприступне для ворога)
  2. Місто «лігво левів» ( м. Ніневія)
  3. Країна, де виробляли знамениту дамаську сталь ( Сирія столиця Дамаск)
  4. «Ворота Божі» - ( місто Вавилон)
  5. Покажіть річку Борисфен  - ( річка Дніпро)
  6. Показати на карті Велику Скіфію

ІІ гр. Історики :

  1. Показати річки, що протікають через Межиріччя – ( Тигр, Єфрат)
  2.  Вказати державу, що розташована у верхній течії річки Тигр і вела безперервні загарбницькі війни  ( Ассирія)
  3. Показати місто назва якого збереглася в словах « Біблія», «бібліотека»             ( м, Бібл)
  4. Показати країну, через яку протікає р. Йордан . ( Палистина)
  5. Показати на карті царсткі кургани Скіфів ( Товста Могила, Гайманова Могила, Чортомлик, Куль – Оба, Солоха)
  6. Вказати країну де зараз знаходиться сучасна країна Іран.   ( Персія)

ІІІ.  Турнір:  Право у стародавньому світі. за правильні відповіді команди отримують по 5 балів

І гр. Археологи :

  1. Закінчте фразу Арістотеля: « Держава – це, по-  перше влада, по – друге – територія, а що по – третє?. ( громадянство)
  2. Закінчіть фразу із законів царя Хаммурапі «Якщо з вини лікаря внаслідок операції помре вільна людина, то йому (лікарю) треба відрубати руку, а якщо з вини лікаря з тієї ж причини помре раб, то лікар»  ( повинен відшкодувати його вартість господарю)
  3. Коли Дракона запитали, чому він майже за всі злочини призначає смертну кару, він відповів, що дрібні злочини, на його думку, заслуговують покарання, а для тяжких …  ( Він не знайшов більшого)
  4. За римськими законами лише після 10 років перерви можна було обійняти…..  Що саме?    ( Державну посаду)
  5. Убивство таких людей уважалося страшним злочином, на засіданні сенату вони поводились скромно, але єдиного їхнього слова було досить, щоб скасувати рішення сенату . Хто ці люди  і яке саме слово вони промовляли ? ( Народні трибуни, veto!)

ІІ група Історики :

  1. За який злочин у давній  Спарті  людина повинна була носити до смерті чорне вбрання з наполовину  голеною бородою.   ( Це був військовий злочин дезертирство).
  2. У давньому Єгипті слово «справедливість» передавали зображенням страусового пера, бо вважалося, що всі пера страуса є … Якими ?  ( Однаковими)
  3. У середині V ст. до н е в законах 12 таблиць суворо заборонявся шлюб між цими групами людей . Якими саме?  ( Між патриціями і плебеями)
  4. Чому у VIII – VII ст. до н е афіняни говорили, що їх закони були написані кров’ю. ( бо були дуже жорстокими)
  5. За законами Дракона, статую засудили за злочин, скоєний нею, до страти, й кинули  в море. Який саме злочин  могла скоїти статуя? ( Упавши, вбила людину.).

ІV  Турнір: «Картинна галерея»

Учитель показує кожній команді картини, а учні відгадують, що на них зображено, за кожну правильну  відповідь один бал

І гр. Археологи

  1. м. Вавилон
  2. Клинописна табличка
  3. Висячі сади Семіраміди

ІІ гр. Історики

  1. Золота пектораль
  2. Ворота богині Іштар у Вавилоні
  3. Цар Саргон

V Турнір: Ти мені  - я тобі

Учні задають запитання один одному. За правильні відповіді учні отримують 5 балів.

І гр. Археологи

  1. Знаки найдавнішого періоду єгипетського письма . ( ієрогліфи)
  2. Точка перетину всіх бічних ребер піраміди. ( вершина)
  3. Французький єгиптолог, що розшифрував єгипетські ієрогліфи. ( Ж.Шампольйон)
  4. Статуя фантастичної тварини в Давньому Єгипті.  ( Сфінкс)
  5. Давньогрецький філософ, що першим віднайшов формулу об’єму піраміди. (Демокріт )

ІІ гр. Історики

  1. Фараон для якого була побудована Велика піраміда      (Хеопс)
  2. Матеріал з якого в Межиріччі робили різні предмети: посуд, серпи, книжки, цвяхи.        (глина)
  3. Важливе джерело для вивчення історії Передньої Азії, книга всіх часів і народів.  ( Біблія)
  4. Які культури найкраще росли в Аттиці?  ( виноград, оливки)
  5. Скільки років живе маслинове дерево ? ( до 250 років)

 Турнір: Подорожуємо Грецією

 За правильні відповіді учні отримують 5 балів

І гр. Археологи

  1. Чому збираючи врожай, маслинові дерева намагалися не трусити? ( оливки, що впали дають менше олії)
  2. Чому греки віддавали перевагу маслиновій олії, перед маслом? ( у Греції масло з коров’ячого молока не виготовляли).
  3. Які верстви населення складали демос? ( селяни, матроси, торговці, ремісники).
  4. Кому належала краща земля в Аттиці? ( Аристократам).
  5. Назвіть ім’я античного скульптора творця одного із семи чудес світу – статуї Зевса ?   ( Фідій)

ІІ гр. Історики

  1. У якій битві грецькі війська остаточно розбили персів.     ( У битві при Платеях)
  2. Який подарунок зробив афінянам Посейдон ?   ( подарував джерела води)
  3. Яку їжу найчастіше вживали греки ?         ( Ячмінні коржі, сир з овечого молока, рибу, оливки)
  4. Від чого помер великий афінянин Перікл ( від чуми)
  5. Яка битва визначила результат греко – перських воєн ? ( Саламінська битва).

VІІ Турнір:   «Володар»

Учитель називає ім’я правителя однієї з країн, а учні повинні назвати хто він і з якої країни. За правильну відповідь команда отримує 5 балів

І гр. Археологи

1.Хаммурапі -  вавилонський цар.

2. Атей – цар Скіфії, що об’єднав племена в одну державу

3. Саул – засновник Ізраїльського царства

4. Соломон – цар Ізраїльського – Юдейського царства

5. Томаріс – цариця племені массагетів

ІІ гр. Історики

  1. Тіглатпаласар ІІІ – цар Ассирії
  2. Навуходоносор ІІ – цар Халдейського царства
  3. Давид – засновник Юдейського царства
  4. Кір ІІ – вождь перського племені
  5. Дарій І – цар персів

VIII Турнір : Відгадай джерело

Учні отримують картки з уривком з історичного джерела. Відповідають кому належить вислів і про що в ньому йде мова

І гр. Археологи

  1. «Над ріками Вавилонськими сиділи ми і плакали, згадуючи про Сіон… ( із єврейських псалмів про Вавилонський полон євреїв)
  2. «Шість речей ненавидить Ягве: очі пишні, брехливий язик, і руки, що кров неповинну ллють…»  ( Із повчань Соломонових)
  3. «Там ростуть найкращі овочі і зерно. І навпаки фруктові дерева там взагалі не ростуть.    ( Грецький історик Геродот про Межиріччя)
  4. «Хто яму іншому копає  сам у неї потрапить. Хто сміється з убогого той ображає свого творця. Серце своє зверни до навчання, а вуха свої до розумних речей.    ( Дописи Соломона, які увійшли до Біблії)

ІІ гр. Історики

  1. «Жодному ворогові, який нападає на їхні землі вони не дають втекти. І ніхто не може їх наздогнати»  ( Геродот про скіфів)
  2. «Головна доблесть … (персів) – це мужність немає нічого гіршого… ( для персів), ніж брехати, а також робити борги» ( Геродот про персів)
  3. «Вершники мчать, виблиску меч і блищать списи, убитих безліч, скрізь гори трупів»  ( Біблія про зруйнування Ніневії)
  4. « Якщо син вдарить батька йому потрібно відрубати руку. Якщо хтось сховає раба, який утік від господаря, того треба убити»    ( Закон царя Хаммурапі»)

ІX Підбиття підсумків уроку, визначення переможців

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2021
Переглядів
811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку