Урок "Виникнення та поширення християнства".

Про матеріал
Розробки уроків з метою формування полікультурної компетентності здобувачів освіти можуть сприяти реалізації суспільних потреб у розвитку культурного різноманіття на основі діалогу та взаємозбагачення різних культур. Формування в учнів полікультурної компетентності буде не тільки допомагати сторенню цілісної картини світу, розгляду предмета з кількох сторін, але й дозволить систематизувати знання, створить сприятливі умови для особистісно-орієнтованого та розвивального навчання школярів.
Перегляд файлу

Розробка уроку з всесвітньої історії учителя Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №113 Криворізької міської ради Дніпропетровської області  Крилової Т.В.

 

6 клас Інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України»

 

Тема:Виникнення та поширення християнства.

Мета:познайомити учнів з історією виникнення християнства; розглянути діяльність перших християнських громад; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, критично мислити, висловлювати власну думку, толерантно ставитися до представників інших релігій. Під час уроку формувати такі компетентності:

-   загальнокультурну  компетентність;

-   хронологічну ( вміння учнів орієнтуватися в історичному часі) ;

     -просторову (вміння учнів орієнтуватися в історичному просторі;  співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країн та природними умовами;  користуючись картою,

пояснювати причини і наслідки історичних подій, процесів в світовій історії);

    -мовленнєву (вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей);

   -інформаційну (вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації;  користуватися довідковою літературою, інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації);

 -полікультурну компетентність (здатність особистості жити і діяти в багатокультурному суспільстві).

 

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь

 

Очікувані результати:

-         пояснювати зміст термінів і понять «християнство», «Месія», «Євангеліє», «катакомби», «патріарх»;

-         доводити, що поширення християнства стало логічним через моральний занепад Римської імперії;

-         описувати етапи поширення християнства. 

 

Обладнання: підручник Всесвітня історія. Історія України (Інтегрований курс). І.Щупак, І.Піскарьова, платформа Google Classroom (презентація та додаткові матеріали розміщені на платформі).

Структура уроку

 І.  Організація початку уроку.                                                                                 

II.          Актуалізація опорних знань.                                                                                         

III.       Мотивація навчальної діяльності.                                                                      

ІV.  Виникнення та розповсюдження християнства, християнство – світова релігія.                                                     

      1.Передумови виникнення християнства                                               2. Перші кроки християнства.

3.   Перші християнські громади та церкви.

4.   Поширення християнства. V.  Узагальнення.

VІ. Підведення підсумків уроку, оцінювання результатів роботи учнів. VІІ. Домашнє завдання.    

 

                                                                                    

Хід уроку

 

І. Організація початку уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань.

III. Мотивація навчальної діяльності.                                                                      

 

 

 

Пригадайте, що таке релігія.

Які релігії з курсу історії Стародавнього світу вам уже відомі? Як римляни ставилися до представників інших релігій?

 

 

 

ІV. Учням пропоную для вивчення даної теми використати метод «Кластер».

1                    група учнів працює з параграфом 51, пункт 1 – передумови виникнення християнства,

2                    група учнів працює з параграфом 51, пункт 2  - перші кроки християнства, 3 група працює з параграфом 51, пункт 3- поширення християнства.

Кожна група складає свій кластер, який буде приєднуватись до загального кластеру, що розміщений на дошці.

image 

 

Внутрішній висновок. Отже, поява та поширення християнства складається з 3-х ланцюжків: непевність у житті, зневіра + обіцянка порятунку, смерть – це не кінець + збільшення прихильників, відкритість для всіх.

4. Поширення християнства.

Гоніння на християн у Римській імперії почалися з розп'яття Ісуса Христа та описаних в Новому Завіті гонінь від юдеїв та тривали з різною інтенсивністю протягом трьох сторіч до 313 року, коли імператором Костянтином Великим був виданий Міланський едикт, становище християн стало легальним, а християнство отримало статус рівноправної релігії. З часом кількість християн постійно зростала. Навіть мати Константина І ( 306-307 рр.) Єлена прийняла християнство. Тоді цей імператор прийняв рішення і вирішив зробити християн своїми союзниками, адже попри все інше, вони проповідували покірність владі.  

Тепер християни бували в містах свої храми, проводили урочисті багатолюдні богослужіння. Біблія (Старий Завіт) була визнана священною книгою нарівні з Євангеліями – Новим Завітом. Згідно із рішення Першого вселенського собору, запроваджувалася семиденна неділя, останній день якої Константин оголосив «днем воскресіння Христа» - вихідним і святковим днем.

Перед смертю Константин І охрестився і став першим імператоромхристиянином. Наступні імператори-християни зміцнювали християнську церкву, даруючи їй землі й багатства, звільняли від сплати податків.  За імператора Феодосія (379-395 pp.) запровадили обов’язкове християнське віросповідання для всіх римських громадян. Так християнство стало єдиною державною релігією Римської імперії. Язичницькі храми почали руйнувати, статуї римських богів нищити. V.  Узагальнення.

Отже, як ви думаєте, що лежить в основі християнства?

Чому християнство стає світовою релігією?

Християнство з підпільної церкви перетворюється у панівну. Чому вони починають витискувати та виганяти язичників?

Для чого, на ваш погляд, це потрібно?

 

VІ. Підведення підсумків уроку, оцінювання результатів роботи учнів.

 

VІІ. Домашнє завдання.   Параграф, 51, тестова робота на сайті «На урок», посилання розміщене у гуглкласі, переглянути відеоролик "Уроки пітона Каа"       https://www.youtube.com/watch?v=46knSJKrJIc&t=5s

 

  

pdf
Додано
19 січня 2021
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку