Урок. "Стародавній Єгипет"

Про матеріал
Узагальнення теми "Стародавній Єгипет" шляхом проведення гри КВК допомагає перевірити вміння учнів логічно мислити, швидко реагувати на запитання та аргументувати свою відповідь.
Перегляд файлу

6 клас. Урок-КВК ”Стародавній Єгипет”

Мета:

  • поглибити знання учнів з історії Стародавнього Єгипту;
  • виробляти в учнів вміння аналізувати, співставляти, узагальнювати, розвивати творче мислення;
  • виховувати любов до історії найдавніших цивілізацій.

Ведучий. Сьогодні ми з вами спробуємо ще раз нагадати й доторкнутися до найдавнішої цивілізації стародавнього світу-історії Стародавнього Єгипту.

   Згадаємо цікаві й величні,трагічні й героїчні сторінки історії Стародавнього Єгипту. Отже, традиційна зустріч у нашому клубі веселих і кмітливих присвячена історії Стародавнього Єгипту. Розпочинаємо наш КВК.

І Конкурс ”Знайомство” (Команда представляє назву, девіз та емблему)

1 команда ”Єгиптяни”

Єгиптяни не вразливі,

Всі цікаві і вродливі.

Ми завжди перемагаєм,

Бо історію вивчаєм.

2 команда ”Фараони”

Фараонами мріємо стати

І в Єгипет завітати.

ІІ Конкурс ”Розминка”. (Команди відповідають на питання, хто перший підніме руку )

1.Хто відкрив єгипетські піраміди?

2.Який вигляд має сфінкс?                         (голова-фараона, тулуб-лева)

3.Хто першим збудував піраміду?                        (фараон Джосер)

4.Чия гробниця залишилася непограбована?           (Тутанхамона)

5.Хто розшифрував єгипетську писемність?           (Шампольйон)

6.Чия піраміда є найвищою?                                             (Хеопса)

ІІІ Конкурс ”Хронолог”. (У змаганні беруть участь по 5 учнів із кожної команди. На столі лежать аркуші паперу, де написані дати - учні по черзі підходять і повинні записати події напроти дат у порядку якому вони підходять)

1.525 р. до н.е.                               (завоювання Єгипту персами)

2.1750 р. до н.е.                   (повстання бідняків і рабів у Єгипті)

3.1500 р до н.е.                                         (завоювання Тутмоса ІІІ)

4.3000 р до н.е.                      (утворення єдиної держави у Єгипті)

5.2600 р до.н.е.                              (спорудження піраміди Хеопса)

ІV Конкурс ”Показуха у Стародавньому Єгипті”  (по одному учаснику з кожної команди.Учасник бере конверт, у якому 5 понять, він повинен так показати поняття, щоб інші члени своєї команди впізнали)

Для 1 команди. Поняття: фараон, мумія, папірус, шадуф, Тутмос ІІІ.

Для 2 команди. Поняття: раб, піраміда, сфінкс, поріг, Нефертіті.

V Конкурс ”Чи знаєш ти богів?” (за 2 хв написати якнайбільше давньоєгипетських богів)

VІ Конкурс капітанів (капітани розгадують кросворд)

1

 

2

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Бог сонця. (Ра). 2.Річка, яка дає життя Єгипту. (Ніл). 3.Помешкання богів. (Храм). 4.Служителі богів та хранителі знань у Єгипті. (Жреці). 5.Стародавня Столиця Єгипту (Мемфіс). 6.Рослина, матеріал для письма в Єгипті. (Папірус). 7.Гробниця фараона. (Піраміда). 8.Рухома ударна сила єгипетського війська

(Колісниця). 9.Наука про планети та зірки,особливо шанована в Стародавньому Єгипті. (Астрономія)

VІІ Конкурс ”Склади й розкажи” Поки капітани працюють, то кожна команда повинна скласти із запропонованих літер слово й розказати про певну галузь культури. Командам пропонуються слова:1.ПИСЕМНІСТЬ. 2.БУДІВНИЦТВО.

ІХ Конкурс ”Що?Де?Коли?” (команди відповідають на поставлені питання)

1.Коли у Стародавньому Єгипті виникла пожежа, то з хати селянина поспішали врятувати насамперед не дітей,не майно і навіть не гроші, а саме …Що саме ?                                  (кішку)

2.Один із мандрівників, який побував у Стародавньому Єгипті, писав, що єгиптяни знають 12 видів цього напою-від слабкого до міцного, від якого паморочиться в голові. Що це за напій? (пиво)

3.Сонячний годинник викликав незручність у користуванні серед єгиптян, і тому вони винайшли інший. Яку незручність і який годинник? (незручність-користування сонячним годинником вночі. Водяний годинник)

4.Палючий, жаркий вітер, який дув у травні-червні з пустелі Сахари в бік Єгипту, по-арабськи називається ”хамсін”.Скажіть це слово українською мовою.                                        (п’ятдесят)

5.У єгиптян воно з’явилося пізніше ніж золото, а називали його ”біле золото”. Що це?                                                        (срібло)

6.Продовжіть фразу: ”У Стародавньому Єгипті говорили, що настав період безмірних народних страждань і мук – цар почав…”                                                          (будувати піраміду)

7.У Стародавньому Єгипті говорили, що урожай залежить від його висоти. Якої висоти?         (висота підняття рівня річки Ніл)

8.У Стародавньому Єгипті слово ”справедливість” передавали зображенням страусового пера, бо вважали, що всі пера страуса є …Якими?                                                  (рівними,однаковими)

Х Конкурс ”Далі, далі, далі...” (за 1 хв команда повинна дати відповіді на якнайбільшу кількість питань. Якщо відповіді немає, то каже слово ”далі”.

Питання для 1 команди

1.Річка, що визначила долю Єгипту-                                        (Ніл)

2.Море на схід від Єгипту-                                               (Червоне)

3.Пристрій для підняття води-                                            (шадуф)

4.Головне заняття стародавніх єгиптян-                  (землеробство)

5.Область у Єгипті-                                                                (ном)

6.Малюнкове письмо-                                                 (піктографія)

7.Знак письма-                                                                 (ієрогліф)

8.Місце поховання фараона-                                            (піраміда)

9.Рештки органічних речовин, що осідають на дні річки-                                                                        (мул)

10.Віра в існування надприродних сил-                              (релігія)

11.Правитель нома-                                                           (номарх)

12.Головний убір, що служив знаком влади-                     (корона)

Питання для 2 команди

1.Насип із глини й землі для обгородження полів-             (дамба)

2.Цар Єгипту-                                                                    (фараон)

3.Зміни в суспільстві-                                                      (реформа)

4.Якою була корона об’єднаного Єгипту-                (червоно-біла)

5.Підводна скеля річки -                                                      (поріг)

6.Наука про зорі-                                                        (астрономія)

7.Штучне русло річки-                                                        (канал)

8.Служитель храму-                                                            (жрець)

9.Піщані гори -                                                                 (бархани)

10.Розподіл русла річки на кілька рукавів-                         (дельта)

11.У яке море впадає річка Ніл?                                 (Середземне)

12.Як стародавні єгиптяни називали свою країну?  (Чорна земля)

Підведення підсумків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку