ІСТОРИЧНІ ДРАМИ
ПРОСПЕРА МЕРІМЕ
Підготувала:
студентка 2 курсу, групи 24 фр,
Свитко Анна Олександрівна
Проспер Меріме
( 1803 - 1870) французький драматург, новеліст
Меріме ввійшов у літературу як драматург. Згідно з думкою сучасного французького дослідника Жерара Мільо:
« Именно в драматических произведениях и пароди ях индивидуальность автора выразилась наиболее пол но».
Як послідовник Стендаля, Меріме був членом літературного гуртка. Там він знайшов вірного друга - Делаклюза Огюста Сотле. Саме він у майбутньому стане першим видавцем " Театра Клари Гасуль"(1825).
Принципово новий підхід до проблеми композиції виявляється в «Театрі Клари Гасуль». Виходу книги передувала низка виступів у салоні Делеклюза. Саме там Меріме вперше читає «Іспанців в Данії», «Небо і пекло», «Жінка диявол». А вже після оголошення про вихід «Театру Клари Гасуль», додає наступну п'єсу «Африканська любов» і дилогію про Інес Мендусь.
Іспанці в Данії »- п'єса, що відкриває збірку« Театр Клари Гасуль ". Вона заснована на реальних подіях епохи наполеонівських війн, її герої відомі історичні особистості.
Це розповідь про любов, яка зародилася в екстремальних обставинах, і яка змінила хід історії.
Меріме висміює у своїй п'єсі державні інтриги, забобони та амбіції. Автор іронізує над сучасним йому театром, пародіюючи романтичний стиль послідовників Шиллера і «пафос» іспанських комедій, ламає всі канони французького класичного театру.
Мадам де Куланж у виконанні Марії Большової; Маркіз де Ла Романа у виконанні Анатолія Анциферова;
Полковник Хуан Діас (зліва) у виконанні Дениса Авромова.
В період Реставрації церква мала суттєвий вплив, була головною опорою пануючого порядку. Тому серед персонажів "Театру" чимало духівників.
Зокрема у п'єсі " Жінка - диявол" Проспер Меріме представляє їх у ролі розпусних ченців, які готові на беззаконня та насильство , аби задовольнити свої пристрасті.
Сповідуючись, ці люди лицемірять. Користуються довірою своїх підопічних задля викриття вільнодумців. Яскравим прикладом таких осіб у комедії слугують інквізитори Антоній та Рафаель.
В головній ролі - Каміла Абдурахманова
театр-студія " За углом"
В історичній драмі «Жакерія» Меріме зобразив події Жакерії, найбільшого антифеодального повстання французького селянства, що розгорнулося в XIV ст. Життя середньовічного суспільства, широко охоплене письменником, постає у вигляді безперервної суворої і кровопролитної соціальної боротьби.
Реалістичне уявлення про соціальну обумовленість визначає принципи типізації в драматичній хроніці Меріме, допомагає розкривати протиріччя суспільного життя.
Меріме долає романтичне розуміння «шекспірізаціі», одним з перших розробляє реалістичні основи драматургії. Жанр «драми для читання» дозволив Меріме в «Жакерії» випередити драматургів, які писали для театру. Автор нікого не ідеалізує, ні знатних феодалів, як це було прийнято в класицистичних трагедіях, ні будинків-ізгоїв, як це робили романтики.
Видавництво: Москва: Государственное
Издательство (1925)
Переклад - Б. А. Шатилова
Свій творчий шлях Проспер Меріме почав саме з драми " Кромвель". Він працює над п'єсою впродовж двох років.
Перший варіант рукопису Меріме читає в 1822 р в салоні Е. Е.
Віолле-ле-Дюка в присутності Е. Делеклюза, Стендаля, Ж.-Ж.
Ампера, О. Сотле та ін.
Історична драма " Кромвель"заслужила гарячі похвали Бейля, як сміливий відступ від класичних правил єдності часу і дії. Незважаючи на схвалення друзів, Меріме залишився незадоволений своїм першим твором, і він не потрапив до друку.
Список використаних джерел
1. Луков В. А. Мериме Проспер// Электронная энциклопедия " Мир Шекспира"[2010]
2.https://md-eksperiment.org/post/20181029-drama-prospera-merimekromvel
3.http://world-shake.ru/ru/Encyclopaedia/4213.html
4.https://portal.dnb.de/opac.htm?method=simpleSearch&query=118581104
5.http://19v-euro-lit.niv.ru/19v-euro-lit/lukov-vl-merime/2-2-osvoeniepisatelem-principov.htm
6.https://www.kino-teatr.ru/teatr/movie/17592/annot/
7.https://knigogid.ru/books/56518-zhenschina-dyavol-spektakl
8.http://www.dslib.net/literatura-mira/p-merime-teatr-klary-gasulispanskoj-komediantki-problemy-pojetiki.html