Матеріал призначений для проведення уроків з історії у 6 класах, турнирів, вікторин та конкурсів учнів 6-8 класів, засідань історичних клубів та гуртків у позакласних заходах
ТЕМА: Сторінками історії Давньої Греції.
Мета заходу: узагальнити знання учнів з історії Давньої Греції; сформувати навички самостійного вивчення історичного матеріалу; сприяти глибшому засвоєнню конкретного історичного матеріалу; розвивати уважність, вміння логічно мислити, лаконічно та аргументовано висловлювати свою думку; виховувати працездатність, інтерес до історії та дух змагальності, самостійність, відповідальність за власні дії в команді, налаштованість на перемогу, рішучість в досягнення поставленої мети та змагатись до кінця.
Обладнання: плакати, презентація, мультимедійний проектор, екран, аркуші, ручки та маркери, грамоти і призи для переможців, столи та стільці для команд.
Форма заходу: гра.
ХІД ЗАХОДУ
Організаційний момент.
Напередодні гри визначаються кількість та склади команд.
У визначений час команди займають свої місця. Асистент роздає учасникам чисті аркуші паперу, ручки та маркери.
Вчитель представляє членів журі та пояснює правила гри.
Історичний конкурс проходить у декілька турів.
І тур. Пояснити походження висловів.
1-й тур оцінюється у 2 бали.
1. «Із щитом або на щиті».
2. «Яблуко розбрату».
ІІ тур. Назвати сучасне значення висловів.
2-й тур оцінюється у 2 бали.
III тур. Відповісти на питання.
Відповіді 3-го туру оцінюються по 3 бали.
Острів у Греції, присвячений Геліосу – богу сонця. За легендами греків, сам Зевс висунув цей острів із моря на розраду Геліосу, ображеному тим, що олімпійські боги під час поділу влади нічого йому не дали. На цьому острові було головне зображення Геліоса – грандіозна статуя, що ввійшла в історію як одне із семи чудес світу. На ньому відбувалися урочисті події на честь Геліоса – змагання в бігу колісниць і скидання з великої висоти в море четвірки жертовних коней.
Вічно юні діви, вигодовані їжею богів амброзією, яка шанувалася в Давній Греції і богами, і смертними. Граціозні та дужі, вони жили в тихих долинах і Гротах, проводячи час в іграх і танцях, плескаючись у воді та наповнюючи сміхом і піснями все навколо. Якщо кому-небудь із вищих олімпійських богів траплялося відвідувати місця, де вони жили, ці діви супроводжували їх: з Артемідою вони полювали, із Діонісом веселилися, супроводжуючи його почет веселим хороводом. Їх розрізняли за місцем перебування: у горах – ореади, у лісах і гаях – дріади, у морях – нереїди, біля струмків і водних джерел – наяди.
IV тур. Відгадати грецьку богиню.
4-й тур оцінюється у 3 бали.
Кожна команда протягом 6 хв. має відповісти на всі питання. Команді нараховується 1 бал за кожну правильну відповідь.
6-й тур оцінюється у 3 бали.
Асистенти виносять чорні скрині, у яких лежать якісь речі. Команди за допомогою загадки-підказки мають здогадатися, яка саме річ лежить у скрині.
У першій скрині лежить річ, за допомогою якої Тесей знайшов вихід із лабіринту.
У другій скрині лежить макет винаходу греків, без якого вони не могли прожити, спілкуватися із жителями інших країн.
VII тур. Легенди та міфи Давньої Греції.
7-й тур оцінюється у 2 бали.
Кожна команда повинна заповнити таблицю
Давньогрецькі боги |
Давньогрецькі герої |
|
|
1) Геракл; 2) Аполлон; 3) Прометей; 4) Посейдон; 5) Ікар; 6) Аїд; 7) Тесей; 8) Зевс; 9) Ясон; 10) Гермес; 11) Гектор; 12) Ахілл; 13) Еней; 14) Гефест; 15) Арес.
VIII тур. Визначити давньогрецькі географічні об'єкти.
Відповіді у 8 турі оцінюються по 2 бали.
1) Альпійські гори; 2) Апеннінський півострів; 3) Апеннінські гори; 4) Апулія; 5) Аттика; 6) Балканський півострів; 7) гора Олімп; 8) Етрурія; 9) Лаконіка; 10) Лацій; 11) Рим; 12) Мемфіс; 13) Карфаген; 14) острів Евбея; 15) острів Крит; 16) острів Сицилія; 17) острів Родос; 18) річка Евфрат; 19) річка По; 20) річка Тибр.
Підбиття підсумків та нагородження переможців
Журі визначає та оцінює активність команд, роботу кожного окремого учня.
Визначається команда-переможець.
Окремо визначаються кращі гравці у командах.
Проводиться нагородження переможців.