Презентація уроку з історії для 6 класу за темою "Вступ до інтегрованого курсу історії".

Про матеріал
Презентація містить розробку вступного уроку до курсу історії в 6 класі. Матеріал допоможе учням зрозуміти місце стародавнього світу в історії людства, його хронологічні межі та основні джерела, згадати відлік часу в історії, підготуватися до практичного заняття.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вступ. Урок історії. 6 клас. Підготувала учитель історії Родинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна.

Номер слайду 2

ПІСЛЯ ЦЬОГО УРОКУ ВИ ЗМОЖЕТЕ: називати хронологічні межі історії стародавнього світу та основні види історичних джерел; наводити приклади історичних джерел; пояснювати поняття “стародавній світ”, ”історичні джерела”, ”археологічні пам’ятки”, “цивілізація”; закріпити знання з відліку часу в історії та перевірити себе; працювати з різними джерелами інформації.

Номер слайду 3

ПЛАН: Хронологічні межі історії стародавнього світу. Лічба часу. Джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією.

Номер слайду 4

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ! Що таке історія? Який курс ви вивчали в 5 класі? Коли найдавніші люди з’явились в Україні? Чи були це перші люди на Землі? 2 3 1

Номер слайду 5

ПЕРІОДИЗАЦІЯ ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЯ ІСТОРІЯ СЕРЕДНІ ВІКИ НОВИЙ ЧАС НОВІТНІЙ ЧАС 3 млн. р. тому – V ст. V ст. – XV ст. кін. XV ст. – поч. XX ст. поч. XX ст. – поч. XXI ст. Який період в історії людства був найтривалішим?

Номер слайду 6

ЩО ВИВЧАЄ ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ Історія стародавнього світу – частина всесвітньої історії, яка вивчає найдавніший період в минулому людства. Хронологічні межі : поява найдавніших людей (2,5 – 3 млн. років тому) - падіння Римської імперії (V ст.)

Номер слайду 7

ПРИГАДУЄМО ЛІТОЧИСЛЕННЯ Як прийнято вимірювати час? Що таке десятиліття, століття, тисячоліття? Якими цифрами прийнято записувати роки та століття?

Номер слайду 8

ПРИГАДУЄМО РОБОТУ ІЗ ЛІНІЄЮ (СТРІЧКОЮ) ЧАСУ Від якої події прийнято рахувати час? Який період називають нашою ерою? Який відрізок часу відбувся до Різдва Христового? В якому напрямку рахується час нашої ери та час до нашої ери?

Номер слайду 9

ПРАВИЛА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ: накреслити «лінію часу» - пряму лінію, переділену рисочками на рівні відрізки, що позначають певну кількість років; посередині лінії поставте чітку риску, яка відокремлює час до н. е. від н. е., а наприкінці - стрілочку, що символізує рух часу; для орієнтації в часі поставте рік, у якому ми живемо; на лінії часу запишіть умову задачі; виконайте обчислення та запишіть стислу відповідь до завдання.

Номер слайду 10

ПРАЦЮЄМО В ПАРАХ! РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧУ №1: Вавилон був захоплений персами в 539 р. до н. е. Обчисліть, скільки років тому відбулася ця подія.

Номер слайду 11

до н.е. 2023 р. 539 р. до н.е. ? 1) 539 р. до н.е. + 2023 р. = 2532 р. Відповідь: від взяття персами Вавилону минуло 2532 р. РХ ПОРІВНЯЙТЕ СВІЙ РЕЗУЛЬТАТ! н.е.

Номер слайду 12

ПРАЦЮЄМО В ПАРАХ! РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧУ №2: Вавилонський цар Хаммурапі почав керувати державою в 1792 р. до н. е., а цар Навуходоносор II - у 605 р. до н. е. Хто з царів почав царювати раніше й скільки років минуло між двома подіями?

Номер слайду 13

до н.е. 2023 р. 1792 р. до н.е. ? 1) 1792 р. до н.е. - 605 р. до н.е. = 1187 р. Відповідь: цар Хаммурапі почав правити державою раніше, між подіями минуло 1187 роки. РХ н.е. 605 р. до н.е.

Номер слайду 14

ПРИГАДАЙТЕ! В яких джерелах можна знайти інформацію про минуле? Наведіть приклади історичних джерел.

Номер слайду 15

ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА ПИСЕМНІ – ті, що існують у письмовому вигляді УСНІ – ті, що передаються усно РЕЧОВІ – всі речі, що залишили після себе люди. ДЖЕРЕЛА З ІСТОРІЇ СТАРОДВНЬОГО СВІТУ ЕТНОГРАФІЧНІ -ті, що зберігають відомості про побут, культуру, звичаї народу. Міфи і легенди

Номер слайду 16

ПОМІРКУЙТЕ! Як ви вважаєте, які джерела є основними для вивчення найдавнішої історії людства? Чи достатньо цих джерел? Чому?

Номер слайду 17

У Малайзії у 2017 році було знайдено останки "пенангської жінки", яка померла у віці приблизно 40 років наприкінці кам'яного віку. Для дослідження віку, зовнішності та її походження вчені використовували цифрові технології. ЦІКАВІ ФАКТИ про новітні археологічні пам’ятки

Номер слайду 18

В 2017 р. в карстовій печері на о. Сулавесі (Індонезія) виявили найдавніший наскельний малюнок, вік якого перевищує 45 тис. років. Зображення дикої свині в натуральну величину зроблене не менше 45,5 тисяч років тому. Малюнок розміром 136 на 54 сантиметри, зроблений червоною охрою. ЦІКАВІ ФАКТИ

Номер слайду 19

Для українських науковців був плідним 2021 рік. З найцікавіших відкриттів – це курган у Новоолександрівці. Навколо цього поховання бронзової доби був встановлений кромлех – низка вертикальних кам’яних брил. Також археологи провели розкопки грунтового (безкурганного) скіфського могильника на Хортиці, який, на їхню думку, змінює уявлення про поховання скіфів і про їхній кочовий спосіб життя. ЦІКАВІ ФАКТИ

Номер слайду 20

Що таке цивілізація? Коли та які цивілізації виникли першими?

Номер слайду 21

ЦИВІЛІЗАЦІЯ - такий рівень розвитку суспільства, за якого постають міста, винаходять писемність, з’являється держава.

Номер слайду 22

ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ! 1. Які джерела використовують історики для розповіді про різні періоди історії стародавнього світу? 2. Що вивчає історія стародавнього світу? Які межі охоплює цей період всесвітньої історії? 3. Витлумачте поняття: всесвітня історія, цивілізація, літочислення (ера), наша ера, час до нашої ери. 4. Навіщо історикам уміти обчислювати час?

Номер слайду 23

РЕФЛЕКСІЯ! Що для вас є найцікавішим на уроках історії? Про що ви хотіли б дізнатися докладніше? Чи доводилося вам переглядати кінофільми про події стародавньої історії? Чи цікаві ці фільми? Як ви вважаєте, чому їх знімають?

Номер слайду 24

ВПРАВА «ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ» Якщо знання візьмете з собою! Якщо знання залишите на потім! Якщо знання вам не потрібні…

Номер слайду 25

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Опрацювати відповідний матеріал підручника. Накреслити в зошиті лінію часу, позначити на ній відповідні дати та розв’язати хронологічну задачу. Цар Хаммурапі царював 42 роки. У якому році закінчилося його правління, якщо воно розпочалося в 1792 р. до н. е.?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Попова Поліна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравченко Юлія Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Крехелєв Володимир Гаррійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
13 червня 2023
Переглядів
1328
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку