Історія Авіації: хронологічна таблиця

Про матеріал
Хронологічна таблиця "Історія Авіації" за авторством Андрія Довгалюка - перша у світі хронологічна таблиця розвитку світової авіації. Від появи першої людини на землі - до початку активного застосування бойових безпілотних літальних апаратів під час збройних конфліктів.
Перегляд файлу

ІСТОРІЯ АВІАЦІЇ

ХРОНОЛОГІЧНА ТАБЛИЦЯ

 

Поява людини на землі - ІІІ ст. до н.е. 

Спостереження первісної людини за польотами птахів та комах, перші уявлення людини про польоти у атмосфері. Авіація сприймається згідно релігійних мотивів

III-ІІ ст. до н.е.

Перші конструкції планерів, перші спроби польотів. Релігія залишається основним мотивом розвитку авіації

ІІ ст. до н.е.

Винайдення у Китаї повітряного змія

I ст. н.е.

Спорудження літального апарату давньогрецьким вченим-філософом Архітом 

V ст. 

Китайський імператор Гао-Цзу сконструював величезний планерповітряний змій

559 р.

Запуск повітряного змія з людиною 

852 р.

Учений і винахідник Аббас ібн Фірнас винайшов перший прототип парашута, який успішно випробував 

ХІ-ХVІІ ст.

Спроби сконструювати крила, щоб політ людини мав вигляд подібний до польоту птахів

1709 р. 

Бразильський монах Бартоломео Лоренцо Гусмао сконструював повітряне судно і здійснив політ на ньому

1754 р. 

Видатний російський вчений Михайло Васильович Ломоносов представив академічному зібранню модель «аеродромічної» машини - невеликий апарат з 4-ма пропелерами

1782 р. 

Французький академік Жозеф Лаланд написав статтю, у якій припустив неможливість польоту людини за допомогою помахів крил або використання пустотних тіл

 

1782 р. 

Побудовано й випробувано дирижабль за проєктом військового інженера Дюпюї де Лома

5 червня 1783

р.

На площі французького міста Анноне брати Монгольф’є представили свій винахід – повітряну кулю

19 вересня 1783 р.

Перші пасажири (півень, качка і баран) здійснили політ на повітряній кулі

21 листопада 1783 р. 

Перший політ людини на повітряній кулі

1783 р. 

Професор Жак Шарль удосконалює Монгольф’єр і здійснює випробувальний політ. Відтоді такий тип повітряної кулі отримав назву «шарльєр» 

1783 р. 

У Французькій академії наук представлено доповідь «Про застосування аеростата з військовою метою» 

7 січня 1785 р.

Переліт Жана-П’єра Бланшара через протоку Ла-Манш на шарльєрі

22 жовтня 1797 р.

Француз Андре-Жак Гарнерен уперше в

історії авіації здійснив успішний стрибок з  парашутом

вересень 1804 р.

Фізик і хімік Жозеф Луї Гей-Люссак разом з ученим Жан-Батистом у ході польоту на повітряній кулі встановили світовий рекорд підйому на літальному апараті (7016 м), також визначили, що температура повітря через кожні 100 м пійдому знижується на 0,65 градуса і зазначили, що на значній висоті людині не вистачає повітря для дихання

1809 р. 

Англійський математик Джордж Кейлі описав будову літака, теорію його польоту

1843 р. 

Англійський механік Гораціо Фредерік Філіппс сконструював модель гелікоптера з паровою машиною

вересень 1852 р.

Машиніст паровоза Анрі Жіффар сконструював дирижабль, встановивши у якості двигуна парову машину і успішно випробував його. Це був перший повністю керований політ на повітряному судні

 

1857 р.

Французький монах Жан Марі Ле Брі побудував конструкцію, схожу на величезного птаха, якого прив’язували до воза і тягнули за допомогою коней. Було доведено, що людина може планерувати на апараті, важчому за повітря

(1870-1871 рр.)

Активне використання аеростатів з військовою метою під час Громадянської війни в Америці та Французько-прусської війни

1883 р. 

Брати Тіссандьє побудували та випробували дирижабль з електродвигуном

1876 р. 

Російський офіцер Олександр Можайський створив модель літального апарата, віддалено схожого на літак, який успішно пройшов випробування та став першим у світі літальним апаратом, важчим за повітря

1887 р.

Російський вчений-хімік Дмитро Менделєєв здійснив політ на повітряній кулі та припустив, що за допомогою аеростатів людина зможе прогнозувати метеорологічні умови та спостерігати за затемненнями

1887 р.

Російський вчений Костянтин Ціолковський запропонував проєкт дирижабля з металевою оболонкою

1894 р.

Німецький винахідник Отто Лілієнталь заснував перше у світі авіабудівне підприємство

1897 р. 

Німецький винахідник Герман Вельферт здійснив політ на першому дирижаблі з двигуном внутрішнього згоряння

2 липня 1900

р.

 

Німецький граф Фердинанд Цеппелін здійснює успішний випробувальний політ на своєму, найбільшому на той час дирижаблі «LZ-1»

19 жовтня 1901 р.

Бразилець-повітроплавець Альберто

Сантос-Дюмон здійснив обліт навколо Ейфелевої вежі на дирижаблі власної конструкції

 

17 грудня 1903 р.

 

Американці брати Райт здійснили випробувальний політ прототипу літака власної конструкції. Це був перший політ людини на літаку. 

1905 р. 

Брати Райт здійснили фундаментальне відкриття у авіації: було встановлено, що просторове положення літака задається трьома осями (крен, тангаж, рискання)

1906 р.

Альберто Сантос-Дюмон успішно випробовує власний повністю керований літальний апарат самостійного зльоту та посадки

13 листопада 1907 р.

Французький інженер Поль Корню сконструював та здійснив політ на першому у світі пілотованому гелікоптері 

1908 р.

Ф. Цеппелін на власному дирижаблі «LZ-4» здійснив політ до Швейцарії і повернувся до Німеччини. Тим самим довів можливість керованого польоту на далекі відстані

1908 р. 

В Одесі та Санкт-Петербурзі розпочали діяльність аероклуби

13 січня 1908

р.

Французький авіаконструктор Анрі Фарман здійснив перший у світі абсолютно керований політ на літаку

17 вересня 1908 р.

Лейтенант Томас Селфрідж став першою людиною, що загинула у авіакатастрофі

жовтень 1908

р.

Французький авіаконструктор Анрі Фарман винайшов елерон

9 липня 1909

р.

Французький інженер Луї Блеріо на власному моноплані «Блеріо-ХІ» здійснив політ через протоку Ла-Манш. Після цього знаменитого польоту Блеріо відкриває власний літакобудівний завод

22-26 серпня 1909 р.

У Франції проведено перші у світі міжнародні авіаційні змагання

27 серпня 1913 р.

На Святошинському аеродромі у Києві штабс-капітан Петро Миколайович Нестеров на літаку «Ньюпор-4» вперше виконав легендарну фігуру вищого пілотажу «Мертва петля», що згодом стала носити ім’я «петля Нестерова»

 

23 грудня 1913 р.

Здійснив випробувальний політ перший у світі літак-бомбардувальник «Ілля Муромець» (Генеральний конструктор – І.І. Сікорський)

1914 р.

У ході військової операції німецький дирижабль-бомбардувальник завдав бомбових ударів по бельгійському місту Антверпен, знищивши та пошкодивши понад 1 тис. будівель 

17 липня 1914 р.

Успішно пройшов льотні випробування перший у світі винищувач – британський Vickers F.B.5  

8 вересня 1914 р.

Петро Нестеров здійснив перший у світі таран у авіаційному бою 

15 липня 1916 р.

Вільям Боїнг заснував у Сіетлі (США) компанію «The Pacific Aero Products

Company», що згодом стала носити назву

«Boeing Airplane Company» 

1919 р. 

Англійський дирижабль «R-34» у ході польоту з Англії до США уперше перетнув океан 

7 жовтня 1919 р.

Засновано першу у світі цивільну авіакомпанію «Королівські нідерландські авіалінії» («KLM»)

1922 р. 

Російсько-американський авіаконструктор Георгій Ботезат здійснив політ на першому

в історії авіації стійкокерованому вертольоті

30 травня 1924 р.

У Атланті (США) засновано авіакомпанію «Delta Air Lines», яка нині є найбільшою авіакомпанією світу

травень 1926

р. 

Норвезький дослідник і мандрівник Руаль Амундсен здійснив успішний переліт на дирижаблі «Норге» від острова Шпіцберген через Північний полюс до Аляски

1929 р.

Екіпаж дирижабля «Граф Цеппелін» здійснив першу навколосвітню подорож, подолавши понад 34 000 км за 20 діб 

16 січня 1930

р. 

Англієць Френк Уїттл винайшов та запатентував перший у світі реактивний двигун

 

25 лютого 1932 р.

Засновано єдину у СРСР та одну з найбільших у світі авіакомпаній – «Аерофлот» 

1932 р. 

Радянський вертоліт «ЦАГІ-1ЕА», побудований на чолі з конструктором Олексієм Черьомухіним встановив, на той час, світовий рекорд висоти польтоту на гелікоптері – 605 м

1935 р.

Фінський інженер Тойво Кааріо сконструював та успішно випробував перший у світі екраноплан

29 травня 1935 р.

У перший політ відправився один з найкращих у своєму класі - німецький винищувач «Messerschmitt Bf 109»

6 травня 1937

р.

При виконанні посадки зазнав аварії та спалахнув найбільший на той час дирижабль «Гінденбург», загинуло 35 пасажирів. Після цієї трагічної події вчені з різних куточків планети серйозно заявили про те, що ера панування дирижаблів наближається до кінця

14 вересня 1939 р.

Перший політ здійснив гвинтокрил «VS-

300» легендарного конструктора Ігоря Сікорського 

2 жовтня 1939 р.

Свій перший політ здійснив наймасовіший літак 1940-х років, радянський штурмовик Іл-2

13 січня 1942

р. 

У небесний простір здійнявся перший у світі серійний вертоліт «Sikorsky R-4»

20 січня 1942

р.

У небо вперше здійнявся найбільший, для свого часу, військово-транспортний літак - німецький «Messerschmitt Me 323 Gigant»

 

31 травня 1946 р.

У Новосибірську (СРСР) засновано

Дослідне Конструкторське Бюро (ДКБ-153) на чолі з Антоновим О.К., що згодом переїжджає до Києва (нині- ДП Антонов)

2 листопада 1947 р.

Перший політ виконав найбільший у історії авіації літак-човен – американський Hughes H-4 Hercules

 

27 липня 1949 р.

Здійснив політ перший у світі пасажирський реактивний літак – англійський «de Havilland DH.106 Comet»

17 червня 1955 р. 

У повітря здійнявся перший у Радянському Союзі та третій у світі пасажирський реактивний літак «Туполєв Ту-104»

листопад 1955р.

Свій перший політ здійснив наймасовіший літак в історії авіації – американський «Cessna 172»

20 грудня 1957 р.

Вперше у небесний простір піднявся американський лайнер «Boeing 707», здійснивши революцію у сфері пасажирських авіаперевезень: міжнародні перельоти стали масовими та популярними

3 січня 1963 р.

Випробувальний політ здійснив перший радянський турбореактивний далекомагістральний пасажирський літак, флагман цивільної авіації Радянського Союзу та найбільш досконалий, на той час, пасажирський літак у світі – «Іл 62»

9 квітня 1967 р.

Перший політ здійснив наймасовіший пасажирський авіалайнер за всю історію авіабудування  - американський

«Boeing737»

3 жовтня 1968 р.

Перший політ виконав найбільш технологічний пасажирський авіалайнер 60-х років, наймасовіший радянський реактивний пасажирський літак – 

«Ту-154» 

31 грудня 1968 р.

Успішно здійснив випробувальний політ перший у світі надзвуковий пасажирський літак – радянський «Туполєв Ту-144»

18 грудня 1969 р. 

У місті Бланьяк (Франція) засновано авіабудівну компанію «Airbus»

9 лютого 1969

р.

Випробувальний політ здійснив перший у світі далекомагістральний двопалубний широкофюзеляжний пасажирський літак – американський «Boeing 747»

2 березня 1969 р.

У свій перший політ відправився англофранцузький надзвуковий пасажирський авіалайнер «Concorde»

 

6 серпня 1969

р.

Надважкий радянський вертоліт Мі-12 встановив світовий рекорд

вантажопійдомності – 44 205 кг. Рекорд досі не вдалося перевершити

22 грудня 1976 р.

Випробувальний політ здійснив досі найнадійніший пасажирський літак у світі – радянський Іл-86

14 грудня 1977 р.

Перший політ здійснив найбільший у світі серійний транспортний вертоліт – радянський Мі-26

18 грудня 1981 р.

У випробувальний політ здійнявся найбільший і найпотужніший в історії військової авіації надзвуковий літак, найважчий бойовий літак у світі – радянський стратегічний

бомбардувальник-ракетоносець «Ту-160»

24 грудня 1982 р.

У небо здійнявся найбільший, найважчий та найпотужніший, на той час, транспортний літак – радянський «Ан-124 Руслан» 

17 червня 1982 р.

Випробувальний політ успішно здійснив один з найкращих у світі бойових вертольотів – радянський Ка-50 «Чорна акула» 

16 липня 1986 р.

Перший політ виконав єдиний у світі ракетний екраноплан – радянський проєкт 903 «Лунь» 

21 листопада 1988 р.

Здійснив перший політ найпотужніший, найважчий та найбільший вантажопійдомний літак у історії авіації – радянський «Ан-225 Мрія»

21 січня 2003

р.

Німецький пілот-планерист Клаус Ольман встановив рекорд вільного польоту на планері, пролетівши 3009 км на своєму апараті Schempp-Hirth Nimbus 4 DM

27 квітня 2005 р.

Перший політ здійснив найбільший у історії авіації пасажирський літак та найбільший серійний літак  - французький «Airbus A380»

2010 р.

Американський вертоліт Sikorsky X2 встановив абсолютний рекорд швидкості серед вертольотів – 460 км/год

 

pdf
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку