Історія України, 8 клас, Тестові завдання для тематичного оцінювання за розділом І «Українські землі у складі Речі Посполитої».

Про матеріал
Мартинов Віктор Олександрович, вчитель історії Ізюмської гімназії №1 Ізюмської міської ради Харківської області. Тестові завдання з історії України, 8 клас, для тематичного оцінювання за розділом І «Українські землі у складі Речі Посполитої» розроблені за підручником "Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 272 с. : іл." До тестових завдань надано відповіді.
Перегляд файлу

Прізвище та ім’я учня (учениці) ______________________________________________

 

Історія України         8-___ клас               

Тестові завдання для тематичного оцінювання  за розділом І «Українські землі у складі Речі Посполитої».

І рівень (0,5 б)

  1. Вкажіть, в якому році було видано «Устави на волоки»?

А) 1459 р.  Б) 1525 р.  В) 1557 р.  Г) 1600 р.

  1. Вкажіть, з якого року Першим Литовським статутом була введена «земська давність»?

А) 1507 р.  Б) 1525 р. В) 1529 р.  Г) 1547 р.

  1. Вкажіть, в якому році було укладено Люблінську унію?

А) 1517 р.  Б) 1547 р. В) 1559 р.  Г) 1569 р.

  1. Вкажіть, в якому році було укладено Берестейську церковну унію?

А) 1547 р.  Б) 1559 р. В) 1569 р.  Г) 1596 р.

  1. Вкажіть, у яких роках було видано українською мовою Пересопницьке Євангеліє?

А) 1556-1561 рр. Б) 1561-1596 рр. В) 1569-1598 рр.    

  1. Вкажіть, у якому році  Іван Федоров надрукував Острозьку Біблію?

А) 1567 р.  Б) 1569 р. В) 1578 р.  Г) 1581 р.

ІІ рівень (1 б.)

 

  1. В звʼязку з укладенням Люблінської унії було…

А) об’єднано православну і католицьку церкву Б) утворено греко-католицьку церкву

В) розпочато контрреформацію   Г) утворено державу Річ Посполиту

2. Вкажіть, хто зображений на малюнку?

 

                                         
1. ____________________________                                   2.________________________________

 

3. Вставте пропущені слова та словосполучення

Аграрна реформа передбачала єдині ___________________________ для селян. Головними з них були ________________________________________________________________ Додатковою повинністю вважалися _____________________ — строкові сільськогосподарські роботи, пов’язані зі жнивами, косовицею, переорюванням землі. Додатковою повинністю вважався продуктовий оброк — ______________________.

 

ІІІ рівень (1,5 б)

 

  1. Дайте визначення поняттям:

Соціальні стани — _________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

Привілей — _______________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

Фільварок — ______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Кріпацтво — ______________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

 

 

 

  1. Співвіднесіть поняття і пояснення до них

1. Аріанство

А) середньовічна загальноєвропейська одиниця вимірювання площі ґрунту, переважно у рільництві, для вимірювання земельних наділів

2. Партачі

Б) продуктовий оброк

3. Братства

В) автономна православна церковна одиниця, яка підпорядковується не місцевим ієрархам, а безпосередньо патріарху й користується спеціальними правами.

4. Ставропігі́я

Г) релігійні та культурно-просвітницькі товариства, створювані православними міщанами при церковних парафіях (приходах) України в XV—XVII ст.

5. Дякло.

Д) протестантський напрямок, прихильники якого визнавали лише Бога Отця, заперечуючи цим християнське вчення про Святу Трійцю.

6. Морг

Е) позацехові ремісники, які не мали можливості вступити до цехів.

 

Ж) строкові сільськогосподарські роботи, пов’язані зі жнивами, косовицею, переорюванням землі.

  1. ____   2)  ____    3) ____     4) ______    5) _____   6) _____

 

ІV рівень (3 б.)

1.Вкажіть наслідки укладення Берестейської унії:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

       

 

Оцінка___________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді на тестові завдання для тематичного оцінювання  за розділом І «Українські землі у складі Речі Посполитої».

І рівень (0,5 б)

  1. Вкажіть, в якому році було видано «Устави на волоки»?

А) 1459 р.  Б) 1525 р.  В) 1557 р.  Г) 1600 р.

  1. Вкажіть, з якого року Першим Литовським статутом була введена «земська давність»?

А) 1507 р.  Б) 1525 р. В) 1529 р.  Г) 1547 р.

  1. Вкажіть, в якому році було укладено Люблінську унію?

А) 1517 р.  Б) 1547 р. В) 1559 р.  Г) 1569 р.

  1. Вкажіть, в якому році було укладено Берестейську церковну унію?

А) 1547 р.  Б) 1559 р. В) 1569 р.  Г) 1596 р.

  1. Вкажіть, у яких роках було видано українською мовою Пересопницьке Євангліє?

А) 1556-1561 рр. Б) 1561-1596 рр.  В) 1569-1598 рр.    

  1. Вкажіть, у якому році  І.Федоров надрукував Острозьку Біблію?

А) 1567 р.  Б) 1569 р. В) 1578 р.  Г) 1581 р.

Відповіді на І рівень: 1) В  2) В  3) Г  4) Г  5) А   6) Г 

 

ІІ рівень (1 б.)

 

  1. В звʼязку з укладенням Люблінської унії було…

А) обʼєднано православну і католицьку церкву Б) утворено греко-католицьку церкву

В) розпочато контрреформацію   Г) утворено державу Річ Посполиту

2. Вкажіть, хто зображений на малюнку?

 


К.-В. Острозький   Іван Федоров

 

3. Вставте пропущені слова та словосполучення

Аграрна реформа передбачала єдині повинності для селян. Головними з них були панщина і грошовий оброк (чинш). Додатковою повинністю вважалися  згони — строкові сільськогосподарські роботи, пов’язані зі жнивами, косовицею, переорюванням землі. Додатковою повинністю вважався продуктовий оброк — дякло.

 

 

ІІІ рівень (1,5 б)

 

  1. Дайте визначення поняттям:

Соціальні стани великі групи людей, що мають закріплені законом права та обов’язки, відрізняються своїм політичним становищем і наявністю привілеїв.

Привілей пільга, право, надане володарем окремим особам, групам людей, станам.

Фільварок хутір, маєток, велике шляхетське господарство, орієнтоване на ринок; був багатопрофільним господарством, у якому вся земля належала панові і яке базувалося на праці селян, що відробляли тяглову службу або панщину.

Кріпацтво система правових норм, які встановлювали залежність селянина від землевласника й право останнього володіти селянином-кріпаком як власністю.

 

 

 

 

  1. Співвіднесіть поняття і пояснення до них

1. Аріанство

А) середньовічна загальноєвропейська одиниця вимірювання площі ґрунту, переважно у рільництві, для вимірювання земельних наділів

2. Партачі

Б) продуктовий оброк

3. Братства

В) автономна православна церковна одиниця, яка підпорядковується не місцевим ієрархам, а безпосередньо патріарху й користується спеціальними правами.

4. Ставропігі́я

Г) релігійні та культурно-просвітницькі товариства, створювані православними міщанами при церковних парафіях (приходах) України в XV—XVII ст.

5. Дякло.

Д) протестантський напрямок, прихильники якого визнавали лише Бога Отця, заперечуючи цим християнське вчення про Святу Трійцю.

 

6. Морг

Е) позацехові ремісники, які не мали можливості вступити до цехів.

 

Ж) строкові сільськогосподарські роботи, пов’язані зі жнивами, косовицею, переорюванням землі.

  1. Д   2)  Е    3) Г     4) В    5) Б   6) А

 

ІV рівень (3 б.)

1.Вкажіть наслідки укладення Берестейської унії (зразок відповіді):

 

  •                    Виникла греко-католицька церква.
  •                    Розпочалася тривала боротьба між греко-католиками і православними.
  •                    Не відбулося зрівняння  в правах греко-католиків і католиків.
  •                    В Речі Посполитій від світської влади залежало, яка саме церква (греко-католицька чи православна)  існуватиме на підвладній території.
  •                    Греко-католицьке духовенство стало чинити опір спробам католицької церкви окатоличити й полонізувати українське населення.
  •                    Православна церква не скорилася й продовжувала шукати шляхи для свого оновлення.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 січня 2020
Переглядів
6046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку