Даний посібник містить завдання для проведення державної підсумкової атестації у формі ЗНО з навчальної дисципліни «Історія України». Всі 6 варіантів запропонованих завдань рівноцінні за складністю. Кожен варіант складається з 30-ти завдань різної форми. Завдання мають на меті встановити рівень особистих навчальних досягнень студентів 2-х курсів усіх спеціальностей. Може бути використаний у загальноосвітніх навчальних закладах при підготовці до ЗНО.
Для викладачів, учителів загальноосвітніх навчальних закладів, студентів, старшокласників.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВОДНОГО ГОСПОДАРСТВА
ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ
РІВНЕНСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ КОЛЕДЖ
Циклова комісія мовознавства та суспільних дисциплін
А.Г. Нарижна
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
ЗБІРНИК ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
СТУДЕНТІВ УСІХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
РІВНЕ – 2018
Розглянуто на засіданні циклової комісії
мовознавства та суспільних дисциплін
Протокол № __ від ____ 2018р.
Нарижна А.Г. Історія України. Збірник завдань для державної підсумкової атестації студентів усіх спеціальностей / За ред. А.Г.Нарижної. – Рівне: РЕКТ НУВГП, 2018. – 52с.
Даний посібник містить завдання для проведення державної підсумкової атестації у формі ЗНО з навчальної дисципліни «Історія України». Всі 6 варіантів запропонованих завдань рівноцінні за складністю. Кожен варіант складається з 30-ти завдань різної форми. Завдання мають на меті встановити рівень особистих навчальних досягнень студентів 2-х курсів усіх спеціальностей.
Для викладачів, учителів загальноосвітніх навчальних закладів, студентів, старшокласників.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Даний посібник містить орієнтовні завдання для проведення державної підсумкової атестації з навчальної дисципліни «Історія України». Всі варіанти запропонованих завдань рівноцінні за складністю. Кожен із них складається з 30-ти завдань різної форми. Мета завдань:
Під час виконання завдань студенти мають продемонструвати:
Перед виконанням завдань уважно читайте умову. В завданнях 1-23 запропоновано чотири варіанти відповідей, серед яких потрібно вибрати ОДНУ ПРАВИЛЬНУ.
У завданнях 24-26 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, виберіть ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ варіант, позначений буквою.
Завдання 27-28 передбачають встановлення подій у хронологічній послідовності.
Завдання 29-30 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише ТРИ ПРАВИЛЬНІ.
Розподіл завдань за формами демонструє таблиця 1.
Таблиця 1.
Форми завдань |
Номери завдань |
Завдання з вибором однієї правильної відповіді |
1 – 23 |
Завдання на встановлення відповідності |
24 – 26 |
Завдання на встановлення правильної послідовності |
27 – 28 |
Завдання множинного вибору |
29 – 30 |
Кожне завдання спрямоване на виявлення ступеня сформованості в студентів певного вміння (тобто складової компетентності). Саме предметні компетентності: хронологічна (орієнтація в історичному часі), просторова (орієнтація в історичному часі), просторова (орієнтація в історичному просторі), інформаційна (вміння студентів працювати з джерелами історичної інформації), логічна (вміння студентів визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення, ідеї для аналізу й пояснення історичних подій, процесів, явищ), аксіологічна (оцінка у версії історичного руху та розвитку), мовна (побудова усних та письмових висловлень про історичні події та явища) в умовах компетентнісно орієнтованого навчання є об’єктом контролю навчальних досягнень студентів та основним показником результативності навчання.
Щодо оцінювання навчальних досягнень студентів, то рекомендуємо таку систему оцінювання (таблиця 2.)
Таблиця 2.
Форми завдань |
Система оцінювання |
Завдання з вибором однієї відповіді |
За правильну відповідь 1 бал; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано. |
Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») |
Від 0 до 4 балів: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; якщо не вказано жодної правильної відпо-відності, або відповіді на питанні не надано. |
Завдання на встановлення правильної послідовності |
Від 0 до 3 балів: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано правильно першу та останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів, якщо відповіді на завдання не надано, або неправильно вказано першу й останню події. |
Завдання множинного вибору |
Від 0 до 3 балів: 1 бал – за кожен правильно вибраний варіант відповіді із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодного правильного варіанта відповіді (цифри), або один варіант відповіді (цифра) вказано тричі, або відповіді на завдання не надано. Порядок написання цифр значення не має. |
|
Загальна сума від 0 до 47 балів |
Водночас, при оцінюванні атестаційної роботи, необхідно враховувати самостійність написання. Якщо студент розмовляє, заважає іншим, намагається списати за кожне зауваження допускається зняття балів: 1 бал за одне зауваження. Для виконання атестаційної роботи студенти отримують друкований бланк для відповідей (розроблений викладачем Нарижною А.Г.) та проштампований листок для чернетки.
Отже, максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання екзаменаційної роботи з історії України, - 47. Для виведення оцінки набрану суму балів ділимо на 4. При цьому якщо частка не є цілим числом, то вона заокруглюється в бік більшого числа.
На виконання роботи відводиться 90 хвилин.
А.Г. Нарижна
Варіант 1
Завдання 1-23 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку варіант відповіді, позначте його в бланку згідно з інструкцією.
А Волині
Б Буковині
В Галичині
Г Закарпатті
А відкриття у Львові окремого українського університету
Б впровадження загального виборчого права для чоловіків
В започаткування політики «нової ери» в українсько-польських відносинах
Г об’єднання Галичини, Буковини та Закарпаття в єдиний Коронний край
А видобування кам’яного вугілля та виплавку чорних металів
Б вирощування цукрового буряку та виробництво цукру
В розведення худоби та переробку мяса й шкіри на експорт
Г видобування нафти та виробництво нафтопродуктів
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 4 – 7.
«Пробувши кілька тижнів у Петрограді, втративши всяку надію одержати якусь відповідь від Временного Правительства, Делегація Центральної Ради після тих принижень, яких зазнала в передпокоях міністерських і Ради робітничих депутатів, повернулася, без всякої офіційної відповіді… до Києва. А в той час… Правительство, нарешті, вирішило й ухвалило одкинути домагання Української Центральної Ради».
А 1917 р.
Б 1918 р.
В 1919 р.
Г 1920 р.
А початку Української революції
Б проголошення УЦР незалежності УНР
В оприлюднення УЦР Першого Універсалу
Г першої війни радянської Росії проти УНР
А надання незалежності Україні
Б визнання автономних прав України
В затвердження права мати власні збройні сили
Г конституційне закріплення прав і свобод людини
А «Зимовий похід»
Б «Брусиловський прорив»
В «Київська катастрофа»
Г «Чортківська офензива»
А передумов В жертв
Б масштабу Г мети
А «воєнного комунізму»
Б «суцільної колективізації»
В «нової економічної політики»
Г «форсованої індустріалізації»
А Польщі В Чехословаччини
Б Угорщини Г Румунії
А 15 березня 1939 р. Б 23 серпня 1939 р.
В 17 вересня1939 р. Г 2 листопада 1939 р.
А допомога військовополоненим українцям
Б формування легіону Українських січових стрільців
В координація акцій української громади в Державній Думі
Г створення громадських організацій з допомоги біженцям
«Виявляючи одностайну волю народу Західної України, ідучи за прикладом Радянського Союзу, Українські Народні Збори проголосили встановлення радянської влади на всій території Західної України».
А 1941 р. В 1939 р.
Б 1940 р. Г 1938 р.
А Партизанський штаб України
Б Український штаб партизанського руху
В Український відділ партизанського руху
Г Український партизанський центр
Напис на карикатурі:
- Молоді люди! Походили б для тренування з моєю заявою...
- Що ти бабцю! Ми більше п`ятдесяти кілометрів не ходимо!
А погіршенні стану здоров’я молодого покоління
Б соціальній незахищеності людей похилого віку
В непопулярності легкоатлетичного спорту
Г бюрократизмі державного управлінського апарату
А відновлювало практику політики коренізації 1920-х рр..
Б сприяло русифікації системи освіти в УРСР
В створювало умови для дискримінації російської мови
Г не відповідало Закону «Про мови в УРСР»
А 2004р. Б 1999 р. В 1994 р. Г 1991 р.
Будуй заводи-гіганти! Дамо мільйони кваліфікованих робітничих кадрів
Купуй 3-ю позику індустріалізації! для нових 518 фабрик і заводів!
А В
Дамо для будуючого соціалізму І тут, і там, і скрізь – будуємо соціалізм!
у 1931 р. 8 млн. тон чавуну
Б Г
«...Політика стосовно національних меншин стала пробним каменем для демократичного устрою тих держав, які виникли в Центральній та Східній Європі після Першої світової війни».
Яка країна, на думку автора та більшості істориків, у період 1920-х – 1930-х рр.. стала «єдиною, яка більш-менш задовільно склала цей іспит на демократію…» стосовно українців?
А Чехословаччина В Румунія
Б Польща Г Угорщина
А створенням Української Гельсінської спілки
Б заснуванням Української робітничо-селянської спілки
В повстанням політичних в’язнів у Норільському концтаборі
Г акцією протесту в кінотеатрі «Україна» проти арештів дисидентів
А «Чи вважаєте Ви необхідним збереження СРСР як оновленої федерації рівноправних суверенних республік?».
Б «Чи підтверджуєте Ви Акт проголошення незалежності України?»
В «Чи вважаєте Ви необхідним заборонити Комуністичну партію Радянського Союзу?»
Г «Чи підтверджуєте Ви Угоду про створення Співдружності Незалежних Держав?»
А «революції згори»
Б «Революції гідності»
В «культурної революції»
Г «Помаранчевої революції»
У завданнях 24-26 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Будьте особливо уважні! Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей.
1 розгром Добровольчої армії генерала А. Денікіна
2 проголошення Української Держави
3 утворення Західноукраїнської Народної Республіки
4 утворення Директорії УНР
А повалення режиму гетьмана П. Скоропадського
Б припинення збройної боротьби за незалежність України
В відновлення радянської влади на території України
Г запровадження державної монополії на продаж хліба, цукру, спирту
Д відновлення поміщицького землеволодіння
1 Польська Республіка
2 Королівство Румунія
3 Чехо-Словацька Республіка
4 Українська СРР
А створення Є. Коновальцем Організації українських націоналістів (ОУН)
Б проголошення автономії Підкарпатської Русі
В судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б. Перацького
Г судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України»
Д створення В. Залозецьким Української національної партії (УНП)
1 Післявоєнна відбудова та розвиток (1945 – початок 1950-х рр.)
2 Україна в умовах десталінізації (1953 – 1964 рр.)
3 Загострення кризи радянської системи (середина 1960-х – початок 1980-х рр.)
4 Україна в умовах незалежності (1991 р. – початок ХХІ ст.)
А «Відлига», «політична реабілітація», «раднаргоспи», «шістдесятники»
Б «Самвидав», «дефіцит», «номенклатура», «правозахисник»
В «Новий порідок», «план «Ост», «радянізація», «депортація»
Г «Приватизація», «тимчасово окупована територія», «антитерористична операція (АТО), «європейська інтеграція»
Д «Ждановщина», «саморозпуск « УГКЦ», «космополітизм», «лисенщина»
У завданнях 27 і 28 розташуйте події в хронологічній послідовності. Зробіть позначки в таблицях відповідей до завдань у бланку на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Будьте особливо уважні, при перенесені відповідей з чернетки!
А «У Петрограді зчинилися криваві події… Частина людності Петрограда за керівництва більшовиків повстала озброєно проти Тимчасового правительства і хоче накинути свою волю всій Російській республіці...»
Б «На час до вирішення справи… Установчими Зборами у справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає… уряд по пропозиціям Центральної Ради...»
В «Неможливо одночасно визнавати право на сома визначення й водночас робити грубий замах на це право. накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки...»
Г«…визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно пов’язана… ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійських Установчих Зборів...»
А
Б
В
Г
Завдання 29 і 30 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишіть їх у бланку. Порядок написання цифр значення не має.
1 масовій утечі селян із місць постійного проживання
2 відбудові народного господарства республіки
3 досягненню економічної незалежності республіки
4 появі в суспільстві прошарку «нової буржуазії»
5 здійсненню форсованої індустріалізації
6 ліквідації економічних стимулів розвитку виробництва
7 згасанню антирадянського селянського повстанського руху
Напис на плакаті: «Іди в колгосп. Усі разом дамо куркулю відсіч.
Організуємо колективний двір для худоби.
Шкодить робітникам і селянам той, хто розпродає та вирізає худобу.
З усім інвертарем до колгоспу вступай, не ріж свою худобу, не продавай».
1 плакат створював негативний образ заможного селянства
2 появу плаката зумовили негативні наслідки спроби суцільної колективізації в 1929 – 1930 рр.
3 плакат закликав до впровадження політики «воєнного комунізму»
4 плакат агітував за усуспільнення індивідуальної власності селян
5 поява плаката свідчила про неспроможність влади подолати наслідки голоду 1921 – 1923 рр.
6 плакат агітував за соціалістичне змагання виробничих бригад на селі
7 поява плаката засвідчила провал заходів із хлібозаготівлі 1927 – 1928 рр.
Варіант 2
Завдання 1-23 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку варіант відповіді, позначте його в бланку згідно з інструкцією.
А подолання селянського безземелля та малоземелля
Б початок широкомасштабного залізничного будівництва
В скасування особистої залежності селян від поміщиків
Г зростання частки іноземного капіталу в промисловості
А О. Довженко В М. Бойчук
Б Лесь Курбас Г Г. Юра
А 1939 р. В 1945 р.
Б 1940 р. Г 1954 р.
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 4 – 7.
«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська, що вступили на територію [України], не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…»
А Ризького
Б Брестського
В Сен-Жерменського
Г Версальського
А 1914 р.
Б 1917 р.
В 1918 р.
Г 1920 р.
А Української Народної Республіки
Б Західноукраїнської Народної Республіки
В Української Соціалістичної Радянської Республіки
Г Української Держави гетьмана П. Скоропадського
А розширити територію Австро-Угорщини за рахунок українських земель
Б включити молоду, незміцнілу державу Україну до складу Четверного союзу
В використати людські ресурси України, щоб компенсувати власні втрати у війні
Г забезпечити продовольчими й сировинними ресурсами власні економіки
А повалення монархії в Росії В Брусиловського прориву
Б поразок російської армії в 1915 р Г Галицької битви
«Перші радянські підрозділи, які займали Львів, мали незвично поганий вигляд: червоноармійці були голодні, обідрані, замурзані, брудні, вихудлі, одягнуті в погану уніформу та погано озброєні».
А 1944 р. В 1929 р.
Б 1939 р. Г 1920 р.
А спільний наступ об’єднаних українських армій
Б наступ Білої армії генерала А. Денікіна
В селянський повстанський рух
Г наступ німецької та айстро-угорської армій
А С. Параджанова В В. Чорновола
Б П. Загребельного Г В. Стуса
А 1925 р. Б 1924 р. В 1922 р. Г 1920 р.
А впровадити загальне виборче право
Б відкрити український університет
В ліквідувати поміщицьке землеволодіння
Г поділити Галичину на українську і Польську
«...Перемога Австро-Угорської монархії буде нашою перемогою. І чим більша буде поразка Росії, тим швидше проб’є година визволення України... Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!..»?
А Революційна українська партія
Б Товариство українських поступовців
В Карпато-руський визвольний комітет
Г Головна українська рада
А Північну Буковину
Б Закарпаття
В Східну Галичину
Г Наддніпрянщину
Товариші селяни! Здавайте хлібний податок!
Робітники й Червона Армія ждуть хліба!
Податок переможе голод!
А часи «воєнного комунізму»
Б часи нової економічної політики
В часи колективізації сільського господарства
Г період «відбудови»
А широкомасштабне залучення висококваліфікованих європейських спеціалістів
Б першочергова відбудова галузей важкої промисловості транспорту енергетики
В використання західної фінансової та технічної допомоги за планом «Маршала»
Г спрямування основних капіталовкладень у сільське господарство, соціальну сферу
А надмірних фізичних навантаженнях на бізнесменів
Б стрімкому збільшенні прибутковості бізнесу
В недостатній фаховій підготовці підприємців для ведення бізнесу
Г значних бюрократичних обмеженнях організації та ведення бізнесу
А Б
В Г
А «перебудови В «відлиги»
Б «застою» Г «відбудови»
А Б
В Г
А продрозкладка В трест
Б стахановець Г концесія
А Чехословаччини, Литви, Румунії
Б Німеччини, Польщі, Угорщини
В Польщі, Румунії, Чехо-Словаччини
Г Литви, Німеччини, Угорщини
У завданнях 24-26 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Будьте особливо уважні! Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей.
1 публіцист, член Української соціал-демократичної робітничої партії, один із засновників Товариства українських поступовців;
2 основоположник та ідеолог українського націоналізму, автор програми Революційної української партії «Самостійна Україна»;
3 меценат, активний член «Старої громади», один із засновників Української демократичної партії й Товариства українських поступовців;
4 літературний критик, історик літератури, член Наукового товариства ім.. Т. Шевченка, один із засновників Української радикальної партії.
А Б. Грінченко Б С. Єфремов В М. Міхновський Г С. Петлюра Д Є. Чикаленко
Період радянської модернізації
1 індустріалізація.
2 колективізація.
3 масові репресії.
4 культурна революція.
Наслідки
А ліквідація багатопартійності.
Б перевищення промислового виробництва над сільськогосподарським.
В нав’язування суспільству комуністичної ідеології.
Г ліквідація індивідуального селянського господарства.
Д насадження в суспільстві атмосфери страху.
1 вступ України до Світової організації торгівлі (СОТ).
2 надання Україні статусу країни з ринковою економікою.
3 підписання Угоди про асоціацію з Євросоюзом (ЄС).
4 обрання України повноправним членом Ради Європи.
А 1991 р. Б 1995 р. В 2005 р. Г 2008 р. Д 2014 р.
У завданнях 27 і 28 розташуйте події в хронологічній послідовності. Зробіть позначки в таблицях відповідей до завдань у бланку на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Будьте особливо уважні, при перенесенні відповідей з чернетки.
А «Селянство відповіло повстанням і терором проти поміщиків.., що вибирали Гетьмана. Піднімались цілі села, викопували принесені з фронтів рушниці й виступали проти урядових сотень.., палили дворища гетьманців...»
Б «Більшовики, що були на з’їзді... переїхали до Харкова, улаштували там свій з’їзд і на ньому вибрали Український Радянський Уряд.., оголосивши себе єдиним робітничо-селянським Правительством на всю Україну...»
В «А наступними днями, як виплив з Універсалу, як логічне переведення його в життя було засновано Генеральний Секретаріат Української Центральної Ради, інститут, який мав реалізувати виставлені в Універсалі тези...»
Г «Українська Центральна Рада із задоволенням взяла до відома заяву вищої команди в справі формування першого українського полку, як визнання українізації армії.., підтримує... виокремлення українців в окремі відділи...»
28. Установіть послідовність подій, які відбулися на західноукраїнських землях у
2 пол. 1940-х – на поч. 1950-х рр..
А загибель головнокомандувача УПА Р. Шухевича
Б припинення збройної боротьби загонів ОУН-УПА
В ліквідація Української греко-католицької церкви
Г проведення польським урядом операції «Вісла»
Завдання 29 і 30 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишіть їх у бланку. Порядок написання цифр значення не має.
1 упровадження воєнного стану в Буковині та Бессарабії
2 закриття українських громадських і культурних установ
3 ліквідація місцевого самоврядування в школах з українською мовою навчання
4 надання освіти в школах з українською мовою викладання
5 підвищення зарплати й покращення умов праці робітників
6 створення умов для діяльності українських політичних партій
7 припинення політики асиміляції щодо українського населення
1 мирний шлях здобуття Україною незалежності
2 міжнародне визнання України державами світу
3 кризовий стан економіки та падіння виробництва
4 корупція та хабарництво у вищих ешелонах влади
5 підтримка населенням проголошення незалежності
6 незавершеність процесу формування української нації
7 панування методу соціалістичного реалізму
Варіант 3
Завдання 1-23 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку варіант відповіді, позначте його в бланку згідно з інструкцією.
А початок революційних подій в Австро-Угорщині й Німеччині
Б проголошення автономії України у складі федеративної Росії
В перемога Лютневої демократичної революції в Петрограді
Г проголошення з’їздом рад у Харкові радянської влади в УНР
Україна є унітарна держава.
Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і неподільною…»
А Конституція України
Б Декларація про державний суверенітет України
В Закон «Про економічну самостійність УРСР»
Г Закон «Про державний кордон України»
А Польщею В Чехословаччиною
Б Румунією Г Угорщиною
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 4 – 7.
«Німці, увійшовши до Києва, поводяться коректно, але як пани…Обиватель вважає, що справжніми господарями становища є німці, що здійснюється справжня окупація і що ми потрапили в остаточне ярмо… Українці грають сумну роль маріонеток, які привели до своєї країни іноземних поневолювачів…»
А Брестського
Б Варшавського
В Ризького
Г Версальського
А Західноукраїнської Народної Республіки
Б Української Народної Республіки періоду Директорії
В Української Народної Республіки доби Центральної Ради
Г Української Соціалістичної Радянської Республіки
А зупинити наступ польської армії Ю. Галлера у Східній Галичині
Б отримати допомогу у звільненні території України від більшовиків
В зупинити просування військ Антанти на Півдні України
Г отримати допомогу в боротьбі з Білою армією генерала А. Денікіна
А націоналізація В індустріалізація
Б колективізація Г приватизація
«Він залишався романтиком, навіть очолюючи перший український уряд – Генеральний секретаріат, він жив більше емоціями та образами, ніж реаліями повсякденного життя.»
А Д. Дорошенко В М. Грушевський
Б С. Петлюра Г В. Винниченко
А націоналізації великих підприємств
Б створенню монополістичних об’єднань
В завершенню промислового перевороту
Г подоланню залежності від іноземного капіталу
А українські селяни щиро вірили в ідеали комунізму та підтримували політику
КП(б)У
Б колгоспи швидко довели селянам свою ефективність
В масштабні репресії та Голодомор
Г широка агітаційна кампанія та економічна зацікавленість селян
А повалення царизму в Росії
Б об’єднання українських політичних сил у Загальну Українську Раду
В початок Першої світової війни
Г утворення Української Центральної Ради
А відкрити український університет
Б впровадити загальне виборче право
В поділити Галичину на українську і польську частини
Г ліквідувати поміщицьке землеволодіння
А 1985-1991 рр. В 1953-1964 рр.
Б 1964-1985 рр. Г 1945-1953 рр.
А з укрупненням колгоспів та ліквідацією МТС
Б з освоєнням цілинних і перелогових земель
В із запровадженням держриймання на підприємствах
Г зі здійсненням децентралізації управління народним господарством
Напис на плакаті: «Учора - рубіж новатора, сьогодні - робоча норма!»
А передумову В наслідок
Б причину Г зміст
А Хронічний дефіцит, ажіотажний попит.
Б Стрімке зростання сільськогосподарського виробництва.
В Гіперінфляція, грошова реформа.
Г Широка приватизація державних підприємств.
А розквіт епохи «застою»;
Б запровадження політики «гласності»;
В провал політики «перебудови»;
Г занепад «самвидаву».
А
Б
В
Г
А Українську Народну Республіку доби Директорії
Б Українську Народну Республіку доби ЦР
В Західноукраїнську Народну Республіку
Г Українську державу П. Скоропадського
А визнання голодомор 1932-1933 рр. актом геноциду українського народу, ухвалення Конституції незалежної України
Б затвердження державної символіки України, вступ України до СНД
В запровадження національної валюти – гривні, прийняття України до Ради Європи
Г «Революція гідності», проведення антитерористичної операції
А Румунії В Чехословаччини
Б Польщі Г СРСР
А темпи розвитку сільського господарства західноукраїнських земель значно випереджали інші регіони імперії Габсбургів
Б характерною рисою розвитку аграрних відносин на західноукраїнських землях було поширення сезонної міграції селянства
В землеробство на західноукраїнських землях мало інтенсивний характер
Г сільське господарство західноукраїнських земель ґрунтувалося на кріпосницьких відносинах
У завданнях 24-26 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Будьте особливо уважні! Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей.
1 2 3 4
А поет-шістдесятник; дебютував збіркою «Тиша і грім», згодом у Мюнхенгі вийшла його друга збірка «Земне тяжіння»; помер у Черкасах на 29 році життя
Б автор збірки «Лихо з розуму», засновник «сам видавничого» часопису «Український вісник»; обіймав посаду голови Народного Руху України
В український журналіст, дисидент, перекладач зі східних та європейських мов; 1973 р. за кілька неопублікованих есе на захист рідної мови отримав вирок – 5 років таборів і 2 роки заслання
Г один із активних учасників акції протесту у вересні 1965 р. у кінотеатрі «Україна» у Києві; 1970 р. за кордоном вийшла його збірка поезій «Зимові дерева»; згодом засуджений за «антирадянську агітацію»; помер в ув’язненні
Д український письменник, громадський діяч, автор поеми «Хрест» про голодомор 1933р.; засновник Української Гельсінської групи; засуджений 1977 р.
1 1914 р. 3 1916 р.
2 1915 р. 4 1918 р.
А узяття російськими військами фортеці Перемишль
Б Брусиловський прорив
В укладення Брестського миру
Г створення легіону УСС
Д останній наступ росіян у Галичині
1 Р. Малиновський, І. Черняхівський
2 С. Ковпак, О. Сабуров
3 А. Шептицький, Й. Сліпий
4 Р. Шухевич, О. Теліга
А Керівники оонівського підпілля і повстанського руху
Б митрополити УГКЦ
В командувачі радянських партизанських з’єднань
Г командувачі радянськими фронтами в роки Другої світової війни
Д керівники УСРР у роки Великої Вітчизняної війни
У завданнях 27 і 28 розташуйте події в хронологічній послідовності. Зробіть позначки в таблицях відповідей до завдань у бланку на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Будьте особливо уважні, при перенесені відповідей з чернетки!
А «Я готовий вислухати будь-які заяви, окрім тих, що стосуються голоду на селі та прохання допомогти. Голодують нероби й ледарі, які мають по 30-40 трудоднів на рік».
Б «Нове в Шахтинській справі те, що вона має суто контрреволюційний характер».
В «Допомогу отримують 8% голодуючих, якщо реалізувати план організації харчування за рахунок закордонних комісій допомоги».
Г «Необхідно підтримати ініціативну групу по переходу до православ’я, підтримати священиків, які переходять від уніатства до православної віри».
Завдання 29 і 30 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишіть їх у бланку. Порядок написання цифр значення не має.
6 загибель командуючого УПА Р. Шухевича
7 створення раднаргоспів
6 націоналізації важкої промисловості
7 соціальному розшаруванню населення
Варіант 4
Завдання 1-23 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку варіант відповіді, позначте його в бланку згідно з інструкцією.
А повне одержавлення
Б утворення монополій
В промисловий переворот
Г форсована індустріалізація
«...Перемога Австро-Угорської монархії буде нашою перемогою. І чим більша буде поразка Росії, тим швидше проб’є година визволення України... Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!..»?
А Товариство українських поступовців
Б Головна українська рада
В Карпато-руський визвольний комітет
Г Революційна українська партія
А Автономної України в серпні 1917 р.
Б УНР у листопаді 1917 р.
В УСРР на початку 1921 р.
Г Української Держави влітку 1918 р.
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 4 – 7
«Повідомляємо, що дозвіл на проведення собору греко-католицької церкви в місті Львові отримано. У зв’язку з цим… буде передано 400 тисяч рублів… через агента… «ініціативній групі». …З метою успішного проведення собору введіть до складу делегатів не менше як 60-70% агентури…Завчасно перевірте всіх делегатів та гостей, щоб не допустити ворожий і неблагонадійний елемент…»
А 1944 р. В 1946 р.
Б 1945 р. Г 1947 р.
А нацистської Німеччини
Б Польської Народної Республіки
В Радянського Союзу
Г Чехословацької Республіки
А фінансової підтримки державою УГКЦ
Б залучення коштів УГКЦ до реалізації заходів повоєнної відбудови
В скасування унії та об’єднання УГКЦ з Російською православною церквою
Г усунення від керівництва УГКЦ осіб, які співпрацювали з окупантами
А Б В Г
А Голодомору В «Шахтинської справи»
Б «Закону про п’ять колосків» Г «Спілки визволення України»
А «Зростання української культури та української інтелігенції йде швидкими темпами і якщо ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас ...віддавати цей рух у руки чужих нам елементів не можна ні в якому разі...»
Б «Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках... Вигодовувати на ній наше молоде мистецтво – це значить затримати його розвиток...»
В «Замість того, щоб... розвивати зв’язок з культурою братнього російського народу ...частина інтелігенції скочується на позиції занепадницької буржуазної культури. Ці митці відриваються від народу, захоплюючись техніцизмом...»
Г «Наше завдання: добити контрреволюційні елементи, викрити націона- лістичні ухили, розгорнути роботу з виховання партійних мас, а також широких мас у дусі пролетарського інтернаціоналізму...»
А активною діяльністю груп українських дисидентів
Б припиненням переслідувань діячів українського національно-визвольного руху
В лібералізацією суспільно-політичного життя в СРСР
Г відмовою КПРС від впровадження єдиного мистецького методу – соціалістичного реалізму
А політика розміщення промислових об’єктів без урахування існуючої сировинної бази, трудових ресурсів, екологічної ситуації, потреб регіону
Б система, за якої функціонують і ведуть боротьбу за владу політичні партії
В узагальнююча назва посадовців різних рівнів, що є ланками командно-адміністративної системи
Г система управління, за якої частина функцій центральної влади переходить до місцевих органів самоврядування
А негайний вихід КПУ зі складу КПРС
Б усунення В. Щербицького від влади в УРСР
В підписання УРСР нового союзного договору
Г проголошення незалежності України
А Польщі В Чехословаччини
Б Радянської Росії Г Румунії
А 1954 р. В 1945 р.
Б 1947 р. Г 1943 р.
А руйнування колгоспно-радгоспної системи виробництва
Б стрімке збільшення виробництва сільгосппродукції
В подолання наслідків голоду 1946 – 1947 рр.
Г ліквідація аграрного перенаселення
А квітень 1985 р.
Б вересень 1989 р.
В березень 1990 р.
Г липень 1991 р.
А повалення монархії в Росії
Б Брусиловського прориву
В поразок російської армії в 1915 р.
Г Галицької битви
А кооперативного руху
Б промислового перевороту
В монополізації виробництва
Г трудової еміграції.
А Радянську Росію В країни Четверного союзу
Б Країни Антанти Г країни Малої Антанти
«У 1953-1958 рр. державні закупівельні ціни в УРСР збільшилися загалом утричі, зокрема на зерно – у 7 разів, на продукти тваринництва – у 5,5. Дозволено видавати колгоспникам аванс грішми – 25% коштів, що отримували колгоспи від реалізації продуктів тваринництва».
Ужиті партійно-радянським керівництвом УРСР заходи було спрямовано на
А створення сприятливих умов для розвитку присадибного господарства селян
Б удосконалення системи «держриймання» в колгоспах
В запровадження ринкових відносин у сільському господарстві
Г посилення матеріальної зацікавленості селян у суспільному виробництві
А легалізація неформальних громадських організацій
Б конституційне закріплення концепції «розвиненого соціалізму»
В скорочення масштабів бюрократичного апарату
Г розмежування повноважень партійних і радянських органів влади
А поширення серед населення української національної символіки
Б написанні листів-протестів до вищого партійно-радянського керівництва
В неофіційному виготовленні та розповсюдженні літературних і публіцистичних творів
Г друкуванні в державних засобах масової інформації критичних матеріалів
А стала членом Ради Європи (РЄ)
Б вступила до Світової організації торгівлі (СОТ)
В приєдналася до програми НАТО «Партнерство заради миру»
Г підписала Угоду про асоціацію з Європейським Союзом (ЄС)
У завданнях 24-26 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Будьте особливо уважні! Не погіршуйте власноруч свого результату неправильною формою запису відповідей.
1 2 3 4
А Д. Вітовський
Б С. Петлюра
В Н. Махно
Г Є. Петрушевич
Д Х. Раковський
1 Прихід до влади гетьмана П. Скоропадського
2 Другий Зимовий похід Армії УНР
3 Брест-Литовський договір між УНР і державами Четверного союзу
4 Розгром П. Врангеля в Криму
А Націоналізація промисловості, створення сільськогосподарських комун
Б Завершення збройної боротьби за незалежність України
В Відновлення влади УЦР в умовах окупації
Г Припинення широкомасштабних бойових дій на території України
Д Відновлення права приватної власності на землю, створення державного бюджету
1 1945 р. 2 1946 р. 3 1947 р. 4 1950 р.
А Ліквідація УГКЦ
Б Загибель командуючого УПА Р. Шухевича
В Приєднання Криму до УРСР
Г Участь української делегації в роботі установчої конференції ООН у Сан-Франциско
Д Здійснення польськими військами операції «Вісла» по виселенню українського населення із Закерзоння.
У завданнях 27 і 28 розташуйте події в хронологічній послідовності. Зробіть позначки в таблицях відповідей до завдань у бланку на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Будьте особливо уважні, при перенесені відповідей з чернетки!
А Б
В Г
Б «розвинений соціалізм»
В «політична реабілітація»
Г «відбудова»
Завдання 29 і 30 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишіть їх у бланку. Порядок написання цифр значення не має.
2 об’єднання армії УНР та Української Галицької армії (УГА)
3 передання Польщі Східної Галичини та Західної Волині
4 ведення спільних воєнних дій проти радянських військ на території УНР
5 надання військово-політичної допомоги в боротьбі проти гетьмана Павла
Скоропадського
6 визнання Директорією кордону між Польщею та УНР по «лінії Керзона»
7 визнання Польщею Директорії УНР на чолі з С. Петлюрою верховною владою
УНР
1 ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння
2 зміцнити традиційну селянську общину (громаду)
3 скасувати панщину та кріпосну залежність селян
4 розв’язати проблему аграрного перенаселення
5 подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва
6 сприяти зростанню товарності сільського господарства
7 зміцнити соціальну опору самодержавства на селі
Варіант 5
Завдання 1-23 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку варіант відповіді, позначте його в бланку згідно з інструкцією.
А залізорудна
Б нафтовидобувна, лісопильна
В вугільна, металургійна
Г марганцева
А Центральний Виконавчий Комітет (ЦВК) і Народний секретаріат
Б Українська Центральна Рада і Генеральний Секретаріат
В Директорія і Державний секретаріат
Г Трудовий Конгрес і Рада Народних Міністрів
А 1)Румунія; 2)Польща; 3)Чехо-Словаччина
Б 1)Чехо-Словаччина; 2)Польща; 3)Румунія
В 1)Польща; 2)Чехо-Словаччина; 3)Румунія
Г 1)Румунія; 2)Чехо-Словаччина; 3)Польща
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 4 - 7.
«Уряд Речі Посполитої Польської…і уряд Української Народної Республіки… погодилися на такі рішення:
[…]
2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р.Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією…
[…]
4) Український уряд зобов’язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.
[…]
5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки…
[…]
8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати…»
А 1918 р. В 1920 р.
Б 1919 р. Г 1921 р.
А другому В четвертому
Б п’ятому Г восьмому
А укладення Брестського договору між УНР і країнами Четверного союзу
Б підписання попереднього договору між Українською Державою та РСФРР
В укладення Сен-Жерменського договору між країнами Антанти та Австрією
Г підписання Ризького договору між РСФРР і УСРР та Польщею
«Провести… в Україні грошову реформу – уведення в обіг визначеної Конституцією та іншим законодавством України національної валюти України, якою є гривня»?
А 1996 р. В 1991 р.
Б 1995 р Г 1990 р.
А «Темпи промислового розвитку Західної України були вищими, ніж на сході України. У роки четвертої п’ятирічки тут споруджено понад 2,5 тисяч великих і середніх промислових підприємств»
Б «Розвиток стахановського руху на селі висунув десятки тисяч передовиків боротьби за високі врожаї...»
В «Великі зрушення сталися в сільському господарстві України. Завершено суцільну колективізацію...»
Г «Члени колгоспів та інших сільськогосподарських кооперативів, які виявили бажання вести селянське (фермерське) господарство, мають право безперешкодно виходити з них...»
А поширення руху лише в західних областях України
Б координація масових антиурядових акцій із московськими групами
В домінування релігійної течії, її зовнішня підтримка
Г мирний, ненасильницький характер боротьби
А травні 1917 р. В березні 1917 р.
Б квітні 1917 р. Г лютому 1917 р
А створила ще один суцільний фронт боротьби з окупантами для визволення України спільно з Червоною армією
Б намагалися взяти під контроль якомога більшу частину території України, не допустити використання ворогом ресурсів окупованої території
В здійснювала глибокі рейди у східні райони України, знищуючи гарнізони ворога, об’єкти промисловості та комунікації
Г вела широкомасштабні координовані операції по всій території України проти гарнізонів, підрозділів ворога, його комунікацій
« Двадцять п’ять тисяч входить у воду, а виходить на тому березі три тисячі, максимум п’ять»?
А визволення Криму
Б оборона Одеси
В форсування Дніпра
Г оборона Києва
А створення системи раднаргоспів
Б запровадження матеріальних стимулів праці
В використання трудового ентузіазму робітників
Г широка виробнича інтеграція з провідними країнами Заходу
А політичній боротьбі, яка призвела до встановлення диктаторського режиму
Б жорстокій силовій боротьбі за владу прихильників різних політичних партій та організацій
В тривалій політичній боротьбі з елементами громадянської війни, яка заверши-лася примиренням
Г демократичному мирному повстанні, актах громадянської непокори та проявах безпосередньої демократії із притаманною їй самочинністю дій
Напис на плакаті: "Дар американського народу", "АРА", "Герберт Гувер".
А початок боротьби з не писемністю
Б запровадження непу
В поширення голоду
Г упровадження політики «коренізації»
А більшовицький переворот у Петрограді та повалення Тимчасового уряду Росії
Б наступ більшовицьких військ на Київ і прагнення підписати мирний договір із країнами Четверного союзу
В висадка військ Антанти на Півдні України і наступ Білої армії на Сході України
Г завершення Першої світової війни і проголошення ЗУНР
А хронічний товарний дефіцит
Б перевиробництво товарів широкого вжитку
В активна участь населення у суспільно-політичному житті країни
Г розкрадання державного майна на робочих місцях
А В
Б Г
«Новий курс знайшов своє символічне вираження в тому, що після відкликання останнього сталінського сатрапа Мельникова…першим секретарем ЦК КПУ став українець… Це перший випадок за все тридцятип’ятирічне існування Радянської України, коли найвищу посаду в республіці довірено автохтонові [українцю]»?
А П. Шелест В О. Кириченко
Б М. Підгорний Г В. Щербицький
А Карпатсько-Ужгородська наступальна операція
Б Корсунь-Шевченківська наступальна операція
В Танкова битва в районі міст Рівне – Луцьк – Дубно – Броди
Г «Битва за Дніпро»
А Ради Європи
Б Співдружності Незалежних Держав
В Організації Об’єднаних Націй
Г Організації з безпеки і співробітництва в Європі
А Бажання ліквідувати в Україні посаду Президента
Б відставка чинного Президента України Л. Кучми та проведення дострокових президентських виборів
В прагнення прискорити процес вступу України до НАТО та ЄС
Г необхідність покращити соціально-економічну ситуацію
У завданнях 24-26 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Будьте уважні! Не погіршуйте власноруч свого результату неправильною формою запису відповідей.
А актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Б прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних об’єднань — «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)
В митець-монументаліст, графік, фундатор новаторської художньої школи в українському мистецтві 1920-х рр
Г письменник, фундатор національного кінематографа, автор кінофільмів «Звенигора», «Арсенал», «Земля»
Д український економіст 1920-х рр., автор концепції економічної самодостатності УСРР
1 Столипінська реформа 1906-1911 рр.
2 Революція 1905-1907 рр.
3 Економічна криза 1900-1903 рр
4 Перша світова війна 1914-1918 рр.
А Руйнування селянської общини, перетворення українських земель на одного з основних експортерів хліба в Європу
Б Посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економічному розвитку Російської імперії
В Повалення царизму, розпад Російської імперії, Українська революція
Г Скасування Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад
Д Скасування панщини й особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
1 16 липня 1990 р. 2 3 серпня 1990 р. 3 24 серпня 1991 р. 4 1 грудня 1991 р.
А Акт проголошення незалежності України
Б Закон про економічну самостійність УРСР
В Закон про мови в УРСР
Г Декларація про Державний суверенітет УРСР
Д Всеукраїнський референдум на підтвердження Акта проголошення незалежності України. Вибори Президента України
У завданнях 27 і 28 розташуйте події в хронологічній послідовності. Зробіть позначки в таблицях відповідей до завдань у бланку на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Будьте особливо уважні, при перенесені відповідей з чернетки!
А «Засідання рекомендує, щоб Українська радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами-засновниками пропонованої міжнародної організації…»
Б «Український народ з почуттям глибокого задоволення і палкої вдячності зустріне рішення про передачу Криму до складу УРСР…»
В « …собор постановляє скасувати постанови Брестського Собору 1596 р., ліквідувати унію… і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви»
Г « …нас українців, жителів Лемківщини, Надсяння, Грубешівщини, Холмщини і Підляшшя, намагаються… вигнати з наших рідних осель. Українці! Ніхто з нас не сміє на це мовчки погодитися…»
Г перший Всеукраїнський з’їзд Рад у Києві
Завдання 29 і 30 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишіть їх у бланку. Порядок написання цифр значення не має.
3 Румунія
4 Австро-Угорщина
5 Чехо-Словаччина
6 Болгарія
7 УРСР
1990-х рр..?
1 створено Конституційний Суд
2 побудовано соціально орієнтовану ринкову економіку
3 інтегровано українську економіку до європейської та світової економічної структури
4 визначено державні кордони, регламентовано режим і порядок їх охорони
5 сформовано інститут громадянства, національну символіку визнано державною
6 прийнято Конституцію незалежної України
7 створено власні збройні сили, організовано органи безпеки та правопорядку
Варіант 6
Завдання 1-23 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку варіант відповіді, позначте його в бланку згідно з інструкцією.
А Об’єднання Одеської та Ізмаїльської областей
Б Утворення Закарпатської області
В Передача Кримської області до складу республіки
Г Перейменування Сталінської області на Донецьку
«...Перемога Австро-Угорської монархії буде нашою перемогою. І чим більша буде поразка Росії, тим швидше проб’є година визволення України... Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!..»?
А Головна українська рада
Б Революційна українська партія
В Карпато-руський визвольний комітет
Г Товариство українських поступовців
А 1 В 3
Б 2 Г 4
Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 4 - 7.
ПОСТАНОВА
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
про військові формування на Україні
Верховна Рада України постановляє:
А 1990 р. Б 1991 р. В 1993 р. Г 1995 р.
А була на той час єдиним легітимним вищим органом влади
Б існувала небезпека встановлення військової диктатури
В утвердилася парламентська форма правління
Г існувала необхідність переозброєння військових формувань
А реалізацією курсу на вступ України до НАТО
Б проголошенням незалежності України
В ухваленням Конституції України
Г втіленням політики ядерного роззброєння України
А люстрації В декомунізації
Б мілітаризації Г державотворення
А Трудовий конгрес України
Б Головна Українська Рада
В Всеукраїнські Установчі збори
Г Український Національний союз
«Уряд запланував високі темпи «осадження» колоністів на Східних кресах: у 1921 році – 8 тис. осіб, у 1922 році – 20 тис. осіб…»?
А Польщі В Чехословаччини
Б Румунії Г Угорщини
А боєм під Крутами В «Київською катастрофою»
Б «Чортківською офензивою» Г Другим «Зимовим походом»
А М. Руденка В Л. Лук’яненка
Б В. Марченка Г П. Григоренка
А ліквідація куркульства як класу
Б періодичні хлібозаготівельні кризи
В перетворення УРСР на могутню індустріальну республіку
Г ліквідація економічних стимулів розвитку виробництва
А проголошення без’ядерного статусу держави
Б приєднання до програми «Партнерство заради миру»
В участь українських підрозділів у миротворчих операціях
Г розміщення а своїй території іноземних військових баз
А червні 1941 р. Б листопаді1943 р.
В квітні 1942 р. Г жовтні 1944 р.
А наявність розгалуженої системи українських політичних партій, кооперативів, організацій, товариств
Б природно-кліматична схожість із Північною Італією
В домінування депутатів-українців від Галичини та Буковини у Віденському парламенті та Галицькому сеймі
Г стрімкий економічний розвиток краю, формування національного капіталу
А переваг індустріалізації
Б джерел індустріалізації
В масштабів індустріалізації
Г причин індустріалізації
А «Опір набув великого поширення. Зброя, що залишалася з воєнних часів, стала умовою для розгортання селянської партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісостеповій зоні суцільної колективізації»
Б «Провести широку роз’яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої «Української автокефальної православної церкви» як осередку відвертої петлюрівщини...»
В «Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму»
Г Розпочалася робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини»
А низьку якість обслуговування в торговельних закладах
Б технологічну відсталість харчової промисловості
В систематичне пияцтво на робочому місці
Г розкрадання державного майно на робочих місцях
А Б
В Г
А Письменник, громадський діяч. Автор трилогії «Прапороносці», романів «Собор», «Тронка», «Берег любові»
Б Поет, прозаїк, журналіст, «лицар українського відродження». Автор збірок «Лебеді материнства», «Тиша і грім», «Земне тяжіння»
В Публіцист, автор «самвидавської» праці «Лихо з розуму»: головний редактор часопису «Український вісник»
Г Письменник, літературознавець, автор «самвидавської» праці «Інтернаціоналізм чи русифікація?»
А Ю. Андропов В Л. Брежнєв
Б М. Горбачов Г М. Хрущов
А оприлюднення Українською Центральною Радою Другого Універсалу
Б початок корніловського заколоту в Росії
В укладання Брестського мирного договору
Г скликання Українського національного конгресу
А націоналізація всіх промислових підприємств
Б скасування плати за житло й комунальні послуги
В заміна продрозкладки продовольчим податком
Г уведення карткової системи розподілу продуктів
У завданнях 24-26 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Будьте особливо уважні! Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей.
А голокост, «новий порядок», «рух Опору», колабораціонізм
Б застій, номенклатура, дефіцит, правозахисник
В стахановський рух, «Закон про п’ять колосків», «розстріляне відродження», форсована індустріалізація
Г операція «Вісла», «ждановщина», космополітизм, лисенщина»
Д «відлига», лібералізація, раднаргоспи, шістдесятники
1 Революційна українська партія (РУП)
2 Українська національно-демократична партія (УНДП)
3 Русько-українська радикальна партія (РУРП)
4 Українська народна партія (УНП)
А партія Наддніпрянської України соціал-демократичного спрямування, що виступала за парламентаризм і федералізм як засіб забезпечення автономії України у складі Росії
Б перша українська політична партія Наддніпрянської України, програмним документом якої стала брошура «Самостійна Україна» М. Міхновського
В перша українська політична партія, у програмі якої було закріплено та обґрунтовано постулат політичної самостійності України
Г партія Наддніпрянської України самостійницького напряму, яка об’єднувала національних радикалів навколо ідеї боротьби за створення незалежної України
Д провідна партія Галичини, центральне місце у програмі якої посідала ідея створення української автономії в імперії Габсбургів
1 Наддніпрянщина 2 Східна Галичина і Західна Волинь.
3 Закарпаття 4 Північна Буковина, Південна Бессарабія
А Угорщина В Румунія
Б Польща Г УРСР у складі СРСР
Д Чехо-Словаччина
У завданнях 27 і 28 розташуйте події в хронологічній послідовності. Зробіть позначки в таблицях відповідей до завдань у бланку на перетині відповідних рядків (цифри) і колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Будьте особливо уважні, при перенесені відповідей з чернетки!
А «Карпатський рейд» партизанського з’єднання С. Ковпака
Б Утворення Української повстанської Армії (УПА)
В Постанова Державного комітету оборони СРСР про виселення татар із Криму в східні райони СРСР
Г Проголошення Акта відновлення Української держави
Завдання 29 і 30 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишіть їх у бланку. Порядок написання цифр значення не має.
1 Брусиловський прорив
2 Галицька битва
3 створення Загальної Української Ради
4 формування легіону Українських Січових Стрільців
5 «українізація» частин російської армії
6 укладення Брестського мирного договору
7 створення Союзу Визволення України
4 фінансування наукових розробок громадськими організаціями
5 збільшення кількості науково-дослідних установ
6 репресії проти цілої низки визначних вчених
7 згортання фундаментальних досліджень
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
1