Система електронного документообігу Система автоматизованого управління закупівлями Система відкритих даних навчального закладу Система електронного журналу Система електронного портфоліо учня Система електронного дистанційного навчання Система електронного планування та моніторингу навчального процесу Система внутрішнього контролю якості навчального процесу Комп'ютеризована система управління навчальним закладом Інформаційна система управління навчальним закладом Технології управління закладом освіти
Застосування технологій в освіті дозволяє: 1.Забезпечити більш ефективний процес навчання та сприяти активній участі учнів у ньому. 2.Підвищити якість знань та компетентностей учнів завдяки використанню інтерактивних технологій та індивідуалізованого навчання. 3.Підвищити ефективність організації роботи шкільного колективу, зменшити рутинність завдань та спростити процеси управління школою. 4.Забезпечити можливість здійснювати моніторинг та оцінювання навчальних досягнень учнів та ефективності роботи вчителів.
Мета впровадження: Метою впровадження управлінської «public relations» (PR) в роботу школи є підвищення її репутації та відомості про її діяльність серед широкого загалу. PR допоможе створити позитивний імідж школи, залучити більше учнів та вчителів, забезпечити більш ефективну комунікацію з батьками, громадою та іншими зацікавленими сторонами. Крім того, PR може допомогти залучити більше фінансових ресурсів для школи через залучення спонсорів, грантів та інших джерел фінансування. Це може допомогти покращити матеріально-технічну базу школи, забезпечити більші можливості для розвитку дітей та підвищити якість освіти.
ПОЧАТКОВИЙ ЕТАП Доведення керівником закладу освіти до співробітників інформації про необхідність та ефективність впровадження маркетингової технології освіти «public relations» (PR); проведення моніторингу; вивчення найкращих досвідів впровадження даної технології; Підготовка матеріальної бази.
Для оцінки можливості впровадження технологій в шкільну освіту необхідно провести аналіз фінансових та технічних можливостей закладу. З фінансової точки зору, необхідно визначити бюджет, який можна виділити на впровадження технологій. З технічної точки зору, необхідно вивчити наявний технічний рівень школи, наявність необхідних обладнань та Інтернет-підключення. Також слід враховувати можливості для підготовки та підтримки персоналу, в тому числі проведення навчання та підтримки користувачів
3 ЕТАП: оцінка результатів впровадження технологій освіти. Цей етап включає аналіз результатів навчання учнів з використанням технологій освіти, оцінку ефективності використання технологій освіти вчителями та учнями, а також оцінку відповідності витрат на впровадження технологій освіти досягнутим результатам.
Співпраця з іншими школами може допомогти зменшити витрати на закупівлю обладнання та програмного забезпечення, так як об'єднання з іншими школами дозволяє отримати знижки на обладнання та програмне забезпечення в оптових кількостях. Крім того, школи можуть поділитися витратами на підготовку та навчання вчителів, що допоможе економити ресурси.
Приклади додаткового навчання для вчителів та учнів, що можуть допомогти використовувати нові технології, включають: Вебінари та тренінги з використанням Google Docs, Microsoft Office та інших онлайн-інструментів для навчання та співпраці. Курси та тренінги з використанням різних платформ для дистанційного навчання та викладання, таких як Zoom, Skype, Google Meet, та Microsoft Teams. Курси з програмування, розробки веб-сайтів та інших цифрових навичок, що допоможуть вчителям та учням створювати та розробляти власний вміст. Курси онлайн-навчання з використанням відео-платформ та соціальних мереж, таких як YouTube, Vimeo, та TikTok.
ВИСНОВКИ: Провадження технології управління «public relations» (PR) дозволяє покращити співпрацю ЗСШ з громадськістю та збільшити рівень довіри до школи з боку громадськості. Завдяки використанню PR-технологій, ЗСШ може ефективніше просувати свої досягнення, інформувати громадськість про свою діяльність та плани на майбутнє, вирішувати конфліктні ситуації та підвищувати свою репутацію серед громадськості. Успішне впровадження технології управління PR в роботу ЗСШ дозволяє підвищити її конкурентоспроможність, залучати нових учнів та підтримувати високий рівень задоволеності наявною аудиторією.
Використані ресурси Курс лекцій з дисципліни «Технології управління закладом освіти» Крохмаль Н.В.: https://classroom.google.com/c/NTk2MTY0MTQ4MjI4/m/NTk2MTYzMzk4NTY1/details (дата звернення: 12.04.2023). Комп’ютерні технології в освіті: проблеми та перспективи: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (2018). Доступно за посиланням: http://conf.knmu.edu.ua/index.php/cptep/cptep2018/paper/view/337 Дзюба, І. М. (2016). Технології в освіті: стан, проблеми та перспективи використання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, (2), 37-45. Методичні рекомендації щодо впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес закладів освіти (2018). Доступно за посиланням: http://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vprovadzhennya-informacijnokomunikacijnih-tehnologij-u-navchalnovihovnij-proces-zakladiv-osviti-metodichni-rekomendaciyi Центр сучасних освітніх технологій. Доступно за посиланням: https://cet.vinnica.ua/