В експерименті "Впровадження Державного стандарту" проводяться інтегровані уроки "Я пізнаю світ". Цей урок підходить до теми тижня "Техніка у моєму житті".Він знайомить дітей з різними роботами :Андроїди, роботи-помічники,роботи_тварини тощо.
Роль роботів у житті людини
Хід заняття
Ранкова зустріч
(Діти встають в коло)
-Давайте привітаємося з нашими гостями й один з одним.
а) -Доброго ранку , доброго дня,
Бажаєте ви і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Кивають голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня.
Даруєм серця вам і добрі слова!
-Не забуваєм називати один одного тільки по іменах і говорити якомога більше добрих слів.
б) -А зараз я пропоную вам гру «Вірю/не вірю». Я буду говорити фрази, які стосуються теми тижня «Техніка, яка нам допомагає». А ви, якщо згодні, плескайте в долоні, якщо не згодні- тупотіти ніжками.
Будьте уважними!
Гра «Так чи ні».
- Пилососом чистять килими
- Комп’ютер – предмет неживої природи
- Відро та віник - це техніка
-Холодильник призначений для зберігання продуктів
- Пральна машина пере одяг
- Кондиціонер миє посуд
- Автомобілем кермує шофер
- Літаком керує моряк
- Комп’ютер – це техніка
- Феном сушать й укладають волосся
- Електрочайник охолоджує воду
- Телевізор – це рукотворна річ
- Телефон служить для зв’язку й спілкування
- Машинка – це іграшка
- Ноутбук – це техніка
- Техніка допомагає людям
в) «Календарик настрою»
- З яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? Покажіть смайлика.
Наприкінці дня ( уроку) ми повернемося до нашого «Календарика настрою» і той, хто був сумний, я думаю, обов’язково покращить свій настрій.
На вас сьогодні чекає цікава зустріч із відомим та невідомим. Ми, навіть, зазирнемо у майбутнє.
г) Загадка
-Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся про що піде мова на уроці.
Сам - металевий,
Мозок – електричний. (Робот)
(Вчитель показує іграшку робота)
Повідомлення теми та мети уроку
(дивиться мультфільми ,фільми)
Розпізнавання природних та рукотворних (штучних) об’єктів.
Гра «Вилучи зайве»(на дошці – 2 малюнки)
«зайве» - сонце (предмет природи).
Інше – рукотворні речі (техніка)
«зайве»- робот (рукотворна річ)
Інші предмети – об’єкти живої та неживої природи.
Висновок: Робот – це рукотворна річ, складна техніка. Яка допомагає людині. Наука. Яка займається роботами – робототехніка.
-Зараз ми будемо конструкторами роботів.
Конструювання (моделювання) робота (на дошці – по групах)- 6 деталей.
Роль роботів в житті людини
Висновок : Робототехніка допомагає людям в житті , полегшує працю людей.
Цікаві факти (найпопулярніші сучасні роботи: побутові, спортивні, Роботи-Андроїди, роботи Тварини)
З’являється робот – математик
Наприклад:
-Назвати і показати відомі геом.. фігури, з яких складено робота.
- Які числа пропущено?
- Порівняти числа
- Скласти приклад на додавання (читають по-різному)
- яку фігуру можна утворити з 6, 3, 4 паличок?
- склад числа 6.
Пісня про дружбу (дівчатка співають. Хлопці виконують рухи роботів0
«Подорож у майбутнє»
-Закрийте на хвилинку очі. Уявіть. Що одного казкового вихідного ранку, коли ваша сім’я ще спала. На вашій кухні з’явився робот…
- Пофантазуйте, що могло би відбуватися на вашій кухні? (зошит с. 63)
( Робот помив посуд, який залишався, розставив його по полицям; протер скло на вікнах;помив підлогу,витер пил: закип’ятив чай-кофе; зробив бутерброди ; приніс чашки з бутербродами в спальну кімнату тощо.
Рефлексія
-Про яку техніку ми сьогодні з вами говорили на уроці?
-Що найбільше сподобалося й запам’яталося?
-Про що розкажете батькам, коли будете всією сім’єю сидіти за столом на кухні?
-З яким настроєм закінчуємо урок? (смайлики)