Ітоговий урок з теми "Атмосфера"

Про матеріал
Конспект уроку з георафії для учнів 6 класу з теми "Ітоговий урок - Атмосфера" узагальнення знань
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

ХЕРСОНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ ст. №27

 

З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ

 

ІНОЗЕМНИХ МОВ ТА ІНФОРМАТИКИ


ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         ВЧИТЕЛЬ ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ,


                                                           ВЧИТЕЛЬ-МЕТОДИСТ Юнчик Наталія Борисівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АТМОСФЕРА

УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ.

 

 Мета: перевірити набуті знання в ході вивчення теми „Атмосфера”.

 Обладнення: кросворд, фішки – бали, сигнальні картки.

Тип уроку: урок – аукціон.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент

 

  1. Повідомлення мети й завдань уроку

 

Сьогодні в нас незвичайний урок. Це урок – аукціон. Що означає слово „аукціон”? У перекладі з латинської „аукціон” означає зростання. Це публічний розпродаж, на якому річ, що продається, купує та людина, яка запропонувала за неї найбільшу суму. Сам аукціон складається з „лотів”, тобто товарів. У нашому аукціоні „лоти” – це будуть запитання і завдання, на які ви будете давати відповіді, а я за правильні відповіді буду платити вам бали (за кожну правильну відповідь - 1 бал). На прикінці уроку підрахуйте бали й отримайте відповідні оцінки.

 

  1. Хід аукціону
  • Для того, щоб розпочати роботу аукціону, нам потрібно розгадати кросворд, щоб пригадати, яку тему ми закінчили вивчати.

 

Кросворд

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Лінія, проведена на однаковій відстані від полюсів. (Екватор).
  2. Число, що показує, у скількі разів зменшені відстані на плані, карті. (Масштаб).
  3. Кут між напрямком на північ і на предмет. (Азимут).
  4. Модель Землі. (Глобус).
  5. Розплавлений, в”язкий шар у верхній частині мантії. (Астеносфера).
  6. Нерівності земної поверхні. (Рельєф).
  7. Фонтануючі гарячі джерела. (Гейзер).
  8. Заглибина на вершині вулкану. (Кратер).
  9. Розпечена речовина мантії. (Магма).

 

  • Отже, яку тему ми з вами закінчили вивчати? Прочитаємо по вертикалі. А тепер розпочнемо аукціон.

 

Лот 1. „Цифровий”

 78 % - вміст азоту в повітрі.

 8 – 18 км – потужність тропосфери.

 6º - на 1 км вгору знижується tº повітря.

 21 % - вміст кисню у повітрі.

 760 – нормальний атмосферний тиск.

 0º - замерзає.

 55 км – на цій висоті розміщується стратосфера.

 11 000 л – на 1 добу потрібно 1 людині повітря.

 

Лот 2. „Термінологічний”

  1. Стан нижнього шару атмосфери в даний час у даному місці. (Погода).
  2. Захисний шар Землі. (Озоновий).
  3. Горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького. (Вітер).
  4. Сила, я якою повітря тисне на поверхню Землі. (Атмосферний тиск).
  5. Вітри, що змінюють свій напрям два рази на рік. (Мусони).
  6. Нижній шар атмосфери. (Тропосфера).
  7. Багаторічний режим погоди. (Клімат).
  8. Наука, що вивчає клімат. (Кліматологія).
  9. Лінія, що з”єднує точки з однаковою температурою. (Ізотерма).
  10. Лінія, що з”єднує точки з однаковим тиском. (Ізобара).

 

Лот 3. „Світлофор”

  1. Бриз – постійний вітер (червоне світло, далі – ЧС).
  2. В основі гігрометра людська волосина (зелене світло, далі - ЗС).
  3. Туман випадає з хмар (ЧС).
  4. Опадоміром вимірюють температуру (ЧС).
  5. Температура з висотою знижується (ЗС).
  6. Атмосфера – тверда оболонка Землі (ЧС).
  7. Сніг випадає з хмар (ЗС).
  8. На Землі закономірно чергуються 29 поясів атмосферного тиску (ЧС).
  9. Гігрометром вимірюють вологість (ЗС).
  10. Метеорологія – наука, яка вивчає атмосферу Землі (ЗС).

 

Лот 4. „Асоціація”

  1. Вогонь, ліс, озон. (Кисень).
  2. Флюгер, бриз, мусон. (Вітер).
  3. Різні, пухнасті, крило. (Хмари).
  4. Ртуть, опади, тиск. (Барометр).
  5. Дим, туман, гази. (Смог).
  6. Місце, час, температура, опади. (Погода).
  7. Сила, високий, 10 мм, низький. (Атмосферний тиск).
  8. Величезні, схожі, температура, запиленість. (Повітряні маси).
  9. Відносна, %, мокро, абсолютна. (Вологість).
  10. Вихор, центр, низький. (Циклон).

Лот 5. „Зайвий”

  1. Азот, океан, кисень.
  2. Барометр, анероїд, тиск, температура.
  3. Сніг, туман, дощ, град.
  4. Пасати, бризи, мусони.
  5. Опадомір, барометр, нівелір, флюгер.
  6. Тропосфера, стратосфера, мантія.
  7. 22 грудня, 21 березня, 24 серпня, 23 вересня.
  8. Дощ, перисті, купчасті, шаруваті.

 

Лот 6. „Класифікаційний”

 Поділіть на дві групи види опадів: роса, іней, сніг, паморозь, град, дощ, туман.

  

Лот 7. „Схематичний”

 Заповніть схему елементами, яких не вистачає.

 ______________           _____________________

          ______________   ←    Показники стану погоди

                                              ↓                       ↓               ↓              ↓                           

 _____________                      ____________         ___________

  Температура             ↓            ____________        ___________

      повітря            

 _____________          ↓                                        ↓                                       

                                                                          ______________

                                              ↓                            ______________

                                      _______

                                        Вітер

                                      _______

 

           _______↓_______          ______↓_______           ______↓_______

           _______________                 Сила                        ______________

                                                   ______________

 

Лот 8. „Загадковий”

  1. Рукавом махнув, дерева нагнув. (Вітер).
  2. Сидить дід за подушками та стріляє галушками. (Град).
  3. Сидить півень на вербі, спустив крила до землі. (Дощ).
  4. Що плаче без голосу? (Роса).
  5. На дворі горою, а в хаті водою. (Сніг).
  6. Сиві гуси все поле заслали. (Туман).
  7. Без крил летять, без ніг біжать, без води пливуть. (Хмари).
  8. Папороті листя, біле та іскристе, хто малює на вікні? (Мороз).
  9. Хочеш – вір, а хочеш – ні, сад зацвів – як навесні, але квіточок нема, бо надворі ще зима. (Іней).
  10. Грізний дядько й змійка- тітка, в небі граються, як дітки.

Тітка в хмарах миготить, дядько возом торохтить. (Блискавка і грім).

 

 

 

Лот 9. „Доповнювальний”

  1. Синички зранку пищать ... (уночі буде мороз).
  2. Велика роса зранку ... (добрий день).
  3. Часті тумани взимку ... (дощове літо).
  4. Конюшина згортає свої листочки і нахиляється ... (на дощ).
  5. Гусак стоїть на одній нозі, голову ховає під крило ... (на мороз).
  6. Кішка лапкою закриває мордочку ... (до завірюхи).
  7. Сонце перед заходом червоніє ... (на вітер).
  8. Хмариться, а бджоли літають ... (доща не буде).
  9. На каштановому листі виступають краплі соку ... (через добу буде дощ).
  10. Павуки швидко снують павутину ... (на зміну погоди).
  11. Великі мурашники ... (до суворої зими).
  12. Граки відлетіли ... (скоро буде сніг).
  13. Ввечорі сильно мерехтять зорі взимку ... (на мороз).
  14. Ввечорі голосно кукурікають півні ... (на зміну погоди).
  15. Багато жолудів на дубі ... (буде люта зима).
  16.  

Лот 10. „Цікавий”

 Учні об”єднуються в групи і працюють над створенням міні – проекту „Як нам захистити атмосферу”.

 Представники від груп презентують свої міні – проекти.

 

  1. Підсумки уроку
    1. Оцінювання.
    2. Метод „мікрофон”. На сьогоднішньому уроці мені найбільше спобобалося ...

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку