Тема. Епічні твори. Іван Андрусяк, «Вісім днів із життя Бурундука»
Мета : продовжувати знайомити учнів з творчістю Івана Андрусяка; розвивати навички швидкого читання, розуміння прочитаного, вправляти у виразності та швидкості читання, формувати уміння аналізувати прочитане, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати людяність, допитливість, прагнення творити добро.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станьмо чемно -
Плине час хай недаремно.
Будьмо уважні та старанні всі,
Сядьмо рівненько на місця свої.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку
-Діти, розгорніть ваш зошит на стр. 17 , прочитаймо разом тему уроку, поставте собі завдання на урок відповідно до теми.
- Ми сьогодні завершуємо читати уривок з повісті Івана Андрусяка « 8 днів із життя Бурундука»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
3.1. Біографія Івана Андрусяка. Прочитаймо разом з диктором інформацію про письменника. Візьміть олівець червоного кольору і підкресліть слова, які характеризують Івана Андрусяка як дитячого письменника.
Іван Михайлович Андрусяк — справжній дитячий письменник! Розбишацький та позитивний, веселий та кумедний! Він любить дітей і пише для них неймовірні вірші, які згодом цитує не лише дитя,а й уся родина! Він вигадує чудовезні історії з таємницями та втечами, усмішками й реготаннями.
3.2. Вправа «Фотоапарат»
Налаштуйте оченята на роботу. Прочитайте швидко речення з екрану монітора, повторіть про себе та запишіть його у зошит. Поміркуйте, чим повість відрізняється від оповідання.
3.3 Гра «Перевір себе» З’єднай стрілочкою термін і його визначення.
3.4. Перегляньмо відеофрагмент. Які у вас враження від Івана Андрусяка як поета й перекладача? Поміркуй, як письменник використовує творчий час. А чи вдається творчо використовувати свій час тобі?
3.5 Вправа «Сорока- Черепаха» Прочитаймо чистомовку спочатку повільно, а потім поступово прискорюючи темп.
Ія-ія-ія — в Бондарука Івася мрія — ол-ол-ол —забити справжній гол
3.6 Вправа «Повітряні кульки» Прочитаймо слова повільно, швидко, дуже швидко, політаємо на повітряних кульках разом з Ведмежатком і Мавпочкою.
3.7 Дізнаймося лексичне значення слова з тлумачного словничка
Тлумачний словничок
Борюкатися — намагатися подужати супротивника, перемогти.
3.8 Вправа «Незнайко» . Нашому Незнайкові так сподобалася історія про хлопчика Івася , що він вирішив написати її у свій зошит. Перевірте , чи не зробив він помилок. Відповіді учнів.
івась носив яйце (зніщє) під пахвою, щоб гріти його теплом свого тіла, і ні зким не розмовляв. Однокласників дивувала поведінка хлопця. Сусідка по парті оленка зайко вирішила, що в івася хворе плече, і запропонувала допомогу. Натомість хлопчик боляче смиконув її за кіску.
3.9 Прочитаємо завершення повісті Івана Андрусяка разом з диктором та учнями класу.
3.10 Виконаємо вправу для покращення зору.
3.11. Виконаймо завдання Питайлика. Дайте відповіді на запитання. Знайдіть речення у тексті, які доводять правильність вашої відповіді.
3.12 План до тексту . Віднови послідовність подій в уривку, поставивши цифри в кружечках. Перекажіть історію близько до тексту, користуючись поданим планом.
ІV. Підсумок уроку
Підбий підсумки уроків. Назви вивчені навчальні одиниці. Заспіваймо пісню.