Іван Франко, історична повість «Захар Беркут». Розділ І. Тест
І варіант
1.Сумно і непривітно стало в Тухольщині, тому що А змінилася природа рідного краю Б повсякчас іде вирубка дерев, підтинаючи та підгризаючи красу тухольських гір В найбільше змінилися люди
2.Люди змінилися найбільше, бо А сіл і присілків більше, хат по селах більше Б народ нужденний, прибитий, понурий, супроти чужих несмілий і недотепний В кожний дбає тільки про себе
3.Установіть відповідність між персонажем та його зовнішністю:
Персонаж Опис зовнішності персонажа
1.Максим Беркут А Їхала на лови посеред гостей, гордо, сміло, мов стрімка
тополя серед коренастих дубів…
2.Тугар Вовк Б Тухольський провідник, молодий гірняк, перший удалець
на всю тухольську верховину, син тухольського бесідника.
3.Мирослава В Був мужчина, як дуб. Плечистий, підсадкуватий, з грубими обрисами лиця і грубим чорним волоссям, він і сам подобав на одного з тих
тухольських медведів, яких їхав воювати.
Г Від самого досвіта в ловецькім таборі великий рух і тривожне
дожидання. Ловецьке товариство вирушило з табору.
4.Слова «Він почув себе вповні самим собою, вповні начальником сеї невелич-кої армії, заряджував з правдиво начальницькою вважливістю, повагою все, що належало до діла, нічого не забуваючи, ні з чим не кваплячись, але й ні з чим не опізнюючись» сказані про А Захара Беркута Б Максима В Тугара Вовка
5.Цар ломів - А ведмідь Б тигр В лев
6. Визначте повчальний зміст слів: «Дурна звірюка той медвідь: самотньо держиться. Якби вони зібралися докупи, то хто знає, чи й стадо вовків дало би їм раду» А Дружба – велика сила Б Сам погибай, а товариша виручай В Сила в єдності: щоб перемогти когось, необхідно триматися разом
7.Який дотеп, засіб ужив автор у реченні: «Хоч я лише вовк, дрібна звірюка, та все ще дам раду тухольському медведеві» А каламбур Б метафору В епітет
8.Максим наділений рисами характеру А сміливість, мужність, безстрашність Б сильного робітника, рицаря й начальника В любов до рідного краю, відвага
9.На ловах Максим поводився А тривожно, метушливо, обережно Б сміливо, мужньо, обережно В спокійно, виважено, продумано10.Як справжній керівник Максим після загибелі боярина А запропонував чіткий і продуманий план подальших ловів Б ще раз попередив усіх про небезпеку В дуже хвилювався за життя Мирослави
11.На ловах Мирослава хотіла скористатися деревом як кладкою над прірвою, але А не продумала всього досконало Б смерека була стара й наскрізь протру-хла, вона зламалася В не могла передбачити небезпеки, яка чатувала на неї
12.Зустрівшись із величезною ведмедицею та її потомством, Мирослава рішила
А не чіпати звіра, боронитися в разі нападу Б рішуче вдарити звіра ратищем В голосно покликати на допомогу
13.Мирославу врятував від загибелі А Тугар Вовк Б Максим В Захар Беркут
14.У реченні «Молоді, що не знали ще свого ворога в чоловіці, муркотіли любе-нько в гнізді й бавилися собі, мов малі песики; вони давали себе гладити руками і зовсім не боялися людей» мова йде про А кошенят Б ведмежат В лисенят
15.Тугар Вовк нерадісно слухав розповідь доньки про її порятунок тому, що
А її врятував не боярський син, а простий тухольський мужик, смерд Б не міг отямитися від того, що сталося В міркував, як подякувати рятівникові
16.У реченні «Сонце доходило вже полудня і сипало гаряче золотисте проміння на тухольські гори» автор використав художній засіб
А епітет Б метафору В порівняння
17.Який епізод даного розділу справив на вас надзвичайне враження і чому саме? Відповідь аргументуйте.
Іван Франко, історична повість «Захар Беркут». Розділ І. Тест
ІІ варіант
1.Сумно і непривітно стало в Тухольщині, тому що А найбільше змінилися люди Б змінилася природа рідного краю В повсякчас іде вирубка дерев, підтинаючи та підгризаючи красу тухольських гір
2.Люди змінилися найбільше, бо А народ нужденний, прибитий, понурий, супроти чужих несмілий і недотепний Б кожний дбає тільки про себе В сіл і присілків більше, хат по селах більше
3. Установіть відповідність між персонажем та особливостями його характеру:
Персонаж Особливості характеру персонажа
1.Максим Беркут А Виросла на свободі… у тім прегарно розвиненім дівочім тілі
живе сильний, великими здібностями обдарований дух.
2.Тугар Вовк Б Все у нього в свій час і на своїм місці, без сумішки й сутолоки; всюди він був, де його потрібно, всюди міг зробити лад і порядок.
3 Мирослава В Брав її всюди з собою, привчав владати рицарською зброєю,
зносити всякі невигоди й сміло стояти в небезпеках
Г Ліс починав оживати денним життям.
4.Слова «Боярська служба поважала його за звичайність і розсудливість, робила все, що він казав» стосуються А Максима Б Тугара Вовка В Захара Беркута
5. Цар ломів - А тигр Б ведмідь В лев
6. Який дотеп, засіб ужив автор у вислові: «Хоч я лише вовк, дрібна звірюка, та все ще дам раду тухольському медведеві!» А метафору Б епітет В каламбур
7. Визначте повчальний зміст слів: «Дурна звірюка той медвідь: самотньо держиться. Якби вони зібралися докупи, то хто знає, чи й стадо вовків дало би їм раду» А Сила в єдності: щоб перемогти когось, необхідно триматися разом
Б Дружба – велика сила В Сам погибай, а товариша виручай
8.Максим наділений рисами характеру А сміливість, мужність, безстрашність Б любов до рідного краю, відвага В сильного робітника, рицаря й начальника
9.На ловах Максим поводився А метушливо, тривожно, обережно Б спокійно, виважено, продумано В сміливо, мужньо, обережно 10.Як справжній керівник Максим після загибелі боярина А ще раз попередив усіх про небезпеку Б дуже хвилювався за життя Мирослави В запропонував чіткий і продуманий план подальших ловів
11. На ловах Мирослава хотіла скористатися деревом як кладкою над прірвою, але А смерека була стара й наскрізь протрухла, вона зламалася Б не могла передбачити небезпеки, яка чатувала на неї В не продумала всього досконало
12.Зустрівшись із величезною ведмедицею та її потомством, Мирослава рішила
А рішуче вдарити звіра ратищем Б голосно покликати на допомогу
В не чіпати звіра, боронитися в разі нападу
13.Мирославу врятував від загибелі А Захар Беркут Б Тугар Вовк В Максим
14.У реченні «Молоді, що не знали ще свого ворога в чоловіці, муркотіли любе-нько в гнізді й бавилися собі, мов малі песики; вони давали себе гладити руками і зовсім не боялися людей» мова йде про А лисенят Б ведмежат В кошенят
15.Тугар Вовк нерадісно слухав розповідь доньки про її порятунок тому, що
А не міг отямитися від того, що сталося Б міркував, як подякувати рятівникові В її врятував не боярський син, а простий тухольський мужик, смерд
16.У реченні «Гордо і тільки десь-колись помахуючи розпластаними крилами, плавав яструб високо над полонинами в лазуровім океані» автор використав художній засіб А епітет Б метафору В порівняння
17.Який епізод даного розділу справив на вас надзвичайне враження і чому саме? Відповідь аргументуйте