Іван Франко, історична повість «Захар Беркут». Розділ І. Тест

Про матеріал
Мета тесту - перевірити знання учнями змісту першого розділу повісті Івана Франка "Захар Беркут", розвивати память, логічне мислення, інтерес підлітків до творів на історичну тему, учити їх аналізувати вчинки та характери людей, шукати причинно-наслідкові звязки, робити висновки. Кожне питання має один правильний варіант відповіді; одне питання - на встановлення відповідності, одне - для висловлення учнем власної думки. Наявні міжпредметні звязки з українською мовою. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

               Іван Франко, історична повість «Захар Беркут». Розділ І. Тест

                                                           І варіант

1.Сумно і непривітно стало в Тухольщині, тому що   А змінилася природа рідного краю  Б повсякчас іде вирубка дерев, підтинаючи та підгризаючи красу тухольських гір  В найбільше  змінилися люди

2.Люди змінилися найбільше, бо   А сіл і присілків більше, хат по селах більше         Б  народ нужденний, прибитий, понурий, супроти чужих несмілий і недотепний В кожний дбає тільки про себе

3.Установіть відповідність між персонажем та його зовнішністю:

   Персонаж                     Опис зовнішності персонажа

1.Максим Беркут  А Їхала на лови посеред гостей, гордо, сміло, мов стрімка

                                   тополя серед коренастих дубів…

2.Тугар Вовк          Б Тухольський провідник, молодий гірняк, перший удалець

                                   на всю тухольську верховину, син тухольського бесідника.

3.Мирослава       В Був мужчина, як дуб. Плечистий, підсадкуватий, з грубими обрисами лиця і грубим чорним волоссям, він і сам подобав на одного з тих

тухольських медведів, яких їхав воювати.

                           Г Від самого досвіта в ловецькім таборі великий рух і тривожне

                            дожидання. Ловецьке товариство вирушило з табору.

4.Слова   «Він почув себе вповні самим собою, вповні начальником сеї невелич-кої армії, заряджував з правдиво начальницькою вважливістю, повагою все, що належало до діла, нічого не забуваючи, ні з чим не кваплячись, але й ні з чим не опізнюючись»  сказані про  А Захара Беркута  Б Максима  В Тугара Вовка

5.Цар ломів  -    А  ведмідь  Б  тигр  В лев

6. Визначте повчальний зміст слів: «Дурна звірюка той медвідь: самотньо держиться. Якби вони зібралися докупи, то хто знає, чи й стадо вовків дало би їм раду»  А Дружба – велика сила  Б  Сам погибай, а товариша виручай  В Сила в єдності: щоб перемогти когось, необхідно триматися разом

7.Який дотеп, засіб ужив автор у реченні: «Хоч я лише вовк, дрібна звірюка, та все ще дам раду тухольському медведеві»  А каламбур Б метафору  В епітет

8.Максим наділений рисами характеру   А  сміливість, мужність, безстрашність Б  сильного робітника, рицаря й начальника  В любов до рідного краю, відвага

9.На ловах Максим поводився А  тривожно, метушливо, обережно  Б  сміливо, мужньо, обережно  В спокійно, виважено, продумано10.Як справжній керівник Максим після загибелі боярина  А запропонував чіткий і продуманий план подальших ловів  Б  ще раз попередив усіх про небезпеку  В дуже хвилювався за життя Мирослави

11.На ловах Мирослава хотіла скористатися деревом як кладкою над прірвою, але   А не продумала всього досконало  Б  смерека була стара й наскрізь протру-хла, вона зламалася  В  не могла передбачити небезпеки, яка чатувала на неї

12.Зустрівшись із величезною ведмедицею та її потомством, Мирослава рішила

А не чіпати звіра,  боронитися в разі нападу  Б  рішуче вдарити звіра ратищем               В голосно покликати на допомогу

13.Мирославу врятував від загибелі  А  Тугар Вовк Б Максим  В Захар Беркут

14.У реченні «Молоді, що не знали ще свого ворога в чоловіці, муркотіли любе-нько в гнізді й бавилися собі, мов малі песики; вони давали себе гладити руками і зовсім не боялися людей» мова йде про   А кошенят  Б ведмежат  В лисенят

15.Тугар Вовк нерадісно слухав розповідь доньки про її порятунок тому, що

А  її врятував не боярський син, а простий тухольський мужик, смерд  Б  не міг отямитися від того, що сталося  В  міркував, як подякувати рятівникові

16.У реченні «Сонце доходило вже полудня і сипало гаряче золотисте проміння на тухольські гори» автор використав художній засіб

А епітет  Б  метафору  В  порівняння

17.Який епізод даного розділу справив на вас надзвичайне враження і чому саме? Відповідь аргументуйте.

 

               Іван Франко, історична повість «Захар Беркут». Розділ І. Тест

                                                           ІІ варіант

1.Сумно і непривітно стало в Тухольщині, тому що   А найбільше змінилися люди  Б змінилася природа рідного краю  В повсякчас іде вирубка дерев, підтинаючи та підгризаючи красу тухольських гір 

2.Люди змінилися найбільше, бо  А  народ нужденний, прибитий, понурий, супроти чужих несмілий і недотепний    Б  кожний дбає тільки про себе                             В сіл і присілків більше, хат по селах більше

3. Установіть відповідність між персонажем та особливостями його характеру:

   Персонаж                     Особливості  характеру персонажа

1.Максим Беркут А Виросла на свободі… у тім прегарно розвиненім дівочім тілі

                            живе сильний, великими здібностями обдарований дух.

2.Тугар Вовк      Б Все у нього в свій час і на своїм місці, без сумішки й сутолоки; всюди він був, де його потрібно, всюди міг зробити  лад і порядок.

3 Мирослава      В Брав її всюди з собою, привчав владати рицарською зброєю,

                            зносити всякі невигоди й сміло стояти в небезпеках

                            Г Ліс починав оживати денним життям.

4.Слова «Боярська служба поважала його за звичайність і розсудливість, робила все, що він казав» стосуються  А Максима  Б Тугара Вовка  В Захара Беркута

5. Цар ломів  -  А тигр  Б  ведмідь  В лев

6. Який дотеп, засіб ужив автор у вислові: «Хоч я лише вовк, дрібна звірюка, та все ще дам раду тухольському медведеві!»  А метафору  Б епітет  В каламбур                                              

7. Визначте повчальний зміст слів: «Дурна звірюка той медвідь: самотньо держиться. Якби вони зібралися докупи, то хто знає, чи й стадо вовків дало би їм раду»  А  Сила в єдності: щоб перемогти когось, необхідно триматися разом

Б  Дружба – велика сила   В Сам погибай, а товариша виручай

8.Максим наділений рисами характеру  А сміливість, мужність, безстрашність  Б любов до рідного краю, відвага  В сильного робітника, рицаря й начальника 

9.На ловах Максим поводився А  метушливо, тривожно, обережно  Б спокійно, виважено, продумано  В сміливо, мужньо, обережно                                       10.Як справжній керівник Максим після загибелі боярина  А ще раз попередив усіх про небезпеку  Б  дуже хвилювався за життя Мирослави  В запропонував чіткий і продуманий план подальших ловів

11. На ловах Мирослава хотіла скористатися деревом як кладкою над прірвою, але   А смерека була стара й наскрізь протрухла, вона зламалася   Б не могла передбачити небезпеки, яка чатувала на неї  В  не продумала всього досконало

12.Зустрівшись із величезною ведмедицею та її потомством, Мирослава рішила

А  рішуче вдарити звіра ратищем    Б  голосно покликати на допомогу

В не чіпати звіра,  боронитися в разі нападу 

13.Мирославу врятував від загибелі  А Захар Беркут  Б  Тугар Вовк  В Максим 

14.У реченні «Молоді, що не знали ще свого ворога в чоловіці, муркотіли любе-нько в гнізді й бавилися собі, мов малі песики; вони давали себе гладити руками і зовсім не боялися людей» мова йде про  А лисенят  Б ведмежат  В кошенят

15.Тугар Вовк нерадісно слухав розповідь доньки про її порятунок тому, що

А  не міг отямитися від того, що сталося  Б  міркував, як подякувати рятівникові В  її врятував не боярський син, а простий тухольський мужик, смерд

16.У реченні  «Гордо і тільки десь-колись помахуючи розпластаними крилами, плавав яструб високо над полонинами в лазуровім океані»  автор використав художній засіб    А епітет  Б  метафору  В  порівняння

17.Який епізод даного розділу справив на вас надзвичайне враження і чому саме? Відповідь аргументуйте

 

docx
Додано
18 вересня 2020
Переглядів
2009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку