Іван Франко-казкар. Зміст казки «Фарбований Лис».

Про матеріал
Іван Франко-казкар. Зміст казки «Фарбований Лис». В розробці уроку представлено короткі відомості про Франка-казкара, мотиваційний кросворд для початку роботи на уроці, розроблені питання щодо змісту тексту, та на закріплення матеріалу гра "Так чи ні".
Перегляд файлу

Тема: Іван Франко-казкар. Зміст казки «Фарбований Лис».

Мета: ознайомити учнів з відомостями про Франка-казкаря, розглянути зміст казки «Фарбований Лис», визначити основну думку та ідею твору; навчити дітей відрізняти мову автора від слів головного героя; формувати вміння учнів виразно та вдумливо читати зміст казки, розвивати культуру звʼязного мовлення, навчити дітей давати оцінку героям казки; виховувати вміння розрізняти добрі та лихі вчинки, підлість, лицемірство.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, текст казки.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми та мети уроку.

Кросворд

  1. Що було джерелом натхнення для письменників? (фольклор)
  2. Як звали Франка?(Іван)
  3. Що завжди перемагає в казках? (добро)
  4. В якому місті навчався Франко? (Дрогобич)
  5. Чим відрізняється літературна казка від народної? (автор)
  6. Народна казка – це коли автор …? (невідомий)
  7. Хто складав народні казки? (народ)
  8. Чиї риси мав на увазі Франко пишучи про тварин? (людини)
  9. Яким словом називають особливість характеру? (риса)
  10.  Для кого Франко писав свої твори? (дітей)
  11.  Що мріяв купити собі Франко, але так і не купив? (велосипед)
  12.  Яке останнє слово в назві збірки «Коли ще звірі…»? (говорили)
  13. Що це за тварина, яка має руду шубу та лукавий вираз? (лис)

ІІІ. Засвоєння нових знань.

Слово вчителя.

Більшість творів, яких написав Іван Франко присвячено дітям. Їхня кількість 50 казок. 20 казок увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили».

Казки Івана Франка – це художньо опрацьовані переклади грецької, індійської, німецької, російської мов. Частіше письменник запозичував образ і доповнював твір, надаючи казці українського колориту. У цих казках безліч веселих, комічних сцен.  Герої – носії найкращих рис народу: щирі, добрі, милосердні. Але письменник не забуває показувати у своїх творах і негативні сторони та риси героїв. У цих казках прославляються дружелюбність, честь та підтримка між головними героями.  Казки показують перемогу тих, хто бореться за справедливість, добро та правду.

ІV. Перевірка засвоєння знань прочитаної казки.

Бесіда з учнями за змістом казки.

  1. Про яку тварину ви прочитали вдома казку?
  2. Як звали лиса?
  3. Яким був лис? Зачитати опис.
  4. Які риси характеру притаманні головному герою?
  5. Що задумав зробити лис?
  6. Кого боявся лис Микита?
  7. Куди сховався лис від собак?
  8. Що було в діжці?
  9. Зачитайте уривок як почував себе лис в діжці.
  10.  Чому лис перелякався? Зачитати.
  11.  Якими методами лис намагався позбутися фарби? Уривок зачитати
  12.  Хто першим злякався лиса?
  13.  Як почував себе вовк після побаченого?
  14.  Що вирішили робити звірі?
  15.  Яку вигадану історію розповідав тваринам лис?
  16.  Як відреагували звірі на почуте?
  17. Як лис Микита себе видав?
  18. Чим закінчилася казка?

V. Формування та вдосконалення вмінь та навичок.

Гра «Правдивий промінчик»

(Намалювати позитивний смайлик з промінчиками на дошці, і діти називають позитивні риси характеру лиса).

Наприклад: відважний, сміливий, товариський, швидкий, кмітливий, спостережливий.

(Намалювати сумний смайлик з промінчиками на дошці, і діти називають негативні риси характеру лиса).

Наприклад: хитрий, боягуз, брехун, хвастливий, гордий, егоїстичний, корисливий, лукавий.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «ТАК чи НІ».

  1. Лис Микита був дуже доброю тваринкою. (Ні)
  2. Лис остерігав друзів від пасток. (Так)
  3. Побігши до міста, лис відразу попався собакам. (Ні)
  4. Упавши в діжку з фарбою, лис перетворився на царевича. (Ні)
  5. Шерсть лиса стала синьою. (Так)
  6. Звірі радісно прийняли новоспеченого царя. (Так)
  7. Лис над звірами царював 10 років. (Ні)
  8. Коли звірі викрили лиса, то роздерли на шматки. (Так)
  9. Після смерті, звірі затужили за лисом і сиділи плакали. (Ні)

VІІ. Підсумок уроку.

Чи обманювали ви коли-небудь своїх друзів?

Чи можна бути лицемірним?

Як би ви вчинили на місці звірів?

Чого вчить нас Іван Франко в цій казці?

VІІІ. Домашнє завдання.

Намалювати малюнок «Яким я уявляю лиса Микиту».

 

 

 

docx
Додано
6 жовтня
Переглядів
282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку