Із досвіду роботи викладачів коледжу з організації дистанційної роботи

Про матеріал
Карантин наклав обмеження, але дав і нові можливості, як студентам так і викладачам. Час на карантині – хороша нагода ще раз все проаналізувати в своєму житті, свої поступки та вчинки, дії, спробувати вивчити щось нове у своїй професії, оволодіти якимись навичками, тощо.
Перегляд файлу

Кремінський медичний фаховий коледж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи викладачів

Кремінського медичного фахового коледжу

по організації дистанційного навчання

Кисла О.В., голова циклової комісії професійної та практичної підготовки (хірургічний профіль)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2021 н.р.

Нинішнє покоління студентів – особливе. Це вони сьогодні ставлять і нові завдання перед тими, хто взявся бути їхнім провідником у доросле життя, саме провідником, бо педагог – це той, що веде студента. І студент має вірити, що педагог бачить його перспективу, зможе зорієнтувати його і професійно, і морально. Життя підкреслює, що тільки висока  педагогічна культура, широка ерудиція, гідне володіння різними методами вчительської праці (а точніше – володіння законами творчого спілкування) можуть створити атмосферу радісного сходження до вершин знань при використання різних форм навчання. Одним із видів інновацій в організації освітньої діяльності та забезпечення якості вищої освіти є комп’ютерні та телекомунікаційні технології, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів і студентів на різних етапах навчання. Туму, через загрозу поширення корона вірусу і забезпечення неперервності навчального процесу з врахуванням особливостей  названих технологій, в період карантину навчальним закладам  рекомендовано проводити навчання в режимі дистанційної підтримки освітнього процесу.

Інтернет-навчання як основа безперервної освіти націлене на оволодіння студентами навичок самостійної освітньої роботи, на формування в студентів ключових компетентностей. Вся ця робота, а саме: обсяг, структура і якість знань, що надають дистанційно, обов’язково відповідає вимогам державного стандарту освіти, навчальним планам та навчальним програмам для відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня.

На період карантину в коледжі існує розклад занять, в розробленні якого враховувались позитивні пропозиції голів циклових комісій, окремих викладачів. Це дало можливість рівномірно щоденно і щотижнево розподілити навчальне навантаження та студентів і викладачів.

В коледжі навчальний процес дистанційного навчання здійснюється за такими формами:

  • навчальні заняття (лекція, консультація, семінар, практичне заняття, дискусія);
  • підготовка проектних завдань;
  • контрольні заходи;
  • самостійне вивчення навчального матеріалу з указаної теми.

Науково-методичне забезпечення дистанційного навчання обов’язково охоплює:

  • науково-методичні рекомендації студентам для роботи над окремою темою, розділом навчальної програми;
  • викладачі розробляли заходи, тексти для використання у змісті кожної дисципліни, який має відповідати потребам студентів, структурні схеми, мультимедійні матеріали, щоб зацікавити студентів і які б сприяли кращому засвоєнню матеріалу, створюючи особисте середовище для студентів в процесі дистанційного навчань.
  • критерії, засоби і системи контролю якості знань (тести, домашні завдання, ситуативні задачі, реферати, навчальні проекти). Домашні роботи у електронному навчанні – це завдання, пов’язані з лекційним матеріалом, які індивідуально  розроблялися і задаються викладачами та повинні бути виконані студентами із зазначенням дати виконання та надсилання викладачу для перевірки і виставлення оцінок. Такий тип оцінювання у дистанційному навчанні дає змогу студентам спостерігати за процесом власного розвитку, взаємодіяти з викладачем, підвищувати мотивацію та відповідати за власні результати. Домашні роботи, завантажені до системи, оцінюються викладачем;
  • достатнє забезпечення дистанційного навчання не можливе без організації постійної роботи викладачів по підвищенню своєї кваліфікації для якісної організації та володіння технологіями дистанційного навчання – проводились он-лайн  засідання циклових комісій по обміну досвідом організації дистанційного навчання;
  • організація постійного контролю в коледжі за якістю роботи апаратного забезпечення дистанційного навчання.

В будь-якому навчанні є три компоненти: хто навчає та чого навчає. Педагог – це людина, життєве кредо якого вчити та вчитися, тому він змушений опанувати всі доступні методи та форми віддаленої роботи для організації освітнього процесу та якістю навчати, адже – пріоритет викладача – забезпечити якісну освіту для кожного студента. Тому час карантину для викладачів – це теж насичена робота. Окрім дистанційного навчання, це ще період саморозвитку. Так, була проведена педагогічна конференція в системі он-лайн на тему: «Педагогічна спадщина Софії Русової в контексті сучасності»

  • З великою увагою викладачі прослухали лекцію психолога на тему: «Освітній процес і здоров’я його учасників».
  • Проведено он-лайн об’єднане засідання циклових комісій клінічних дисциплін по темі: «Формування навчальної мотивації студентів при вивченні клінічних дисциплін – запорука високоякісними підготовки конкурентно-спроможних медичних працівників».
  • 4 викладачі пройшли курсову перепідготовку на базі медичного університету ім.О.Богомольця (дистанційна форма, термін).

Турбота про кожного студента, постійні зв’язки з студентами та батьками стояли в центрі уваги кожного куратора: не забували здійснювати он-лайн привітання студентів із днями народжень, святами. З допомогою кураторів дистанційне навчання поставило перед батьками завдання – створити оптимальні умови для успішного навчання та повноцінного відпочинку своїх дітей в умовах карантину, адже, лише спільна клопітка праця батьків та викладачів коледжу є запорукою успішного становлення молодого фахівця.

Система дистанційного навчання має свої переваги та недоліки, однак багато чого залежить від самих студентів.

Переваги:

  • гнучкість, адже студенти мають змогу навчатися у зручний для себе час та в індивідуальному темпі, незалежно від місця перебування;
  • більшість навчального матеріалу доступні он-лайн у записі, тому студенти можуть переглядати їх декілька разів;
  • розширення кола осіб, здатних отримати необхідну підготовку;
  • здатність до навчання осіб у відділених важкодоступних регіонах;
  • можливість батьківського контролю над знаннями студентів.

Недоліки:

  • під час дистанційного навчання відсутній візуальний контакт викладача та студентів. Хоча за допомогою систем дистанційного навчання можна вести облік студентів, які дивляться трансляцію заняття, викладач не може контролювати, що всі студенти в цей час уважно слухають, а не займаються своїми справами. Тому все залежить, в більшій мірі від самого студента;
  • технічні труднощі;
  • відсутність якісного швидкісного Інтернету, поганий доступ до Інтернету, необхідна техніка, через це деякі студенти не можуть навчатися якісно он-лайн. У такому випадку педагоги телефонують такому студенту і в телефонному режимі задають завдання;
  • погіршується стан здоров’я – частіше болить голова, погіршується зір;
    недостатній контроль над засвоєнням студентами одержуваних знань;
  • на дистанційне навчання потрібно виділяти більше часу, потрібно вдосталь часу на підготовку, виклад матеріалу, а особливо перевірку студентських робіт. багато часу витрачається і на  зворотній зв’язок із студентами – це постійні он-лайн-консультації;
  • віддалене навчання не дозволяє бачити емоції здобувачів вищої освіти від отриманої інформації, тобто не вистачає живого спілкування. Є ще питання до академічної доброчесності, адже викладач не може прослідковувати чи студент самостійно пише тести або завдання. Для навчання на відстані треба мати сильну мотивацію;
  • великим недоліком є відсутність спілкування із студентами не через екран, а віч-на-віч, після двох місяців карантину ми розуміємо, наскільки нам бракує комунікації та спілкування. 

Керівництвом коледжу постійно проводиться моніторинг дистанційної роботи викладачів із студентами.

Складання ЗНО, кваліфікаційного тестування «Крок М» - питання, що хвилюють рівною мірою всіх, від студента, батьків, до адміністрації вишу. Тому йде співпраця з викладачами циклових комісій про максимальне надання консультацій студентам, на що звернути увагу, як легше запам’ятати, як не розгубитися під час складання цих екзаменів. Таким чином, дистанційне навчання – це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та студентів на різних етапах навчання і самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.

Ключовим розумінням того, що нам така система потрібна взагалі. Якщо це рятувальний круг на випадок карантину або інших надзвичайних ситуацій у майбутньому, такий варіант організації якісного навчання потрібен.

На наш погляд, майбутнє – за змішаним навчанням, яке дуже легко перемикати в різні режими: обирати різні організаційні моделі та стратегії відповідно до можливостей, потреб і викликів. Викладачам потрібна як емоційна підтримка, так і забезпечення Інтернетом та технікою.

Карантин наклав обмеження, але дав і нові можливості, як студентам так і викладачам. Час на карантині – хороша нагода ще раз все проаналізувати в своєму житті, свої поступки та вчинки, дії, спробувати вивчити щось нове у своїй професії, оволодіти якимись навичками, тощо.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 червня 2021
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку