Кремінський медичний фаховий коледж
З досвіду роботи викладачів
Кремінського медичного фахового коледжу
по організації дистанційного навчання
Кисла О.В., голова циклової комісії професійної та практичної підготовки (хірургічний профіль)
2020-2021 н.р.
Нинішнє покоління студентів – особливе. Це вони сьогодні ставлять і нові завдання перед тими, хто взявся бути їхнім провідником у доросле життя, саме провідником, бо педагог – це той, що веде студента. І студент має вірити, що педагог бачить його перспективу, зможе зорієнтувати його і професійно, і морально. Життя підкреслює, що тільки висока педагогічна культура, широка ерудиція, гідне володіння різними методами вчительської праці (а точніше – володіння законами творчого спілкування) можуть створити атмосферу радісного сходження до вершин знань при використання різних форм навчання. Одним із видів інновацій в організації освітньої діяльності та забезпечення якості вищої освіти є комп’ютерні та телекомунікаційні технології, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів і студентів на різних етапах навчання. Туму, через загрозу поширення корона вірусу і забезпечення неперервності навчального процесу з врахуванням особливостей названих технологій, в період карантину навчальним закладам рекомендовано проводити навчання в режимі дистанційної підтримки освітнього процесу.
Інтернет-навчання як основа безперервної освіти націлене на оволодіння студентами навичок самостійної освітньої роботи, на формування в студентів ключових компетентностей. Вся ця робота, а саме: обсяг, структура і якість знань, що надають дистанційно, обов’язково відповідає вимогам державного стандарту освіти, навчальним планам та навчальним програмам для відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня.
На період карантину в коледжі існує розклад занять, в розробленні якого враховувались позитивні пропозиції голів циклових комісій, окремих викладачів. Це дало можливість рівномірно щоденно і щотижнево розподілити навчальне навантаження та студентів і викладачів.
В коледжі навчальний процес дистанційного навчання здійснюється за такими формами:
Науково-методичне забезпечення дистанційного навчання обов’язково охоплює:
В будь-якому навчанні є три компоненти: хто навчає та чого навчає. Педагог – це людина, життєве кредо якого вчити та вчитися, тому він змушений опанувати всі доступні методи та форми віддаленої роботи для організації освітнього процесу та якістю навчати, адже – пріоритет викладача – забезпечити якісну освіту для кожного студента. Тому час карантину для викладачів – це теж насичена робота. Окрім дистанційного навчання, це ще період саморозвитку. Так, була проведена педагогічна конференція в системі он-лайн на тему: «Педагогічна спадщина Софії Русової в контексті сучасності»
Турбота про кожного студента, постійні зв’язки з студентами та батьками стояли в центрі уваги кожного куратора: не забували здійснювати он-лайн привітання студентів із днями народжень, святами. З допомогою кураторів дистанційне навчання поставило перед батьками завдання – створити оптимальні умови для успішного навчання та повноцінного відпочинку своїх дітей в умовах карантину, адже, лише спільна клопітка праця батьків та викладачів коледжу є запорукою успішного становлення молодого фахівця.
Система дистанційного навчання має свої переваги та недоліки, однак багато чого залежить від самих студентів.
Переваги:
Недоліки:
Керівництвом коледжу постійно проводиться моніторинг дистанційної роботи викладачів із студентами.
Складання ЗНО, кваліфікаційного тестування «Крок М» - питання, що хвилюють рівною мірою всіх, від студента, батьків, до адміністрації вишу. Тому йде співпраця з викладачами циклових комісій про максимальне надання консультацій студентам, на що звернути увагу, як легше запам’ятати, як не розгубитися під час складання цих екзаменів. Таким чином, дистанційне навчання – це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та студентів на різних етапах навчання і самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.
Ключовим розумінням того, що нам така система потрібна взагалі. Якщо це рятувальний круг на випадок карантину або інших надзвичайних ситуацій у майбутньому, такий варіант організації якісного навчання потрібен.
На наш погляд, майбутнє – за змішаним навчанням, яке дуже легко перемикати в різні режими: обирати різні організаційні моделі та стратегії відповідно до можливостей, потреб і викликів. Викладачам потрібна як емоційна підтримка, так і забезпечення Інтернетом та технікою.
Карантин наклав обмеження, але дав і нові можливості, як студентам так і викладачам. Час на карантині – хороша нагода ще раз все проаналізувати в своєму житті, свої поступки та вчинки, дії, спробувати вивчити щось нове у своїй професії, оволодіти якимись навичками, тощо.