Мета : Активізувати лексичний матеріал, повторити граматичний матеріал теми, удосконалювати навички говоріння, читання, аудіювання. Учити учнів користуватися комп'ютером для виконання тестового завдання та дидактичної гри.
Können die Kinder der Umwelt helfen?
Навчальна: Активізувати лексичний матеріал, повторити граматичний матеріал теми, удосконалювати навички говоріння, читання, аудіювання. Учити учнів користуватися комп’ютером для виконання тестового завдання та дидактичної гри.
Розвиваюча: Розвивати інтелектуальні та пізнавальні здібності учнів: пам’ять, увагу, уяву. Розвивати в учнів асоціативне та логічне мислення, практичні навички роботи з ПК.
Виховна: Виховувати в учнів розуміння необхідності захисту довкілля, збереження природи. Стимулювати інтерес до навчання мови. Виховувати культуру користування комп’ютером.
Обладнання: підручник, комп’ютери, проектор, екран, тестове завдання, кросворд, «асоціативні їжачки», дидактичний матеріал для гри, слова пісні, аудіозапис пісні, мультимедійна презентація.
Тип уроку: Урок закріплення знань, умінь та навичок.
Вид уроку: Урок-рішення проблемного запитання.
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
(5 хв.)
Begrüßung 1. Привітання (1 хв.)
L: Guten Tag, Kinder!
Sch. Guten Tag, Lehrerin!
L. Ich freue mich euch zu sehen. Setzt euch! Ihr seid zur Stunde bereit. Ich hoffe, dass die heutige Stunde euch sehr gut gefällt.
Ziel 2. Повідомлення теми та мети уроку (1 хв.)
L. Heute werden wir viel zum Thema „Natur und Umwelt“ sprechen. Wir werden unsere Lexik und Grammatik wiederholen, Fragen beantworten, am Computer arbeiten, singen und tanzen. Und dann müssen wir sagen, ob die Kinder der Umwelt helfen können. Beginnen wir zu arbeiten!
Mundgymnastik 3. Мовна та фонетична розминка (3 хв.)
L. Beantwortet meine Fragen!
Wer hat heute Gruppendienst?
Ist die Klasse zur Stunde bereit?
Welcher Wochentag ist heute?
Der wievielte ist heute?
Wer fehlt heute?
Welche Jahreszeit ist jetzt?
Wie ist das Wetter heute?
(Учні відповідають на запитання вчителя. Режим роботи: фронтальний.)
L. Kinder! Wir müssen gut deutsch sprechen, deshalb machen wir jetzt eine Mundgymnastik. (Дати переклад: Діти, ми повинні добре говорити німецькою мовою, тому зараз зробимо фонетичну зарядку.)
Also, sprecht mir nach! Die Natur, die Umwelt, die Luft, die Erde, die Pflanze, die Blume, das Wasser, das Land, das Meer, das Gras, der Berg, der Wald, der Baum, das Tier.
(Учні повторюють за вчителем слова. Режим роботи: хором.)
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ (37 хв.)
Wiederholung 1. Повторення лексичного матеріалу з теми (5 хв.)
der Lexik (Вчитель пропонує учням роботу в парах. Кожна пара повинна доповнити «асоціативного їжачка». Вчитель роздає учням аркуші із завданням. Діти можуть користуватися підручником, якщо в них виникнуть труднощі. Час на виконання завдання - 3 хвилини).
L. Kinder, welche Assoziationen habt ihr mit diesen Wörtern? Ergänzt bitte den Wort-Igel. Arbeitet zu zweit. Nehmt das Lehrbuch zur Hilfe. Ihr habt 3 Minuten Zeit.
(Учні виконують завдання, вчитель підходить до кожної пари і допомагає, якщо у дітей виникли труднощі. Після цього вчитель повідомляє, що час перевіряти завдання, кожна пара зачитує свої асоціації та дає переклад, один учень читає, другий перекладає. Режим роботи: в парах.)
L. Es ist Zeit. Kontrollieren wir die Aufgabe. Lest bitte eure Assoziationen. Einer von euch liest, der andere übersetzt. Alle hören aufmerksam zu.
Lesen 2. Розгадування кросворду (5 хв.)
(Учитель пропонує учням розгадати кросворд. Це дасть змогу відповісти на питання: «Що знаходиться у небезпеці?» Кросворд демонструється на екрані, також можна роздрукувати його на папері кожному учню.)
L. Wir haben unsere Wörter schon wiederholt. Und jetzt können wir das Kreuzworträtsel lösen. Lest bitte die Aufgaben und gebt richtige Antworten.
(Учні читають завдання, дають відповідь. Вчитель, або лаборант комп’ютерного класу вписують відповідь, яка з’являється на екрані. Якщо діти працюють з роздрукованим кросвордом, вони можуть вписувати відповідь самі. Режим роботи: фронтальний.)
Sprechen 3. Навчання монологічного мовлення за зразком (10 хв.)
L. Wir wissen, dass unsere Umwelt in Gefahr ist. Aber wir können der Umwelt helfen. Wie können die Kinder der Umwelt helfen? Erzählt nach dem Muster.
(Учитель пропонує дітям з’ясувати, як вони можуть допомогти довкіллю. На екрані подаються зразок відповіді та словосполучення, які можна використати у відповіді.)
der Umwelt helfen – Man kann der Umwelt helfen.
Bäume und Sträucher pflanzen – …
Pflanzen begießen – …
Vögel und Tiere im Winter füttern – …
den Müll im Wald sammeln – …
Altpapier sammeln – …
(Учні, використовуючи зразок та словосполучення, розповідають, як діти можуть допомогти довкіллю.)
L. Wir wissen, dass der Wald ein Haus für Tiere und Vögel ist. Wir müssen ihn schützen. Was darf man nicht im Wald machen?
Erzählt nach dem Muster.
(Учитель пропонує учням, використовуючи зразок, скласти правила поведінки у лісі. Режим роботи: фронтальний.)
im Wald Lärm machen – Man darf nicht im Wald Lärm machen.
Feuer machen – …
in die Baumrinde schneiden – …
den Müll im Wald bleiben – …
die Zweige brechen – …
die Häuser der Tiere und Vögel kaputtmachen – …
Waldblumen pflücken – …
Turnminute 4. Фізкультхвилинка (3 хв.)
(Фізкультхвилинка проводиться під веселу пісеньку «Das kleine Krokodil».
Достатньо одного куплета з приспівом, які можна повторити з рухами.
Слова пісні можна вивести на екран, або роздати учням в роздрукованому вигляді. Учитель показує, які рухи можна виконувати, співаючи цю пісню.
Учні разом з вчителем співають та танцюють.
Режим роботи: хором.)
Testarbeit 5. Виконання тестового завдання на комп’ютері (7 хв.)
Учитель пропонує учням виконати на комп’ютерах тестове завдання, створене за допомогою Microsoft Excel, яке містить шість запитань та по три відповіді до кожного запитання.
L. Jetzt arbeitet ihr am Computer. Ihr macht eine Testarbeit. Es gibt 6 Fragen. Zu jeder Frage gibt es 3 Antworten. Ihr müsst nur eine Antwort wählen. Der Computer zeigt eure Noten.
(Учні виконують тестове завдання. Учитель і лаборант комп’ютерного класу допомагають учням, якщо в них виникають труднощі у роботі з комп’ютером. Режим роботи: індивідуальний.)&
Spiel 6. Гра «Розсортуй сміття» (7 хв.)
(Учитель просить згадати дітей, як німці сортують сміття. Потім пропонує пограти за допомогою комп’ютера. Працюючи мишею, треба розсортувати сміття, щоб відкрився чудовий краєвид.)
L. Kinder, wisst ihr, dass die Deutschen den Müll sortieren? Welche Müllcontainer gibt es in Deutschland?
Sch. Glascontainer, Altmetallcontainer, Plastikcontainer, Biomüllcontainer, Altpapiercontainer.
L. Jetzt spielen wir. Sortiert bitte den Müll. Und seht, wie die Natur schön ist.
(Після закінчення гри вчитель звертає увагу дітей на те, що без сміття природа чудова. Режим роботи: індивідуальний.)
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ (3 хв.)
Hausaufgabe 1. Домашнє завдання
L. Eure Hausaufgabe ist die Erzählung «Die Kinder können der Umwelt helfen».
(Підготувати розповідь «Діти можуть допомогти довкіллю».)
Zusammen fassung - 2. Підведення підсумків уроку
L. Kinder, was haben wir in der Stunde gemacht? Was meint ihr, haben wir die Lexik gut wiederholt? Was hat euch am besten gefallen? Können die Kinder der Umwelt helfen? Ihr habt gut gearbeitet.
Zu Hause könnt ihr ein Computerspielspiel „Müllsortierung“ spielen. Hier ist die Adresse der Webseite: http://children.kulichki.net/igry/new2/musor.htm. Alles Gute! Auf Wiedersehen!
zum Begießen
das Wasser
Essensreste
der Müll
der Wald
die Natur
die Luft
ist in Gefahr
die Erde
die Umwelt
für den Wald
schädlich
in die Baumrinde
schneiden
|
Ich bin Schnappi, das kleine Krokodil.
|