;алендарне планування НУШ української мови для учнів 5 класу з розрахунку 6 год на тиждень
Календарне планування
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ
(Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи»
для закладів загальної середньої освіти (автори: Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) з розрахунку 6 год на тиждень
Зміст за програмою |
№ уро ку |
Тема уроку (1 – мовна/мовленнєва; 2 – соціокультурна) |
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ |
Дата |
|
Українська мова в житті українців. Мова в житті людини. Ціннісне ставлення до мови |
1. |
Українська мова в житті українців. Українська мова як найвища цінність для українського народу. |
Пояснює роль і важливість державної мови в житті людини; - вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення |
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ - 35 год |
|||||
Повторення вивченого в 1-4 класах. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Тлумачний словник. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Пароніми. Словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів. Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів. Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова(архаїзми й історизми), неологізми. |
2. |
1 Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Лексичне значення слова. Багатий і розмаїтий світ українського слова |
Вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть |
|
|
3. |
2 Тлумачний словник. Книжка – ключ до успіху
|
Вміє шукати слова і лексичне значення до них |
|
||
4 |
3 Однозначні й багатозначні слова. Уява – крок до здійснення мрії |
Порівнює та зіставляє слова, що належать до певних груп за вивченими ознаками |
|
||
5. |
4 Проектна діяльність
|
Вміють працювати самостійно, дослідщжують матеріцал, роблять висновки |
|
||
6. |
5 Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Розмаїтий дитинства світ
|
Виокремлює та розрізняє значення багатозначних слів, синонімів, пряме й переносне значення [ |
|
||
7. |
6 Синоніми |
Користується різними видами словників; - визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації |
|
||
8. |
7 Антоніми |
Вміє і знаходить антоніми в реченні, тексті. |
|
||
9. |
8 Пароніми. З увагою до слова |
Розрізняє і виокремлює пароніми в реченні і тексті |
|
||
10. |
9 Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів. Здоров’я і здоровий спосіб життя – важливі людські цінності. |
Працюють з словниками |
|
||
11 |
10 Робота зі словниками |
Збагачує власне мовлення,використовуючи різні джерела |
|
||
12 |
Діагностичне оцінювання |
|
|
||
13. |
12 Групи слів за походженням: власне українські й запозичені(іншомовного походження) слова. Світ моїх захоплень
|
Вживає слова відповідно до їхнього лексичного значення |
|
||
14. |
13 Написання апострофа в словах іншомовного походження. Іноземні мови – віконце у світ |
Знає , де пишемо апостроф в іншомовних словах |
|
||
15. |
14 Проектна діяльність |
Захищає презентацію |
|
||
16. |
15 Написання м’якого знака в словах іншомовного походження. Через слово пізнаю світ |
Виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті з урахуванням засвоєних мовних норм |
|
||
17 |
16 Тренувальні вправи |
Розрізняє групи слів за значенням |
|
||
18 |
17 Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження. Роби свій вибір |
Знає правопис слів з подвоєнням та подовженням
|
|
||
19 |
18 Тренувальні вправи |
|
|||
20 |
19 Букви і та и у словах іншомовного походження. Екологічні проблеми довкола нас |
Вміє і знає де писати і та и в словах |
|
||
21 |
20 Словник іншомовних слів. |
Вміє користуватися словником |
|
||
22 |
21 Словник іншомовних слів. Плани на осінь |
|
|||
23 |
22 Активна й пасивна лексика української мови. Слова, що пам’ятають минуле |
Розрізняє слова активної і пасивної лексики |
|
||
24 |
Контрольна робота
|
Вміє самостійно працювати над матеріалом |
|
||
Текст. Повторення вивченого в 1-4 класах. Письменницькі новотвори. Групи слів за вживанням: загальновживані й обмеженого вживання. Стилістично забарвлені слова. Діалектні, професійні слова й терміни, сленг, просторічні слова. Лексична помилка. Суржик |
25 |
24 Текст. Повторення вивченого в 1-4 класах. Самооцінка важлива |
|
|
|
26 |
25 Неологізми. Письменницькі новотвори. Інновації в житті людини й суспільства |
Знає групи слів за вживанням , розрізняє письменницькі новотвори, стилістично забарвлені слова |
|
||
27 |
26 Групи за вживанням. Загальновживані слова. Емпатія як здатність бачити й розуміти внутрішній світ іншої людини. |
Знає групи слів за вживанням, вирізняє загальновживані слова |
|
||
28 |
27 Проектна діяльність |
Вміє самостійно працювати над матеріалом |
|
||
29 |
28 Слова обмеженого вживання. Діалектні, професійні слова й терміни Слово кличе в мандри Україною |
Розрізняє слова обмеженого вживання. діалектні, професійні слова й терміни |
|
||
30 |
29 Проектна діяльність |
Вміє практично працювати над матеріалом |
|
||
|
31 |
30 Лексична помилка Мовні обов’язки громадянина України. |
Знає, що таке лексична помилка, вміє шукати її |
|
|
32 |
31Проектна діяльність |
|
|
||
33 |
32 Суржик Екологія мови |
Знає вивчений матеріал |
|
||
34 |
33 Повторення вивченого з лексикології |
|
|||
|
|||||
35 |
34 Контрольна робота |
|
|||
36 |
35 Аналіз контрольної роботи |
Аналізує помлки |
|
||
Фразеологія – 17 год |
|
|
|||
Фразеологізми. Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми). Джерела українських фразеологізмів. Фразеологізми у мовленні людини. Фразеологічний словник. |
37 |
1 Фразеологізми Життя як найвища людська цінність |
Вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть |
|
|
38 |
2 Проектна діяльність |
Виокремлює та розрізняє фразеологізми |
|
||
39 |
3 Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми) Моральні цінності людини |
Виявляє фразеологізми в своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть |
|
||
40 |
4 Проектна діяльність |
Послуговується фразеологізмами у повсякденному спілкуванні |
|
||
41 |
5 Джерела українських фразеологізмів. Мудрість вікова |
Досліджує джерела фразеології |
|
||
42 |
6 Проектна діяльність |
Досліджує матеріал |
|
||
43 |
7 Фразеологізми в мовленні людини Мій емоційний світ |
Вправно користується фразеологічним словником; - формулює запитання, щоб уточнити суть фразеологізмів |
|
||
44 |
8 Проектна діяльність |
Використовує фразеологізми для ефективної комунікації зі співрозмовником |
|
||
45 |
9 Проектна діяльність |
Дотримується норм у виборі фразеологізмів |
|
||
46 |
10 Фразеологізми в літературних творах |
Знаходить у творх, пояснює їх |
|
||
47 |
11 Проектна діяльність |
Самостійно працює з матеріалом |
|
||
48 |
12 Фразеологічний словник |
Вміє працювати з словником фразеолгізмів |
|
||
49 |
13 Проектна діяльність |
Демонструє багатий активний запас фразеологізмів |
|
||
50 |
14 Повторення вивченого з фразеології |
Вміє працювати над закріпленням матеріалу |
|
||
51 |
15 Проектна діяльність |
|
|
||
52 |
16 Контрольна робота Есе |
Виявляє власні мовні уподобання у процесі добору фразеологізмів |
|
||
53 |
17 Аналіз контрольної роботи |
Аналізує помлки |
|
||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія - 38 год |
|
|
|||
Повторення вивченого з фонетики, графіки, орфоепії й орфографії в 1-4 класах. Голосні й приголосні звуки. Голосні наголошені й ненаголошені. Особливості вимови ненаголошених голосних. Правопис ненаголошених [е] та [и]. Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова. Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання м’якого знака . Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе). Звукове значення букв я, ю , є, ї та щ . Правила вживання апострофа. Наголос в українській мові . Склад. Правила перенесення слів з рядка в рядок. Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі) . Спрощення в групах приголосних . В и ди п омилок: орфоепічна, орфогра фічна, графічна. С л овники. Орфоепічний словник. Словник наголо сів. Орфографічний словник.
|
54 |
1 Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Голосні й приголосні звуки. Не відкладаймо важливе на потім |
Чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення; - спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів |
|
|
55 |
2 Наголос в українській мові. Вплив діяльності людини на природний світ. |
Аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками |
|
||
56 |
3 Наголос Вплив діяльності людини на природний світ |
Застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення |
|
||
57 |
4 Наголос Вплив діяльності людини на природний світ |
Характеризує вплив неправильного наголошування, вимови на сприйняття слухачем змісту почутого повідомлення |
|
||
58 |
5 Проектна діяльність
|
Вміє працювати над дослідженням матеріалу |
|
||
59 |
6 Особливості вимови й написання ненаголошених голосних |
Знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
|
||
60 |
7 Особливості вимови й написання ненаголошених голосних |
Виявляє й аналізує орфографічні помилки; - пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила |
|
||
61 |
8 Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова. Помічаймо красу і милуймося нею |
Вправно користується словниками; |
|
||
62 |
9 Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова. Помічаймо красу і милуймося нею |
Відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм |
|
||
63 |
10 Вимова приголосних у корені слова.
|
Послуговується засобами милозвучності у власному мовленні |
|
||
64 |
11 Вимова приголосних у корені слова. |
Вміє правильно вимовляти приголосні |
|
||
65 |
12 Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання м’якого знака. Робота над власними помилками |
Удосконалює письмовий текст (власний та чужий) |
|
||
66 |
13 Правила вживання м’якого знака. Робота над власними помилками |
Знає правила вживання м»якого знака |
|
||
67 |
14 Правила вживання м’якого знака. Робота над власними помилками |
Знає правила вживання м»якого знака |
|
||
68 |
15 Повторення вивченого з фонетики Якого кольору нудьга |
Знає і вміє систематизувати матеріал з фонетики |
|
||
69 |
16 Повторення вивченого з графіки в 1 -4 класах Долаємо труднощі – набуваємо впевненості |
Знає матеріал з графіки |
|
||
70 |
17 Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків , звук [ґ] і буква ґе) . Світло душі людської |
Знає особливості української графіки |
|
||
71 |
18 Звук [ґ] і буква ґе) |
Знає слова з вивченою буквою |
|
||
72 |
19 Звукове значення букв я, ю , є, ї та щ . Правила вживання апострофа. Джерела позитивних емоцій |
Вміє позначати звуками букви я, ю, є, ї, щ |
|
||
73 |
20 Звукове значення букв я, ю , є, ї та щ . Правила вживання апострофа. Джерела позитивних емоцій |
Вміє позначати звуками букви я, ю, є, ї, щ |
|
||
74 |
21 Склад. Правила перенесення з рядка в рядок Найвищі цінності України |
Знає, що таке склад, вживання апострофа |
|
||
75 |
22 Правила перенесення з рядка в рядок |
Вміє переносити слова з рядка в рядок |
|
||
76 |
23 Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі) . Правила природоохоронної поведінки |
Знає засоби милозвучності укр мова |
|
||
77 |
24. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й) . |
Знає засоби милозвучності укр мова |
|
||
78 |
25. Правила милозвучності (чергування з – із – зі) . |
Знає засоби милозвучності укр мова |
|
||
79 |
26 Повторення вивченого з орфоепії Хто твої друзі |
Знає вимову слів |
|
||
80 |
27 Спрощення в групах приголосних Покращуймо до вкілля – це важливо / З турботою про довкілля |
Вміє писати слова , в яких відбувається спрощення |
|
||
81 |
28 Спрощення в групах приголосних |
Вміє писати слова , в яких відбувається спрощення |
|
||
82 |
29 Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна Учися програвати з гідністю й користю |
Вміє знаходити помилки |
|
||
83 |
30 Робота над помилками |
Вміє знаходити помилки |
|
||
84 |
31 Орфографічний словник. Впевненість у собі – ключ до успіху. |
Вміє працювати з словником |
|
||
85 |
32 Повторення вивченого з орфографії(про голосні звуки) Повага до людини, її гідності |
Працює з словником |
|
||
86 |
33 Повторення вивченого з орфографії (про приголосні звуки) |
Працює з словником |
|
||
87 |
34 Робота зі словником |
Працює з словником |
|
||
88 |
35Проектна діяльність |
Вміє самостійно працювати з матеріалом |
|
||
89 |
36 Запис слів у транскрипції |
Вміє писати слова у транскрипції |
|
||
90 |
37 Контрольна робота |
Знає вивчений матеріал |
|
||
91 |
38 Аналіз контрольної роботи |
Аналізує помлки |
|
||
|
|
РЕЗЕРВ- 6 ГОД |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 семестр |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Відомості з синтаксису й пунктуації – 31 год |
Вирізняє синтаксичні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть |
|
|||
Повторення вивченого в 1-4 класах. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні); за емоційним забарвленням (окличні й неокличні). Пунктуаційна помилка. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. Складне речення. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Пряма мова. Діалог. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Тире при діалозі. |
92 |
1 Повторення вивченого в 1-4 класах Мої плани на зиму |
Порівнює та зіставляє синтаксичні одиниці за визначеними ознаками |
|
|
93 |
2 Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Як приборкати негативні емоції |
Використовує різноманітні синтаксичні конструкції в різних повідомленнях у спеціальних (захищених) цифрових сервісах і соцмережах |
|
||
94 |
3 Головне й залежне слово в словосполученні. Що таке успіх? |
Відтворює зміст почутого тексту з увагою до конкретних синтаксичних одиниць |
|
||
95 |
4 Проектна діяльність |
Працює над матеріалом |
|
||
96 |
5 Речення, його граматична основа. Гідно приймай нові виклики |
Визначає мету повідомлення простим реченням |
|
||
97 |
6 Проектна діяльність |
Вміє досліджувати і захищати матеріал |
|
||
98 |
7 Речення з одним головним членом Стань частиною команд |
Вміє складати речення з одним головним членом |
|
||
99 |
8 Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні) Світ позитивних емоцій |
Висловлює власні почуття і враження щодо зображених у тексті людей, подій, ситуацій, ставлення до них |
|
||
100 |
9 Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні) Гарні манери – це важливо |
Характеризує емоційний стан літературного персонажа, його поведінки, вчинків засобами простого й складного речень, виявляючи толерантність |
|
||
101
|
10 Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Як приборкати негативні емоції |
Перефразовує репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання |
|
||
102 |
11 Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина Математика у твоєму повсякденні |
Знаходить другорядні члени речення
|
|
||
103 |
12 Речення з однорідними членами Твої громадянські обов’язки |
Складає речення з однорідними членами |
|
||
104 |
13Кома між однорідними членами Цінність родини |
Вміє рооозставляти розділові знаки при однорідних членах речення |
|
||
|
105 |
14 Написання есе з використанням простих речень. |
Вміє писати есе |
|
|
|
106 |
15 Написання есе з використанням простих речень.
|
Вміє писати есе |
|
|
107 |
16 Складне речення. Стань своїм найкращим другом |
Розрізняє складне речення від простого |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
108 |
17 Складне речення. Стань своїм найкращим другом |
Розрізняє складне речення від простого |
|
|
|
109 |
18 Кома між частинами складного речення |
Вміє ставити ироздіцлові знаки у складних реченнях |
|
|
|
110 |
19 Проектна діяльність |
Вміє самостійно працювати над матеріалом |
|
|
|
111 |
20 Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. На крилах мрій |
Знає, що таке пряма мова |
|
|
|
112 |
21 Проектна діяльність |
Вміє самостійно працювати над матеріалом |
|
|
|
113 |
22 Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. На крилах мрій |
Вміє правильно розставляти розділові знаки при прямій мові |
|
|
|
114 |
23 Проектна діяльність |
Вміє самостійно працювати |
|
|
|
115 |
24 Діалог. Розділові знаки в репліках діалогу Прояви людської доброти |
Знає, що таке діалог і вміє правильно його записувати |
|
|
|
116 |
25Діалог (практично). Складання діалогів відповідно до мети спілкування. Як подружитися з часом |
Знає, що таке діалог і вміє правильно його записувати |
|
|
|
117 |
26 Написання есе з використанням складних речень. Умій захистити себе |
Вміє писати есе |
|
|
|
118 |
27 Написання есе з використанням складних речень. Умій захистити себе |
Вміє писати есе |
|
|
|
119 |
28 Пунктуаційна помилка Пензлик уяви лікує душу |
Вміє шукати пунктуаційні помилки |
|
|
|
120 |
29 Узагальнення відомостей із синтаксису й пунктуації Сумніватися – це нормально |
Знає вивчений матеріал з теми |
|
|
|
121 |
30 Контрольна робота |
Знає матеріал |
|
|
|
122 |
31 Аналіз контрольної роботи |
Аналізує помилки |
|
|
Інформація - 14 |
|
|
|||
Повторення в ивченого в 1 -4класах Інформація. Види інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео) тощо . Джерела інформації . Добір і пошук інформації |
123
|
1 Повторення вивченого в 1 -4 класах Виклики сьогодення |
Сприймає подану в достатньо вільному темпі інформацію відповідного обсягу на відому й частково нову тематику |
|
|
124 |
2 Види інформації. Текстова інформація Цінність інформації |
Реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі |
|
||
|
125 |
3 Проектна діяльність |
|
|
|
|
126 |
4 Графічна інформація. Вирушай у мандри |
Формулює тему та ідею почутого повідомлення |
|
|
|
127 |
5 Числова інформація . Як дружити з математикою |
Розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення |
|
|
|
128 |
6 Звукова інформація Магія звуків |
Унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою інших осіб), використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації |
|
|
|
129 |
7 Відеоінформація Чутки і соцмережі |
Знаходить у почутому відповіді на поставлені запитання |
|
|
|
130 |
8 Проектна діяльність |
Самостійно працює |
|
|
|
131 |
9 Джерела інформації Пошукові програми |
Стисло переказує фактичний зміст почутого повідомлення (зокрема невеликого художнього тексту, медіатексту або уривка з нього на знайому тему, якщо інформація проста, добре структурована, подана повільно та чітко |
|
|
|
132 |
10 Добір і пошук інформації Елементи інформаційної грамотності |
Ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і Розширення кола читацьких інтересів |
|
|
|
133 |
11Проектна діяльність |
Записує від руки або з використанням спеціальних (у тому числі цифрових) пристроїв власні міркування, інформацію з різних джерел |
|
|
|
134 |
12 Узагальнення вивченого . Ощадливе поводження з грошима |
Узагальнює вивчене |
|
|
135 |
13 Контрольна робота |
Знає матеріал |
|
||
136 |
14 Аналіз контрольної роботи |
Аналізує помилки |
|
||
|
|||||
Текст- 28 год
|
|
|
|||
Повторення вивченого в 1-4 класах Текст. Тема, підтема (мікротема). Ключові слова. Основна думка. Зміст прочитаного. Первинні і вторинні тексти. Опис. Розповідь. Роздум. Розповідь. Побудова розповіді. Види розповіді. Розповідь про себе. Читання. Види читання. Мета читання (отримання інформації, виконання завдань, набуття естетичного досвіду тощо) |
137 |
1.Повторення вивченого в 1-4 класах Бережімо ліс і кожне дерево |
Відповідно до мети застосовує основні види читання текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів) - знаходить у запропонованому тексті відому й нову інформацію - визначає тему та мікротему, основну думку тексту (зокрема художнього тексту, медіатексту) |
|
|
|
138 |
2.Тема, підтема (мікротема) Інновації ХХІ століття |
Вмі визначати тему та підтему |
|
|
|
139 |
3.Ключові слова. Важливі події суспільного життя |
Обирає (самостійно чи з допомогою) тексти українських і зарубіжних авторів, різних стилів і жанрів залежно від мети читання й наводить окремі аргументи свого вибору |
|
|
|
140 |
4.Зміст прочитаного. Основна думка. Прислухайся до природи |
Добирає з поданого переліку і використовує потрібні тексти з джерел, які вважає надійними |
|
|
|
141 |
5. Проектна діяльність |
Працює |
|
|
|
142 |
6.Первинні і вторинні тексти Чарівний світ мистецтва |
Розрізняє первинні і вторинні тексти |
|
|
|
143 |
7.Розповідь. Побудова розповіді Захопливі мрії |
Усвідомлено послуговується основними складниками (заголовок, зміст, анотація тощо) джерел інформації (друкованого чи цифрового), а також складниками структури текст |
|
|
|
144 |
8.Проектна діяльність |
Вміє працювати |
|
|
|
145 |
9.Види розповіді. Мислимо креативно |
Визначає основні порушені в тексті проблеми, пов’язуючи їх із життєвим досвідом |
|
|
|
146 |
10.Розповідь про себе Цілеспрямованість починається з цілі |
Вміє похвалити і розповісти про себе |
|
|
|
147 |
11 Проектна діяльність |
Вміє презентувати себе як особистість |
|
|
|
148 |
12.Опис. Побудова опису |
Вміє складати опис |
|
|
|
149 |
13 Проектна діяльність |
Вміє захищати презентацію |
|
|
|
150 |
14 Роздум. Побудова роздуму. Що таке успіх? |
Наводить приклади (з художніх текстів чи життєвого досвіду) вміння/невміння керувати емоціями, пояснювати емоційний стан літературних персонажів (зважаючи на ситуації, культури, епохи, національні традиції та звичаї тощо) для розвитку |
|
|
|
151 |
15 Роздум на тему екології. Дивовижний природи світ. |
Вміє складати роздуми |
|
|
|
152 |
16 Читання. Види читання. Життєво важлива звичка – читати щодня |
Аналізу є й удосконалю є зміст написаного, доповнюват и окремі його частини відповідно до теми й мети вислов- лення |
|
|
|
153 |
17 Проектна діяльність |
Вміє створювати проект |
|
|
|
154 |
18 Мета читання. Навчатися ніколи не пізно |
Відповідно до мети застосовує основні види читання нескладних у мовному плані невели- ких текстів ; - ояснює значення здобутої з прочитаного тексту (ху д ожнього тексту, медіатексту тощо) інфор мації в контексті власного досві ду для розв'язанн я потрібних завдань |
|
|
|
155 |
19 Читання з метою отримання інформації (практично) Залишайся в безпеці і не мовчи |
Виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, спираючись на засвоєні мовні норми |
|
|
|
156 |
20 Проектна діяльність |
Перетворює тексти (художні тексти, медіатексти тощо) словесно (переказ,- перетворю є тексти (художні тексти, медіатексти тощо) словесно (переказ, |
|
|
|
157 |
21 Критичне читання (практично) Життєві цінності |
Описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів |
|
|
|
158 |
22 Проектна діяльність |
Створює проекти |
|
|
|
159 |
23 Читання з метою набуття чуттєвого досвіду (практично) Збагачуй себе емоційно |
Вміє емоційно читати |
|
|
|
160 |
24 Проектна діяльність |
Демонструє проекти |
|
|
|
161 |
25 Читання з метою набуття естетичного досвіду Відчуй красу слова |
Має знання естетичного досвіду |
|
|
|
162 |
26 Проектна діяльність |
Вміє стврювати проекти |
|
|
|
163 |
27 Контрольна робота. |
Знає матеріал |
|
|
|
164 |
28 Аналіз контрольної роботи. |
Вміє аналізувати помилки |
|
|
Жанри мовлення -13 |
|
|
|||
|
165 |
1 Жанри мовлення. Роль жанрів у житті людини. Моя громадянська роль у суспільстві |
Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує); - висловлює та обстоює власні погляди, ідеї, переконання; - взаємодіє зі співрозмовниками, супроводжуючи власне мовлення доречними вербальними та невербальними засобами для досягнення комунікативної мети |
|
|
166 |
2 Комплімент, лестощі, похвала. Повага до людської гідності |
Конструктивно спілкується, використовуючи жанри як типові мовленнєві конструкції; - дотримується основних мовленнєвих норм під час типових ситуацій комунікації |
|
||
167 |
3 Прохання, умовляння, благання, клянчення, пропозиція Гідно поводься в будь -якій ситуації |
Доречно використовує в мовленні типові засоби художньої виразності |
|
||
|
168 |
4 Запрошення Чарівний мистецтва світ |
Збагачує міжособистісну комунікацію позитивними емоціями |
|
|
169 |
5 Згода, відмова Гармонія в стосунках |
Використовує жанри мовлення з метою гармонізації процесу спілкування, налагодження приязних стосунків; - використовує типові вербальні й невербальні засоби, жанри мовлення для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, підтримки, заохочення співрозмовників до певних дій |
|
||
170 |
6 Вибачення Бути творцем своєї долі |
Вміє просити вибачення |
|
||
171 |
7 Подяка Слово возвеличує |
Вміє дякувати |
|
||
172 |
8 Привітання З добром до людей |
Вміє вітатися |
|
||
173 |
9 Привітання (практично) Зміцнюй дружні стосунки |
Вміє створювати листівку |
|
||
174 |
10 Смс -повідомлення Лексичні засоби привабливості співрозмовників |
Вміє писати Смс |
|
||
175 |
11Узагальнення вивченого розділу |
Вміє систематизувати матеріал |
|
||
176 |
12 Контрольна робота |
Знає вивчений матеріал |
|
||
177 |
13Аналіз контрольної роботи |
Вміє аналізувати помилки |
|
||
Спілкування -23 |
|
|
|||
Повторення вивченого в 1-4 класах. Цілі й завдання. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального спілкування. Ситуація спілкування. Ознаки й переваги гармонійного спілкування. Запитання і відповіді. Слухання, види. Суперечка і сварка. Маніпуляції у спілкуванні. Учасники спілкування Наміри співрозмовників. Правила гарного співрозмовника. Етикетні норми спілкування. Засоби спілкування (мовні й позамовні) Вимова й інтонація. Переконливість та аргументованість.
|
178 |
1 Повторення вивченого в 1-4 класах Сходинки до успіху |
Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує); - залучає лексичне багатство мови для ефективної комунікації зі співрозмовниками |
|
|
179 |
2 Цілі й завдання спілкування Найбільша розкіш – людське спілкування |
Реагує на почуте, уточнює важливі деталі |
|
||
180 |
3 Живе й віртуальне спілкування Фейки – потужна зброя |
Обирає доцільні способи вдосконалення власного мовлення |
|
||
181 |
4 Безпека віртуального спілкування Мережеві спільноти |
Бере участь в онлайнових дискусіях, розпізнавати розбіжності в думках і толерантно обстоювати власну позицію, дотримуючись базових норм етикету |
|
||
182 |
5 Проектна діяльність |
Робить проекти |
|
||
183 |
6 Ситуація спілкування Прагніть гармонії й комфорту |
Дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування |
|
||
184 |
7 Учасники спілкування. Наміри співрозмовників Мова – ефективний засіб самовираження особистості |
Дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності |
|
||
185 |
8 Ознаки й переваги гармонійного спілкування Зони твоєї відповідальності |
Висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення |
|
||
186 |
9 Правила гарного співрозмовника Грані людської душі |
Знає правила співрозмовника |
|
||
187 |
10 Проектна діяльність |
Аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових моральноетичних норм, виявляючи толерантність |
|
||
188 |
11 Запитання і відповіді Плекай у собі допитливість |
Пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом |
|
||
189 |
12 Види слухання Ознаки гармонії в суспільств |
Взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку |
|
||
190 |
13 Суперечка і сварка Плани на літо |
Вміє уникати |
|
||
|
190 |
14 Проектна діяльність |
Дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії |
|
|
191 |
15 Маніпуляції у спілкуванні Сучасні засоби комунікації |
Знає все про маніпуляції |
|
||
192 |
16 3асоби спілкування (мовні й позамовні) Ресурси мови для здійснення ефективної комунікації |
Знає засоби спілкування і використовує їх |
|
||
193 |
17 Етикетні норми спілкування Емпатія і взаємоповага |
Знає норми етикету |
|
||
194 |
18 Вимова й інтонація Життєві пріоритети |
Вміє виразно читати , з інтонацією |
|
||
195 |
19 Проектна діяльність |
Вміє робити проекти |
|
||
196 |
20 Переконливість та аргументованість Побутові проблеми |
Знає матеріал |
|
||
197 |
21 Повторення й узагальнення вивченого |
Вміє узагальнити |
|
||
198 |
22 Контрольна робота |
Показує високий результат |
|
||
199 |
23 Аналіз контрольної роботи |
Аналізує |
|
||
|
|
РЕЗЕРВ -5 ГОД |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|