Календарне планування. 1 семестр. 9 клас. Історія України

Про матеріал
Календарне планування для 9 класу + очікувані результати. Складено на 1 семестр.
Перегляд файлу

Історія України (52 години)

9 клас

№ уроку

Дата / к-ть годин

Тема уроку,  зміст навчально-пізнавальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Примітки

Дата

К-ть

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП

  1.  

 

1

Ранній Новий час в історії України: здобутки і втрати. Відлуння європейських подій

XVIII ст. в Україні. Вплив

Французької революції на

ідейний клімат Центрально-Східної Європи.

Знаю:

  •    хронологічні межі та періодизацію історії Нового часу, час входження українських територій до складу Російської та Австрійської імперій;
  •    адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій;
  •    чисельність, соціальний і національний склад населення України в ХІХ ст.;
  •    хронологічні межі «довгого» ХІХ ст., етапів українського національного відродження/руху.

Розумію:

  •    вплив подій і тенденцій європейської історії на розвиток України;
  •    «довге» ХІХ ст. як час суспільної модернізації та національного відродження в Європі;
  •    головні цілі та сутність національної політики Російської та Австрійської імперій;
  •    особливості розвитку України та етапів українського національного відродження/руху від кінця ХVІІІ ст. до початку ХХ ст.;
  •    спільні й відмінні риси українського та загальноєвропейського історичного розвитку;
  •    поняття «довге ХІХ століття», «модернізація», «національне відродження», «смуга осілості», «губернія».

Умію:

  •    обґрунтувати хронологічні межі «довгого» ХІХ ст.;
  •    показати на карті українські території у складі Австрійської та Російської імперій;
  •    охарактеризувати політичне і соціальне становище України наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст.;

пояснити чинники та механізми змін у чисельності, соціальному й національному складі населення України.

 

  1.  

 

1

Між двома імперіями: Україна

на політичній карті Європи на

зламі XVIII–ХІХ ст. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Практична  робота зіставити (усно) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст.

 

  1.  

 

1

Українська територія та її

залюдненість: чисельність,

соціальний і національний склад населення. Іншоетнічні  групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Запровадження «смуги

осілості» для євреїв

підросійської України.

 

  1.  

 

1

«Довге» ХІХ століття: період

модернізації та національних

рухів у Європі. Ознаки

модернізації. Україна в

ХІХ столітті: між традиційним

укладом життя та викликами

модернізації.

 

 

Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ

наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

  1.  

 

1

Нові російські порядки: імперське

освоєння українського простору.

Козацтво після ліквідації

Запорозької Січі та Гетьманщини.

Чиновницький апарат у відносинах

з центральною імперською владою

і місцевим населенням.

Знаю:

  •    дати входження українських територій до складу Російської імперії, назви і час існування козацьких формувань після ліквідації Запорозької Січі (Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське / Кубанське козацьке військо), час початку індустріальної революції в Україні, діяльності осередків національного та опозиційних рухів, Кирило-Мефодіївського братства;
  •    хронологічні межі найбільших соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (селянські виступи під проводом Устима Кармелюка на Поділлі, повстання військових поселенців на Харківщині, селянські рухи «Київська козаччина» і «Похід у Таврію за волею»).

Розумію:

  •    вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства;
  •    роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження/руху;
  •    програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства;
  •    роль загальноросійського і польського визвольних рухів в історії України;
  •    розбіжності в цілях українського, російського і польського рухів на території України;
  •    поняття «чумакування», «порто-франко», «індустріальна революція (промисловий переворот)».

Умію:

  •    показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами;
  •    охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання українського національного відродження/руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
  •    пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для українського національного відродження/руху;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша.

 

  1.  

 

1

Французько-російська війна 1812р.

та плани Наполеона щодо Східної

Європи. Українські ополченські

полки в російській армії та

мешканці України на боці

Наполеона І в легіоні Яна

Домбровського.

 

  1.  

 

1

Соціальні та економічні зміни:

криза кріпосницької системи,

розмивання станових перегородок.

Шляхетсько-дворянська верства.

Життя сільської громади. Міщани:

ремісники, торговці, підприємці.Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня

України. Порто-франко Одеси.

 

  1.  

 

1

Початок українського

національного руху («національне

відродження»): шляхетський етап.

Асимілятори і традиціоналісти.

Новгород-Сіверський гурток

автономістів. Харківський осередок

українського руху. Формування

сучасної національної ідентичності.

Кирило-Мефодіївське братство та

ідея всеслов’янської республіки-федерації.

 

  1.  

 

1

Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи.

 

  1.  

 

1

Практичне заняття « Програмні документи Кирило-Мефодіївського братства. Літературні  твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху »

 

  1.  

 

1

 

Урок контролю та узагальнення знань з теми: Вступ та Розділ 1.

 

 

 

Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ

 наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

  1.  

 

1

Адміністративно-територіальний устрій  українських регіонів у складі

Австрійської імперії.

Соціальний та етнічний склад

населення. Організація

імперської влади. Реформи

Марії Терезії та Йосифа ІІ.

«Освічений абсолютизм».

Знаю:

  •    дати входження українських територій (Галичини, Буковини) до Австрійської імперії;
  •    період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів», соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (рух опришків на Прикарпатті, виступи під проводом Лук’яна Кобилиці на Буковині).

Розумію:

  •    причини, які зумовили провідну роль греко-католицької церкви і духівництва в українському національному відродженні/русі Галичини;
  •    ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;
  •    історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»;
  •    поняття «будителі», «Весна народів».

Умію:

  •    показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії, місця діяльності громадсько-культурних організацій;
  •    охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбургів, йосифінські реформи та їх вплив на західноукраїнське суспільство;
  •    визначити наслідки діяльності «Руської трійці», революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського національного відродження/руху в Закарпатті та Буковині;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.

 

  1.  

 

1

Початки українського національного руху в Австрійській імперії.

Закарпатські «будителі». Товариство галицьких греко-католицьких священників. Національна діяльність Греко-католицької церкви. Гурток

«Руська трійця». Дискусія про

абетку (кирилиця чи латиниця)

в Галичині.

 

  1.  

 

1

«Весна народів» та суголосні їй

події в Галичині, Буковині й Закарпатті в 1848–1849 рр.

Скасування панщини. Перша

політична організація

українців – Головна Руська

рада та її національна

програма. Газета «Зоря Галицька». Українці в австрійському парламенті.

 

  1.  

 

1

Практичне заняття Підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника

революційних подій 1848 р., поборника прав людини.

 

  1.  

 

1

 

Урок контролю та систематизації знань з теми: Розділ2.

 

 

 

doc
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку