Ознайомлення з :
•видами і факторами безпеки й небезпеки на дорозі та в транспорті;
•принципами та умовами безпечної життєдіяльності;
•залежністю безпечної життєдіяльності від власної поведінки;
•правилами безпеки в щоденному житті;
•Правилами дорожнього руху;
№ пп |
Дата |
Програмний матеріал |
Кіл. год |
Навчальні досягнення |
Спрямованість Корекційно - розвиткової роботи |
Повторення |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
Тема № 1 : БЕЗПЕЧНА ДОРОГА. ( 8 год. )
1 |
|
|
Індивідуальні особливості розуміння учнем/ ученицею безпеки і небезпеки на дорозі учасників дорожнього руху. (Дорожній рух.) |
1 |
|
Мати уявлення: - про дорожній рух;
- розподіл руху пішоходів по тротуару, автомобілів; - проїжджою частиною;
- облаштування наземного переходу;
- місця встановлення світлофорів; - пристрій перемикання сигналів; |
розвивати
формувати
виховувати
|
|
2 |
|
|
Індивідуальні особливості розуміння учнем/ ученицею безпеки і небезпеки на дорозі учасників дорожнього руху. ( Необхідність навчання безпеки руху. Пішохід - учасник дорожнього руху).
|
1 |
Дорожній рух. |
|||
3
|
|
|
Мікрорайон твоєї школи. Особливості планування місцевості, де розташована школа (забудова, вулиці, дороги поблизу неї, що утворюють мікрорайон), рух транспорту вулицями, зокрема громадського.
|
1
|
Індивідуальні особливості розуміння учнем/ ученицею безпеки і небезпеки на дорозі учасників дорожнього руху.
|
|||
4 |
|
|
Мікрорайон твоєї школи Облаштування доріг зупинками, переходами, дорожніми знаками і розміткою. Використання вулиць і доріг для руху. Закриті території та місця, де можна гратися в рухливі ігри. |
1 |
|
Вміти:
- вирізняти окремі елементи вулиці;
|
|
Особливості планування місцевості, де розташована школа |
5 |
|
|
Елементи дороги та вулиці (загальні уявлення). Дорога. Вулиця. Проїжджа частина. Тротуари. Призначення тротуарів. Небезпека автомобілів, що рухаються. Бордюр - межа, яка розділяє безпечний тротуар і небезпечну проїжджу частину. |
1 |
Облаштування доріг зупинками, переходами, дорожніми знаками і розміткою. |
|||
6
|
|
|
Елементи дороги та вулиці (загальні уявлення) Поза містом межею є край проїжджої частини. Узбіччя. Перехрестя.Пішохідні переходи. Розмітка "зебра". Транспортні споруди. |
1 |
|
Дорога. Вулиця. Проїжджа частина. Тротуари. Призначення трот-рів. Небезпека автомобілів, що рухаються. Бордюр |
||
7
|
|
|
Призначення елементів вулиці для руху, організація дорожнього руху. (Правила дорожнього руху. Смуги руху, горизонтальна розмітка.) |
1 |
|
Узбіччя. Перехрестя. Пішохідні переходи. Розмітка "зебра". Транспортні споруди. |
||
|
||||||||
8 |
|
|
Призначення елементів вулиці для руху, організація дорожнього руху. (Правосторонній рух. Двосторонній рух. Випадки одностороннього руху). |
1
|
|
Правила дорожнього руху. Смуги руху, горизонтальна розмітка. |
||
|
||||||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|||||||
9 |
|
|
Утворення перехресть, утворення переходів. Перетин проїжджих частин утворює перехрестя. Перетин проїжджої частини і тротуару утворює пішохідний перехід. |
|
|
Вміти: - розрізнювати регульовані й нерегульовані перехрестя;називати, що таке "зебра" на дорозі; розпізнавати: - знак "Пішохідний перехід" 5.35.1, 5.35.2; - розмітку "зебра";
називати, що таке пішохідний світлофор; розпізнавати: - той світлофор, сигнали якого треба виконувати; - кольори світлофора; - діяти за сигналами світлофора; - пояснювати, чому учасники руху повинні виконувати сигнали світлофора. - називати призначення жовтого сигналу світлофора; - розпізнавати випадки, коли рух через переїзд заборонено. |
Розвивати - культурою безпечної поведінки в різних життєвих ситуаціях та видах діяльності, що виникають на дорозі;
формувати - дотримання правил безпечної поведінки в конкретних дорожніх ситуаціях;
виховувати : - забезпечення особистої безпеки та безпеки інших людей у разі виникнення аварійних ситуацій. |
Двосторонній рух. Випадки одностороннього руху. |
10 |
|
|
Утворення перехресть, утворення переходів. Регульовані й нерегульовані перехрестя. Загальні уявлення про світлофор. Регулювальник |
|
Перетин проїжджих частин утворює перехрестя. Перетин проїжджої частини і тротуару утворює пішохідний перехід. |
|||
11 |
|
|
Наземний пішохідний перехід, його облаштування Пішохідний перехід. Знак "Пішохідний перехід" 5.35.1, 5.35.2". Дорожня розмітка переходу "зебра". |
|
|
Регульовані й нерегульовані перехрестя. Загальні уявлення про світлофор. Регулювальник |
||
12 |
|
|
Наземний пішохідний перехід, його облаштування Пішохідний перехід. Межі переходу, за які на дорогу виходити не можна. |
|
|
Знак "Пішохідний перехід" 5.35.1, 5.35.2". Дорожня розмітка переходу "зебра". |
||
13 |
|
|
Світлофор на перехресті. Світлофор - пристрій для регулювання черговості руху. Транспортні світлофори. Пішохідні світлофори. Визначення пішохідного світлофора, на сигнали якого треба реагувати. |
|
|
Межі переходу, за які на дорогу виходити не можна. |
||
14 |
|
|
Світлофор на перехресті. Сигнали світлофора, значення сигналів. Червоний сигнал - "Стій!" Зелений сигнал - "Можеш іти". Призначення цифр, що змінюються на сигналі світлофора |
|
|
Світлофор - пристрій для регулювання черговості руху.
|
||
15 |
|
|
Види світлофорів. Застосування світлофорів для регулювання руху транспорту, руху пішоходів, руху через залізничні переїзди. Пристрій перемикання сигналів на світлофорі. |
|
|
|
|
Сигнали світлофора, значення сигналів. |
16 |
|
|
Види світлофорів. Послідовність установлення світлових сигналів у світлофорі: червоний, жовтий, зелений. Зелений сигнал блимає - "Зачекай". Жовтий сигнал означає "Стій!" Світлофор на залізничному переїзді. |
|
Застосування світлофорів для регулювання руху транспорту, руху пішоходів, руху через залізничні переїзди.
|
Формування уміння орієнтуватися в дорожній обстановці, вироблення практичних навичок руху під час імітування переходу дороги завширшки 15 м (стандартна ширина проїжджої частини з чотирма смугами руху - по дві в кожному напрямку, якщо рух двосторонній)
• називає, що таке пішохідний перехід;
• розпізнає:
- перед початком руху, чи є небезпека ліворуч;
- від середини дороги, чи є небезпека праворуч;
• уміє:
- повертати голову для виявлення небезпеки на смугах руху, що їх він/вона перетинає;
- пройти швидким кроком відрізок шляху довжиною 15 м, що імітує перехід, за час, який не перевищує 15 с;
• пояснює доцільність кожної дії під час переходу.